Trouwen op Bora Bora

14-01-2017 11:45 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.

Wij hebben besloten om stiekem te gaan trouwen op Bora Bora, of althans de ceremonie want een wettelijk huwelijk is vrij lastig. Dan willen we bij thuiskomst de ouders inlichten en ze vragen als getuigen bij het wettelijke huwelijk op het gemeentehuis in Nederland. Dan gaan we een foto van de ceremonie op Bora Bora naar alle bekenden sturen en ze dan uitnodigen voor een groot feest.

Lijkt jullie dit leuk en heeft er iemand ervaring met stiekem trouwen op een tropische locatie?
Wij zijn ook in Verweggistan getrouwd, met zn tweeen. Dag voordat we vertrokken ons geregistreerd partnerschap aan de balie om laten zetten naar een huwelijk en vertrokken. De ceremonie in het buitenland en de datum van ons trouwen daar is voor ons onze trouwdag. Ondanks dat het een nep ceremonie was. Het gaat toch niet om wat er op een papiertje staat, maar om je gevoel, met zn tweeen iets aangaan? We zijn aan het begin van onze reis getrouwd en daarna nog 5 weken rondgereisd.

Wij hebben een maand op voorhand iedereen geïnformeerd met een kaartje (wij trouwen, datum, locatie). Ouders iets eerder persoonlijk ingelicht. Schoonmoeder minder blij, mijn moeder vond t fantastisch.

Paar maanden later een klein feestje gegeven in onze eigen tuin voor ouders, schoonouders en vrienden.

Wij kijken er nog steeds met veel plezier op terug en hebben geen seconde spijt van onze keuze. Paar verre tantes die hun ongenoegen geuit hebben (uiteraard niet tegen ons maar tegen onze ouders).
quote:Coco87 schreef op 14 januari 2017 @ 13:32:

[...]

Ja ik snap het, maar ik kan het me moeilijk voorstellen, maar ik kom uit een familie waarin het geluk van de ander voorop wordt gesteld dus al zou oma bijv nog zo verdrietig zijn, ze zou dat niet laten merken omdat ze ziet hoe gelukkig kleinkind is en dat is voor haar het belangrijkste.

Dat snap ik en is bij mij ook zo. Maar dat werkt toch ook twee kanten op.

Ik zou mijn ouders heel verdrietig hebben gemaakt als zij niet bij mijn bruiloft konden zijn of als ik dat stiekem zou hebben gedaan. Dat zou ik nooit willen. Ook niet als zij het niet zouden laten merken.

Em dit zegt allemaal niet dat TO niet mag doen wat ze wil. Ik zou er alleen wel over nadenken dat niet iedereen dat heel leuk vindt.

En ik snap nog steeds het punt van stiekem een nepceremonie niet.
quote:missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 13:37:

Wij zijn ook in Verweggistan getrouwd, met zn tweeen. Dag voordat we vertrokken ons geregistreerd partnerschap aan de balie om laten zetten naar een huwelijk en vertrokken. De ceremonie in het buitenland en de datum van ons trouwen daar is voor ons onze trouwdag. Ondanks dat het een nep ceremonie was. Het gaat toch niet om wat er op een papiertje staat, maar om je gevoel, met zn tweeen iets aangaan? We zijn aan het begin van onze reis getrouwd en daarna nog 5 weken rondgereisd.

Wij hebben een maand op voorhand iedereen geïnformeerd met een kaartje (wij trouwen, datum, locatie). Ouders iets eerder persoonlijk ingelicht. Schoonmoeder minder blij, mijn moeder vond t fantastisch.

Paar maanden later een klein feestje gegeven in onze eigen tuin voor ouders, schoonouders en vrienden.

Wij kijken er nog steeds met veel plezier op terug en hebben geen seconde spijt van onze keuze. Paar verre tantes die hun ongenoegen geuit hebben (uiteraard niet tegen ons maar tegen onze ouders).

Oh, nou ja, ik ben daar het tegenovergestelde in.

Ik vind het eigenlijk wel romantisch dat we nu alles zonder enig papiertje of contractje beleven. Een soort lekker naïef in elkaar geloven.

Nu gaan we ooit weleens trouwen, omdat het voor de papierenwereld van notarissen, belastingen en erfrechten toch wel handig is, dus juist voor dat wat er op het papiertje staat gaan wij trouwen.
Wij zijn getrouwd in het buitenland zonder dit vantevoren te melden. Het was fantastisch en we zouden het zo weer doen.
quote:MaryCrawley schreef op 14 januari 2017 @ 13:41:

[...]

Dat snap ik en is bij mij ook zo. Maar dat werkt toch ook twee kanten op.

Ik zou mijn ouders heel verdrietig hebben gemaakt als zij niet bij mijn bruiloft konden zijn of als ik dat stiekem zou hebben gedaan. Dat zou ik nooit willen. Ook niet als zij het niet zouden laten merken.

Em dit zegt allemaal niet dat TO niet mag doen wat ze wil. Ik zou er alleen wel over nadenken dat niet iedereen dat heel leuk vindt.

En ik snap nog steeds het punt van stiekem een nepceremonie niet.

Nepceremonie snap ik ook niet zo.

Snap jouw punt ook hoor. Misschien zou ik er anders in staan als ik wist dat mijn ouders een bruiloft heel belangrijk zouden vinden (en toch niet zouden laten merken dat ze t jammer zouden vinden als ze er niet bij konden zijn), maar het maakt ze niks uit (zijn zelf snel bij de gemeente getrouwd).
quote:S-Meds schreef op 14 januari 2017 @ 12:35:

maar misschien wil je tegen iedereen kunnen zeggen: ik ben zogenaamd getrouwd op bohraa bohraaaaaaaaa....

nou ja dat kan ja natuurlijk gewoon zeggen zonder dat het plaatsvindt. Ik zeg dat ook altijd. Ik ben zogenaamd getrouwd met Peter R. de vries. Hij weet het nog niet, maar dat maakt niet uit.Wat doe je flauw Meds. Ze gaan toch ook nog voor de wet trouwen in NL ? Waarom dan niet de ceremonie op een mooie plek ? Stukken beter dan zo n muffig gemeentehuis of zo n afgezaagde strandtent of boomgaard!!
Moet ik me voorstellen dat je daar een nepbabs regelt? Die daar een verhaaltje houdt over wat jullie voor elkaar betekenen, wat alleen jullie twee kunnen horen? Maar dat zou ook de receptionist kunnen zijn want het is toch nep? En dan zeg je je ja, doet de ringen, babs verdwijnt en je gaat wat foto's maken? En na een uurtje is alles klaar, is je wettelijke status niet veranderd en trek je je bikini weer aan?

Nou als je daar blij van wordt, dan moet je dat doen. Het gaat om het gevoel erbij en de foto's zullen prachtig zijn.
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 13:51:

[...]

Wat doe je flauw Meds. Ze gaan toch ook nog voor de wet trouwen in NL ? Waarom dan niet de ceremonie op een mooie plek ? Stukken beter dan zo n muffig gemeentehuis of zo n afgezaagde strandtent of boomgaard!!

Maar de ceremonie is nep.

Nu heb ik net natuurlijk al geschreven dat ik niet zo van de ceremonies ben, het doet me echt geen fluit, maar een nep-ceremonie waar je dan ook nog warme gevoelens aan overhoudt gaat mijn fantasie echt te boven.
Wat is er mis met een mooie ceremonie op een prachtige plek en dan achteraf voor de wet trouwen ?

Iedereen die zo flauw doet over nepceremonie is zelf vast op zo n suf gemeentehuis getrouwd met een fotoshootje achteraf ergens in een regenachtig park, vandaar dat jullie zo jaloers klinken ;)
quote:Mevrouw75 schreef op 14 januari 2017 @ 13:55:

[...]

Nu heb ik net natuurlijk al geschreven dat ik niet zo van de ceremonies ben, het doet me echt geen fluit, maar een nep-ceremonie waar je dan ook nog warme gevoelens aan overhoudt gaat mijn fantasie echt te boven.Waarom nep ? Het gaat er toch gewoon om wat een paar daar bij voelt ? Is in de kerk trouwen dan ook nep ? Klinkt vooral erg jaloers
Als de ceremonie echt zou zijn en verder blijft alles hetzelfde (dus ook het stiekeme), zouden de reacties dan anders zijn?
quote:S-Meds schreef op 14 januari 2017 @ 12:32:

[...]

en je trouwt voor de nep op bora bora (saai daar) met 0 bekenden en je huwellijk is ongeldig. je kan dan ook gewoon op bora bora aan het strand tegen je vriend zeggen ja ik wil, en hij zegt dan ook ja ik wil en je maakt een selfie. komt op hetzelfde neer

Dit dus. Ik vind de keuze om lekker met z'n twee te trouwen een prima keuze. Jullie dag, jullie geld en gevalletje dikke pech voor de mensen die teleurgesteld zijn. Maar een nepceremonie vind ik dan weer niets. Sta je daar een showtje op te voeren voor iets wat niet eens geldig is.
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 13:59:

[...]

Waarom nep ? Het gaat er toch gewoon om wat een paar daar bij voelt ? Is in de kerk trouwen dan ook nep ? Klinkt vooral erg jaloers

Het is toch een nep-ceremonie? Ik zie niet in waarom het het niet is.

Waarom nou weer jaloers? Ik ben a) niet jaloers op bora bora b) niet jaloers om een nep ceremonie en C) niet jaloers omdat to gaat trouwen.

Bovendien heb ik in mijn eerste post aangegeven dat ze van mij heel erg prima daar iets mag doen.

En als een familielid zoiets zou vertellen dan zou ik dat heus leuk vinden voor ze. Ik snap alleen gewoon oprecht niet dat iemand daar iets bij voelt. Hoeft ook niet, want ik ga niet op een eiland een nep-ceremonie houden. Niet eens een echte.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 januari 2017 @ 13:55:

[...]

Nu heb ik net natuurlijk al geschreven dat ik niet zo van de ceremonies ben, het doet me echt geen fluit, maar een nep-ceremonie waar je dan ook nog warme gevoelens aan overhoudt gaat mijn fantasie echt te boven.De mijne ook, toneelstukje zonder toeschouwers, dus ook geen applaus en een open doekje.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 14 januari 2017 @ 14:04:

[...]

De mijne ook, toneelstukje zonder toeschouwers, dus ook geen applaus en een open doekje.Hoezo nou weer een toneelstukje en waarom moeten daar perse toeschouwers bij ?
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 13:59:

[...]

Waarom nep ? Het gaat er toch gewoon om wat een paar daar bij voelt ? Is in de kerk trouwen dan ook nep ? Klinkt vooral erg jaloers

Hoezo jaloers? Ik zeg toch net dat ik zelf ook in het buitenland getrouwd ben?

Maar ik wilde dus per se níet op maandag in het gemeentehuis trouwen en dan een nepceremonie doen, nee. Ik wilde op een specifieke plek trouwen. Dan wil ik dat ook echt doen en niet doen alsof. Anders zou ik zelf toch weten dat ik eigenlijk al getrouwd ben? En lijkt het net alsof je het voor het toffe plaatje op facebook doet terwijl het dus niet echt is. Dat was mijn eigen gevoel erbij.

Natuurlijk mag je alle mooie romantische dingen doen die je wil maar dat heeft dan toch niks met trouwen te maken?

Iedereen mag hier verder anders over denken hoor. Dat is prima. Maar ik vind het een beetje gek om jaloers als argument erbij te halen.
quote:clubmedfan schreef op 14 januari 2017 @ 14:01:

[...]

Dit dus. Ik vind de keuze om lekker met z'n twee te trouwen een prima keuze. Jullie dag, jullie geld en gevalletje dikke pech voor de mensen die teleurgesteld zijn. Maar een nepceremonie vind ik dan weer niets. Sta je daar een showtje op te voeren voor iets wat niet eens geldig is.En een week later zet je je handtekening en ben je wel echt getrouwd. Wat is het probleem ? En heb je iig een prachtige ceremonie gehad op een mooie plek ipv zo n afgezaagd standaard trouwdingetje zoals het gros hier.
quote:Coco87 schreef op 14 januari 2017 @ 14:00:

Als de ceremonie echt zou zijn en verder blijft alles hetzelfde (dus ook het stiekeme), zouden de reacties dan anders zijn?

Dan zou ik nog steeds niet begrijpen waarom het stiekem moet, want ik kan daar persoonlijk geen enkele reden voor bedenken.

Maar trouwen in het buitenland begrijp ik heel goed, en nepceremonies vind ik juist onbegrijpelijk dus op dat punt zou mijn reactie inderdaad heel anders zijn.
quote:MaryCrawley schreef op 14 januari 2017 @ 14:11:

[...]

Hoezo jaloers? Ik zeg toch net dat ik zelf ook in het buitenland getrouwd ben?

Maar ik wilde dus per se níet op maandag in het gemeentehuis trouwen en dan een nepceremonie doen, nee. Ik wilde op een specifieke plek trouwen. Dan wil ik dat ook echt doen en niet doen alsof. Anders zou ik zelf toch weten dat ik eigenlijk al getrouwd ben? En lijkt het net alsof je het voor het toffe plaatje op facebook doet terwijl het dus niet echt is. Dat was mijn eigen gevoel erbij.

Natuurlijk mag je alle mooie romantische dingen doen die je wil maar dat heeft dan toch niks met trouwen te maken?

Iedereen mag hier verder anders over denken hoor. Dat is prima. Maar ik vind het een beetje gek om jaloers als argument erbij te halen.Ik zie totaal het verschil niet tussen eerder of later je handteking op een papiertje zetten of tijdens een ceremonie zelf. En is het niet zo dat een buitenlands huwelijk sowieso nog omgezet moet worden ?
Ik heb het idee dat de negatieve reacties (en dan met name de schreeuwigere) vooral komen van vrouwen die op een manier getrouwd zijn die vooral van ze verwacht werd en stiekem zelf iets heel anders gewild hadden. To doet wat ze zelf wil, is niet zo vanzelfsprekend.
Alles wat gezegd wordt is oprecht, of die ceremonie nu een papiertje oplevert of niet. Of er nou toeschouwers bij zijn of niet. Dus ik begrijp t gezeur over de nepceremonie niet zo.

Menig echte bruiloft is meet toneelstuk dan onze nepcereminie.
quote:Coco87 schreef op 14 januari 2017 @ 14:15:

Ik heb het idee dat de negatieve reacties (en dan met name de schreeuwigere) vooral komen van vrouwen die op een manier getrouwd zijn die vooral van ze verwacht werd en stiekem zelf iets heel anders gewild hadden. To doet wat ze zelf wil, is niet zo vanzelfsprekend.Precies dit !!! Gewoon stikjaloers
quote:missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 14:16:

Alles wat gezegd wordt is oprecht, of die ceremonie nu een papiertje oplevert of niet. Of er nou toeschouwers bij zijn of niet. Dus ik begrijp t gezeur over de nepceremonie niet zo.

Menig echte bruiloft is meet toneelstuk dan onze nepcereminie.Dat laatste zinnetje zit wel wat in ja
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 14:12:

[...]

En een week later zet je je handtekening en ben je wel echt getrouwd. Wat is het probleem ? En heb je iig een prachtige ceremonie gehad op een mooie plek ipv zo n afgezaagd standaard trouwdingetje zoals het gros hier.Ehm nee hoor, dat is nou juist het punt. Je hebt dan nog steeds precies hetzelfde 'standaard trouwdingetje' in het gemeentehuis. Als dat is wat je níet wil, waarom doe je het dan toch? Daar begrijp ik dus helemaal niks van.
quote:missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 14:16:

Menig echte bruiloft is meet toneelstuk dan onze nepcereminie.Idd. Het is toch oprecht ? Wat maakt het dan uit dat die handtekening een paar dagen later of eerder wordt gezet. Flauw gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven