Mode & Beauty alle pijlers

Haar verpest

27-01-2017 20:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een jaar bezig met mijn zwart geverfde haar weer terug naar blond te krijgen, met hopelijk als eindresultaat zilver haar. Na meerdere keren het te hebben laten bleken bij een goede kapsalon was het al flink blond zonder al te veel schade maar nu na de laatste keer bleken is er iets niet helemaal goed gegaan. Ze hadden het eerst helemaal wit geblondeerd om het vervolgens weer lichtbruin te verven????? Ik zit nu met een haarkleur die ik niet wil (en die me ook niet staat vind ik zelf) en het ergste is nog wel dat ik nu nog verder van het eindresultaat ben. Ik ben terug geweest naar de kapsalon maar ze zeggen dat ze niks meer voor me kunnen betekenen omdat ze het nu niet opnieuw meer van bruin naar wit kunnen blonderen. Ik baal hier echt heel erg van en ik weet niet wat ik moet doen. Eigenlijk wil ik mijn geld terug maar ik ben bang dat dat 'm niet gaat worden.....
*prik*
Vreemd.

Ik neem aan dat je samen met de kapster na het ontkleuren een kleur hebt uitgezocht? Waarom hebben jullie toen voor lichtbruin gekozen?
Ik zou om te beginnen er een week vanaf blijven.

Er nu met eender welk ander spul op zitten, gaat waarschijnlijk vonken geven en een "nog verkeerdere" kleur.

Is gewoon radicaal afscheren of heel kort wieken een optie?
Pruik?
Waarom heb je dan voor een lichtbruine kleur gekozen?
Inderdaad. Je spreekt toch af wat voor kleur ze gaat klaarmaken??
Ellendig zeg, wat een nachtmerrie. Neem voortaan een foto mee van de kleur die je wil hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het voordeel is wel, dat de ondergrond heel licht is en de kleur waarschijnlijk sneller gaat vervagen. Het kan zijn dat de kleur iets donkerder heeft gepakt dan de bedoeling, dan zou je nog kunnen proberen om een milde shampoo een half uur in droog haar in te laten trekken. En daarna een conditioner een half uur in laten trekken. Dan kan je eventuele verfresten nog uit je haar spoelen.

Welke kleur had je dan afgesproken met de kapper om na het blonderen erover te zetten?
Mijn kapper heeft laatst mijn haar ontkleurt met geen-idee-wat-voor-spul, het stonk vreselijk naar ammonia maar na een goed half uur was de kleur er wel bijna helemaal uit zonder het te beschadigen. Of nouja.. ik weet niet hoe het uitpakt op haar dat al zovaak ontkleurd is, maar het is in elk geval niet zo´n extreme zooi als het drogistenspul.

Ik zou dus eventueel een andere kapper proberen, maar vraag wel naar een prijsopgave, ik was een hoop geld kwijt.

Andere optie; een paar keer wassen, want het kan nog goed zijn dat je een deel verf eruit wast en dat de kleur daarna toch beter wordt.

Wel raar trouwens, want als je al ruim een jaar bezig bent met ontkleuren, steeds bij dezelfde kapper, mag je toch verwachten dat ze er niet zomaar lichtbruin overheen doen. Stomme actie hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Een lichtbruine kleur kan wel heel mooi uitpakken als je er highlights door laat zetten. Dan neigt het toch meer naar blond.
quote:retrostar schreef op 27 januari 2017 @ 21:15:

Ellendig zeg, wat een nachtmerrie. Neem voortaan een foto mee van de kleur die je wil hebben.

Mee eens, je mag echt in je handen klappen dat je haren niet 1 bos stro zijn

Je haren rust geven maakt eigenlijk geen verschil volgensmij. Je haar wat uit je hoofd komt is dood materiaal (wat je evt wel mooier kunt maken met goede maskers) dus het is niet zo dat je haar herstelt na een maand niet verven of bleken.

Weet je of het echte verf was of gewoon een kleurspoeling? Anders zou ik even wachten tot de kleur misschien vervaagt. Zo niet, dan wordt het toch weer bleken als het grijs moet worden.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Head and shoulders kopen en daar mee wassen, dan vervaagt de kleur super snel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Felroze schreef op 27 januari 2017 @ 20:45:

Waarom heb je dan voor een lichtbruine kleur gekozen?Ik heb voor geen een kleur gekozen. Ze zouden er wat indoen dat het kleine beetje geel dat nog in mijn haar zit zou maskeren maar of dat nou per ongeluk veel te donker is uitgepakt of dat ze er opzettelijk bruine verf in hebben gedaan is mij een raadsel.
*prik*
quote:retrostar schreef op 27 januari 2017 @ 21:15:

Ellendig zeg, wat een nachtmerrie. Neem voortaan een foto mee van de kleur die je wil hebben.Gezien die kleurbehandelingen 260 per keer kosten, ik al 4 keer ben geweest, en ze het hebben terug geverfd naar het kleurlevel dat het was na het eerste keer bleken, best ellendig ja. Ik voel me alsof ik 780 euro heb weggegooid.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 27 januari 2017 @ 21:54:

[...]

Ik heb voor geen een kleur gekozen. Ze zouden er wat indoen dat het kleine beetje geel dat nog in mijn haar zit zou maskeren maar of dat nou per ongeluk veel te donker is uitgepakt of dat ze er opzettelijk bruine verf in hebben gedaan is mij een raadsel.Ik zou zeker mijn geld terugvragen. En er dan daarna inderdaad afblijven of afknippen.
quote:harrods schreef op 27 januari 2017 @ 21:29:

Een lichtbruine kleur kan wel heel mooi uitpakken als je er highlights door laat zetten. Dan neigt het toch meer naar blond.Ik heb eerder al eens highlights gehad en daar ga ik echt niet weer aan beginnen. Past totaal niet bij mijn stijl. Ik kan het bij anderen heel mooi vinden maar voor mezelf vind ik het 10x niks.
*prik*
quote:nephthys schreef op 27 januari 2017 @ 21:56:

[...]

Ik zou zeker mijn geld terugvragen. En er dan daarna inderdaad afblijven of afknippen.

Het is (volgens de kapper waar ik ben geweest en een andere kapster) niet eens nodig om het af te knippen of lang te laten rusten omdat het op een paar dooie punten na bijna niet is beschadigd. Die dooie punten heb ik er al af laten knippen, dat was echt maar een centimeter of 3 gelukkig.

Ik zal eens kijken wat hun voorwaarden zijn. Ze hebben namelijk wel toegegeven een fout te hebben gemaakt met het bruin verven maar ze willen of kunnen het niet meer naar mijn wens maken zeggen ze. Een andere kapster zei namelijk dat het best te redden is alleen zij heeft er de juiste middelen niet voor in haar kapsalon.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 27 januari 2017 @ 21:56:

[...]

Gezien die kleurbehandelingen 260 per keer kosten, ik al 4 keer ben geweest, en ze het hebben terug geverfd naar het kleurlevel dat het was na het eerste keer bleken, best ellendig ja. Ik voel me alsof ik 780 euro heb weggegooid.

Dan vind ik dat je hoog moet inzetten, de kapper heeft een fout gemaakt en aangezien jij trouwe klant bent mogen ze best een vergoeding geven! En daarna zou ik nooit meer teruggaan, slechte kapper die zijn fout niet toegeeft en je "schade" vergoedt.

Edit: lees nu dat ze hun fout wel toegeven: ik zou voorstellen dat ze je laatste behandeling vergoeden. Wat een geld zeg, en nu kun je weer helemaal overnieuw beginnen?
Jeee ???? 260 per behandeling? Ik had geen idee dat dat zo duur kon zijn! Ik snap dat je iets van compensatie wil ja...daar heb je mijns inziens ook wel recht op na 4 x die behandeling en dan nog vér van je gewenste resultaat zitten. wist je van te voren dat je bijna 800 euro kwijt zou zijn om weer de gewenste kleur te krijgen?
ik begrijp niet dat je 260 euro per behandeling betaalt ,, mijn advies is om hair color remover te gebruiken!! of color oeps , bij de Kruidvat & Etos te koop ! het stinkt wel maar het werkt !!
quote:Venstermug schreef op 27 januari 2017 @ 21:56:

[...]

Gezien die kleurbehandelingen 260 per keer kosten, ik al 4 keer ben geweest, en ze het hebben terug geverfd naar het kleurlevel dat het was na het eerste keer bleken, best ellendig ja. Ik voel me alsof ik 780 euro heb weggegooid.Kleurbehandelingen 260 euro per keer? Dat is echt je reinste oplichting hoor, zelfs als het een hele dure zaak zou zijn.
260 euro per behandeling?

Ik heb echt jáááren mijn haar zwart geverfd. Ben van mezelf licht rossig. Ik heb het bij een kapper laten ontkleuren en met 1 behandeling was het eruit. Ze heeft toen wel een kleur erop gezet die dicht bij mijn eigen kleur lag. Perfect, nooit meer last gehad van uitgroei. En dat kostte echt geen 260 euro. En geloof maar dat ik echt heeeeel vaak mijn haar geverfd had.

Vreemd dat dit bij jou zolang duurt én nog eens bakken vol met geld kost.

Sowieso zou ik mijn geld terugvragen voor de laatste behandeling; je hebt niet om bruin gevraagd en toch hebben ze je haar met bruine verf behandeld. Dus; geld terugvragen en naar een andere salon gaan die gewoon normaal werk kunnen afleveren.
naar welke kapper ga je waar je 260 euro kwijt bent voor alleen een kleurbehandeling jezus....
4x€260=€1040,-

Serieus??
En dit ja. Ze hebben je opgelicht hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven