zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha inderdaad! Ik schuif gezellig bij je aan op het wachtbankje
@koekiemonster Ik herken wat je schrijft. Ook ik ging er bij nadenken van oja nog maar even sex hebben want mijn vruchtbare dagen.

Mijn vruchtbare dagen zijn ook net voorbij volgens de app. Dus ook op het wachtbankje.

@lalameme ik hoop ook elke keer meer dat er een kindje onderweg is. Terwijl ik mezelf ook wil inpraten dat de kans heel groot is dat het niet de 1e ronde lukt.

Ik voel trouwens ook aan beide kanten mijn eisprong.

@Rii hoe gaat het? Merk je al iets van je zwangerschap?
alle ladies op t wachtbankje succes ! wachten duurt zooo lang.. k duim dat het raak is !

qua sporten, ik heb bij mijn eerste tot 39 weken door getraind. geen contact sport, maar wel kracht training. uiteraard op een gegeven moment op een iets lager pitje.. t voordeel was wel dat ik fit mn bevalling in ging en ook uitkwam.. is natuurlijk niet alleen van het sporten afhankelijk maar volgens de fysio zeker wel een voordeel. duss k zou zeggen lekker blijven bewegen zolang t goed voelt..

hier laatste dagje menstruatie denk ik.. en dan actie ! ook ik kan niet wachten op mn vruchtbare dagen ,terwijl we hier ook tegen elkaar zeiden we starten rustig aan, gewoon sex wanneer we willen, niet op de data.,, nou mooi wel dus hah !
Ik doe voornamelijk alleen nog maar hardlopen en wat kracht training. Buik doe ik ook altijd want dat is waar ik me altijd onzeker over voel haha. Maar dat zal ik dan maar wat minder gaan doen inderdaad, alles voor een kindje

Veel wacht-succes meiden op het wachtbankje.

Wij doen het wel gerichter maar met nog net zo veel plezier hoor
In the end we only regret the chances we didn't take.
Kaartje, ik voel me ondertussen al een stuk zwangerder ja. Net als bij mijn vorige zwangerschap slaap ik erg slecht. Ben heel vroeg wakker (tussen 2 en 4) en slaap dan ook niet meer. Ben dus erg moe. Verder wat vage kwaaltjes maar die zijn niet zo vervelend gelukkig. Nog 2 weken wachten op de echo! Heel spannend..
@Ri88 Jeetje jij bent dan vroeg wakker. Sterkte ermee. ik kan mij voorstellen dat wachten op de echo lang duuuurt. Nog 2 weekjes.

Wat is eigenlijk een beetje gangbaar voor de eerste echo? rond de 8 weken? Ik lees bij sommige ook al rond de 7 weken en sommige moeten juist weer wachten tot 10-11 weken.

@lalameme en ashlyka jullie nod komt inzicht. Nog 1 weekje geduld.

@zou iemand voor mij in de tabel willen aanpassen dat mijn nod 25-01 is? Dit is de berekening van de maya app. Ik denk dat die best zou kunnen kloppen. Bedankt alvast.
Wanneer je een eerste echo hebt is afhankelijk van je vk. Bij mijn praktijk doen ze dat rond de 8 weken en dan de termijnecho rond 11 weken. Ik weet dat de andere praktijk in mijn stad pas een eerste echo rond de 11 weken doet, dat is dan ook gelijk de termijnecho. Er zijn ook praktijken die geen eigen echo apparatuur hebben en waar je dus naar een echo centrum moet voor een echo.

Behoorlijk wat verschillen dus!
jeetje rii, wat zul je moe zijn ! zeker met nog een kleine in huis.. vervelend joH ! k hoop dat je snel wat meer slaap kunt pakken ..

iemand nog leuke plannen vh weekend ?
De vorige keer duurde die nachten zo'n 2 maanden dus dat is een fijn vooruitzicht Iedere dag erg vroeg naar bed dus om nog een beetje slaap te kunnen pakken!

Dit weekend lekker geen plannen nee. Heerlijk rustig aan doen! En jij suus?

Lotusbloem heb jij al meer duidelijkheid?
ha meiden, heb weer veel om bij te lezen zie ik!

Veel op het wachtbankje, mega spannend k hoop voor iedereen dat jullie snel een positieve test hebben!

Hier nu midden in menstruatie, cyclus is laatste tijd mega van slag :( Maar k denk nu telkens: hopelijk laatste keer ongesteld voorlopig hopelijk.

Ri88 wat zal je moe zijn jeetje hopen dat t snel beter wordt
@RII bedankt voor de uitleg over de echo's. Inderdaad veel verschillen. Ik denk dat ik daar wel op ga letten bij het uitzoeken van een verloskundige. Het lijkt mij wel fijn om rond de 8 weken een eerste echo te hebben. Hoe zit dat bij jullie?

@thisme vervelend dat je cyclus van slag is:(

@suus ik moet dit weekend elke middag/avond werken.

Ligt er bij jullie ook sneeuw? Hier wel een mooi klein laagje.
Jaa hier ook een mooi laagje sneeuw! Al met zoontje op pad geweest met de slee. Echt genieten

Hier dus ook met 8 weken een echo. Vind dat wel heel fijn. Ook al geeft het geen garanties natuurlijk, maar het is al wel heel fijn om wat vroeger een bevestiging te hebben dat er echt wat groeit! En mocht het mis zijn dan kom ik er liever met 8 dan met 11 weken achter!

Inderdaad balen dat je cyclus van slag is ThisTime! Hopelijk snel weer mooi regelmatig, of nog beter: een mooie test natuurlijk!

Vannacht voor het eerst weer een beetje een normale nacht kunnen maken. Wel regelmatig wakker maar daarna gelukkig wel nog stukjes geslapen. Ben weer een beetje opgeladen!
Wat een verschil met wanneer je je echo's krijgt, ik weet nier eens hoe dat hier werkt in Engeland. Ik wacht het maar rustig af. Ik moet toch naar de huisarts zodra het raak is ivm de medicijnen die ik al gebruik.

@thistime, vervelend dat je cyclus van slag is, dit wordt jullie eerste ronde toch?

@kaartje, Hier in London geen sneeuw, maar dat is hier toch bijna nooit heb ik begrepen. Wel natte sneeuw gehad maar daar wordt je toch ook niet vrolijk van

Van het weekend lekker rustig aan gedaan. Gisteren gezellig dagje gehad met wat vrienden en vanavond een van m'n beste vriendinnen Skypen in Nederland

Nou ik schuif aan op het wachtbankje. Voor de zekerheid blijven we het nog wel om de dag doen de komende dagen want voor hetzelfde is de app toch verkeerd. Al had ik gisteren wel het gevoel dat ik m'n eisprong had gehad. Spannende tijd.
@ri fijn dat je je nu een stuk zwanger der voelt. Nog iets meer dan 1.5 week en dan de eerste echo. Volgens mij is het wachtbankje nog vele malen makkelijker dan wachten op de eerste echo! fijn zo lekker met je zoontje! Hier licht helemaal niets!

@kaartje

Ik zal het zo voor je aanpassen! Spannend!

@thistime

Vervelend dat je cyclus zo van slag is.. juist nu jullie net beginnen!

@dookster

Welkom! Spannend en wat een gezelligheid op het wachtbankje. We zitten allemaal best wel dicht op elkaar met onze nod's, hopen op een baby boom.

@hier

Het ene moment vol met zwangerschaps kwaaltjes voor mijn gevoel. Het volgende moment weet ik zeker dat ik leeg ben vanbinnen. Ik weet denk ik niet wat ik voel. Mijn nod is over 5 dagen. Morgen ochtend ga ik een testje wagen. (Als ik durf). Gevoelige borsten al dagen zeurende en stekende buikpijn tres die van de zijkanten naar het midden zijn getrokken. onwijs misselijk. Kan nog steeds alle kanten uit. Dat ik mezelf goed voor de gek kan houden weet ik wel, we gaan het zien.

Vanacht in mijn droom had ik een knaltest in handen.
@lalameme bedankt dat je de data straks wilt aanpassen.

Spannend dat testen. Ik ga echt wachten tot minimaal 25 januari. (zeg ik nu)

@dookster gezellig op het wachtbankje.

@Rii leuk met je zoontje op pad in de sneeuw. Ik dacht vanmorgen nog. Dat lijkt mij nou heerlijk met een kindje en dan met de slee.
@kaartje, ik wilde eerst 4 a 5 dagen na nod testen haha. Ik trek t niet meer. Zooo spannend! Respect voor de dames die netjes wachten! Ik heb het aangepast!
@lalameme ja lastig he die ongeduldigheid. Ik heb mezelf vandaag maar even tot de orde geroepen dat het net zo goed wel een tijdje kan duren voordat ik zwanger ben. Ik moet het van mezelf wat meer laten rusten. Ik ben benieuwd hoe lang ik dat ga volhouden.
Wij hebben afgesproken om op de dag na m'n NOD te testen als ik niet al ongesteld ben natuurlijk. En zoals het nu lijkt kan ik daar wel op wachten, ben niet extreem zenuwachtig. Maar ik ben dan ook maar net vandaag aangeschoven natuurlijk.

Echt super spannend lala, ik hoop zo dat het raak is voor je! Komt nu wel heel dichtbij!

Kaartje wij zitten echt heel dicht op elkaar, we moeten nog even wat langer volhouden maar voor je het weet is het al zo ver.

Ik denk het feit dat ik zo rustig ben is ook gewoon dat ik nog steeds niet kan geloven dat we begonnen zijn. Het is nog steeds zo onwerkelijk en ik zit soort van te wachten op de gierende zenuwen en ik krijg ze maar niet. De kriebels zijn er maar de 'zenuwen' niet. Aan de ene kant fijn natuurlijk maar ik wil het zo graag beseffen. Als ik na denk over het idee dat ik misschien binnenkort zwanger ben... ik geloof het gewoon niet... Zijn er meer die dat ook hebben?
@dookster fijn dat je niet al te zenuwachtig bent. Op zich kan ik mij ook niet voorstellen dat wij begonnen zijn. Maar ik ben wel heel benieuw,zenuwachtig er mee bezig. Iets meer relaxt zoals jou wil ik ook wel:). Al gaat me dat vandaag aardig goed af.

Ja wij moeten nog even wat langer volhouden op het wachtbankje. Gezellig.
@wachtbankje, ik ga een dag na mijn NOD testen. Het is verleidelijk om een vroege test te maken, maar ik wacht liever. Die paar dagen kunnen er ook wel bij!
Hoe doen jullie het nu zo voor je nod en na je eisprong met drankjes, Franse kaasjes, biefstuk, carpatio, sushi en al het lekkers dat je niet mag eten tijdens een zwangerschap. Is het schadelijk als je dat soort fratsen nu wel gewoon nog eet.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten! Ik ben vorige keer wel direct gestopt met drinken en bepaalde dingen eten toen ik het vermoeden had dat het raak was. Moet daarna toch ook dus waarom dan niet meteen stoppen. Ik weet niet of het in het beginstadium al kwaad kan. Ik denk eigenlijk pas wanneer de baby de voeding van de moeder krijgt en dat is pas na een paar weken het geval.
@dookster, bij mijn eerste zwangerschap ging ik het pas een beetje beseffen toen mijn buik dikker werd en ik haar echt vaak voelde bewegen (na de 20 weken). Daarvoor voelde het zo onwerkelijk. En nu nog als ik naar haar kijk, ben jij echt uit mijn buik gekomen? Blijft erg bizar. Ik was de eerste weken ook echt in shock, vooral omdat ik zo snel zwanger was.
Ik heb de huisarts daar over gebeld ivm de feestdagen. Het kan de eerste 2 weken van een zwangerschap geen kwaad om iets te eten of drinken (met mate natuurlijk)
Handig dat je er over gebeld hebt bloempje! Ik had echt geen idee hoe en wat. Maar ik drink en rook sowieso niet. Maar thee en koffie drink ik gewoon volgens de zwangerschaps regels sinds we proberen. Zit ik ook niet heel erg mee eerlijk gezegd. Qua eten op zich ook geen problemen mee, een lekker medium biefstukje ga ik wel missen haha.

@vlammetje ik ben blij dat ik niet de enige ben die het niet kan bevatten.

@kaartje hebben jullie ook lang moeten wachten voor jullie begonnen? Want misschien is het ook wel omdat we zo ontzettend lang hebben gewacht dat het onwerkelijk voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven