Geld & Recht alle pijlers

Loonstrook vraag

30-01-2017 16:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stomme vraag misschien, maar ik snap mijn laatste loonstrook niet helemaal.

Ik ben deze maand gestopt bij mijn, inmiddels, vorige werkgever en vandaag mijn loonstrook (de laatste) van deze maand binnen gekregen.

Daar staat een regel met "Per kas" en dan daarachter een bedrag (zie afbeelding).

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit precies is?

Dit is het bovenste gedeelte van de loonstrook waar bij de vorige loonstroken gewoon alles naast mijn rekeningnummer stond.

[img]https://image.ibb.co/n5M2aa/Loonstrook.png[/img]

Alvast bedankt!
Ik vind het er gek uitzien. Het is geen loonstrookje volgens mij want ik zie helemaal geen inhoudingen met brutoloon en inhouden e.d..

Per kas zou naar mij idee betekenen dat je het loon contant hebt gehad.
Ja, ik vind het ook erg gek, bij mijn vorige loonstroken stond gewoon alles naast mijn rekeningnummer. Ik heb overigens het onderste deel van de loonstrook weggelaten waar de inhoudingen staan!
Volgens mij betekent het ook dat je dat deel contant zou hebben gehad.. Ik zou ze even bellen
Ik zou ook even bellen. Is het niet overgemaakt en zou dat al wel gebeurd moeten zijn?

Ik weet dat sommige werkgevers het rekeningnummer van een medewerker die weg gaat uit het systeem halen, zodat er niet opeens nog dingen uitbetaald worden. Zo zien ze eerst wat er betaald zou moeten worden en maken ze het dan over. Bij ons komt er dan automatisch 'op kas' te staan. Zou best kunnen dat ze dat bij jou hebben gedaan maar het bedrag wel gewoon overmaken.

Maar voor de zekerheid idd even bellen!
Je zou 1.300 contant hebben ontvangen volgens de loonstrook.

Het is overigens niet meer toegestaan om je loon (volledig) contant te ontvangen.

http://www.ficaccountancy ... chtingen-voor-werkgevers/
Heb je inderdaad geld via de kas ontvangen dan? Want dat suggereert dit.
quote:kipkerrie schreef op 30 januari 2017 @ 16:21:

Ik zou ook even bellen. Is het niet overgemaakt en zou dat al wel gebeurd moeten zijn?

Ik weet dat sommige werkgevers het rekeningnummer van een medewerker die weg gaat uit het systeem halen, zodat er niet opeens nog dingen uitbetaald worden. Zo zien ze eerst wat er betaald zou moeten worden en maken ze het dan over. Bij ons komt er dan automatisch 'op kas' te staan. Zou best kunnen dat ze dat bij jou hebben gedaan maar het bedrag wel gewoon overmaken.

Maar voor de zekerheid idd even bellen!

Dit zou wel een juiste verklaring kunnen zijn inderdaad! Het loon wordt normaal rond de 25e uitbetaald, maar in de arbeidsvoorwaarden staat voor het einde van de maand, dus het zou nog kunnen komen.

Bedankt voor je reactie!

Ik zal sowieso morgen bellen, vandaag was er niemand van salarisadministratie aanwezig, maa dacht; gok erop dat iemand het op Viva wel weet haha!
quote:Lyt schreef op 30 januari 2017 @ 16:23:

Je zou 1.300 contant hebben ontvangen volgens de loonstrook.

Het is overigens niet meer toegestaan om je loon (volledig) contant te ontvangen.

http://www.ficaccountancy ... chtingen-voor-werkgevers/Tja.. Maar helaas zijn er nog steeds werkgevers die niet alle gegevens aan de salarisadministratie doorgeven. En aangezien er toch iets op de strook moet staan wordt het dan maar op kas gezet. Maar de betaling ervan staat los van wat er op je loonstrook staat.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven