Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
jeetje dali, het is wel veel waar je mee moet dealen. Onzekerheid over zwangerschap is al iets wat je leven behoorlijk kan beinvloeden. En dan ook nog zorgen over je ouders.

Je hebt nergens invloed op en kunt niets anders doen dan afwachten. Misschien kun je in ieder geval lief zijn voor jezelf tijdens het verstrijken van de dagen. Over een paar weken heb je gewoon meer zekerheid

Grappig bloes, ik lees je berichtjes altijd graag! heb nog best het idee dat je gewoon actief meeschrijft hoor ;)

Jij merkt zelf waarschijnlijk een stuk beter dat je niet zo functioneert als je eigenlijk zou willen. Ik hoop idd dat je over 6 weken meer energie hebt!

Ik moet helaas vandaag een dag extra werken, en nog veel praten ook. Maar ben tegelijkertijd goed op gestaan! ben vandaag 7 weken! (als het goed is )
Lieve meiden, we spreken vanaf nu af dat niemand meer sorry zegt voor het klagen oké?! We zijn hier met z'n allen om te praten, klagen, juichen, huilen over onze zwangerschap. Elk gevoel, elke gedachte, alle blijdschap, elk verdriet is hier welkom. Dus geen sorry meer! Schrijf het hier gewoon lekker van je af!

Bloes, wat vervelend dat je je zo misselijk voelt! Gek he dat elke zwangerschap zo anders kan verlopen. Hopelijk zijn de kwaaltjes na het eerste trimester weg en kun je wat meer genieten.

Ik heb weer een onrustige nacht gehad. Gelukkig het tweede gedeelte wel nog zo'n 5,5 uur aan één stuk geslapen en voel me gelukkig nu redelijk fit. Waarschijnlijk stort ik vanmiddag rond 16:00u in. Maar dat geeft niet, dan ga ik lekker op de bank hangen.
quote:Lovelynoukske schreef op 14 januari 2017 @ 07:38:

Hier vroeg wakker. En weet het weer even niet. Super onzeker weer ineens wat betreft de zwangerschap. Loop mezelf echt gek te maken. 1 van de weinige kwaaltjes die ik had, gevoelige borsten, lijkt nu ook veel minder te worden. Pfffff is het al 1 februari ?

Wist je maar wat er in die buik gebeurde he!

De kans is het grootste dat het gewoon goed gaat.
Ik ben net een halfuurtje wakker, behalve dat ik gisteravond erg moe was en een opgezette buik heb voel ik niks!!! Dit maakt mij ook zo onzeker, ik probeer me dan gerust te stellen door te denken dat als het niet goed gaat dat dat met een reden gebeurt....maar ondertussen durf ik ook niet helemaal happy te zijn en daar voel ik me dan weer soort van schuldig over! Ik moet mij op mijn werk ook meteen zwanger melden (ik vlieg) en mijn hele rooster wordt er dan uitgehaald, dan denk ik steeds " en als het dan niet goed is heb ik dat allemaal laten doen terwijl het dan toch misgaat"

Afgelopen nacht trouwens voor het eerst lekker geslapen, dat is dan wel positief

Bloes: wat vervelend dat je zo misselijk bent, maar ik snap dat je er stiekem misschien ook wel blij mee bent, je voelt je dus echt zwanger!

Fijne dag allemaal
Goedemorgen dames,

Wat is er weer veel geschreven hier, maar ik vind dat altijd fijn!

@ Dali : Veel sterkte met het bericht van één van je ouders! Dat moet hard aankomen en zeker net nu... En dan nog die onzekerheid met het bloedverlies. Ik hoop zo voor jou dat het gewoon onschuldig is.

@ Bloes : Ik heb helemaal niet het gevoel dat je niet actief meeschrijft ofzo! Lastig dat je zo misselijk bent! Jij bent dus de eerste die volgende week voor een echo mag!

Voor de dames die nog niet zoveel klachten hebben, zolang jullie geen hevige krampen oid krijgen, zit het vast gewoon goed hoor!

Hier ook nog steeds niet zoveel klachten hoor! Nog steeds licht gevoelige borsten en sinds een paar dagen vermoeidheid.

Vandaag kon ik wat langer slapen, maar om 8u50 ben ik toch moeten opstaan van de honger! Ik lijk sinds een dag of 2 ook wel meer honger te hebben.
Hallo dames,

Ik ben niet zo actief met schrijven maar lees nog steeds mee. Vind het leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.

Met mij gaat het prima. Moe & pijnlijke borsten zijn nog steeds de enige kwaaltjes. Het niet roken wordt al iets makkelijker.. dus ik heb eigenlijk niks te klagen!

Dali veel sterkte met het verwerken van het vervelende nieuws!
Hoi Dames,

Lig kapot op de bank, even alles bijlezen.

Bloes, wat naar de misselijkheid! En dan ook nog slecht slapen. Hopelijk gaat het snel beter.

Knotje, hoe ging het vanmiddag?

Dali, kan me je zorgen goed voorstellen. Hoe gast het nu met je?

Eefje, hoe ver ben je nu? Ik lijk ook sinds 2 dagen meer trek te krijgen.

Voor in de tabel: dit is ons 1e kindje (ipv 2e) en mijn naam staat verkeerd

Vandaag ben ik 7 weken en voel me de hele dag al niet zo lekker maar niet misselijk. Ook een zeurderig gevoel in mn buik en soms ongesteldheidskrampjes wat me zooo onzeker maakt. Iedere keer naar de wc om te kijken of ik bloed zie maar nog niks gezien gelukkig. Heb sinds 2 dagen ook dat als ik niet op tijd eet dat ik me helemaal slap voel.. Ben nu doodmoe en energieloos. Dus ik ga zo maar weer even slapen. Fijne avond allemaal!
Ik lijk wel zwanger, haha die tabel aanpassen

Maar ik pas het aan wanneer ik weer achter m'n laptop zit..
Schuimblokje, het ging eigenlijk heel goed vanmiddag. Had uiteindelijk nog een druk programma vanmiddag en vanavond, dus zit nu net pas op de bank. Al zal dat niet lang meer duren. Val nu wel bijna om.

Bb, als het lastig is voor je met die tabel kunnen we ook alsnog een nieuw topic openen met een algemeen account als je wil. Dan kan iedereen z'n eigen wijzigingen invoegen? Maakt mij niets uit hoor, maar voel je in ieder geval niet bezwaard als je dat fijner vindt.

Slaap lekker allemaal! Nog maar 4 nachtjes slapen!
Nog 1 nachtje!

Ik heb de tweede ochtend overgeven er ook weer opzitten. Ken dit echt niet van mijn vorige zwangerschap(pen). Het voordeel: ik ben nu niet meer misselijk. En ik start de dag gezuiverd (lees: met een lege maag).
quote:Bloes schreef op 15 januari 2017 @ 09:19:

Nog 1 nachtje!

Ik heb de tweede ochtend overgeven er ook weer opzitten. Ken dit echt niet van mijn vorige zwangerschap(pen). Het voordeel: ik ben nu niet meer misselijk. En ik start de dag gezuiverd (lees: met een lege maag).

zo heeft elk nadeel zijn voordeel

Veel plezier morgen! leuk hoor!
Toverspiegel, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat, nu ook voor de 2e x boven de wc gehangen.. Jeejj.

1e x 's nachts out-of-the-blue, en nu vanochtend niet misselijk, maar ineens, hop snel naar de wc.. ja hoor...

Hopelijk nu minder misselijk vandaag.. bleh irritant gevoel. Maar voor nu weet ik nog niet zo goed waar ik voor sta. Ben namelijk wel al heel de week misselijk.
Hé wat naar dat overgeven! Hopelijk is het maar voor korte tijd!

Succes morgen bloes! En hopelijk veel plezier met een mooi kloppend hartje
Spannend hoor Bloes morgen de echo! Laat je ons weten hoe het ging?

Hier ook nog steeds erg misselijk, vooral in de ochtend. Tegen de middag aan lijkt t' te veranderen in honger gevoel.

Ik heb volgende week maandag weer een echo en een intake.

Heb ook afspraak bij de tandarts gemaakt, schijnt dat je nu je zwanger bent ook beter op je tanden en tandvlees moet letten.
Dali: sterkte met het nieuws over je ouder. En ik ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan

Vervelend dames die misselijkheid, en overgeven al helemaal. Is er iets wat helpt?Wellicht gemberthee, lees ik wel goede verhalen over.

Pff hier ineens de laatste paar dagen weer onzeker. Amper kwaaltjes, soms zou ik willen dat ik misselijk was ( I know mag niet klagen) maar dat zou dan toch een soort van bevestiging zijn. Moeheid valt ook reuze mee...nog 1,5 week wachten tot de echo.

Succes met de echo morgen Bloes! Er mogen al meer dames deze week. Spannend!
Wat vervelend dat jullie zo misselijk zijn en zelfs moeten overgeven Dat is gelukkig bij mij niet het geval. Ik merk wel dat ik echt op tijd iets moet eten, anders voel ik me echt slap en begint m'n maag te knorren . Dus probeer zoveel mogelijk af te wisselen en zo gezond mogelijk te eten. Soms vind ik wel lastig om te bedenken waar ik zin in heb.

Bloes, het is bijna morgen! Hopelijk zien jullie een heel mooi kloppend hartje

Mirrie, het is ook lastig als je weinig kwaaltjes hebt. Snap wel dat je daar onzeker van wordt!

Ik heb dat onzekere eigenlijk helemaal niet. En daar maak ik me dan weer een beetje zorgen over. Dan voel ik me zo naïef, maar ik kan gewoon niet negatief denken. Elke gedachte draait meteen weer positief. En dat is heel fijn, maar dat voelt ook gek. Hopelijk wordt woensdag m'n positieve gevoel gewoon bevestigd met een kloppend hartje En dan gaan we het eindelijk delen met onze ouders!
quote:Knotje_ schreef op 15 januari 2017 @ 19:04:

Ik heb dat onzekere eigenlijk helemaal niet. En daar maak ik me dan weer een beetje zorgen over. Dan voel ik me zo naïef, maar ik kan gewoon niet negatief denken. Elke gedachte draait meteen weer positief. En dat is heel fijn, maar dat voelt ook gek. Hopelijk wordt woensdag m'n positieve gevoel gewoon bevestigd met een kloppend hartje En dan gaan we het eindelijk delen met onze ouders!

Leuk toch, dat je er eigenlijk gewoon van kunt genieten!

Ik merk groot verschil met deze en vorige zwangerschap. Vorige keer was ik heel onzeker en wilde ik constant bevestiging. En dit keer is het heel anders. Ik ben nieuwsgierig! Maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Mijn lijf weet vast wel wat het doet. Als het kind gezond is blijft het zitten, en als het niet goed ontwikkeld dan wordt het een miskraam. In beide gevallen is het goed.
Ik heb dat ook hoor knotje en toverspiegel maar wel nadat ik t' hartje heb zien kloppen.

Kwaaltjes zijn helaas wel enorm aanwezig en daarom voel ik me ook erg positief over m'n zwangerschap. Ik heb geen vergelijking omdat dit m'n eerste is.
Wat spannend dat een aantal van jullie komende week al echo hebben! Ik hoop op allemaal kloppende tjes!

Ik snap die onzekerheid als geen ander helaas maar goed probeer gewoon positief te denken. Er zijn dan misschien weinig kwaaltjes, maar er zijn ook geen tekenen van een miskraam. Dus we moeten gewoon maar vertrouwen hebben en afwachten! En O ja, proberen te genieten

Hier nog 2,5 week geduld! Wat een eind nog Haha
Ik begrijp jullie onzekerheid heel goed. Toen mijn eerste zwangerschap een miskraam werd, had ik geen kwaaltjes. Dus toen ik tijdens mijn tweede zwangerschap ook bijna geen kwaaltjes had, maakte ik me ontzettend zorgen. Maar dat was dus niet nodig, want alles was goed: ik heb nu een geweldige zoon. Een vriendin was tegelijkertijd zwanger, was continu misselijk en dat werd dus wel een miskraam. Wat ik ermee wil zeggen: wel of geen kwaaltjes zegt echt helemaal niets. Maar als je dan nog lang moet wachten op een echo, is het wel extra spannend.

Morgen om 10.30 uur ben ik aan de beurt. In tegenstelling tot de vorige keren ben ik helemaal niet zenuwachtig. Wat Toverspiegel zei, zo denk ik er ook over: is het goed, dan zijn we blij (maar niet gerustgesteld, want er kan nog zoveel gebeuren). Is het niet goed, dan moest het zo zijn. Ik zie het morgen wel.
Ik ben zojuist wakker geworden om te gaan plassen, en had flink wat bloed, geen pijn ofzo maar wel rood bloed....ik ga straks de vk bellen maar ben bang dat het geen goed nieuws is
Tjee, wat balen!! Shit zeg, hoop op loos alarm, maar klinkt niet goed, sterkte!!

Bloes, succes en veel plezier! Hopelijk een mooi kloppend hartje!
Oh Sarina, dat meen je niet! Ik hoop dat het vals alarm is.
@ Sarina : Wat naar zeg Hopelijk kan je snel terecht bij de verloskundige! Ik hoop ook dat het alsnog gewoon goed zit! Ik duim voor je!

@ Bloes : Veel succes bij de echo vandaag! Ook voor jou hoop ik op goed nieuws!
Sarina: oeh schrikken idd. Hopelijk kan je snel langs bij de verloskundige ik ga voor je duimen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven