Pisa, de toren en wat nog meer?..........

16-01-2009 16:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van " we willen wat bezienswaardigheden in Europa nog in ons opnemen" voor we emigreren, gaan we na Parijs te hebben gehad volgende maand naar Pisa, de toren!!!~!

De kids vinden dat heel leuk, maar wat is er nog meer te zien????
als ik heel eerlijk ben... niks.

Naast de toren heb je nog een baptisterium, er is een museum en er zijn heeeeeeel veel kraampjes. Pisa is leuk voor een dag-trip, maar ik kan vooral de steden in die buurt aanraden. Bijvoorbeeld Lucca, of Florance (nouja.. da's niet écht in de buurt, maar ok).
Als je tijd / geld hebt, zou ik na de toren niet in Pisa blijven... Relatief dichtbij ligt bijvoorbeeld Florence, ge-wel-dig-e stad! Vind ik persoonlijk meer de moeite waard...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
de Keith Haring muur: http://www.comune.pisa.it/turismo/itine ... ing-gb.htm

vinden kinderen vast ook leuk :-)

Misschien in een Agritourismo overnachten? http://www.lecerinaie.it/raccolta_foto_eng.htm

En dan lekker door naar Firenze, das pas leuk!
Niets, maar Florence ligt op redelijke afstand en is echt een prachtige stad!
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Het lijkt me duidelijk
[quote]babado schreef op 16 januari 2009 @ 16:24:

Het lijkt me duidelijk :rofl:[/quot

Hmmm mij ook! Lucca is inderdaad ook echt een heel leuk stadje...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Je hebt naturlijk de dom en de Camposanto (begraafplaats) op het plein bij de toren. Allebei ook de moeite waard.

Verder is het wel mooi om langs de Arno te wandelen:

Dichtbij ook mooi: Lucca. En ja, naturlijk Florence!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik ben het geheel eens met de voorgangers, Pisa is niet zo heel groot en na de toren te hebben gezien ben je al gauw klaar, maar Florence daar kun je inderdaad wel een aantal dagen zoet zijn....en ze hebben de lekkerste ijsjesboer te wereld (wordt gezegd, ik heb het geproefd en kan het echt beamen...sjesus wat een lekker ijs bij die mensen, ff naam voor je googlen )
San Gimignano vond ik ook heel leuk. Een leuk schattig middeleeuws stadje, bekend om zijn vele torens.

Verder inderdaad Lucca en Florence en niet te vergeten Sienna.
Gevonden! ik geloof dat het Gelateria Carabé heette, schijnt ook best bekend te zijn.
Pisa vond ik ook niet zo geweldig. Toren is leuk om te zien, verder veel marktjes met heel veel groenten en fruit, de stad zelf niet zo geweldig.

Lucca en siena zijn mooie stadjes. En Volterra. Vinden je kids vast heel leuk! Is een middeleeuws dorp, met heel veel kastelen. Het ligt boven op een berg, en is autoloos. Je auto zet je dus boven op de berg in een parkeergarage. Je hebt er nog een Romeins stadion.
Pisa vond ik niets.

Maar zoals hierboven al gezegd is, Volterra, San Gimignano, Siena, Lucca en Florence zijn heel erg leuk.

Wat ook erg leuk is met kinderen, is met de trein langs Cinque Terre. Dat zijn 5 kustplaatsjes in de rotsen. Erg mooi, je kan er lekker wandelen, en met een treinkaartje, kan je in elk plaatsje uitstappen en even kijken.
zo he , leuk al die reacties.

Is Florence te doen met trein, of misschien is het handig een auto te huren?????

Is dat de moeite waard????
We zijn er maar anderhalve dag he!

Komen maandag on half 11 aan en woensdag ochtend vroeg vertrekken we weer.
vond pisa voor een dagje wel leuk. Alles draait natuurlijk om de toren maar het plein eromheen is ook heel leuk. Je hebt er een museum, een begraafplaats en een kerk en heel veel kraampjes. Je kunt ook met een paardekoets door de stad rijden (vaak ook leuk voor kinderen)

Afhankelijk van de drukte kan je alleen op vaste tijden de toren bezoeken. Je koopt bij een kantoortje een ticket waarop staat hoe laat je in de toren mag. Tis een hele klim naar boven, maar het uitzicht is erg mooi.
In Pisa ben je in 2 uur klaar, dan pak je de trein naar Florence, dat duurt iets meer dan een uur geloof ik?

Maar als je zó weinig tijd hebt, zou ik denk ik alleen Florence doen!

http://www.florenceholida...ntie-florence-foto_s.html

Als het mooi weer is, is het leuk om naar Palazzo Pitti te gaan, ligt in een park met een 17e eeuwse tuin, en met mooi uitzicht op de stad.

In de stad is ook een leuke markt.
quote:sarah2ndlife schreef op 16 januari 2009 @ 16:10:

In het kader van " we willen wat bezienswaardigheden in Europa nog in ons opnemen" voor we emigreren, gaan we na Parijs te hebben gehad volgende maand naar Pisa, de toren!!!~!

De kids vinden dat heel leuk, maar wat is er nog meer te zien????

Eens met de meeste van mijn voorgangers: helemaal NIETS.

Tenzij je een liefhebber bent van heel veel andere toeristen bekijken, en heel veel souvenirswinkeltjes.
Pisa is de toren en dan heb je het wel gehad.

Florence is zoveel meer
Florence is dus zo gepiept met trein, das mooi.

Ja je moet het zo zien, die toren moet je gewoon zien, en daar gaan we voor ,

maar de trein naar Florence is denk ik wel heel leuk, want de plaatjes die ik op het linkje zie, zijn sprookjesachtig,
Zo te lezen moet het een rondreis door Toscane worden, Sarah!

Bovengenoemde steden zijn allemaal de moeite waard.
ja, ik zie intens mooie plaatjes, maar we hebben maar anderhalve dag, we gaan er maar t beste van maken.
en waar ga je dan naar toe emigreren...Australie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven