Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Bjorg heel veel succes morgen en Rosalie sterkte met afwachten. Ik heb mijn ovulatietesten binnen, nu op dag 20 van mijn cyclus die de laatste keer 26 dagen was. Geprobeerd vanavond maar geen enkele streep of vage veeg te zien naast de controle. Je moet het dan elke dag herhalen tot Je wel een duidelijke streep hebt begrijp ik....
Foodsandbeats: elke dag blijven herhalen, maar als je cyclus vorige keer 26 dagen was, is het zelfs met je korte LF maar de vraag of je deze rond nog een eisprong gaat vinden. Misschien gewoon volgende ronde beginnen met ovulatietesten?

Stella - same here Voor m'n NOD testen want ik wist het zeker Doe ik allang niet meer - test nu pas als ik 3-4-5 dagen overtijd ben. Witte testen zijn echt niet leuk!

Hier: sorry - blijkbaar even tussendoor geglipt, maar intake fertiliteitskliniek hebben we verzet naar volgende week - dinsdag 17 januari. Deze week eisprong en ik wil man's sperma voor mezelf en niet in een potje Wel even gechecked of dat voor de intake uitmaakte, dat ik dan tussen eisprong en menstruatie zit, maar dat maakt niet uit. Verwacht dat als we onderzoeken krijgen, het opgesplitst wordt want sommige dingen moet je niet doen tussen eisprong en menstruatie. Maar dat zien we allemaal volgende week wel.
Stomme opmerking inderdaad, maar zij werd super makkelijk zwanger dus ik wijt het maar aan onwetendheid. En gebrek aan inlevingsvermogen. Wat jij schrijft kan ik heel erg beamen Emceetje; mensen zeggen echt zulke harde dingen zonder erbij stil te staan hoe de ontvanger van zo'n opmerking zich zou kunnen voelen. Ook toen ik zelf nog niet bezig was met zwanger worden heb ik nooit zulke opmerkingen gemaakt. Sommigen hebben echt het empatisch vermogen van een zeester... En dank je wel voor je compliment!

Die vriendin van jou is trouwens ook maar een hork Rosalie, ze had het natuurlijk ook even bij je kunnen aankaarten, of zeg ik nu iets geks?

Ik heb al eens geprobeerd met temperaturen dennen maar dat wees niets uit, net als de ovulatietesten, Ik heb het idee dat de pil misschien ook nog niet helemaal uit mijn lijf was toen, dus wie weet kan ik het wel alle2 weer eens proberen. Heb net als jou en Bjorg het idee dat ik wat maanden verspeeld heb omdat mijn eisprong later blijkt te zijn en de LF dus wat korter is. Of het echt heel kort is moet ik nog even onderzoeken, maar het lijkt nu op een dag of 10-12. Zou net nog op het randje zijn qua innesteling denk ik?

Testen doen ik al een tijdje niet meer foodsandbeats, daar was ik de eerste paar maanden enorm op gefocust maar nu mag ik pas testen van mezelf als ik echt over tijd ben. Ik heb wat dat betreft wel makkelijk praten met een cyclus waar je de klok op gelijk kunt zetten, maar een extra reden om niet te snel te testen is dat ik die testen best wel duur vind, daarom mag ik het ook niet van mezelf. Als ik dan geld over de balk ga gooien, dan liever aan iets waar ik blij van word!

Beetje apart wel van die bloeding na je eisprong Rosalie, maar het glibberslijm heb je voor je eisprong toch? En de bloeding erna? Kan het dan niet kloppen qua timing? Alsin, het kan toch best dat er wat tijd tussen zit toch? Was het rood bloed of al een beetje bruin? Dat zou het wel kunnen verklaren.
Florence-June, mijn LF is ook 10-12 dagen, heb ik me heel erg druk om gemaakt, maar 10-12 dagen is echt genoeg! Minder dan 10 kan wel problematisch worden, hoewel er genoeg mensen zijn die met een LF van 9 dagen zwanger worden. Ik ben er ook 3x zwanger mee geworden, dat het elke keer eindeloos duurt en dan niet blijft plakken is een ander verhaal.
Ben enorm benieuwd wat er uit de onderzoeken komt Bjorg, en hopelijk blijft het daarna ook gewoon plakken.
Bloedverlies was bruin maar nu weer over. Achja elk dingetje dat anders is wordt hier onder een vergrootglas gelegd dus komen vast nog wat 'symptomen' bij deze maand.

Haha dat sperma voor jezelf houden herken ik. En zelfs nu vind ik het zonde dat er een potje goede zaadcellen is ingeleverd bij het lab. En ook wel beetje eng idee wat ze er verder mee doen daar. Had het misschien beter terug kunnen halen en alsnog in kunnen spuiten

Die vriendschap loopt ook steeds op en af terwijl we voor haar zwangerschap dagelijkse contact hadden. De opmerking dat ik er teveel mee bezig was, de opmerking dat ik dan waarschijnlijk wel onvruchtbaar moet zijn en zo snel mogelijk me moet laten onderzoeken waar deze onvruchtbaarheid vandaan komt en meer van die dingen maken dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb. De ergste opmerking vond ik trouwens dat ze zei voordat we kinderen hadden dat het voor haar erger zou zijn om geen kinderen te kunnen krijgen dan voor mij omdat ik overal altijd zo n positieve draai aan geef....... toen was het contact ook een tijdje over. Ach misschien is het al geen vriendin meer, maar de prijs voor slechtste inlevingsvermogen gaat naar haar.
Ah nog steeds niet ongesteld en de spanning en de neiging om een test te doen beginnen nu toch behoorlijk op te lopen. Maar ik wil zo lang mogelijk wachten met testen om een teleurstelling te voorkomen.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
quote:-Stella- schreef op 11 januari 2017 @ 14:31:

Ah nog steeds niet ongesteld en de spanning en de neiging om een test te doen beginnen nu toch behoorlijk op te lopen. Maar ik wil zo lang mogelijk wachten met testen om een mak teleurstelling te voorkomen.Want zit je nu op dag 28? Ik zag de je cyclus nogal wisselt, dus dat is lastig. Wat is je plan? Zelf zou ik wel een dag plannen, anders maak ik mezelf gek van twijfel.
Jeej Rosalie, dat zijn inderdaad echt rotopmerkingen en het inlevingsvermogen is ver te zoeken. Als één van mijn vriendinnen zulke dingen zou zeggen zou ik er snel klaar mee zijn. Ikzelf heb het nog niet verteld dat we ermee bezig zijn, dus de opmerkingen blijven bij mij beperkt tot speculaties en opmerkingen over of ik nu al een keer zwanger ben (omdat we in het voorjaar getrouwd zijn verwacht iedereen nu blijkbaar de volgende stap). Mn beste vriendin die zelf nog niet weet of ze wel kinderen wil, dus ik ga er maar vanuit dat ze er nog niet echt mee bezig is, vroeg van het weekend uit het niets opeens waar mn hele vriendenclub bij zat of ik al zwanger was. Euhm ja daarom zit ik nu aan de wijn... heb het maar weggelachen maar ik wordt er eigenlijk wel een beetje moe van aangezien ze vaker dit soort opmerkingen maakt...
Foodsandbeats, vandaag is cyclusdag 30 dus als ik vandaag nog ongesteld word is mijn cyclus 29 dagen dit keer. Inderdaad lastig wanneer ik van overtijd mag spreken aangezien mijn cyclus nog wel eens kan wisselen. Zat zelf te denken om vrijdag de 13de een test te doen . Gewoon omdat het een leuke dag is om het lot te tarten . Dan ben ik ook over de 30 dagen heen. Maar begin het nu toch wel spannend te vinden
Spannend Stella
Rosalie wat gek... dan duren die 2 weken nog lang he!

Stella ohw spannend! Vrijdag de 31e en dan testen? Ik zou niey kunnen wachten hoor! Dat is ook precies de reden dat ik veel geld verspild heb aan testen. Ik mag van mijn man niet meer testen tot 1 dag na nod Hij is het zat.

Zonnebloem wij zijn ook nog niet zo lang getrouwd en dan is er kennelijk maar 1 vervolgstap waar iedereen ook veelvuldig naar vraagt.

Hier geen bijzonderheden. Hoewel, ik twijfel soms zo erg of dit wel de goede stap is. Als ik vriendinnen hoor over de inpact die een baby heeft, pfff dan vraag ik me af: wil ik dit wel? Ik hou van mijn leven nu. Maar toch is er een hele grote lege plek (mijn kinderwens dus) die ik graag opgevuld wil hebben. Ik ben nu erg hormonaal en dat helpt ook niet.
Spannend Stella! Hoop echt voor je dat het niet weer een lange cyclus is!

Die "vriendin" van jou is echt niet cool Rosalie, wat een geit zeg...

Ik verwacht dat mensen ook wel zullen vinden dat het tijd is voor de volgende stap nu mijn vriend en ik verhuisd zijn. Heb er altijd een hekel aan dat mensen zich daar dan mee gaan bemoeien. Ga je eigen leven plannen ofzo, pfffff.

Aan de andere kant krijg ik de vraag "of het nog geen tijd is" niet meer zo vaak. Nu ik bijna 36 ben zullen ze me wel te oud vinden zeker?
..
anoniem_205395 wijzigde dit bericht op 29-04-2018 20:07
Reden: Even opnieuw beginnen
99.63% gewijzigd
Hallo Lotusbloem. Wat verdrietig van je miskraam!

Natuurlijk mag je meeschrijven. We hebben allemaal dezelfde wens met een andere weg er naar toe. Dus welkom.

Stella houd je het vol om niet te testen?

Florence al ongesteld geworden inmiddels? Ik hoop het maar voor je (gezien je parelwitte test) dan kun je door.
Welkom lotusbloempje, je bent van harte welkom om mee te schrijven. Wat naar dat je een miskraam hebt moeten doormaken. Hopelijk gaat het snel weer lukken om zwanger te worden.

Hier nog steeds geen menstruatie. Vandaag wat rustiger en relaxer dan gisteren. Begin van de week voelde het alsof mijn menstruatie elk moment kon beginnen maar nu is het opvallend rustig qua klachten. Beetje last van een drukkend gevoel in mijn onderbuik en een paar aderen ontdekt op mijn borsten (flink zoeken). Maar niet echt veel overtuigende signalen dat ik zwanger zou kunnen zijn dus dat maakt de drang om te gaan testen wat minder.
Stella - wat wordt je geduld op de proef gesteld! Sterkte meid!

Lotusbloem, welkom! Hopelijk vind je hier herkenning en een plek om van je af te schrijven.

Rosalie, die vriendin van jou is inderdaad een geit! (Mooi woord Florence-June) Wie zegt nou zulke dingen? Ik zou heel erg klaar zijn met zulke "vrienden".

hier: woensdagmiddag positieve ovulatietest dus eisprong gisteren/nu. Deze maand weer heel veel last van slijm, zoveel slijm dat sex gewoon fysiek niet lukt. Gisteren met veel kunst-en vliegwerk toch voor elkaar gekregen, maar bah, sex is echt niet leuk, het is een fysieke opgave en super super frustrerend. We willen allebei zoooo graag, en mijn lichaam gooit er nog een extra hindernis overheen. Blij dat we dinsdag naar de fertiliteitskliniek gaan, daar ga ik het ook aankaarten, ik vermoed namelijk dat ook dat vele slijm iets hormonaals is.
Yes hier gewoon keurig op de uitgerekende dag ongesteld

welkom Lotusbloem

Stella: ik duim voor je

Bjorg: niet leuk, maar aankaarten inderdaad
Nou Stella, succes met jezelf inhouden on te testen. Ik duim voor je!

Welkom lotusbloem! Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Hier ook vanaf maart spiraal eruit en ik heb tot augustus ook een weekendrelatie gehad ivm werk. Gelukkig was ik toen nog wel erg relaxed over zwanger raken en rekende ik niet mijn eisprong of menstruatie uit, zodat ik ook niet zo bewust was van wat het juiste moment zou zijn. Dat doe ik sinds een maand of twee-drie wel en ik merk dat als mijn man een paar dagen weg is of ziek is rond de uitgerekende eisprong is daar wel wat teleurgesteld over ben.

En wat ingewikkeld bjorg als het fysieke je op die manier hindert. Ik heb meer het omgekeerde: door vaker sex te hebben dat ik een beetje beurs/schraal raak en dat bevordert het ook niet allemaal.

Deze week ben ik begonnen met ovulatietesten, de 15e zou volgens mijn app de eisprong moeten zijn. Tot nu toe verkleurt er helemaal niks, logisch ook. Ben erg benieuwd of ik mijn eisprong vind met die tests. Mijn gedachte is dat mijn ovulatie misschien wat later is dan volgens het boekje.
Florence
Ach, ik voelde het al aankomen dus niet echt teleurgesteld. Enige nadeel is dat op mijn ovulatie dag deze nieuwe ronde we logees hebben. Vorige ronde mijn schoonouders, deze ronde die van mij...

Ik ovuleer altijd wat eerder dan in het boekje maar die testen helpen mij welom mijn cyclus te snappen.
Welkom Lotusbloempje!

Balen weer zeg Florence, maar je zoekt de data wel uit zo te lezen ;)

Stella, je maakt het hier nu wel heel spannend, hoop het zo voor je!

Bjorg, wat vervelend dat het ook nog eens zo lastig is, maar wellicht kunnen ze er iets aan doen als het idd hormonaal is.

Foodsandbeats, mijn eisprong zou ook de 15e of 16e moeten zijn, dus we zitten redelijk gelijk. Ik had met de testen vorige rondes ook dat hij wat later was, maar deze ronde keurig op tijd: vandaag een lichte duidelijke streep, dus dan moet ik heel dicht bij de piek zijn in mijn geval (anders is hij altijd helemaal wit). Maar het kan natuurlijk ook dat ik nu weer een cyclus van 25 dagen ga krijgen, we zullen zien ;p

Verder heb ik de laatste 2 rondes opeens veel meer door dat mijn eisprong nadert, meer slijm en beetje buikpijn/steken. Dit had ik de eerdere rondes veel minder, ik hoop dat het iets positiefs is. Kan me bijna niet voorstellen dat mijn cyclus nu pas weer helemaal op orde is na de pil (als dat al bestaat) aangezien ik al 1.5 jaar gestopt ben wegens andere klachten. Maar toch heb ik het gevoel alsof het nu pas echt naar behoren werkt. We zullen zien...
Welkom lotusbloempje. Als je in de tabel wilt dan wil ik graag jullie leeftijd en sinds wanneer jullie proberen zwanger te worden. Lijkt me lastig als je elkaar zo weinig ziet, niet alleen om zwanger te worden naar sowieso respect.

Heb je de hele maand slijm Bjorg? Lijkt mij ook wel wat hormonaals. Ik heb dat dus alleen met de eisprong en manlief voelt het dan dus ook glibberen, heel fijn maar niet heus. Afgelopen zaterdag lukte het pas na drie pogingen.

Jou gevoel heb ik ook zonnebloem. Alleen bij mij dan na een jaar dat het lijkt of de cyclus gereset is en eindelijk zijn werk goed doet.
Rosalie, slijm wisselt gedurende de cyclus, maar alleen 2-3 dagen voor de eisprongnis het zo'n onwijze glibberbende. De week voor de menstruatie is het dan weer wit, dik en korrelig; zodra dat verdwijnt word ik ongesteld.
Ja zo heb ik het ook Bjorg. Ben benieuwd wat ze er dinsdag van zeggen. Ik dacht dat ik dan lekker vruchtbaar ben maar voor mijn man is het wel moeilijk omdat het gevoel minder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven