Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 21:16:

Is er al een tesla auto gespot buiten de randstad?

Want die kennen ze niet bij ons provinciaaltjes ?

Misschien toch eens buiten je stadsgrenzen komen kan heel verfrissend zijn.

Is er al een tesla auto gespot buiten de randstad?En dat is belangrijk want?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 21:14:

[...]

Vast wel. Geloof je me niet ?

Haha, ik weet niet wat ik ervan moet denken

Hoedanook vind ik hem/haar zo'n irritante figuur die topics compleet om zeep Jan drammen, dat alle argumenten om hem/haar te negeren welkom zijn.

Maar met enkel "hearsay" kom je niet ver natuurlijk
Sarcasme mode on

Djeez zeg wat een lange tenen vandaag. En ik dacht dat ik de enige was die daar last van had. Die van mij zijn gekrompen.
quote:yasmijn schreef op 29 januari 2017 @ 21:18:

[...]

Al trappend op de pedalen kom ik op internet.Ach, het houdt je in conditie, he? Elluk nadeel heb se foordeel, zeggen ze dan bij ons in de buurt.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 21:24:

[...]

Ach, het houdt je in conditie, he? Elluk nadeel heb se foordeel, zeggen ze dan bij ons in de buurt.Nou precies, je lijn vaart er wel bij.
De laatste posting? Dat ik je bedankte voor je interessante post was mijn voorlaatste posting, BGB. En ja, bij jou heb ik wel de indruk dat je serieus leest wat er naar voren gebracht wordt vanuit het niet-Randstedelijk perspectief.

Ik bedoelde een beetje de algemene sfeer. Ja FV, ook van jou. Dan komt er iets van 'oh ja dat wist ik niet' en vervolgens wordt er weer doorgegiecheld. Dat vind ik jammer.

Maar nu klinkt het van mij uit als 'op de man' en zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vind het juist zo tekenend in het algemeen. Zie het zo vaak gebeuren. Het is hetzelfde als wanneer mensen weer eens beginnen over 'onze rijkdom' als Nederland, dat het maar niet door wil dringen dat we die toch wel aardig over de ruggen van anderen verdiend hebben.

Maar goed. Ik ga de hond van de buren maar eens uitlaten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Eigenlijk een best interessante discussie ergens. Ik heb even opgezocht welke stad en welk dorp het oudste zijn. Ze liggen beiden in... Limburg. Maastricht en Beek (hoewel over de oudste stad nogal eens de meningen verschillen, zo worden ook soms Nijmegen, Voorburg en Heerlen genoemd, afhankelijk van welke site je leest).

Dus iedereen hier heeft stiekem verre verre Limburgse roots

Is er al een tesla auto gespot buiten de randstad?Heb je nou werkelijk niet door Hoe dom je overkomt met dergelijke opmerkingen?
quote:fashionvictim schreef op 29 januari 2017 @ 20:06:

[...]

Kan je nagaan, en dan had ik het nog niet eens over Groningen en Friesland gehad. Dan moet je helemaal aan de beademing, als ik daarover begin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:IrishCassidy schreef op 29 januari 2017 @ 21:29:

Eigenlijk een best interessante discussie ergens. Ik heb even opgezocht welke stad en welk dorp het oudste zijn. Ze liggen beiden in... Limburg. Maastricht en Beek (hoewel over de oudste stad nogal eens de meningen verschillen, zo worden ook soms Nijmegen, Voorburg en Heerlen genoemd, afhankelijk van welke site je leest).

Dus iedereen hier heeft stiekem verre verre Limburgse roots Romeinse oudheid.
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 20:44:

Amsterdam is de historisch Centrum van Nederland.Dat is ook maar relatief. Zonder Zwolle of Deventer was Amsterdam nergens geweest. Amsterdam is rijk geworden door de graanhandel, en dat graan kwam uit Duitsland en Polen en werd via de hanzesteden over de Zuiderzee (nu het IJsselmeer) naar Amsterdam vervoerd om van daaruit verder verhandeld te worden. En met het geld dat daarmee werd verdiend hebben ze toen de 'handel' met de Oost kunnen opzetten. 'Handel' tussen aanhalingstekens, want wat daar gebeurde had bijzonder weinig te maken met handel, meer met uitbuiting. Om maar niet te spreken van de 'handel' met de West, want die was gebaseerd op overheidsgesanctioneerde piraterij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 21:14:

[...]

Vast wel. Geloof je me niet ?

Gevonden.

Stom typetje dus, wat hij speelt.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 29 januari 2017 @ 21:30:

[...]

Heb je nou werkelijk niet door Hoe dom je overkomt met dergelijke opmerkingen?Heb jij nou werkelijk niet door dat het sarcasme is?
Ooooh. Nou grappig joh.

nope, ik lees alleen maar dommige opmerkingen
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 januari 2017 @ 21:32:

[...]

Dat is ook maar relatief. Zonder Zwolle of Deventer was Amsterdam nergens geweest. Amsterdam is rijk geworden door de graanhandel, en dat graan kwam uit Duitsland en Polen en werd via de hanzesteden over de Zuiderzee (nu het IJsselmeer) naar Amsterdam vervoerd om van daaruit verder verhandeld te worden. En met het geld dat daarmee werd verdiend hebben ze toen de 'handel' met de Oost kunnen opzetten. 'Handel' tussen aanhalingstekens, want wat daar gebeurde had bijzonder weinig te maken met handel, meer met uitbuiting. Om maar niet te spreken van de 'handel' met de West, want die was gebaseerd op overheidsgesanctioneerde piraterij.

Klopt!

Ook door de kunst en wetenschappen.
quote:aliva schreef op 29 januari 2017 @ 21:23:

[...]

Haha, ik weet niet wat ik ervan moet denken

Hoedanook vind ik hem/haar zo'n irritante figuur die topics compleet om zeep Jan drammen, dat alle argumenten om hem/haar te negeren welkom zijn.

Maar met enkel "hearsay" kom je niet ver natuurlijkTsja, nogmaals : ik ken hem niet persoonlijk, maar dat is wat hij op het forum als antwoord, een vraag van mij aan hem, schreef. Maar voel je vrij om te vragen of je op de koffie mag. Hij schijnt een hele mooie bibliotheekkamer te hebben. Kun je meteen kijken of dat waar is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 21:26:

Het is hetzelfde als wanneer mensen weer eens beginnen over 'onze rijkdom' als Nederland, dat het maar niet door wil dringen dat we die toch wel aardig over de ruggen van anderen verdiend hebben.

Jij zegt het zo veel korter dan ik, maar +1 dus .

Groetjes aan de hond van de buren trouwens, ik begin inmiddels echt een band op te bouwen met dat beest.
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 21:33:

[...]

Heb jij nou werkelijk niet door dat het sarcasme is?En dan is het ineens niet meer dom?
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 21:35:

[...]

Tsja, nogmaals : ik ken hem niet persoonlijk, maar dat is wat hij op het forum als antwoord, een vraag van mij aan hem, schreef. Maar voel je vrij om te vragen of je op de koffie mag. Hij schijnt een hele mooie bibliotheekkamer te hebben. Kun je meteen kijken of dat waar is.

Nee, dankje, ik doe niet aan zelfkastijding

Maar ik heb het gevonden ondertussen, bedankt!
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 21:35:

[...]

Klopt!

Ook door de kunst en wetenschappen.Wat door kunst en wetenschappen ?
quote:Dana schreef op 29 januari 2017 @ 21:26:

De laatste posting? Dat ik je bedankte voor je interessante post was mijn voorlaatste posting, BGB. En ja, bij jou heb ik wel de indruk dat je serieus leest wat er naar voren gebracht wordt vanuit het niet-Randstedelijk perspectief.

Ik bedoelde een beetje de algemene sfeer. Ja FV, ook van jou. Dan komt er iets van 'oh ja dat wist ik niet' en vervolgens wordt er weer doorgegiecheld. Dat vind ik jammer.

Maar nu klinkt het van mij uit als 'op de man' en zo bedoel ik het helemaal niet. Ik vind het juist zo tekenend in het algemeen. Zie het zo vaak gebeuren. Het is hetzelfde als wanneer mensen weer eens beginnen over 'onze rijkdom' als Nederland, dat het maar niet door wil dringen dat we die toch wel aardig over de ruggen van anderen verdiend hebben.

Maar goed. Ik ga de hond van de buren maar eens uitlaten.

Ik bedoelde - heel algemeen - dat iedereen zo leuk is als / wordt afgerekend op zijn laatste posting.

Hoe meer je ( weer algemeen ) weet, hoe genuanceerder je dingen bekijkt. Ik denk dat heel veel randsteders ook echt geen idee hebben van de problemen er buiten. Iedereen is toch met zijn eigen boeltje bezig, ipv te kijken naar het grote geheel en na te gaan hoe het komt dat sommige dingen gaan zoals ze gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Best apart dat mensen nu pjk gaan loepen omdat hij een man blijkt te zijn.
quote:Ttass30 schreef op 29 januari 2017 @ 21:35:

[...]

Klopt!

Ook door de kunst en wetenschappen.Precies. Ga maar eens kijken in de stedelijke musea van Zutphen en Deventer, je zult ervan omvallen wat daar allemaal hangt voor moois.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 januari 2017 @ 21:43:

[...]

Precies. Ga maar eens kijken in de stedelijke musea van Zutphen en Deventer, je zult ervan omvallen wat daar allemaal hangt voor moois.

Wat een geblaat weer inderdaad. Hier hebben we het Rijksmuseum Twente en de Universiteit Twente en een ziekenhuis met de beste cardiologie afdeling van

NL.

Echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven