Waarom harde zeep?
woensdag 25 januari 2017 om 19:10
Op de badkamer hoort hier gewoon een stukje zeep op de wastafel. Verder nergens meer, want pompje is in de keuken veel frisser. Stukje zeep na gebruik wel altijd afspoelen en niet met het schuim erop in het bakje smijten, dan wordt het zo ranzig. Dat vond mijn man maar onzin want bij hem thuis hadden ze nooit een drapje in het bakje. Nee, daar maakte zijn moeder het bakje een stuk of tig keer per dag dat bakje schoon.
woensdag 25 januari 2017 om 19:19
Ik gebruikte al meer dan 15 jaar geen harde zeep meer tot een jaar geleden. Toen kreeg ik van l'Occitane savon de Marseille kado. Dat is hele vette zeep die de huid totaal niet uitdroogt. Het ruikt heerlijk en je doet er eeuwen mee. Ik ben de enig die het gebruikt.
Sindsdien gebruik ik weer een blokje zeep.
Sindsdien gebruik ik weer een blokje zeep.
woensdag 25 januari 2017 om 19:20
Bacteriën, virussen en schimmels leven gezellig samen op de deurklink, op de kraan en in de vochtige handdoek. Daar kun je je dus beter op richten als je je zorgen maakt over viezigheid.
Ik gebruik in huis altijd lekker ouderwetse harde zeep. Het is goedkoper en milieuvriendelijker dan plastic pompflesjes met vloeibare zeep.
Antibacteriële zeep vind ik bij een normale weerstand niet nodig in een normaal huishouden. Bovendien doodt het ook de goede bacteriën, en de kans bestaat dat er resistentie ontstaat door te veel onnodig gebruik hiervan.
Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel?
Ik gebruik in huis altijd lekker ouderwetse harde zeep. Het is goedkoper en milieuvriendelijker dan plastic pompflesjes met vloeibare zeep.
Antibacteriële zeep vind ik bij een normale weerstand niet nodig in een normaal huishouden. Bovendien doodt het ook de goede bacteriën, en de kans bestaat dat er resistentie ontstaat door te veel onnodig gebruik hiervan.
Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel?
woensdag 25 januari 2017 om 19:22
quote:CommonSense schreef op 25 januari 2017 @ 19:20:
Bacteriën, virussen en schimmels leven gezellig samen op de deurklink, op de kraan en in de vochtige handdoek. Daar kun je je dus beter op richten als je je zorgen maakt over viezigheid.
Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel? Vloeibaar, toch???
Doen we straks een discussie over waspoeder vs. vloeibaar wasmiddel? Vloeibaar, toch???
woensdag 25 januari 2017 om 19:40
quote:chentolove schreef op 25 januari 2017 @ 18:44:
Ik gebruik het ook nooit !
En ook typisch dat je vroeger op die stukken altijd een haar zag liggen, brr
Die haar inderdaad! Dat was meestal zo'n donkere krulhaar waarvan je de oorsprong liever niet wilt weten
En dat onding glibberde áltijd op de grond. Kon je weer op je hurken die glijdende zeep oprapen en je harses stoten aan de kraan bij het omhoog komen. Wat een drama, die zeep.
Ik gebruik het ook nooit !
En ook typisch dat je vroeger op die stukken altijd een haar zag liggen, brr
Die haar inderdaad! Dat was meestal zo'n donkere krulhaar waarvan je de oorsprong liever niet wilt weten
En dat onding glibberde áltijd op de grond. Kon je weer op je hurken die glijdende zeep oprapen en je harses stoten aan de kraan bij het omhoog komen. Wat een drama, die zeep.
Ik vind hier dingen van.
woensdag 25 januari 2017 om 19:45
Onlangs weer eens een stuk zeep gekocht, voordeliger en minder plastic dan een pompje. In de keuken vind ik een pompje wel handig. Heb door dit topic wat inspiratie voor nieuwe zepen opgedaan, leuk! Ik gebruik ook een zeep shampoo bar van Lush, ook economisch en te bewaren in een blikje, dus geen verpakkingsmateriaal.
woensdag 25 januari 2017 om 19:54
Handen wassen met harde zeep is niet minder hygiënisch dan met vloeibare zeep, omdat je, dat 'vuil van je voorganger' er ook meteen weer oplost door de zeep en het met water afspoelt.
Zaak is om je handen goed af te drogen, als je dat niet goed doet, blijven er veel meer bacteriën op je handen zitten.
Zaak is om je handen goed af te drogen, als je dat niet goed doet, blijven er veel meer bacteriën op je handen zitten.
Ozo.
woensdag 25 januari 2017 om 19:55
woensdag 25 januari 2017 om 20:05
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 januari 2017 @ 19:40:
[...]
Hahaha heb er meteen de beelden bij, bah!
Hier altijd een zeeppompje.
[...]
Hahaha heb er meteen de beelden bij, bah!
Hier altijd een zeeppompje.
woensdag 25 januari 2017 om 20:05
quote:nina1966 schreef op 25 januari 2017 @ 18:41:
Harde zeep in een hotel?? eh echt niet.
Vraag me af in wat voor hotels jij komt dan.
Echt..ik kom alleen maar harde zeepjes tegen in hotels Van die kleine zeepjes in een papiertje.
O.a. Fletcher hotels en NH hotels. Ik neem ze vaak mee naar huis als ik ze geopend heb.
Thuis gebruik ik alleen vloeibare zeep, harde zeep leg ik ook in de kledingkast voor een lekker geurtje
Harde zeep in een hotel?? eh echt niet.
Vraag me af in wat voor hotels jij komt dan.
Echt..ik kom alleen maar harde zeepjes tegen in hotels Van die kleine zeepjes in een papiertje.
O.a. Fletcher hotels en NH hotels. Ik neem ze vaak mee naar huis als ik ze geopend heb.
Thuis gebruik ik alleen vloeibare zeep, harde zeep leg ik ook in de kledingkast voor een lekker geurtje
woensdag 25 januari 2017 om 21:19
Hier die-hard gebruiker van Haci Sakir zeep.
Voorheen altijd jeuk, droog enzovoort.
Nu nooooooit meer. Heul goedkoop ( 4 blokken bij Turkse super 2,95) superzacht, lekker geurtje, gen resten in douchebak, zeer geschikt als scheerzeep. Zelfs als ik lui ben , haal ik er gewoon mn make-up er mee af.
Nooit meer iets anders.
Voorheen altijd jeuk, droog enzovoort.
Nu nooooooit meer. Heul goedkoop ( 4 blokken bij Turkse super 2,95) superzacht, lekker geurtje, gen resten in douchebak, zeer geschikt als scheerzeep. Zelfs als ik lui ben , haal ik er gewoon mn make-up er mee af.
Nooit meer iets anders.
Come fly with me on a jetplane
woensdag 25 januari 2017 om 21:56
Hier sinds kort weer harde zeep in de badkamer&keuken. Voor de douche wel douchegel. Ik vind dat er zoveel leuke stukken zeep te koop zijn (bv bij dille&kamille) en het staat leuker (vind ik) & is milieuvriendelijker. Over onhygiënisch maak ik me eigenlijk niet zo druk (in het algemeen niet zo extreem als sommige op het forum geloof ik ). Niet je handen wassen lijkt me minder hygiënisch.