Trouwen op Bora Bora

14-01-2017 11:45 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.

Wij hebben besloten om stiekem te gaan trouwen op Bora Bora, of althans de ceremonie want een wettelijk huwelijk is vrij lastig. Dan willen we bij thuiskomst de ouders inlichten en ze vragen als getuigen bij het wettelijke huwelijk op het gemeentehuis in Nederland. Dan gaan we een foto van de ceremonie op Bora Bora naar alle bekenden sturen en ze dan uitnodigen voor een groot feest.

Lijkt jullie dit leuk en heeft er iemand ervaring met stiekem trouwen op een tropische locatie?
Heel eerlijk? Ik vind het nogal een poppenkast worden om alleen zo'n ceremonie te doen. Je geeft veel geld uit en het resultaat is dat je nog steeds niet wettig bent getrouwd. Ik snap dat niet zo goed. Kies dan een bestemming waar je wel "echt" kunt trouwen. Er zijn zat prachtige bestemmingen waar je kunt trouwen en daarna in NL je huwelijk in kunt schrijven in Den Haag.
ik snap het ook niet. waarom zou je neptrouwen
Waarom wil je dit zo? Waarom noem je het stiekem? Waarom ligt je niemand in voor de reis, zelfs niet je ouders?

Mij lijkt het persoonlijk helemaal niet leuk. Ik kan best begrijpen dat je op Bora Bora wilt trouwen, al zou ik een bestemming zoeken waar je ook direct het wettelijke kunt regelen. Maar ik zou het niet stilhouden, ik zou vooraf gewoon aan iedereen vertellen dat we graag met z'n 2en op een tropisch eiland willen trouwen. Op zn minst aan mijn ouders.
Lijkt mij heel leuk maar vergis je niet in hoe onverwacht beledigd en boos mensen kunnen worden als zij niet bij de ceremonie 'mochten' zijn. Dat hoor ik ook regelmatig van mensen die het gezelschap bewust heel klein hielden. Er zijn dan altijd wel vrienden of familieleden beledigd en teleurgesteld dat zij er niet bij mochten zijn.

Als jullie mijn vrienden zouden zijn zou ik het alleen maar heel romantisch en spannend voor jullie vinden.

Gaan jullie voor vrienden en familie nog een feestje in Nederland geven of helemaal niet?

Iemand die ik ken is stiekem getrouwd (in Nederland met maar 4 mensen erbij). En een jaar later stuurden ze een uitnodiging voor hun trouwfeestje bij hen thuis... zo van "wij zijn getrouwd! op ..." de datum van een jaar geleden. Veel mensen dachten dat het een foutje was. En doordat ze het gewoon thuis vierden, en pas een jaar later, was het ook normaal dat het eenvoudig en betaalbaar bleef. En brachten mensen geen belachelijk grote cadeaus mee (wat zij ook niet wilden). En werden er ook geen vrijgezellenfeestjes geregeld, waar zij een hekel aan hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja hoor, er komt wel een groot feest. Voor ons is dit een droom, wij geven liever ons geld uit aan een fantastische reis dan aan een dure jurk, pak, auto etc.
Het klinkt alsof je de huwelijksreis en het daadwerkelijke trouwen omdraait. Waarom? Wat is de toegevoegde waarde aan de ceremonie.

Ik ben nooit getrouwd geweest, en dat ligt ook niet in de planning. Maar mijn vrienden weten allemaal dat het iets voor mij zou zijn om achteraf een kaartje te sturen dat ik getrouwd ben. Of even snel op het gemeentehuis. Om vervolgens iedereen uit te nodigen voor een feest/diner/whatever.
Waarom niet eerst heel klein voor de wet trouwen en dan op huwelijksreis naar Bora Bora gaan? En dan organiseer je daar nog een ceremonie, zou je dat willen.

Het lijkt me gewoon een beetje raar een ceremonie te doen die niet rechtsgeldig is en daarna alsnog echt te moeten trouwen. Of trouw ergens waar het wel rechtsgeldig is en laat je huwelijk dan legaliseren in Nederland.

Niks mis met klein of alleen met getuigen trouwen, maar het stiekeme begrijp ik niet zo.
Als het jullie droom is om een ceremonie te doen op het strand van Bora Bora en daar de term 'trouwen' aan willen geven, moeten jullie dat vooral doen. Als jullue daarna hier voor de wet willen trouwen en later een feest geven: doen.

Het is jullie feestje. Als anderen het daarmee niet eens zijn/raar vinden/boos zijn, dan neem je dat toch op de koop toe?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Kirikou schreef op 14 januari 2017 @ 12:10:

Waarom niet eerst heel klein voor de wet trouwen en dan op huwelijksreis naar Bora Bora gaan? En dan organiseer je daar nog een ceremonie, zou je dat willen.

Het lijkt me gewoon een beetje raar een ceremonie te doen die niet rechtsgeldig is en daarna alsnog echt te moeten trouwen. Of trouw ergens waar het wel rechtsgeldig is en laat je huwelijk dan legaliseren in Nederland.Het is maar net wat voor waarde je het wettelijk huwelijk geeft, toch? Als zij het om willen draaien is dat toch prima? Dat 99,9% het andersom doet maakt dan toch niet uit.
Ik snap best dat jullie een mooie reis willen maken. Ook dat jullie het trouwen klein willen houden. Ik kan me niet heel goed voorstellen wat een nep-ceremonie in Verweggistan aan je leven toevoegt, maar ach, jullie feestje, als het graag zo wil moet je het gewoon doen.
quote:himalaya schreef op 14 januari 2017 @ 12:13:

[...]

Het is maar net wat voor waarde je het wettelijk huwelijk geeft, toch? Als zij het om willen draaien is dat toch prima? Dat 99,9% het andersom doet maakt dan toch niet uit.

Tuurlijk is dat prima.

Maar feit blijft dat ze met die ceremonie niet echt trouwen.
quote:Droomreis schreef op 14 januari 2017 @ 12:02:

Ja hoor, er komt wel een groot feest. Voor ons is dit een droom, wij geven liever ons geld uit aan een fantastische reis dan aan een dure jurk, pak, auto etc.

dus je trouwt gewoon in nederland met een feest en gedoe moet je ook een jurk of pak aan.

en je trouwt voor de nep op bora bora (saai daar) met 0 bekenden en je huwellijk is ongeldig. je kan dan ook gewoon op bora bora aan het strand tegen je vriend zeggen ja ik wil, en hij zegt dan ook ja ik wil en je maakt een selfie. komt op hetzelfde neer
Ik denk dat bovenstaande reacties van vreemden, wel aantoont wat voor reacties je dus kunt verwachten van vrienden en familie! (En dan x10 in heftigheid.) Dus ook al is het jullie droom en snap je er misschien niks van als mensen daar geen begrip of waardering voor kunnen opbrengen, die negatieve reacties en al het onbegrip gaan wel komen. Hebben jullie dat ervoor over?
quote:S-Meds schreef op 14 januari 2017 @ 12:32:

[...]

en je trouwt voor de nep op bora bora (saai daar) met 0 bekenden en je huwellijk is ongeldig. je kan dan ook gewoon op bora bora aan het strand tegen je vriend zeggen ja ik wil, en hij zegt dan ook ja ik wil en je maakt een selfie. komt op hetzelfde neer

laat de haarscherpe analyses maar aan S-Meds over
quote:Kirikou schreef op 14 januari 2017 @ 12:22:

[...]Tuurlijk is dat prima.

Maar feit blijft dat ze met die ceremonie niet echt trouwen.Dat beseffen ze toch?
maar misschien wil je tegen iedereen kunnen zeggen: ik ben zogenaamd getrouwd op bohraa bohraaaaaaaaa....

nou ja dat kan ja natuurlijk gewoon zeggen zonder dat het plaatsvindt. Ik zeg dat ook altijd. Ik ben zogenaamd getrouwd met Peter R. de vries. Hij weet het nog niet, maar dat maakt niet uit.
of is het voor facebook? of je reisvlog?
Hahaha, leuke reacties! Ik weet zeker dat onze omgeving het goed op zal pakken... het past namelijk wel bij ons en dat weten ze. Voor ons telt de ceremonie gewoon als huwelijk.
Leuke locatie voor jullie feest...
quote:Droomreis schreef op 14 januari 2017 @ 12:37:

Hahaha, leuke reacties! Ik weet zeker dat onze omgeving het goed op zal pakken... het past namelijk wel bij ons en dat weten ze.Daar kun je je lelijk in vergissen... heb ik al vaker om me heen gezien. Of heb je die mensen al verteld dat je ooit stiekem gaat trouwen?
quote:Droomreis schreef op 14 januari 2017 @ 12:02:

Leuk hoor, samen je droom vervullen op Bora-Bora (iedereen die mij ook maar een beetje kent weet dat dat ook míjn droomreisbestemming is) en dan trouw je weer thuis lekker op maandagmorgen voor niks of weinig met wat intimi om je heen en de zaterdag daarna geef je een knalfeest voor de rest van de wereld.

Zoiets.

Cool!
Oh zoals jij het doet lijkt me niet zo bezwaarlijk, jullie willen dus niet dat 200 man allemaal overvliegen naar Bora Bora om erbij te zijn maar delen als het ware achteraf mee dat jullie er getrouwd zijn.

Ik zou het vervelend vinden wanneer er min of meer verwacht wordt van de gasten dat ze kostbare vrije dagen gaan opnemen om naar een bestemming te moeten vliegen waar je anders never nooit naartoe zou gaan alleen om een ceremonie bij te wonen omdat het plaatselijke gemeentehuis niet leuk genoeg is.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2017 @ 12:40:

[...]

Leuk hoor, samen je droom vervullen op Bora-Bora (iedereen die mij ook maar een beetje kent weet dat dat ook míjn droomreisbestemming is) en dan trouw je weer thuis lekker op maandagmorgen voor niks of weinig met wat intimi om je heen en de zaterdag daarna geef je een knalfeest voor de rest van de wereld.

Zoiets.

Cool!Precies, zo hebben we het in gedachten!
quote:S-Meds schreef op 14 januari 2017 @ 12:35:

maar misschien wil je tegen iedereen kunnen zeggen: ik ben zogenaamd getrouwd op bohraa bohraaaaaaaaa....

nou ja dat kan ja natuurlijk gewoon zeggen zonder dat het plaatsvindt. Ik zeg dat ook altijd. Ik ben zogenaamd getrouwd met Peter R. de vries. Hij weet het nog niet, maar dat maakt niet uit.Echt? Waarom Peter? Ik ben getrouwd met Ryan Reynolds. Alleen is Blake Lively meer fotogeniek dan ik, dus is ie voor de schijn met haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven