Help ik zit opgesloten
vrijdag 13 januari 2017 om 07:43
Sorry voor de dramatische titel maar feitelijk is het waar, mijn appartement is een escape room geworden. De sleutel zit in het slot en dat is dichtgevroren. Iemand een tip? Met de föhn kan ik er niet bij, ook niet met verlengsnoer. Mij hond moet nodig plassen en hij gaag niet op het balkon.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
vrijdag 13 januari 2017 om 08:42
quote:Dreamer schreef op 13 januari 2017 @ 08:38:
[...]
Ik mocht van de slotenmaker beslist nooit olie in het slot spuiten. Geen idee waaromProfessionals zijn meestal geen fan van het soort olie dat particulieren in huis hebben. Bijvoorbeeld WD40 schijnt helemaal niet zo fantastisch te zijn. Ik kan me voorstellen dat de slotenmaker liever iets van grafietpoeder ofzo gebruikt.
[...]
Ik mocht van de slotenmaker beslist nooit olie in het slot spuiten. Geen idee waaromProfessionals zijn meestal geen fan van het soort olie dat particulieren in huis hebben. Bijvoorbeeld WD40 schijnt helemaal niet zo fantastisch te zijn. Ik kan me voorstellen dat de slotenmaker liever iets van grafietpoeder ofzo gebruikt.
Oh dear, how sad, never mind.
vrijdag 13 januari 2017 om 08:45
Als je ergens olie in/op doet, plakt vuil er beter aan vast waardoor de boel eerder vast kan lopen. Niet dat ik daarnaar luister, ik ben WD-40 fan. Die heeft ook zo'n piepklein spuitmondje.
To, heb je echt geen raam om uit te klimmen? Misschien maar niet al teveel met vuur spelen dan, zometeen staat je huis in de fik en kun je er nog niet uit.
To, heb je echt geen raam om uit te klimmen? Misschien maar niet al teveel met vuur spelen dan, zometeen staat je huis in de fik en kun je er nog niet uit.
vrijdag 13 januari 2017 om 08:58
Huis opwarmen. Sleutel verhitten met kaars . Niet met heet water rond slot werken, want dan wordt je problem morgen nog groter. Warm compres tegen deur (koelelement in microwave, of zakje erwten uit dieprvries). Zeker dat het door de vrieskou komt?
Olie in slot kan, maar beter grafiet. olie houdt stof vast, waardoor je slot veel sneller stroef wordt
Olie in slot kan, maar beter grafiet. olie houdt stof vast, waardoor je slot veel sneller stroef wordt
vrijdag 13 januari 2017 om 08:59
quote:Murrmurr schreef op 13 januari 2017 @ 08:57:
Nee is niet eens warm meer. Maar misschien heb ik hem vergebogen door te verwarmen en dan proberen te draaien? Of overschat ik dan mijn eigen krachten?Als die sleutel niet zo heet was dat je vingers eraan bleven plakken, was het metaal ook echt niet zachter, dus verbuigen zal wel meevallen........
Nee is niet eens warm meer. Maar misschien heb ik hem vergebogen door te verwarmen en dan proberen te draaien? Of overschat ik dan mijn eigen krachten?Als die sleutel niet zo heet was dat je vingers eraan bleven plakken, was het metaal ook echt niet zachter, dus verbuigen zal wel meevallen........
Oh dear, how sad, never mind.
vrijdag 13 januari 2017 om 08:59
Ik heb een Rottweiler gehad en die hield het op hoor, ik denk dat die het op had gehouden tot ie plofte. Nooit 1 druppel in huis gepiest. Ik heb ooit meegemaakt dat ik dacht dat mijn vriend hem al had uitgelaten en mijn vriend dacht dat van mij. Heeft ie wel 12 uur zijn plas opgehouden, merkte niks aan hem. Hij ging wel heeeel lang plassen toen ie eindelijk kon. Ligt aan de maat hond maar grote honden kunnen het net zo lang ophouden als mensen.
vrijdag 13 januari 2017 om 09:02
Nou je kunt een huissleutel vrij makkelijk buigen hoor. Ik woon in een nieuw appartement en ik heb al 1 sleutel verbogen omdat ik met teveel haast de sleutel eruit wilde trekken. Maar hij zit helemaal in het slot dus hij kan niet verbogen zijn op de punten waar het om draait, zeg maar. Maar ik zou wel voorzichtig zijn met wrikken.
vrijdag 13 januari 2017 om 09:07
quote:Murrmurr schreef op 13 januari 2017 @ 09:02:
Geen tel.nrs van de buren helaas, maar kan even op internet speuren. Ameliaa hij is 6 maanden en nog niet superlang zindelijk.
Als alles opgelost is, moet je wel gaan zorgen dat je (deze) contacten legt.
Zeker als je alleen woont én een hond hebt, moet je een 'vangnet' hebben!
Geen tel.nrs van de buren helaas, maar kan even op internet speuren. Ameliaa hij is 6 maanden en nog niet superlang zindelijk.
Als alles opgelost is, moet je wel gaan zorgen dat je (deze) contacten legt.
Zeker als je alleen woont én een hond hebt, moet je een 'vangnet' hebben!