Lijf & Lijn alle pijlers

Kettle Bell ervaringen?

14-01-2017 08:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaringen met de kettlebel?

Als je het 2x in de week doet geeft dat dan redelijk snel resultaat? Starten met hoeveel kilo?(vrouw)

Hoeveel kilo's kwijt na bepaalde tijd?

Ik hoop dat iemand dat met me wil delen

Alvast bedankt
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2017 @ 18:21:

Een kb is niet ongevaarlijk. Ik zou de basis niet van een dvd eren en zeker niet alleen. Botbreuken zijn geen uitzondering.Dat je jezelf een hengst verkoopt ofzo?
quote:SpringDing schreef op 14 januari 2017 @ 18:29:

[...]

Dat je jezelf een hengst verkoopt ofzo?Grip op de KB verliezen bij een oefening als ie boven je hoofd hangt.
quote:SpringDing schreef op 14 januari 2017 @ 18:29:

[...]

Dat je jezelf een hengst verkoopt ofzo?

Bij clean en snatch landt de kb op je onder arm. Dit kan bij slechte techniek zorgen voor blauwe plekken of een breuk van de onder arm. Hetzelfde geldt voor alles boven schouderhoogte. Je wilt die bal niet op je hoofd want dat vertel je niet na. Je kunt je grip verliezen of je schouder kan onstabiel worden. Bij verlies aan techniek zet je je kb neer en ga je niet Door.

Een goede personal trainer (kb master) kan je leren hoe je met een kb omgaat. Ook Overload biedt 3 trainingen voor particulieren waarmee je de basis leert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kijk maar eens hier naar. De grip en schouder zijn na 1 min niet meer stabiel en op 1.30 verliest zij de bal. Gelukkig niet boven het hoofd. Maar goed je interieur kan hier ook slecht tegen. https://m.youtube.com/watch?v=hJw2wELMke4

Ik kb al een paar jaar en ik durf het sinds kort pas binnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2017 @ 19:10:

[...]

Bij clean en snatch landt de kb op je onder arm. Dit kan bij slechte techniek zorgen voor blauwe plekken of een breuk van de onder arm. Hetzelfde geldt voor alles boven schouderhoogte. Je wilt die bal niet op je hoofd want dat vertel je niet na. Je kunt je grip verliezen of je schouder kan onstabiel worden. Bij verlies aan techniek zet je je kb neer en ga je niet Door.

Een goede personal trainer (kb master) kan je leren hoe je met een kb omgaat. Ook Overload biedt 3 trainingen voor particulieren waarmee je de basis leert.Beginners zien/ voelen ook niet wanneer ze slordig en instabiel worden. Een KB is voor een beginner een hele goede blessureveroorzaker.
quote:viva-amber schreef op 14 januari 2017 @ 19:17:

Kijk maar eens hier naar. De grip en schouder zijn na 1 min niet meer stabiel en op 1.30 verliest zij de bal. Gelukkig niet boven het hoofd. Maar goed je interieur kan hier ook slecht tegen. https://m.youtube.com/watch?v=hJw2wELMke4

Ik kb al een paar jaar en ik durf het sinds kort pas binnen.

Sodetandjes! Je zal 'm in je gezicht krijgen.. Wel superduidelijk verschil met de dames op de achtergrond.

Zoals ze stond te wiebelen, dat kan toch ook niet lekker voor je knieën zijn.

Een grote spiegel is hierbij denk ik ook handig.
Alleen moet je je bal niet in de spiegel gooien. Ik ken wel een paar sportscholen met gebarsten spiegels. Een aarzeling is trouwens funest voor de uitvoering. Je hebt helemaal geen tijd om in de spiegel te kijken.
Ze hebben mij de KB swing wel eens geleerd, maar gebruik hem momenteel voor andere oefeningen. Nu voornamelijk squats, oftewel, KB optillen tot voor je borst onder je kin en dan 10 squats doen, dan de volgende pakken van 4kg zwaarder en weer 10 squats, totdat ik de 32kg 10x heb gehad.

Gebruik ze ook wel voor rows, de 24kg momenteel waarmee ik met linker (zwakke) arm ongeveer 10 herhalingen haal, gevolgd door 10 herhalingen met de andere arm. Was vroeger de 20kg maar toen dat de eerste set te makkelijk ging (veel meer dan 10 herhalingen) zijn we naar de 24 kg overgestapt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Wel jammer om je kb alleen als dumbel te gebruiken terwijl het juist ook geschikt is voor explosieve oefeningen en een combi van kracht/conditie.
Ik ben gisteren ook weer begonnen met de kettlebel.

Vorige keer merkte ik dat ik snel sterker werd en wat meer vorm kreeg.

ik ben ooit begonnen met 6kg en 12kg. Heb nu de 16kg erbij gekocht voor straks. Het ligt aan welke oefening hoeveel kg ik kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven