Baby naam

29-01-2017 07:38 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames

Ik zou graag jullie mening horen

Wij verwachten in april ons eerste kindje en zijn al een tijdje uit over de naam. We willen graag als 2e naam de naam van mijn vriend geven.

De naam wordt dan Xavi Leandro

Maar.... de intitialen zijn dan dus X.L

Staat dit heel raar? Zouden kinderen elkaar hier mee pesten? Worden er later flauwe grapjes over gemaakt? Graag jullie mening!
Ja ik zou de naam aanpassen omwille van de initialen.

De initialen staan altijd op post, lijsten op school etc. Het is dus vaak zichtbaar en ik zit zelf altijd stiekem te lachen als ik zo'n rare lettercombinatie zie. Dat zou ik m'n kind dus niet willen aandoen.
Ik zou het aanpassen. Zeker als hij later erg groot wordt (lengte of breedte) is het weird.
Zou ik niet zo snel doen.

Zet er anders nog een naam tussen?
Ik zou het niet doen en ja daar gaan grapjes over gemaakt worden.
Ik zou de namen omdraaien zodat de initialen niet meer raar zijn, en dan tweede naam als roepnaam. Zo hebben kennissen van mij het opgelost.
quote:MarieAristocat schreef op 29 januari 2017 @ 07:50:

Ik zou de namen omdraaien zodat de initialen niet meer raar zijn, en dan tweede naam als roepnaam. Zo hebben kennissen van mij het opgelost.Zo hebben mijn schoonouders dat ook opgelost bij m'n man. Als de roepnaam eerst zou komen zou het W.C. zijn.
Hoeveel vrienden weten jouw initialen?

Van mij weinig.

En de meeste post wordt geautomatiseerd gemaakt, dus de enige die er 1 seconde om zou kunnen lachen is de postbode. Hi Hi.

En tegen de tijd dat XL de leeftijd is dat hij post zou krijgen van een instantie, is de postbode misschien al afgeschaft wegens gebrek aan papieren post.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit is toch een grapje?

Lijkt sprekend op de naam van de zoon van Yolanthe en Wesley, die de initialen XS heeft........
Omdraaien wil ik niet omdat ons kindje dan dezelfde voornaam heeft als zijn vader

Een naam ertussen zou wel een oplossing kunnen zijn. Als jullie suggesties hebben wat er mooi bij past hoor ik ze graag!
quote:vivagirl schreef op 29 januari 2017 @ 07:57:

Dit is toch een grapje?

Lijkt sprekend op de naam van de zoon van Yolanthe en Wesley, die de initialen XS heeft........

Dat kind heet toch Xess Xava? XXS dus zelfs!

De tweede naam als roepnaam gebruiken zou ik niet doen, daar ontstaat altijd verwarring over.
Nee, ik zou het niet doen. Maar ik zou mijn kind ook niet als 2e naam de naam van mijn man geven. Hij geeft zijn genen al door, in ons geval ook zijn achternaam. Ook nog zijn voornaam als 2e naam zou voor mij too much zijn.
Nou dat pesten zal wel meevallen, ik weet van de meeste mensen hun tweede/derde/vierde naam helemaal niet. Alleen instanties zullen het gebruiken. Ik zou het er niet om laten. Als de afkorting nou K.U.T. oid was dan zou ik zeggen niet doen maar XL, boeiend
Ik vind de initialen van mijn kind ook niet erg prachtig ofzo, maar kom ze ook zelden tegen. Volgens mij tot nu toe alleen op de polis van het ziekenfonds.
quote:Olifantjes schreef op 29 januari 2017 @ 07:59:

Omdraaien wil ik niet omdat ons kindje dan dezelfde voornaam heeft als zijn vader

Een naam ertussen zou wel een oplossing kunnen zijn. Als jullie suggesties hebben wat er mooi bij past hoor ik ze graag!

Je kunt zelf de roepnaam bepalen, dus dan heet hij alsnog Xavi.

Zo zou ik het doen.
Mijn kind heet F.M.L. Dat betekende 20 jaar geleden nog niets, nu : Fuck Met Life. Helaas kunnen we niet meer terug draaien, hopen dat het over waait.
Ik vind je kind je eigen voornaam geven altijd al pretentieus. Vernoemen doe de naar opa/oma, niet naar jezelf.
quote:Frizz schreef op 29 januari 2017 @ 08:34:

Ik vind de initialen van mijn kind ook niet erg prachtig ofzo, maar kom ze ook zelden tegen. Volgens mij tot nu toe alleen op de polis van het ziekenfonds.Dat wordt in de puberteit wel anders. Dan worden ze er zelf meer mee geconfronteerd. En dochter hier krijgt er echt vragen over, of blikken.
Zou het iets zijn om je kind Savi te noemen? Ik vind dat zelf mooier dan Xavi.
quote:sssssst schreef op 29 januari 2017 @ 08:39:

[...]

Dat wordt in de puberteit wel anders. Dan worden ze er zelf meer mee geconfronteerd. En dochter hier krijgt er echt vragen over, of blikken.

Wat een onzin. Hoe vaak zien vrienden/klasgenoten nou officiële post van elkaar?

Het enige wat ze zien is de FB/instagram/whatsapp naam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:sssssst schreef op 29 januari 2017 @ 08:39:

[...]

Dat wordt in de puberteit wel anders. Dan worden ze er zelf meer mee geconfronteerd. En dochter hier krijgt er echt vragen over, of blikken.Wat apart dan. Waar zien leeftijdsgenoten de initialen dan? En ik vind FML helemaal niet gek haha maarja ik ben ook niet jong en hip dus ik heb die associatie ook niet
quote:watdachtjehiervan schreef op 29 januari 2017 @ 08:40:

Zou het iets zijn om je kind Savi te noemen? Ik vind dat zelf mooier dan Xavi.We gaan het wel uitspreken als Savi maar ik vind Xavi mooier geschreven. Wat een dilemma zeg. Aan de ene kant denk ik ach wie ziet nou zijn initialen. Aan de andere kant.. wil je dat risico lopen..
quote:Olifantjes schreef op 29 januari 2017 @ 08:44:

[...]

We gaan het wel uitspreken als Savi maar ik vind Xavi mooier geschreven. Wat een dilemma zeg. Aan de ene kant denk ik ach wie ziet nou zijn initialen. Aan de andere kant.. wil je dat risico lopen..Even heel concreet: welk risico?
En dan nog. XL ok nou heeeeeel grappig. Zo raar vind ik die afkorting ook niet
quote:himalaya schreef op 29 januari 2017 @ 08:41:

[...]

Wat een onzin. Hoe vaak zien vrienden/klasgenoten nou officiële post van elkaar?

Het enige wat ze zien is de FB/instagram/whatsapp naam.Niet je klasgenoten, wel leraren. Het staat ook op je OVjaarkaart en de conducteur wil soms ineens ook grappig zijn. En de medewerker bij de bank zei niks geks, alleen de manier waarop hij de initialen herhaalde maakte dat wij wisten wat hij dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven