Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,



Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sabrina wat schrikken zeg! Hoop echt dat alles goed zit, laat je het ons even weten?
Alle reacties Link kopieren
Sarina, wat schrikken! Hopelijk kan je snel even langs. Ik duim voor je dat het niks betekent!



Bloes, veel succes en plezier straks bij de echo! Ben benieuwd.



Ik heb me gisteren de hele dag niet lekker gevoeld, pas aan het eind van de middag wat beter. Nu voel ik me weer niet lekker. Merk dat ik op tijd wat moet eten. Ik ben niet eens echt misselijk maar dit vind ik al zo vervelend
Sarina: ik duim voor je dat alles goed is!



Ik was eerder aan de beurt. En alles was goed! Kloppend hartje en 7 weken + 1 dag. Precies wat ik al dacht.
Alle reacties Link kopieren
Jeej bloes! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve berichtjes! Ik krijg woensdag als het goed is een echo en dan hopen we op meer duidelijkheid, de vk heeft wel gezegd dat ik er sterk rekening mee moet houden dat het een miskraam is
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Bloes gefeliciteerd! Ik ben vandaag ook 7 weken en 1 dag. Mooi he dat hartje
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bloes!! Mooi nieuws
Alle reacties Link kopieren
Bah! Sterkte Sarina! Wel goed dat de VK zo eerlijk is en je er al rekening mee laat houden, maar dit is niet wat je wilt horen. Heel veel sterkte! Hopen op een klein gelukje!



Gelukkig ook goednieuws! Fijn bloes.. Heel prettig om een goede bevestiging te krijgen!



Hier komen en gaan de kwaaltjes, vandaag (bijna) niet misselijk.. Zo gek. Wel vanochtend een cracker gegeten nog voor ik uit bed was.. Optijd kunnen eten (in het weekend wil je toch lui doen). Wordt er wel beetje onzeker van.
Ohnee sarina! wat naar! Hopelijk snel duidelijkheid.



@bloes: gefeliciteerd! wat leuk om het hartje te zien!

Ik heb ook maar gebeld of ik misschien eerder een echo mag laten maken. Is helaas wel op eigne kosten. Maar zou graag het hartje willen zien kloppen.

Ik mag woensdag eind van de dag! Als het goed is ben ik dan 7weken en 4 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd bloes!!! Superfijn!

Ze konden dus ook al zien hoe ver je was? Ik dacht dat dat pas met de termijnecho was.



En Sarina, sterkte... en een dikke knuffel! Fijn dat de vk eerlijk is maar eigenlijk wil je het niet horen. En zo lang je geen buikkrampen erbij hebt hoeft het niet persee iets te betekenen toch? Ken meerdere meiden die behoorlijk gebloed hebben maar waar alles goed is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Bloes, wat fijn! Gefeliciteerd!



Sarina, goed dat je de verloskundige gebeld hebt! Ik duim nog even voor je!



Toverspiegel, wat leuk dat je ook woensdag al een echo hebt! hopelijk hebben we allemaal een kloppend hartje
Alle reacties Link kopieren
@ Sarina : Ik duim toch alsnog voor goed nieuws woensdag! is het bloedverlies er nog steeds of is het inmiddels gestopt?



@ Bloes : Wat fijn dat jij in ieder geval wél een goede echo had!



@ Schuimblokje : Ik ben vandaag precies 6 weken volgens eigen berekening Dat heb ik ook wat jij zegt, ik moet echt op tijd iets eten. Zeker 's morgens moet ik direct als ik opsta iets eten, soms rammelt mijn maag echt van de honger!



@ Toverspiegel : Wat fijn dat je nu toch voor een eerdere echo mag!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik minder aan het vloeien en is het wat bruiniger...het kan nog alle kanten op maar vrees het ergste. Bedankt voor jullie lieve berichten
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Sarina, we blijven duimen!
Alle reacties Link kopieren
Eefje, herkenbaar wat je zegt over het eten! Of m'n buik rammelt alsof het al weken geen eten meer heeft gehad of ik heb een heel vol en opgeblazen gevoel. Maar misselijk ben ik gelukkig nog niet. Wel merk ik dat ik beter ruik en alles stinkt dus.
Ohh Sarina wat is dat schrikken.. ik weet hoe je je nu voelt en dat onzekere is echt heel slopend. Ik hoop voor je dat het gewoon onschuldig was. Sterkte met afwachten



Bloes voor jou gelukkig wel goed nieuws! Fijn meid! Even lekker van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Oei Sarina dat is schrikken! De verloskundige bereid je natuurlijk op het ergste voor maar het kan natuurlijk ook gewoon hartstikke mee vallen! Zeker als het bloeden nu bijna gestopt is. Ik duim voor je!



Jeuhhh weer een kloppend hartje hier in de groep! Wat super bloes! Gefeliciteerd. En dat er nog maar veel mogen volgen!



Toverspiegel, wat fijn dat je al eerder kunt komen voor een vroege echo! Zou ik ook wel willen maar volgens mij doen ze dat bij mijn verloskundige niet.



Nou ja, nog 16 nachtjes
Alle reacties Link kopieren
Noukskekan je dat niet aanvragen bij je vk? Het word alleen niet vergoed omdat het geen medische echo is. Bij ons kost zo'n echo 50 euro en is inwendig.
bij ons moeten alle echo's sowieso bij het echocentrum, de meeste vk's hebben geen eigen echoapparaat.



Ik heb buiten de vk om gebeld naar het centrum en gevraagd of er voor de termijnecho al een mogelijkheid was. En dat bleek woensdag te zijn

Is idd op eigen kosten. Bij ons is dat alleen geen 50 euro! volgens mij minstens de helft goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
De helft goedkoper? Dat scheelt! Nou heeft mijn vk mij gematst en kon ze t' uiteindelijk toch door sturen naar de verzekering.



Hebben jullie trouwens een speciale verzekering afgesloten voor de bevalling etc?
Alle reacties Link kopieren
Riverjoy, we hebben goed gelet op wat we vergoed krijgen en hebben ons hiervoor goed aanvullend verzekerd. Dus bijv. gelet op wat er vergoed wordt qua eigen bijdrages, kraamhulp, ziekenhuis, cursus, lactatiedeskundige enz. Maarja je kan lastig alles vergoeden, maar denk dat we wel goed verzekerd zijn.



Hebben de meiden die ook niet lekker/misselijk zijn nog tips?

Ik heb nu vanmorgen in bed alvast een cracker gegeten voor ik opstond en dat hielp. Maar na mijn ontbijt begon ik me weer niet lekker te voelen. Nog wat crackers gegeten en thee gedronken maar helpt niet, dat gevoel blijft. Nu durf ik ook niet echt iets te eten terwijl het aan de andere kant voelt als enorme honger ofzo. Ik lig maar als een dooie op de bank te hangen nu En te hopen dat ik me snel beter voel maar dat gebeurt alleen niet en ondertussen kan ik niks
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hiel eten heel veel eten.. Haha en inderdaad voor het opstaan cracker, kwark als ontbijt en dan om 9/half10 alweer wat eten. Maarja zal bij iedereen anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Qua verzekering niet helemaal van A tot Z uitgepluisd. Wel voor dit jaar extra aanvullende verzekering afgesloten met de gedachte dat ik waarschijnlijk wel dit jaar zwanger zou worden. Geloof dat ik iig een ziekenhuisbevalling vergoed krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me trouwens bij VGZ aanvullen verzekerd, maar niet alles dicht getimmerd, waarschijnlijk betaal je anders p/m net zo veel of meer meer, dan dat je nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop een beetje achter met lezen/reageren...bedankt nog voor jullie lieve reacties n.a.v. mijn berichtje vorige week, over mijn somberheid en angsten. Het gaat inmiddels wel iets beter, maar die somberheid (echt hormonaal) komt nu en dan nog op.



@Sarina - Veel sterkte, meis. We gaan voor een positieve echo!



@Bloes - Heerlijk dat je het hartje hebt horen kloppen, dat is stap 1



@schuimblokje - ik voel me volgens mij precies hetzelfde als jij. Ook zo misselijk/niet lekker de hele dag. Wat bij mij een beetje helpt is pepermunt! Hier op mn werk een zak naast me staan...vraag me af of het niet enorm opvalt. Ik kan me ook niet echt snel voortbewegen ofzo, omdat dan de misselijkheid zo opspeelt. Ik voel me een omaatje



Ik heb trouwens mijn echo naar een week eerder verzet, dus 31/01 is het zover. Ik ben dan precies acht weken zwanger (vandaag zes). Dit werd bij mij ook niet vergoed en kost 40 euro, maar heb het er graag voor over.



Sterkte allemaal weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven