Geld & Recht alle pijlers

Andermans auto op mijn naam

27-01-2017 09:38 152 berichten
Mijn vader wilt zijn auto op mijn naam laten zetten maar eigenlijk wil ik dat liever niet. Ik heb alleen het gevoel geen keus te hebben en ik durf geen nee te zeggen.

Ik heb al een beetje gezocht op het internet maar wat zijn de nadelen ervan?

Hij heeft volgens mij nooit boetes maar wel geldproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Waarom wil hij dat? Waarom kan de auto niet op zijn naam of op die van zijn levenspartner?
Is het ondat er dan geen beslag kan worden gelegd op de auto?
Nope. Niet doen.

Alle consequenties zijn voor jou als er iets gebeurt.
Niet doen!
Niet doen. Niet netjes van je vader om van zijn probleem jouw probleem te maken.
Niet doen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Als hij geldproblemen heeft, denk je dan dat hij alle kosten mbt de auto dan wel aan jou zal betalen? Jij zult wegenbelasting en verzekeringspremie moeten betalen voor hem dan he...
We kunnen allemaal wel zeggen 'niet doen' maar ik denk dat TO ook argumenten wil die ze kan gebruiken om nee te kunnen zeggen tegen haar vader.
Niet doen. Als de auto op jouw naam staat ben jij de aansprakelijke. Als er bijvoorbeeld geen verzekering wordt afgesloten volgen de boetes op jouw naam.
niet doen. Vanwege verzekering en boetes.
not all who wander are lost
Oh maar dat is leuk.

Dan is de auto namelijk ook van jou en mag jij alle wegenbelasting betalen.

Dus gefeliciteerd als je gratis de auto van je vader krijgt. (Incl de sleutels)

In alle andere situaties wordt er nu misbruik van je gemaakt. Jij draait op voor de kosten.

ALLE kosten. Dus wegenbelasting, boetes, verzekering (of waarschijnlijker het gebrek aan), schade (die heel hoog kan worden zonder verzekering) en alle mogelijke misdrijven die ermee gepleegd worden (ookal ga ik daar dan weer niet van uit).

Alles wat hij niet zelf betaald komen ze voor bij jou. En jij bent dan verantwoordelijk. Ookal rij je er niet zelf mee.

Niet doen dus.
Nooit doen! Jij krijgt de boetes op je naam.
De belastingdienst komt dan bij jou geld halen, zo ook de verzekering, ..etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom heb je het gevoel geen keus te hebben?
Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.
Niet doen.

Ik vind het heel erg dat een ouder dit aan zijn kind oplegt.
Jij moet de auto verzekeren en de wegenbelasting betalen, jij bent verantwoordelijk voor boetes en eventuele schade die hij ermee rijdt. Als je nu al geen 'nee' durft te zeggen wordt het terughalen van dát geld straks helemaal moeilijk. Niet doen dus.

Waarom wil hij dit? Inderdaad dreigende inbeslagname van de auto, of bijvoorbeeld omdat hij mét een auto in zijn bezit geen kwijtschelding van de gemeentebelastingen kan aanvragen?
Er is geen enkele goede reden waarom iemand een auto op je naam zou moeten zetten. En er zijn een heleboel goede redenen waarom je niet zou moeten willen dat iemand een auto op je naam zet. Niet doen dus!
quote:brennwert schreef op 27 januari 2017 @ 09:50:

Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Slechte smoes. Je kunt namelijk zoveel auto's bezitten (en dus op je naam zetten) als je wil.
quote:brennwert schreef op 27 januari 2017 @ 09:50:

Zeggen dat het ook niet op jouw naam kan vanwege openstaande boetes oid. Of dat jij tzt een eigen auto op jouw naam wil zetten of al een andere auto op je naam hebt staan. Kun je eventueel als smoes gebruiken.Nooit smoezen gebruiken, want daar valt altijd iets tegenover te zetten. Gewoon eerlijk zeggen dat je dit niet wilt, omdat je niet voor de kosten wilt opdraaien.
Mensen die hun zaken voor elkaar hebben hoeven hun auto niet op de naam van een ander te zetten. Dus in welke puinzooi zit je vader dat hij dit wil doen? Gewoon nee zeggen en niet tekenen. Laat je niet meeslepen in de ellende van een ander, ook niet die van je vader.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Een kennis van mij heeft dat ook gedaan voor een familielid van haar.

Er was afgesproken dat die persoon elke maand geld zou geven voor de verzekering etc. wat de eerste maanden goed ging en daarna niks meer. En uiteindelijk kreeg ze boetes, aanmaningen, deurwaarders etc aan haar deur, liep op tot €4000 en ze mocht het allemaal zelf betalen want familielid verdween naar het buitenland.
Wat vreemd, waarom zou je vader dat nou willen? Wat denkt je vader dat het voordeel voor jou is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven