Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ik hoop dat je een fijn feestje hebt gehad Rosalie!

Dank jullie, helaas gaat familielid niet meer beter worden :(

Fijn dat je nu eindelijk ongesteld bent geworden! Hopen dat er nu dan ook regelmaat in komt.
Ja was gezellig gisteravond.

Nu weer druk in m'n hoofd merk ik. Dag 22 van de cyclus dus deze week is het weer spannend. Merk nog niks dus zal wel weer gewoon ongesteld gaan worden. We neigen nu toch wel naar de verwring naar de gyneacoloog komende maand want het voelt nu na deze maand toch wel als dat we er alles maar dan ook alles aan hebben gedaan om zwanger te worden. Nu wil ik toch we weten of mijn hormonen goed zijn, of mijn baarmoeder er goed uit ziet en of ik niet gewoon een zaaddodend baarmoederslijm heb ofzo. Of wil ik gewoon horen dat ook ik vruchtbaar ben net als mijn man. Dat het dus ook niet aan mij ligt maar we tot nu toe gewoon pech hebben gehad. Maar dat lijkt me ook wel weer eng want horen dat het aan mij ligt en dat er niks aan te doen is lijkt me echt het ergst wat me kan overkomen. Nouja we wachten nog een weekje af en dan zoeken we die huisarts wel weer op als het dan nog nodig is. Fijne zondag allemaal
Hey meiden,

Ik lees nog wel met jullie mee maar schrijf niet zoveel meer. Op de één of andere manier doe ik het niet omdat ik er niet teveel mee bezig wil zijn. Neemt niet weg dat ik er elke dag mee bezig ben, helaas.

Wij doen sinds deze ronde ovulatietesten en zit vandaag op dag 39 maar nog geen eisprong. Gisteren een zwangerschapstest gedaan want tja je weet maar nooit en deze ook negatief. Dus we testen nog maar even door. Gisteren besloten dat ik toch echt definitief op dieet ga en wil zorgen dat ik onder de 100kg kom, dat is ongeveer 6kg en dan kijken of mijn cyclus regelmatig wordt en als dat niet zo is mag ik weer naar de ha. Tot die tijd blijven testen en hopen op een wonder...

Stella wat fantastisch, gefeliciteerd!!!!
Hey dames,

Ook hier een meelezer, maar niet zo schrijverig. Ik ben er bewust minder mee bezig, alhoewel..nou ja, ik probeer de focus te leggen op mijn leven nu. Gewoon wat ik nu heb en dat is al zo mooi (man, dochter 2 jaar en alle rest En ondertussen gaan we gewoon rustig richting eind januari. Ik zie t wel.

Gefeliciteerd Stella alsnog, super!

En ja die geit zou ik ook uitzwaaien hoor! Je kan niet altijd met dezelfde mensen door.
Jee maur, wat naar dat je nog geen eisprong hebt gehad en maar zit te wachten. Lijkt me echt heel vervelend voelen. Dure grap ook al die testen...... Hopelijk heb je snel wel een eisprong, ik duim voor je
Stella: GEFELICITEERD!! Wat ontzettend fijn! Hopelijk heb je het balletje in ons topic aan het rollen gebracht en kunnen we snel bij je aansluiten (we gingen toch voor een grote baby shower met zijn allen? )

Maur91: Dat duurt inderdaad lang.. Hoe waren je andere cyclussen?

Die geit moet je inderdaad gedag zeggen.. Wat kunnen mensen toch een bord voor hun kop hebben..

Suus berg:knap dat je er bewust minder mee bezig kunt zijn!

Ik ben ook weer ongesteld geworden.. Toevallig deze ronde later dan normaal. Het voordeel is dat mijn LF op deze manier 12 dagen duurt en dat is prima (als ik op het gebruikelijke moment ongesteld was geworden, dan was mijn LF te kort geweest). Ergens had ik het niet erg gevonden als mijn LF inderdaad te kort zou zijn, dat zou namelijk verklaren waarom ik niet zwanger word... Dan hadden we er gericht iets aan kunnen doen.. Komende ronde gaan wij er vol voor, temperaturen, ovulatietesten en granaatappelsap drinken..
Twilight sterkte meid!

Rosalie, succes met wachten. Ik hoop dat de huisarts niet meer nodig is, maar ik begrijp heel goed dat je gerustgesteld wil worden.

Vivaforum, op je strepen gaan staan en desnoods een andere huisarts! Zo lang een onregelmatig cyclus is niet normaal, daar mag je best na een half jaar al onderzoek naar gaan doen. Echo maken is echt niet zo moeilijk en bloed prikken ook niet.

Maur, succes meid, je kan het! Hopelijk is je wens een goede motivatie om die kilo's er af te krijgen. Heb je een plan gemaakt hoe je het wil aanpakken?

Dennen, grappig eigenlijk he, dat je dan "hoopt" dat je LF kort is, dan ken je het probleem en kan je het oplossen. Herkenbaar. Maar een LF van 12 dagen is hartstikke prima en eigenlijk veel fijner

Hier: Morgen naar de kliniek
Maur, balen zeg, je geduld wordt zo wel op de proef gesteld!

Dennen, ik ken dat gevoel ook wel, je wilt gewoon een verklaring waarom het niet lukt.

Hier voor de eerste keer een echte positieve ovulatietest gehad op vrijdagmiddag! Had al testen ingeslagen van de Action voordat ik de adviezen op dit forum kreeg, dus heb die nu gebruikt met de gedachten dat als ik weer geen positieve test kon vinden ik de volgende ronde zo'n gevoelige ging kopen (heb hiervoor Etos en Kruidvat huismerk gebruikt en had altijd en lichter streepje dan de controle streep). Maar nu dus met de Action testen gewoon een echt positieve. Dit stelt mij toch wel gerust merk ik. Hebben er ook flink gebruik van gemaakt, dus daar zal het deze ronde iig niet aan liggen
Vandaag zou mijn ovulatiedag moeten zijn, maar tot nu toe niks terug te vinden in de ovulatietesten..... Ik test dus nog een paar dagen door. Temperatuur doe ik nu ook sinds een week s ochtends, hoewel ik toch wat wisselende opsta tijden heb en het dus niet helemaal zal kloppen. Ik merk dat ik er wel veel mee bezig ben, hoewel het niet mijn stemming bepaalt.
maur, balen hoor, hou er wel even rekening mee dat als je gaat afvallen dat je cyclus ook weer even rommelig kan zijn, hopelijk is ie daarna weer normaal.

Zonnebloem, die van de clearblue werken echt fantastisch voor mij, ze zijn wel duur, maar ik kan elke maand precies zien wanneer ik ovuleer, geen gedoe met streepjes maar gewoon een digitale uitslag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik (voor mijn gemoedsrust) het geld er wel voor over heb.
Hoi Maur ik had je net uit de tabel gehaald wil je er weer in? Lastig zo n onregelmatige cyclus.

Bjorg succes vandaag denk aan je.

Dennen wat jammer dat je ongesteld bent geworden maar goede LF idd daar kan je wat mee.

Foodsandbeats succes met het zoeken naar de eisprong

Fijn dat jij je eisprong hebt gevonden zonnebloem.

Hier is het spannend. Gister dag 9 na eisprong al wat bruinverlies, sindsdien gelukkkig niet meer. M'n buik voelt een soort beurs maar durf nergens op te hopen. Hoop ik elk geval dat als ik ongesteld wordt ik in ieder geval ook een wat langere LF heb dus dat het de komende dagen nog niet doorbreekt. Zondag is dag 14 na eisprong en m'n NOD/WOD. Vind het niet leuk meer dat wachten.
Succes vandaag Bjorg.

En jij ook Rosalie, met het wachten. Gelukkig wordt het vanzelf zondag (al duurt dat soms tergend lang).

Jeetje Maur dat kan toch niet normaal zijn, zo'n cyclus. Heb je het al eens laten onderzoeken?

En Viva forum, ik vind het belachelijk dat je niet langs mag komen. Je hebt er recht op om naar de ha te gaan en je zorgen te uiten, gewoon gaan dus. En je niet laten wegsturen!
Korte update:

Vanochtend gesprek bij kliniek gehad. Man's zaad zag er goed uit, ze ging nog verder onderzoeken maar verwacht geen afwijkingen. (Man opgelucht). Echo bij mij ook goed, baarmoeder goed met mooie dikte baarmoederslijmvlies, eistokken zagen er goed uit. Absoluut geen tekenen van PCOS. Gezien de geschiedenis en m'n cyclus denkt ook zij dat het echt wel gaat lukken, moest voor m'n gevoel best wel aandringen op actie. Zucht.

Enige aanknopingspunt dat ze zag is dat de LF toch niet optimaal is, het kan blijkbaar wel maar wellicht is het een kansen-reducerende factor. Ze wil wel een bloedonderzoeken doen, eigenlijk alles wat ik op m'n lijstje had behalve chromosoom onderzoek want dat doen ze in dit land alleen in hele uitzonderlijke gevallen (conservatief geneuzel).

Komende cyclus(sen) krijg ik hormonen om m'n eigen cyclus te ondersteunen en de eisprong te versterken; letrozol dag 3-9; progesteron tabletter na eisprong. Cyclus wordt met echo's gevolgd om de eisprong te bekijken. We gaan eerst nog een paar cycli "zelf proberen" - sex hebben, mocht dat te frustrerend zijn dan kunnen we meteen over op inseminatie (in combinatie met "geplande" eisprong via ovitrelle). Geen idee of dat dan "gewone" inseminatie of IUI wordt, zien we dan wel weer. En als dat allemaal ook niet werkt, binnen een cyclus of 6-9, dan kunnen we IVF doen wegens onverklaarbare onvruchtbaarheid. Scratch zag ze het voordeel niet zo van maar als ik dat wilde kon het natuurlijk wel, dus thema heb ik even geparkeerd. Het is natuurlijk super fijn om te horen dat alles er in principe goed uitziet, maar het stelt me nog niet echt gerust. Als ik het zo opschrijf dan besef ik me eigenlijk pas dat er toch best iets gaat gebeuren, het moet allemaal nog een beetje landen.

En nu probeer ik me op m'n werk te concentreren.
Mijn cyclussen zijn elke keer heel lang namelijk 55-86-45-64 en nu dus weer lang... nog steeds geen eisprong gehad dus ga weer richting de 60 dagen denk ik.

Ik doe modifast 3-2-2 veel Shakes en groenten maar wel meer dan voorgeschreven wordt om mijn vitamines etc wel binnen te krijgen. Ik weet dat het niet super gezond is maar zoals het nu met mijn cyclussen gaat schiet het ook niet op... dus eerst een paar kilo afvallen, ovulatietesten en veel klussen en dan hopen dat het spontaan komt anders weer naar de dokter. Volgens de dokter kunnen die lange cyclussen komen door overgewicht. Baarmoeder etc is in augustus bekeken en zag er goed uit en er zaten ook wel eitjes maar nog niet op springen ( toen). Zagen wel een lichte vorm van pcos maar niet zorgwekkend. Dus advies gekregen eerst af te vallen maargoed die mededeling krijg ik al m'n hele leven bij alles waarvoor ik bij een dokter kom...
Dat is best veel Bjorg. Had je nog gevraagd over het glibberige?

Lastig Maur dat ze alles altijd afschuiven op het gewicht. Ik zou eerder denken krijg je wel genoeg binnen ivm de shakes maar je vult het gelukkig aan
Dat is een hele bak informatie voor een afspraak bjorg! Maar fijn dat er een plan is voor de komende maanden.

Maur: wat lastig zo'n onvoorspelbare cyclus. Lukt het ook met afvallen?

Hier nog steeds geen positieve ovulatietest of überhaupt ook maar een lichte verkleuring. Mijn temperatuur laat ook nog niks zien. Het zou dus misschien zo zijn dat mijn eisprong veel later is dan ik dacht.... Ik verwacht omdat ik wel een vrij regelmatige cyclus heb en geen gewichtsproblemen dat ik gewoon een eisprong heb. Maar hopelijk kom ik er snel achter.
Wat een hoop info en "plannen" Bjorg, snap wel dat je het even moet verwerken allemaal.

Balen dat je cyclus weer zo lang lijkt te gaan worden Maur, zo valt er ook werkelijk geen pijl op te trekken... Jij kunt het niet merken aan glibberdagen toch?

Hier ook weer eens aan de ovulatie testen. De eerste keer (augustus & september) wezen die niets uit. Bleef allemaal spierwit. Maar vandaag had ik een vage streep dus ben benieuwd of ik morgen een knalstreep ga zien. Dat zou inderdaad betekenen dat mijn ovulatie later is dan verwacht, de LF aan de korte kant en we dus al 10 cycli lang te vroeg aan het batsen zijn.
Florence-june: fijn dat je een vage streep hebt! ik gok dat we hier ook te vroeg seks hebben, met als gevolg dat we er even klaar mee zijn op het moment dat die late eisprong komt......
Ja, precies dat inderdaad Foodsandbeats, te vroeg pieken zeg maar.
@bjorg wat bedoel je met een verschil tussen iui en gewone inseminatie?

Het is heel wat, wat je te horen hebt gekregen! Fijn dat alles er goed uit ziet, maar dat maakt je niet makkelijker zwanger. Succes met dit te laten bezinken
bij IUI worden zaadcellen gescheiden van het vocht waar ze in zwemmen en direct in de baarmoeder gespoten. "Opgewerkt zaad" heet dat geloof ik. Bij gewone inseminatie wordt het simpelweg met een spuit (zonder naald) in je vagina gespoten, kan je in principe ook zelf doen thuis.

Maur, fijn om een plan te hebben, zeker voor de eerste kilo's kan het prima zijn om even met shakes enzo aan de slag te gaan, dat geeft motivatie om daarna door te gaan. Heel frustrerend als dat het standaard riedeltje is bij elke arts. Succes!

Rosalie, heb het glibberige wel ter sprake gebracht, maar daar ging ze niet zo op in, behalve dan dat dat gemakkelijk te omzeilen is met inseminatie.

Foodsandbeats wat frustrerend dat je nogsteeds geen streep hebt. Niet opgeven, regelmatige cyclussen zijn over het algemeen wel een teken dat je ook ovuleert.

Florence-June, alsof ik mezelf lees 2 jaar terug. Wat baalde ik toen zeg! Inderdaad ook maanden lang te vroeg gepiekt. Pffff. Ik duim voor je!
Ik doe het idd om de eerste kilo's kwijt te raken en tot een eventuele eisprong. Daarna niet meer want mocht het wel raak zijn wil ik natuurlijk niks riskeren qua groei van een vruchtje ofz..

Voor de meiden die al in de mm zitten vind ik het echt spannend!!
Zo Bjorg dat is inderdaad veel informatie, wel fijn dat ze nu dus wel wat gaan doen!

Maur91 lastig zeg die lange cyclussen. En ook een dilemma dat je wilt afvallen maar wel genoeg wilt binnenkrijgen voor een evt. zwangerschap.

Foodsandbeats en Florence-June hopen dat jullie snel je eisprong vinden, zou toch wat zijn als je telkens te vroeg bezig bent geweest ...

Hier is het lange wachten weer begonnen. Aan de ene kant vind ik dit de prettigste weken omdat ik wellicht zwanger ben, maar aan de andere kant word ik helemaal gek van mezelf. Loop nu al op alles te letten terwijl het nog veel te vroeg is om wat te kunnen voelen. Ik vermoed dat zaterdag m'n eisprong is geweest dus ik mag van mezelf pas 6 dagen daarna op evt. symptomen letten en mezelf gek maken .
Succes met wachten zonnebloem!

Ik heb vanavond een erg vaag streepje op ovulatietest, dus denk dat ik vandaag ovulatie heb. Helaas is mijn man weg tot morgenavond. Dus ik hoop dat ik pas morgenavond ovuleer en we het redden qua tijd....
Zonnebloem: Pfff duurt altijd lang dan he, dat wachten

Zo Bjorg dat is veel informatie! Is nogal wat om even te verwerken.

Maur oeffff waardeloos zulke lange cyclussen. Ik heb gelukkig maar 1 keer een ronde van 69 dagen gehad. En dat vond ik al zwaar frustrerend!

Ik hoop ook dat jullie snel jullie eisprong vinden.

Hier verwacht ik 23 januari mijn eisprong te hebben. We zijn maar uitgegaan van een cyclus van 35 dagen. (hier behoorlijk wisselend: 32-35-32-31-29-44-69-39-42-29-35-29-30-35-35dagen)

Vanaf zondag zijn we begonnen met om de dag seks te hebben. En daar gaan we dan gewoon maar goed zo lang mee door. Dat moet het toch goed komen! Hopelijk!

Morgen ook weer beginnen met ovulatietesten. Kijken of er weer een duidelijke streep komt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven