RADELOOS

28-01-2017 23:26 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand tegengekomen op internet en sprak daarmee af. Leek op zijn foto wel aardig maar in het echt viel het tegen, bleek een handicap te hebben. Eind van het liedje, ik dronken en we hebben seks gehad. Dom ik weet het... Ik ga dus morgen naar hem toe zou zeggen dat het niks werd maar kom er vandaag achter dat ik zwanger ben.... Hij heeft een verstandelijke beperking en is 5 jaar jonger (hij: 23 ik 28)

Wat moet ik nu doen?
Leuk joh, een broertje of zusje voor Demy.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:36:

Heeft iemand ervaring met abortusklinieken met wachtijden ?Moet je sowieso voor naar de huisarts voor een verwijzing. Ik dacht dat je een bedenktijd hebt van een dag ofzo. Wachttijden, hoezo, heb je haast?
bedankt voor jullie reacites!

Mietrot hij weet het niet. ik twijfel of ik het moet vertellen.. hij kan na mijn mening niet echt reeel oordelen wegens zijn handicap en ik heb al een dochter uit een eerdere relatie... Als ik het ga vertellen en hij wil het houden dan is het toch mijn keuze uiteindelijk? of kan hij hier juridisch bezwaar tegen maken?

Heeft iemand ervaring met abortusklinieken met wachtijden ?

Geen wachttijden.

Ga naar je huisarts, er is een wettelijke bedenktijd van 5 dagen wanneer je aangeeft een abortus te willen. Wanneer je het met je huisarts bespreekt gaan de 5 dagen in.

Bij de kliniek kan je dan gewoon een afspraak maken voor over 5/7 dagen.

Met zo een korte zwangerschap is de abortuspil nog mogelijk. In de kliniek slik je een pil waardoor de foetus niet meer levensvatbaar en beschadigd raakt, dan krijg je pillen die je thuis vaginaal inbrengt om er voor te zorgen dat de zwangerschap afgebroken wordt.
Maar ik zelf zou het niet vertellen. Bij je vriend of je ex ligt dat anders, maar voor hem is er geen verschil tussen de situatie dat jij niet zwanger was geworden of dat jij het in een heel vroeg stadium hebt laten weghalen. Op dit moment is er slechts sprake van een klom cellen; het is geen echte baby.

En ik neem aan dat hij toch geen zeggenschap heeft over wat er gaat gebeuren. Ik denk dat je hem een plezier doet door hem erbuiten te houden. Samen een kind opvoeden is geen optie en moet je niet willen; dus weghalen is een noodzakelijk kwaad. Je bespaart hem zo het verdriet dat er misschien mee gepaard gaat.
quote:Ameliaaa schreef op 28 januari 2017 @ 23:38:

[...]

Moet je sowieso voor naar de huisarts voor een verwijzing. Ik dacht dat je een bedenktijd hebt van een dag ofzo. Wachttijden, hoezo, heb je haast?Ene kant wel...
quote:cactusss schreef op 28 januari 2017 @ 23:39:

Maar ik zelf zou het niet vertellen. Bij je vriend of je ex ligt dat anders, maar voor hem is er geen verschil tussen de situatie dat jij niet zwanger was geworden of dat jij het in een heel vroeg stadium hebt laten weghalen. Op dit moment is er slechts sprake van een klom cellen; het is geen echte baby.

En ik neem aan dat hij toch geen zeggenschap heeft over wat er gaat gebeuren. Ik denk dat je hem een plezier doet door hem erbuiten te houden. Samen een kind opvoeden is geen optie en moet je niet willen; dus weghalen is een noodzakelijk kwaad. Je bespaart hem zo het verdriet dat er misschien mee gepaard gaat.dankjewel.... ik ga toch maar naar de huisarts.
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:39:

[...]

Ene kant wel.......andere kant....
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Heeft iemand ervaring met abortusklinieken met wachtijden ?Er bestaat in Nederland in ieder geval zoiets als 7 dagen wettelijke bedenktijd volgens mij. Dus eerst naar de huisarts voor een gesprek en dan een afspraak maken voor minimaal 7 dagen later bij een kliniek lijkt mij. Maar dat kan de huisarts je waarschijnlijk gewoon uitleggen allemaal.
quote:Alixane schreef op 28 januari 2017 @ 23:40:

[...]

....andere kant....... vind ik het emotioneel gezien moeilijk, het is toch een kind je weet nooit wat er van word
Abortuspil is voortaan ook verkrijgbaar bij de huisarts. Was gisteren nog overal op het nieuws.
quote:Aragog schreef op 28 januari 2017 @ 23:41:

[...]

Er bestaat in Nederland in ieder geval zoiets als 7 dagen wettelijke bedenktijd volgens mij. Dus eerst naar de huisarts voor een gesprek en dan een afspraak maken voor minimaal 7 dagen later bij een kliniek lijkt mij. Maar dat kan de huisarts je waarschijnlijk gewoon uitleggen allemaal.
quote:Mietrot schreef op 28 januari 2017 @ 23:37:

Wat ga je overigens doen als je het hem toch vertelt en hij wil het kind houden (en desnoods in zijn ééntje opvoeden)?

Of hij is razend op je dat jij een abortus overweegt?

Eh het is nog altijd haar lichaam. Een vrouw neemt het besluit tot een abortus, een man kan haar daar alleen in steunen. Of niet maar razend worden? Vrouwen zijn geen broedmachines, als zij een abortus wil, heeft hij dikke pech.

Dan gaan ze maar ervoor zorgen dat mannen een kind kunnen dragen. Nu kunnen wij dat alleen en ik zou iemand die boos werd omdat ik een abortus wilde negeren. Of ophangen/deur dichtsmijten. Toedeledoki dat ik me zo laat behandelen. Mijn lichaam, mijn besluit.
Is er overigens een reden dat je al een kind hebt, met andere mannen afspreekt maar niet aan de anti-conceptie zit?

Als je dan toch bij de huisarts zit ... zou ik gelijk een voorschrift voor de pil / mirena / ... vragen.
quote:Aragog schreef op 28 januari 2017 @ 23:41:

[...]

Er bestaat in Nederland in ieder geval zoiets als 7 dagen wettelijke bedenktijd volgens mij. Dus eerst naar de huisarts voor een gesprek en dan een afspraak maken voor minimaal 7 dagen later bij een kliniek lijkt mij. Maar dat kan de huisarts je waarschijnlijk gewoon uitleggen allemaal.5 dagen. Geen 7
En nee het is geheel jouw keuze. Gedwongen abortus is inbreuk op je grondrechten.

Als hij handelsbekwaam is (in de zin dat hij zijn eigen geld en contracten kan beheren) kan hij na geboorte een omgangsregeling eisen, omdat hij de ouder is. Als hij niet handelsbekwaam is en dus iemand heeft die namens hem rechtshandelingen uitvoert ligt dat heel anders.
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 januari 2017 @ 23:42:

Abortuspil is voortaan ook verkrijgbaar bij de huisarts. Was gisteren nog overal op het nieuws.toeval? hihi
Naar de huisarts. En wat Ama zegt over de abortuspil. Zo snel mogelijk gaan, TO.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Mietrot schreef op 28 januari 2017 @ 23:42:

Is er overigens een reden dat je al een kind hebt, met andere mannen afspreekt maar niet aan de anti-conceptie zit?

Als je dan toch bij de huisarts zit ... zou ik gelijk een voorschrift voor de pil / mirena / ... vragen.ik slik de pil en heb normaal gesproken seks met condoom maar door de drank dus vergeten. dacht dat er niks aan de hand was want ik slik de pil maar toch niet genoeg bescherming
Hoe weet je dan zo snel dat je zwanger bent? Als je de pil slikt?
Life is short. Eat dessert first.
Misschien een domme vraag maar is een verstandelijke beperking erfelijk?
quote:cactusss schreef op 28 januari 2017 @ 23:42:

En nee het is geheel jouw keuze. Gedwongen abortus is inbreuk op je grondrechten.

Als hij handelsbekwaam is (in de zin dat hij zijn eigen geld en contracten kan beheren) kan hij na geboorte een omgangsregeling eisen, omdat hij de ouder is. Als hij niet handelsbekwaam is en dus iemand heeft die namens hem rechtshandelingen uitvoert ligt dat heel anders.dus gewoon niet vertellen en als hij er achte rkomt kan hij niks?
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:43:

[...]

ik slik de pil en heb normaal gesproken seks met condoom maar door de drank dus vergeten. dacht dat er niks aan de hand was want ik slik de pil maar toch niet genoeg bescherming
quote:doornroosje9 schreef op 28 januari 2017 @ 23:44:

Hoe weet je dan zo snel dat je zwanger bent? Als je de pil slikt?vertoonde eerdere tekenen van me vorige zwangerschap
Dwars door de pil heen weer, gebeurt alleen op viva.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven