Baby naam

29-01-2017 07:38 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames

Ik zou graag jullie mening horen

Wij verwachten in april ons eerste kindje en zijn al een tijdje uit over de naam. We willen graag als 2e naam de naam van mijn vriend geven.

De naam wordt dan Xavi Leandro

Maar.... de intitialen zijn dan dus X.L

Staat dit heel raar? Zouden kinderen elkaar hier mee pesten? Worden er later flauwe grapjes over gemaakt? Graag jullie mening!
Zou t niet doen...
En dan geef je je kind nu een andere naam vanwege 'XL is raar' en dan heeft hij andere initialen. Blijkt opeens dat er een terreurgroep ontstaat over een paar jaar, met dié initialen.

Wat doe je dan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Frizz schreef op 29 januari 2017 @ 08:47:

[...]

Even heel concreet: welk risico?Dat ie eventueel gepest zou kunnen worden hiermee
quote:Olifantjes schreef op 29 januari 2017 @ 07:59:

Omdraaien wil ik niet omdat ons kindje dan dezelfde voornaam heeft als zijn vader

Een naam ertussen zou wel een oplossing kunnen zijn. Als jullie suggesties hebben wat er mooi bij past hoor ik ze graag!

Xavi Victor Leandro

Xavi Christian Leandro

Xavi Alexander Leandro

Xavi Daniël Leandro

Xavi Ruben Leandro
quote:Sosa85 schreef op 29 januari 2017 @ 08:49:

En dan nog. XL ok nou heeeeeel grappig. Zo raar vind ik die afkorting ook nietTenzij hij een smurfje is die blijft steken op 1.60m. Ik zou er nog en naam tussen zetten TO.
quote:Olifantjes schreef op 29 januari 2017 @ 08:51:

[...]

Dat ie eventueel gepest zou kunnen worden hiermeeIk denk dat de kans op 'gepest worden vanwege zijn schoenen/haarkleur/Xavi heten terwijl je Savi zegt etc etc' veel groter is dan XL als voorletters hebben hoor.
quote:himalaya schreef op 29 januari 2017 @ 08:56:

Ik denk dat de kans op 'gepest worden vanwege zijn schoenen/haarkleur/Xavi heten terwijl je Savi zegt etc etc' veel groter is dan XL als voorletters hebben hoor.Dit. En als kinderen willen pesten doen ze dat toch wel, dat kun je niet voorkomen.
quote:honingbijtje schreef op 29 januari 2017 @ 08:38:

Ik vind je kind je eigen voornaam geven altijd al pretentieus. Vernoemen doe de naar opa/oma, niet naar jezelf.Precies.
quote:hkgirl schreef op 29 januari 2017 @ 08:55:

[...]

Tenzij hij een smurfje is die blijft steken op 1.60m. Ik zou er nog en naam tussen zetten TO.Daar zou ik dan juist de humor wel van inzien
Via een kennis hoorde ik dat een kind Fame heet. Dát vind ik dan wel weer sneu als dat een grijs muisje wordt.
Ik ken een kind dat Grass heet zou wat zijn als die hooikoorts krijgt
TO, ik zou er nog een naam tussen doen. Daarnaast vind ik Xavi niet mooi en al helemaal niet als je het als 'Savi' uitspreekt. Schrijf het dan gewoon als Savi.
Xavi Aleandro

Maar iedereen zal ksavi zeggen. Hij zsm z'n hele leven bij elke sportdag, kennismaking enz moeten zeggen niet ksavi maar savi... dat lijkt me nog veel erger dan af een toe den grinnekende conducteur omdat er xl staat. Als je savi wil moet je m savi noemen.
De Catalaanse naam Xavi spreek je bij mijn weten uit als Sjavi. Dus zeker niet Savi.
Als ik hoor hoeveel verschillende uitspreken er zijn van de naam van het winkelketen Xenos....(Senos, X-senos, Ksenos) zou ik mijn kind nooit een naam geven die voor zoveel verschillende uitspraken mogelijk is.

Overigens zie ik dagelijks ontzettend veel voorletters. Op mijn werk is het gebruikelijk om voorletters te verwerken in de e-mailadressen van collega's. Dus dat XL zou daar dan heel veel voorbij komen. Misschien dan wel voorbij een 'pestbare-leeftijd' maar persoonlijk vind ik het niet mooi.
Wat vind je van latijns amerikaanse namen zoals Odalis, Ariano, Matías, Lucho, Xavier of Javier, Wilkin etc.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:PowerCube schreef op 29 januari 2017 @ 09:34:

De Catalaanse naam Xavi spreek je bij mijn weten uit als Sjavi. Dus zeker niet Savi.Dit. Je spreekt het uit als Ksavi of Sjavi, maar zeker niet als Savi. Als je wilt dat mensen je kind Savi gaan noemen moet je zijn naam ook gewoon als Savi spellen.
Zou het echt niet doen initialen xl. Het is zelfs een van de eerste tips bij het zoeken van Een naam.Let op de initialen. Even afgezien van de omgeving moet hij er vooral zelf naar kijken. Dan wil je dat toch niet voor hem.

Bv het e-mailadres wat hij op z'n werk krijgt. X.L....@....nl
quote:Tr0tter schreef op 29 januari 2017 @ 09:42:

[...]

Dit. Je spreekt het uit als Ksavi of Sjavi, maar zeker niet als Savi. Als je wilt dat mensen je kind Savi gaan noemen moet je zijn naam ook gewoon als Savi spellen.Dit is onzin. Xavier, spreek ook je uit als Savier. Xaviera idemditto. Xavi zou je dus zeker uit kunnen spreken als Savi, maar ook als Sjavi zonder dat je het als Shavi spelt.
quote:Tr0tter schreef op 29 januari 2017 @ 09:42:

[...]

Dit. Je spreekt het uit als Ksavi of Sjavi, maar zeker niet als Savi. Als je wilt dat mensen je kind Savi gaan noemen moet je zijn naam ook gewoon als Savi spellen.

Als je het helemaal correct wil doen klinkt het ongeveer als Tsjabi. Aangezien de v in het Spaans uitgesproken wordt als een b.

Verder zou ik er ook een naam tussen zetten.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik vind XL nou niet echt schokkend of raar ofzo. Als iemand daar echt lollig over zou doen zou ik ernstig twijfelen over diens gevoel voor humor. Dan zou M dus ook niet kunnen?! Heel raar.

Mij zou het waarschijnlijk niet eens opvallen, of ik zou hooguit denken 'ohja dat is ook een kledingmaat'.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik van iemand op school ooit de initialen wist.
quote:Niceday76 schreef op 29 januari 2017 @ 09:46:

Zou het echt niet doen initialen xl. Het is zelfs een van de eerste tips bij het zoeken van Een naam.Let op de initialen. Even afgezien van de omgeving moet hij er vooral zelf naar kijken. Dan wil je dat toch niet voor hem.

Bv het e-mailadres wat hij op z'n werk krijgt. X.L....@....nlMwah, ik zou daar niet teveel op letten hoor. Er zijn mensen die Dick of Ko(c)k van achternaam heten, in mijn ogen veel erger dan initialen XL. Op gegeven moment zie je dat niet eens meer.
Dit.quote:CarrieM schreef op 29 januari 2017 @ 09:49:

Ik vind XL nou niet echt schokkend of raar ofzo. Als iemand daar echt lollig over zou doen zou ik ernstig twijfelen over diens gevoel voor humor. Dan zou M dus ook niet kunnen?! Heel raar.

Mij zou het waarschijnlijk niet eens opvallen, of ik zou hooguit denken 'ohja dat is ook een kledingmaat'.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik van iemand op school ooit de initialen wist.
Ik denk dat je kind er meer last van heeft als je zijn naam anders schrijft dan dat het wordt uitgesproken dan van de initialen. Tweede namen worden toch zelden gebruikt dus bijna niemand weet zijn initialen. Maar hij zal de rest van zijn leven bij elke nieuwe leraar, voetbal trainer enz moeten uitleggen dat hij Savi heet en niet Ksavi. Noem hem gewoon Savi en je problemen zijn opgelost.

Optie voor een andere tweede naam, Xavi Michaël Leandro vind ik wel mooi.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Als het een superdik kind wordt kan het natuurlijk wel tegen 'm gebruikt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven