Handlettering , wie ook ?

24-01-2017 08:03 37 berichten
Hallo,

Met nog een cadeaubon over van mijn verjaardag wil ik een Handlettering werkboek en starterspakket aanschaffen.

Wie heeft al ervaring en wat zijn goede bv goede stiften/fineliners etc ?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook! Ik heb voor kerst een pakket van Karin Luttenberg gekregen met een werkboek, een oefenboek en een pen. Het heet handlettering doe je zo, die gebruik ik nu.

in het boek raden ze aan Sakura Pigma Micron Fineliners te gebruiken. Ik combineer handlettering met zentangle en daar zijn die pennen ook heel goed voor te gebruiken
En verder voor het 'versierwerk' gebruik ik koi markers
Ah dankjewel bestel jij de pennen via internet of zijn ze ook ergens in een winkel verkrijgbaar ?

Ga maar eens een rondje googlen
Wat is handlettering?
Calligrafie ?
quote:Philae2 schreef op 24 januari 2017 @ 08:33:

Wat is handlettering?

Een combinatie van mooi schrijven, calligrafie en tekenen. Google maar even.

Ik ben er ook mee begonnen, maar ik heb nog geen hele bijzondere dingen aangeschaft. Ja, dat boek; Handletteren doe je zo! Maar ik vind het veel te beperkt en veel te weinig voorbeelden hebben van lettertypes (zowel hoofdletter/kleine letters). Gelukkig zijn er online allerlei oefenhandschriften te vinden. Ik gebruik voor het ontwerp ruitjespapier (met ruitjes van 0,5 cm), potlood en balpen.

Ik gebruik het voornamelijk voor adressen schrijven en elke week een nieuwe quote op het bord.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik volg even mee..

Lijkt me leuk
quote:Lolly3 schreef op 24 januari 2017 @ 09:51:

Ik volg even mee..

Lijkt me leukHet is ook leuk! Het is soms wel lastig om je eigen handschrift/stijl te vinden, maar op pinterest zijn heel veel voorbeelden waar je goed mee kunt oefenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bedankt voor de tips ga me er in verdiepen , eerst een eenvoudig startsetje gekocht.

Net dit pakketje

http://www.bonita-loka.nl ... ket-handlettering-imakin/

En dit boek plus werkboek gescoord

https://www.bol.com/nl/p/ ... e-je-zo/9200000057447400/

Pot thee erbij en lekker fröbelen op mijn vrije dag
hier heb ik zelf ook veel aan gehad:

https://thepostmansknock.com/?s=hand+lettering
quote:Pretzel66 schreef op 24 januari 2017 @ 08:10:

Ah dankjewel bestel jij de pennen via internet of zijn ze ook ergens in een winkel verkrijgbaar ?

Ga maar eens een rondje googlen Bij Bruna hebben ze tegenwoordig ook veel handlettering dingen.
Of google eens op free practise sheets hand lettering, dan kom je ook heel veel tips tegen.

Wat ik zelf nog lastig vind is het combineren van lettertypes (ik heb er te weinig onder de knie) en het verzinnen van een mooie opmaak.

En je hoeft niet gelijk allerlei pennen aan te schaffen. Met een gewone fineliner of balpen en gewoon papier gaat het ook prima!
Leuk. Hier word binnenkort een cursus gegeven. Ik zit nog te twijfelen om mee te gaan doen.
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 januari 2017 @ 12:29:

Leuk. Hier word binnenkort een cursus gegeven. Ik zit nog te twijfelen om mee te gaan doen.Een cursus lijkt mij heel erg gaaf! Maar hier in de omgeving is helaas weinig.
Ik vind er toch echt wel een groot verschil in zitten hoor, pennen echt speciaal voor handlettering of 'gewone' fineliners of balpennen. Tuurlijk kan het prima om te beginnen maar ik heb nu dus verschillende soorten en dat pakketje van Sakura met verschillende diktes is toch echt wel mijn favoriet. Ook voor de lijnaanzet die je minder ziet en het doordrukken op bepaalde soorten papier
Ik wil er ook mee beginnen! Ik ben ook lid geworden van een fb groep,staan ook allerlei bestanden op om het te leren.

Omdat ik toch al veel hobbie,heb ik al erg veel pennen en stiften in huis oa Sharpies.Dus ik denk dat ik eerst mijn eigen materiaal maar eens ga gebruiken.

Later wil ik wel graag ecoline brushpennen kopen.

Eerst maar eens oefenen

https://www.facebook.com/groups/1899104 ... 5/?fref=ts

Linkje naar de fb groep
quote:dianaf schreef op 24 januari 2017 @ 12:32:

[...]

Een cursus lijkt mij heel erg gaaf! Maar hier in de omgeving is helaas weinig.

Welke regio woon je ?

kijk eens op de fb groep daar worden er aangeboden.
quote:sterrenregen schreef op 24 januari 2017 @ 12:37:

Ik vind er toch echt wel een groot verschil in zitten hoor, pennen echt speciaal voor handlettering of 'gewone' fineliners of balpennen. Tuurlijk kan het prima om te beginnen maar ik heb nu dus verschillende soorten en dat pakketje van Sakura met verschillende diktes is toch echt wel mijn favoriet. Ook voor de lijnaanzet die je minder ziet en het doordrukken op bepaalde soorten papier

Ik ga eens kijken of ik die sakura hier ergens in de winkel zie bij Primera hadden ze alleen stabilo's bij de boeken liggen.

Helaas geen Bruna of andere hobbywinkel die ze heeft in de buurt, binnenkort maar eens de stad in.
quote:Pretzel66 schreef op 24 januari 2017 @ 12:49:

[...]

Ik ga eens kijken of ik die sakura hier ergens in de winkel zie bij Primera hadden ze alleen stabilo's bij de boeken liggen.

Helaas geen Bruna of andere hobbywinkel die ze heeft in de buurt, binnenkort maar eens de stad in.online anders? http://www.mkbofficeshop.nl/p/zentangle ... et-12delig
quote:sterrenregen schreef op 24 januari 2017 @ 13:02:

[...]

online anders? http://www.mkbofficeshop.nl/p/zentangle ... ligBedankt voor de tip,stuk goedkoper dan bij bol !
quote:sterrenregen schreef op 24 januari 2017 @ 12:37:

Dat ben ik echt wel met je eens. Je kunt het vaak mooier afwerken en het werkt soms ook gewoon makkelijker.

Ik bedoel enkel dat je niet van alles en nog wat al aan hoeft te schaffen om te kunnen beginnen. Ik zou zelf eerste kijken of het iets voor mij is en dan pas investeren in speciale pennen. Ik knoei liever eerst een tijdje met het goedkope spul dan met mijn super goeie spullen.

Mij lijkt het wel gaaf om met brushpennen te werken, het ziet er ook in die filmpjes zoooo makkelijk uit! Wat het dus natuurlijk niet is.
de koi markers die ik heb zit ook een brush point aan en inderdaad......het ziet er heeeel makkelijk uit :P
Zelf heb ik het boek 'doodles en letters' dat is meer letters versieren en tekeningetjes erbij maken. Maar handlettering vind ik echt mooi. Krijg nog weleens een mooi kaartje of spreuk van iemand die dat doet. Echt leuk! Wil het ook gaan proberen. Goede tips hier!
Ik heb er een workshop in gevolgd en was toen super enthousiast. Echter merk ik dat ik het lastig vind om er ook echt iets mee te doen, omdat ik al snel het gevoel heb dat ik niet origineel of leuk genoeg schrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven