Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Groningen hoort toch bij Duitsland?
Ik ben echt nog nooit in de randstad geweest. Mag ik dan wel een mening hebben over alles met een zachte g?
quote:Marana_ schreef op 29 januari 2017 @ 20:07:

[...]

Ik kan je helemaal niet volgen BGB. Dit is de post waarin ik volgens jou FV beschuldig van racisme?

Iedereen mag over alles wat zeggen, zolang je maar niet denigrerend bent over hele bevolkingsgroepen. Vind ik.

Dat ik geen Brabander ben zeg ik omdat FV kort daarvoor iets schreef als 'oh god nou heb ik alle Brabanders tegen me in het harnas gejaagd'. Ik benadrukte dus daarmee dat ik ook als niet-Brabander vond dat zij denigrerend deed over Brabanders. FV is Nederlands, maar raakt nogal geagiteerd als iemand iets denigrerends post over een gekleurde bevolkingsgroep. En dat vergelijk trok ik even, dat ik het dus niet netjes vind dat zij nu met een groep mensen doet wat zij niet pikt ten opzichte van andere groepen.Ik vind niet dat je bijv. moslim bashen kunt vergelijken met wat Brabo's over mensen uit de randstad zeggen en andersom. Em ik heb even geen idee hoe ik dat moet verduidelijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:06:

[...]

Kan je nagaan, en dan had ik het nog niet eens over Groningen en Friesland gehad. Dan moet je helemaal aan de beademing, als ik daarover begin.

I'm with you!

Echt, afsteken en de Noordzee induwen. Alles beneden de rivieren aan België opdringen...
quote:Rhae schreef op 29 januari 2017 @ 20:13:

Ik ben echt nog nooit in de randstad geweest. Mag ik dan wel een mening hebben over alles met een zachte g?Whut? Ben jij nog nooit in de Randstad geweest? Serieus?
Am Yisrael Chai!
Flevoland daar trekken we de stop ook weer uit. Dat was beter toen het onder water stond.

Ik ben echt nog nooit in de randstad geweest. Mag ik dan wel een mening hebben over alles met een zachte g?Nee, natuurlijk niet. Je forumt zelfs al illegaal mee,.
Op doorreis in Groningen ging een man een dorpswinkel binnen waar op de deur de waarschuwing hing: “Pas op voor de hond!” Binnen lag naast de toonbank een stokoude hond die in diepe slaap was. “Is dit de hond waar de mensen voor moeten oppassen?” vraagt de man aan de winkelier, “het beest ziet er niet erg gevaarlijk uit. Waarom die waarschuwing?” “Omdat de klanten telkens over hem struikelden!” was het antwoord.
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:15:

[...]

Whut? Ben jij nog nooit in de Randstad geweest? Serieus? Durf ik niet, criminelen en allochtonen.... brrrr
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:15:

[...]

Whut? Ben jij nog nooit in de Randstad geweest? Serieus? Niet gedacht dat jij zó blond was trouwens. Uiterlijk zegt niks
Ik kan over jullie zeggen wat ik wil. Jullie verstaan me toch niet.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.
Ik lach nu wel, maar ik zal maar niet zeggen waar ik allemaal nog nooit geweest ben. Then again, ik ben ook nog nooit in Nigeria geweest en daar mis ik ook niet zoveel aan.
Am Yisrael Chai!
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:17:

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.Het is een vrij kernachtige samenvatting moet ik zeggen.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.Half Rotterdam bestaat uit stomme import boeren. Lopen we hand in mee. ( voor Feyenoord, anders ook niet )
quote:Rhae schreef op 29 januari 2017 @ 20:17:

[...]

Niet gedacht dat jij zó blond was trouwens. Uiterlijk zegt niks Ik schreef het en ik dacht "oh, daar gaat je imago!"
Am Yisrael Chai!
quote:Rhae schreef op 29 januari 2017 @ 20:19:

[...]

Het is een vrij kernachtige samenvatting moet ik zeggen.Ik hoef ook alleen maar uit het raam te kijken.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.Nu moet je me even uitleggen wie er precies onder boeren vallen. In tegenstelling tot Rhae ben ik namelijk echt nog nooit buiten de Randstad geweest.
Am Yisrael Chai!
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:19:

[...]

Ik hoef ook alleen maar uit het raam te kijken.Je beschreef net echt mijn familieverjaardagen. Retegezellig.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.

Dat wordt toch niet/zelden gedacht?

Ik denk wel eens te lezen dat er gedacht wordt dat als je in een dorp woont, verstoken bent van ziekenhuizen, bioscoop, teather e.d. Dat je daarvoor uren met de postkoets moet reizen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 29 januari 2017 @ 20:22:

[...]

Dat wordt toch niet/zelden gedacht?

Ik denk wel eens te lezen dat er gedacht wordt dat als je in een dorp woont, verstoken bent van ziekenhuizen, bioscoop, teather e.d. Dat je daarvoor uren met de postkoets moet reizen.Haha, dat denk ik dan weer niet. Valt het toch nog best mee met me.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:21:

[...]

Nu moet je me even uitleggen wie er precies onder boeren vallen. In tegenstelling tot Rhae ben ik namelijk echt nog nooit buiten de Randstad geweest.Ik ben geen boer, maar ik heb begrepen dat er Randstedelingen bestaan die iedereen die niet uit Noord- of Zuid-Holland komt een boer vindt. En mensen uit West-Friesland ook.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.+1
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:15:

[...]

Ik vind niet dat je bijv. moslim bashen kunt vergelijken met wat Brabo's over mensen uit de randstad zeggen en andersom. Em ik heb even geen idee hoe ik dat moet verduidelijken.

Ah nu snap ik je, en daar heb je wel een punt inderdaad. Ik zeg dan ook niet dat ze basht, ik zie FV zeker geen opmerking plaatsen die je direct kunt vergelijken met moslimbashen. Maar ze doet wel denigrerend, en dat pikt ze andersom ook niet.

Ik vind het echt ergerlijk als er zonder sarcasme denigrerend wordt gedaan over kleine stadjes in de provincie.
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:23:

[...]

Ik ben geen boer, maar ik heb begrepen dat er Randstedelingen bestaan die iedereen die niet uit Noord- of Zuid-Holland komt een boer vindt. En mensen uit West-Friesland ook.Nou, het deelt wel lekker makkelijk in : wel-boer, geen-boer. Heerlijk overzichtelijk.

Ik ben echt nog nooit in de randstad geweest. Mag ik dan wel een mening hebben over alles met een zachte g?

Iedereen mag hier een mening over van alles hebben toch. Ook zonder expertise op het gebied waar je een mening over hebt (anders zou het hier een stuk stiller worden denk ik?)

Ik adviseer echter om niet je mening te ventileren als neerbuigend en beledigend ten aanzien van een bevolkingsgroep, dit vervolens te ontkennen, om daarna in de aanval gaan door mensen die je daar bewust van proberen te maken ook te beledigen, om vervolgens al zuchtend racisten te maken van degene die het niet met je eens zijn omdat ze .. jawel .. het niet met je eens zijn (en daarnaast geen krediet hebben opgebouwd in het hebben van een andere mening omdat ze je niet eerder gesteund hebben).

Maar dat is gewoon een advies natuurlijk. Of een mening over iets waar ik geen verstand van heb. Dat kan natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven