Geld & Recht alle pijlers

Pinpas herkenbaar maken

24-01-2017 09:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie pinpassen (van drie verschillende rekeningen) van dezelfde bank. Gevolg: ze lijken ontzettend op elkaar, alleen het nummer verschilt. Misschien een heel suffe vraag, maar ik vroeg me af of het volgende mag/kan, of dat dit de pas(sen) ongeldig/onbruikbaar maakt:

-Een stickertje op de passen plakken (maar ik weet dus niet of dat goed gaat bij geld uit de muur trekken)

-Met een (markeer-)stift de passen 'merken'

-Iets anders (wat geen geld kost, ik wil niet voor 10 euro mijn passen personaliseren met een foto als het goedkoper/gratis kan)

Als niemand weet of dit mogelijk is, ga ik contact opnemen met de bank, maar misschien zijn hier mensen die dit 'probleem' ook hebben, die er een geldige oplossing voor hebben gevonden.

Oplossing gevonden! (hopelijk)

2 van de 3 hebben een markeerstiftletter gekregen, en ze zitten op verschillende plekken in de portemonnee. Ook meteen een paar nutteloze pasjes weggegooid.

Dank voor het meedenken! Als de stift er te snel vanaf gaat, ga ik wel stickertjes plakken denk ik, maar voor nu is dit even prima.

Hoe herkenbaar maken

Totaal aantal stemmen: 20

Sticker (30%)
Markeerstift (55%)
Iets anders, namelijk:... (15%)
Een sticker gaat echt wel goed. Plak em alleen niet op de magneestrip en uiteraard niet op de chip
quote:kastella schreef op 24 januari 2017 @ 09:21:

Een sticker gaat echt wel goed. Plak em alleen niet op de magneestrip.Haha nee dat snap ik! Over de chip zullen we ook maar niet doen...
Markeerstift kan je gewoon proberen toch? Geen idee of het blijft zitten op zo'n gladde pas maar ik zie er geen nadeel aan.

Verder: misschien in verschillende vakjes van je portemonnee bewaren?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Met een markeerstift een tekentje zetten in het vakje waar je je handtekening zet? Weet niet of stift op de rest van de pas goed blijft zitten maar dat lijkt me ook geen kwaad kunnen
Nummeren of een letter met een markeerstift. Probeer je er eerst één.
http://www.ovhanger.nl/creditcardhouder-groen.html

geleurd hoesje er om heen doen?
quote:Kermitt schreef op 24 januari 2017 @ 09:23:

Met een markeerstift een tekentje zetten in het vakje waar je je handtekening zet? Weet niet of stift op de rest van de pas goed blijft zitten maar dat lijkt me ook geen kwaad kunnenJa ik wil het juist op de bovenkant van de voorkant van de pas, zodat ik in mijn portemonnee al kan zien of de 'juiste' vooraan zit. First world problem, I know... Maar prima, ik ga dat gewoon proberen!
Ik heb verschillende hoesjes voor de pasjes. 1 Kreeg ik bij mijn pasje bij de rabobank. Daar zit mijn eigen pas in en die van de gezamelijke rekening zit los. Goed herkenbaar dus
quote:7102 schreef op 24 januari 2017 @ 09:25:

http://www.ovhanger.nl/creditcardhouder-groen.html

geleurd hoesje er om heen doen?Oja, ook een goede, alleen is mijn portemonnee al zo dik met alle klantenkaarten en dat soort zooi... Moet nodig eens gaan uitmesten bedenk ik me nu...
Haha, ik heb dat met 2 passen. Ik kijk tegenwoordig gewoon altijd even naar de laatste 2 cijfers van de pas voor ik de pincode intik.
Ik heb mijn 2 pinpassen gewoon in verschillende vakjes van m'n portemonnee. Nog nooit verwarring van gehad, alleen 1 keertje wel de goede pas, maar niet de goede pincode. Maar dat gebeurt mij verder ook nooit.
Ik had vroeger een rekening bij de ING en toen kon ik mijn pasje personaliseren met een foto. Maar nu heb ik een rekening bij een andere bank en kan dat niet meer. Misschien kan het bij jouw bank wel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
bij ing kan je inderdaad je eigen foto erop laten zetten

of een achtergrond plaatje
quote:Bollie08 schreef op 24 januari 2017 @ 09:38:

of een achtergrond plaatjeKlopt, maar dat kost geld en dat vind ik dan weer overdreven voor dit probleempje (wat eigenlijk niet eens een probleem te noemen is)
quote:Bollie08 schreef op 24 januari 2017 @ 09:38:

of een achtergrond plaatje

Dat wist ze al, maar ze zocht een goedkopere oplossing.

Ik heb een telefoonhoesje met een goed pasjesvakje, en een hele rij vakjes in mijn portemonnee. Alle pasjes een vaste plek geven, niet te dicht bij elkaar, zou bij mij wel werken.

Heb je al die klantenpasjes wel nodig? Veel winkels kunnen je zonder pasje ook wel terugvinden op basis van je adres.
Mijn vriend heeft gewoon zijn eigen pas gemerkt met een stift, met zijn letter, en de pas zonder is van onze rekening. Werkt prima
Hier ook met een stift gedaan. Met een sticker ben ik bang dat het op den duur toch wat los gaat laten en dan problemen geeft als je hem in een automaat stopt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Oplossing gevonden! (hopelijk)

2 van de 3 hebben een markeerstiftletter gekregen, en ze zitten op verschillende plekken in de portemonnee. Ook meteen een paar nutteloze pasjes weggegooid.

Dank voor het meedenken! Als de stift er te snel vanaf gaat, ga ik wel stickertjes plakken denk ik, maar voor nu is dit even prima.
Ik heb zoiets opgelost door een sticker op de voorkant. Is echt geen probleem hoor.
quote:afrodite05 schreef op 24 januari 2017 @ 09:26:

[...]

Oja, ook een goede, alleen is mijn portemonnee al zo dik met alle klantenkaarten en dat soort zooi... Moet nodig eens gaan uitmesten bedenk ik me nu...Ik heb voor alle klantenkaarten een app. Werkt erg makkelijk en scheelt heel veel ruimte in je portemonnee.
quote:Wereldreizigster1 schreef op 24 januari 2017 @ 09:55:

[...]

Ik heb voor alle klantenkaarten een app. Werkt erg makkelijk en scheelt heel veel ruimte in je portemonnee.Oh, dat klinkt goed! Wat voor app is dat?
ik zou het laatste cijfer onthouden en er een ezelsbruggetje voor maken
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:afrodite05 schreef op 24 januari 2017 @ 09:58:

[...]

Oh, dat klinkt goed! Wat voor app is dat?Heb ik ook, dat is Stocard! Echt superhandig!
Ik heb op mijn bankpas een klein stickertje zitten. Werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven