Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Dit item vind ik in eerste instantie leuk opgestart maar toen ik verder bleef lezen, kreeg ik het gevoel dat het inmiddels meer een advertentie is geworden voor Johan. No offense Johan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er vast nog veel meer goede instellingen zijn in NL waar je prima advies kunt krijgen.
quote:

Dit item vind ik in eerste instantie leuk opgestart maar toen ik verder bleef lezen, kreeg ik het gevoel dat het inmiddels meer een advertentie is geworden voor Johan. No offense Johan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er vast nog veel meer goede instellingen zijn in NL waar je prima advies kunt krijgen.

No offense taken Sandra 1973. Ik deel graag mijn kennis en ervaring met anderen op het gebied van de kleurtheorie. Volgens mij beperk ik mij over het algemeen ook tot het beantwoorden van vragen, maar ik kan me voorstellen dat bij jou de gedachte opkomt dat ik het Viva forum benut om voor mijn bedrijf te adverteren.

Maar die suggestie is hier wel eens eerder door iemand geopperd en mijn antwoord is dan ook nu weer, dat ons bedrijf het moet hebben van imago-trainingen in bedrijven. Kleuradviezen voor particulieren is maar een heeeel klein deel van ons werk en als er al met al 10 Viva forum bezoekers ook bij ons in Haarlem zijn geweest is dat veel.
quote:

Wat ben je dan voor type als je bruin-groene ogen hebt, donkerbruin haar en een blanke huid met een gele ondertoon?

ik draag vooral zwart en vind me het wel oke staan maar wil een keer andere kleuren dragen. Ik droeg (voor m'n kleuradvies) in de zomer ook wel eens wit. Ik heb een gekleurde huid en dacht ook dat het wel goed stond. Sinds het kleuradvies weet ik wel beter...
Ik denk dat een kleuradvies een onderdeel is van je imago.
Het woord zegt het al: kleurADVIES.

Ik weet dat veel mensen het bijvoorbeeld erg jammer vinden dat ze geen zwart hebben in hun palet. Tja, gelukkig is het een advies, geen bindend iets (al krijg ik dat gevoel hier wel eens). Lijkt mij dat het aan mensen zelf is om te beslissen of ze wel of geen zwart willen dragen. Want dat zwart in Nederland is nou eenmaal (nog) erg belangrijk in het modebeeld. Mijns inziens is het alleen maar positief dat een consulente een "knieval" maakt door te adviseren: als je dan toch per se zwart wil dragen, doe het dan op een bepaalde manier.

Laten we wel wezen: die kleur zwart zit niet in het palet, je wordt geadviseerd hem niet te dragen omdat de kleur je niet flatteert. Wil je het toch, dan op een bepaalde manier. Ook een advies, dus je kunt er mee doen wat je wilt.
@Remma en Sandra1973

Jullie hebben natuurlijk een punt en wij realiseren ons dat maar al te goed. Het is dus maar goed dat het iedereen vrij staat om de adviseur te kiezen die bij haar/hem past en er is keus genoeg.

Wij vinden het echter eerlijker om vooraf aan te geven hoe wij als adviseurs te werk gaan en dat wij maar 1 doel hebben, iedereen er op zijn/haar allermooist uit te laten zien. Als dat je doelstelling is, kun je in je aanpak niet op voorhand al compromissen aangaan met de klant die gewend is aan iets anders.
Ik weet niet of hier sprake is van gewend zijn aan iets. Er is eerder sprake van a) jammer vinden dat een bepaalde kleur niet in je palet zit en b) te maken hebben met het feit dat zwart de hoofdtoon voert in de mode in Nederland.

Zwart wordt gerelateerd aan bepaalde zaken: netjes, zakelijk, chique (kerst etc). Ik moet je eerlijk zeggen dat ik erg blij was dat ik de kleur zwart in mijn palet had, als was de combinatie zwart/wit weer te extreem voor mij.
Nog vergeten toe te voegen dat ik wel vind dat je gelijk hebt, Johan. Maar laten we wel wezen: de kleur zwart is wel een rare kleur in ons modebeeld: iedereen wil het dragen en de winkels hangen er vol mee.

Wat ik trouwens nog eens wilde vragen: bestaat er eigenlijk ook zoiets als een neutrale huid: dus niet koel en niet warm?
Ik ben eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig naar wat mijn kleurtype ongeveer is Heb erg bleke huid met gele ondertoon (ik word tenminste in de zomer geel/goudbruin), donkerbruin haar, blauw/grijze ogen. Heb verder geen sproetjes ofzo.. Ik weet dat kleuren als beige mij geen goed doen.
Overigens heeft mijn haar een rode ondertoon
Lieve mensen ik zou graag antwoord op jullie vragen geven, maar alles staat of valt met de analyse van de huid (warm of koel) en dat kan helaas niet via internet. Geloof me, als dat wel kon, zouden wij al lang een testje op onze site hebben gezet waar je tegen een geringe vergoeding je kleurtype zou kunnen bepalen.

Wat ik wel kan doen is een eerder aanbod herhalen om voor de echte liefhebbers van dit forum een gratis presentatie te organiseren in onze studio in Haarlem. Bij gebrek aan aanmeldungen vorig jaar is dat niet doorgegaan. Die presentatie geeft een veel beter beeld van de effecten van goed en verkeerd kleurgebruik; zien doet geloven.

Wat mij betreft kunnen we een avond (van 19.00-21.00 uur) voor jullie verzorgen in Haarlem op 19, of 20 of 21 februari a.s. Aanmeldingen graag via onze site [url=http://www.imageproof.eu o]www.imageproof.eu [/url]met vermelding van je forumnaam en uiteraard alle andere gevraagde gegevens.
quote:Lieve mensen ik zou graag antwoord op jullie vragen geven, maar alles staat of valt met de analyse van de huid (warm of koel)Dus hieruit kan ik concluderen dat het altijd of koel of warm is en dat het niet voorkomt dat iemand precies in het midden valt, dus een soort van neutrale huid heeft? Grappig. Stiekem kan ik me dat niet voorstellen.
quote:

quote: Johan van Eijck reageerde

Lieve mensen ik zou graag antwoord op jullie vragen geven, maar alles staat of valt met de analyse van de huid (warm of koel) Dus hieruit kan ik concluderen dat het altijd of koel of warm is en dat het niet voorkomt dat iemand precies in het midden valt, dus een soort van neutrale huid heeft? Grappig. Stiekem kan ik me dat niet voorstellen.

Yep, zo is het. Iedereen heeft warme en koele pigmenten in de huid, maar tijdens het uitgebreid testen blijkt uiteindelijk altijd of de koele het van de warme winnen of omgekeerd. Er zijn dus types die op de rand zitten, maar niemand verdwijnt in het niets :):)
Haha, ok, bedankt voor je antwoord. Ik zat me nl steeds voor te stellen dat er toch wel mensen moesten zijn met een 'natuurlijk' evenwicht in koel en warm. Althans theoretisch zou dat mogelijk moeten zijn, praktijk wijst dus anders uit.
Ik heb laatst weer een kleuerenadvies laten doen,

Deze dame werkt met de volgende methode

[tr][td class="kop2"]Het ColorMode-systeem[/td] [/tr][tr][td class="std2"]Dit systeem gaat uit van drie paar kleurkenmerken:[/td] [/tr][tr][td class="std2"] [/td]

[/tr][tr][td class="std2"]Helder <-> gedempt

Warm <-> koel

Licht <-> diep [/td][/tr][tr][td class="std2"] [/td]

[/tr][tr][td class="std2"]Sommige mensen zijn te typeren door één kleurkenmerk, anderen door twee en weer anderen door drie. Zo kan iemand ´warm´ zijn, een ander is ´warm-diep´ en weer een ander is ´warm-diep-gedempt´. Zo zijn er maar liefst 72 combinatiemogelijkheden.

Volgens dit systeem ben ik een warm, diep en gedempt type. (herfsttype).

[/td][/tr]
Wat als je niet roze of gelig bent, maar bruin of olijf?

Is dit kleursysteem alleen voor blanke mensen gecreeerd?
quote:

Wat als je niet roze of gelig bent, maar bruin of olijf?

Is dit kleursysteem alleen voor blanke mensen gecreeerd?

Alle huidskleuren hebben in de huid warme of koele pigmenten, dus huidskleur is niet van belang om goed getest te kunnen worden.
Het vereist een geoefend oog om in en donkere huid koele of meer warme kleurpigmenten te zien.
quote:Het vereist een geoefend oog om in en donkere huid koele of meer warme kleurpigmenten te zien.het gaat meer om de 'reactie' van je huid op koele of warme kleuren dan dat er naar je porien gestaard wordt! :D

Ik ben op kleurenanalyse geweest en heb voorbeeld foto's gezien dat het met een donkere huid ook wel degelijk uitmaakt welke kleuren je pakt.

(maar tot welke mate van donker/licht het opgaat weet ik niet)
quote:Het vereist een geoefend oog om in en donkere huid koele of meer warme kleurpigmenten te zien.Valt erg mee hoor, als je kleurconsulent maar over goed testmateriaal beschikt.

Met het blote oog kunnen ook wij het na duizenden testen bij 10 van de 12 types niet zien; alleen de van nature roodharigen is bijna 100% zeker dat ze een warme huid hebben. Maar ook bij die types vergelijken we net zo lang warme testlappen met koele tot we -met de klant- objectief vaststellen dat warme kleuren beter staan dan koele of andersom. En dat is voor alle huidskleurtypes van toepassing.
Weet iemand of je make-up op mag als je een kleurenadvies krijgt?

Ik gebruik namelijk altijd foundation, rouge, mascara, oogschaduw en ik kleur mijn wenkbrouwen in.. ik kan me voorstellen dat ze door de make-up niet goed kunnen bepalen of de koele of warme tinten in je huid overheersen.

Wanneer ik een kleur draag (zwart) die me eigenlijk niet staat doe ik iets meer rouge op om mijn bleke kleurtje te verdoezelen. ( ja, ja, echt tijd voor een kleurenadvies ).

groetjes,

Sail
Ik zou niet teveel makeup opdoen en het neutraal houden.

Ik was helemaal opgemaakt en dan zie je niet zo goed welke kleuren nu wel of niet mooi staan.
Up
Marat, je hebt het topic naar boven gehaald.

Ik merk dat ik sinds ik de kleur- en stijlanalyse heb laten doen makkelijker kan kiezen uit het overweldigende aanbod.
Hè leuk topic!

Ik zit ook over zo'n analyse te denken want kom er maar niet uit of ik nou lente of herfst ben en dus heldere of juist gedempte kleuren moet dragen... lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven