Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:23:

[...]

Ik ben geen boer, maar ik heb begrepen dat er Randstedelingen bestaan die iedereen die niet uit Noord- of Zuid-Holland komt een boer vindt. En mensen uit West-Friesland ook.

Oh, ik dacht dat iedereen die een boers accent heeft automatisch dus ook een boer is. Maar of Gronings en Fries onder boers accent vallen is me nooit helemaal duidelijk.

Brabants en Limburgs hoort er niet bij, dat valt gewoon onder zwakbegaafd.

(Ooh, nu krijg ik vast een ban. Het is een geintje mensen. Gein-tje. )
Am Yisrael Chai!
quote:Marana_ schreef op 29 januari 2017 @ 20:24:

[...]

Ah nu snap ik je, en daar heb je wel een punt inderdaad. Ik zeg dan ook niet dat ze basht, ik zie FV zeker geen opmerking plaatsen die je direct kunt vergelijken met moslimbashen. Maar ze doet wel denigrerend, en dat pikt ze andersom ook niet.

Ik vind het echt ergerlijk als er zonder sarcasme denigrerend wordt gedaan over kleine stadjes in de provincie.Waarom haal ik dat sarcasme er wel uit en jij niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nu het over de randstad gaat. Moet ik ineens denken aan Jules Deelder vorige week bij Jinek pleuris Amsterdam . Voor diegene die het niet hebben gezien. https://youtu.be/CQD8cs0WuCQ
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:17:

Ik kan over jullie zeggen wat ik wil. Jullie verstaan me toch niet.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.

Dit dus.

Ik vraag me vooral af waarom FV niet gewoon kon zeggen 'sorry dat het overkwam alsof ik neerkijk op ZO-Brabant, dat doe ik namelijk niet, ik kijk ook niet neer op nichten, ik moest alleen erg lachen en daardoor kwamen zaken blijkbaar anders over'.
Ik ken denk ik ook net een paar Groningers met gescheurde huizen en Limburgers met stoflongen te veel die zich niet alleen al generaties lang achtergesteld vóélen, maar dat ook daadwerkelijk zijn, in de wingewesten van Holland, om die grappen echt leuk te kunnen vinden als het maar door en door en door blijft gaan.

Zelf kom ik uit langezinnenland trouwens, dat is moeilijk te verbergen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 20:27:

Nu het over de randstad gaat. Moet ik ineens denken aan Jules Deelder vorige week bij Jinek pleuris Amsterdam . Voor diegene die het niet hebben gezien. https://youtu.be/CQD8cs0WuCQHe Marana, was je op tv?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:21:

[...]

Nu moet je me even uitleggen wie er precies onder boeren vallen. In tegenstelling tot Rhae ben ik namelijk echt nog nooit buiten de Randstad geweest.

Weet je wat, kom eens op de koffie. Dan laat ik je boeren zien, die we tegenwoordig agrariërs noemen. En lompe mensen die het etiket boer krijgen maar waarvoor ik graag een ander etiket zou willen voorstellen.

En dan kunnen we ook gewoon eens elkaar in de ogen kijken en zien dat het wel meevalt met racisme en vooroordelen.
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:17:

Ik kan over jullie zeggen wat ik wil. Jullie verstaan me toch niet.

Maar toch vind ik dat schoppen tegen stomme boeren soms best storend. Wanneer het niet meer duidelijk is of het een grap betreft, maar wanneer mensen echt lijken te denken dat er buiten bepaalde stadsgrenzen alleen maar weinig begaafde functioneel analfabeten wonen, die hun dagen doorbrengen met goedkoop bier drinken, illegaal zenden en zwaaien met sjaaltjes waar Thomas Berger op staat.+1
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:25:

[...]

Nou, het deelt wel lekker makkelijk in : wel-boer, geen-boer. Heerlijk overzichtelijk.Maar ik voel me geen van beiden, wat nu
[quote]shifty schreef op 29 januari 2017 @ 20:25:

[...]

Ik adviseer echter om niet je mening te ventileren als neerbuigend en beledigend ten aanzien van een bevolkingsgroep,

Zullen we ( als in jij en ik ) dit eens in de praktijk brengen als men het weer eens heeft over Tokkies uit achterstandswijken, kampers, en meer van zulks ? Of over mensen uit de Bible belt ?
quote:Pinda-Kaas schreef op 29 januari 2017 @ 20:30:

[...]

Maar ik voel me geen van beiden, wat nu Dan moet je even tegen een spiegeltje aan zuchten. Leef je nog wel ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:26:

[...]

Waarom haal ik dat sarcasme er wel uit en jij niet ?

Geen idee. Omdat ik blond ben? Snel op mijn teentjes getrapt? En niet alleen ik trouwens.

Ik had het sarcasme er wel uitgehaald als ze daarna anders gereageerd had.

(soort van TVP)
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 20:27:

Ik ken denk ik ook net een paar Groningers met gescheurde huizen en Limburgers met stoflongen te veel die zich niet alleen al generaties lang achtergesteld vóélen, maar dat ook daadwerkelijk zijn, in de wingewesten van Holland, om die grappen echt leuk te kunnen vinden als het maar door en door en door blijft gaan.

Zelf kom ik uit langezinnenland trouwens, dat is moeilijk te verbergen.ik heb helemaal geen mening over boeren of Brabo's of Groningers of wat dan ook, joh. Serieus niet. Kom ze nooit tegen, heb er dus ook geen last van en al helemaal geen mening over. Zouden meer mensen eens moeten proberen, geen mening hebben over mensen die ze nooit tegenkomen.
Am Yisrael Chai!
En de PSV aanhang zichzelf maar superboeren noemen....
Is een observatie meteen neerbuigend?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:30:

[...]

Ik adviseer echter om niet je mening te ventileren als neerbuigend en beledigend ten aanzien van een bevolkingsgroep,

Zullen we ( als in jij en ik ) dit eens in de praktijk brengen als men het weer eens heeft over Tokkies uit achterstandswijken, kampers, en meer van zulks ? Of over mensen uit de Bible belt ?Goed voornemen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:30:

[...]

Zullen we ( als in jij en ik ) dit eens in de praktijk brengen als men het weer eens heeft over Tokkies uit achterstandswijken, kampers, en meer van zulks ? Of over mensen uit de Bible belt ?

Graag.

Ik vind jezelf boven anderen stellen, om wat voor reden dan ook, en dan vervolgens naar beneden schoppen heel lelijk gedrag, ook als het lachend gebeurt.

Mij mogen mensen erop aanspreken als ik het zelf doe, graag zelfs.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 20:36:

[...]

Graag.

Ik vind jezelf boven anderen stellen, om wat voor reden dan ook, en dan vervolgens naar beneden schoppen heel lelijk gedrag, ook als het lachend gebeurt.

Mij mogen mensen erop aanspreken als ik het zelf doe, graag zelfs.Eh dat dóe je nu.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 20:34:

En de PSV aanhang zichzelf maar superboeren noemen.... Dat is zeker vreemd. De superboeren komen niet uit Eindhoven.
quote:Rhae schreef op 29 januari 2017 @ 20:36:

[...]

Eh dat dóe je nu.? Boven wie dan?
Het lijkt me sterk dat iemand met een baan en een leven buitenhuis nooit iemand uit Brabant of Groningen tegenkomt. Tenzij je in Kazachstan woont, uiteraard.
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 20:36:

[...]

Graag.

Mij mogen mensen erop aanspreken als ik het zelf doe, graag zelfs.Misschien komt het omdat ik mijn hele leven lang gewend ben aan de " strijd " tussen Amsterdammers ( en alles daar uit de buurt ) en Rotterdammers, maar ik vind dat dus van hetzelfde kaliber als wel randstad versus niet randstad.
quote:vrouwjagersma schreef op 29 januari 2017 @ 20:37:

[...]

Dat is zeker vreemd. De superboeren komen niet uit Eindhoven.O, shit. De Graafschap ?
PSV zijn boeren, de Graafschap superboeren. Ik heb het weer op een rijtje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven