Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Reflectione: hou je goed in de gaten dat het geen blaasontsteking is? Kan gevaarlijk zijn nu...

Ik heb de afgelopen dagen wel soort menstruatiekrampjes en trekkerig gevoel, het groeit vanbinnen!
Ik heb alleen af en toe wat steken, maar geen blijvend vervelend gevoel. (behalve de misselijkheid dan...)

Ben in mn hoofd al met de kinderkamer bezig, er is daar de mogelijkheid tot het aansluiten van een wasbak in een hoekje (zelfde muur waar de commode komt), is dat handig of zit dat al snel in de weg? Ik vond het zelf toen ik ouder was vet stoer dat ik mn eigen wasbak had in mn kamer. Wat zouden jullie doen?
Gister bruiste ik van de energie, heerlijke dag gehad, lekker de buitenlucht in met man en zoon.

Vandaag moe en hoofdpijn...wel leuke middag gehad, high tea en filmpje met mijn moeder. Evengoed een leuke middag gehad, maar pfff ik wil weer energie!

Zelf zie ik de meerwaarde niet echt van een wastafel in de babykamer, handen was ik na het verschonen maar dat doe ii in de badkamer ernaast en dan loopt zoon alweer rond. Maar als je het leuk vindt en de ruimte hebt moet je het gewoon doen. Maar ja als ze dan peuter zijn vinden ze het wel leuk om met water te spelen en dan heb je wat op te ruimen...hihi
Uitslag van de combinatie test was goed, de kleine weer lekker zien bewegen, spartelen en zelf even zien duimen. Ik ben helemaal verliefd!

Ik zou zelf geen wastafel plaatsen in de babykamer, lijkt me vooral lastig met de inrichting. Ook als je die over een paar jaar wil veranderen omdat je kind groeit.

Ik ben er denken ik wel uit wat betreft de babykamer, ik koop geen nieuwe. De nieuwe baby krijgt de kamer van zoon en op de kamer van zoon komt een ledikant (stuva) en ladekast (malm) van ikea. We verschonen zoon nu 4 of 5 keer per dag waarvan maximaal 1 keer op zijn kamer. We hebben ook een aankleedkussen beneden liggen en ik vind dat veel fijner dan steeds 2 trappen omhoog lopen, ik verwacht dat op zijn nieuwe kamer niet anders zal zijn.
Mom in balance... nu in de buitenlucht!.... BRRRR koud hihihi Is dat alleen maar buiten?

Ben nu te lui om te sporten helaas.... slaap heel veel bij!

Zwangerschaps zwemmen, wat houd dat precies in?

Uitslag combinatietest... krijg je die over de post of hoe wordt dat gedaan? Andere gefeliciteerd met de goede uitslag!

Echo's ik heb er donderdag weer een maar dat is de nekplooimeting... en daarna weet ik het niet... ik heb nog meer echo's gehad appeltree *schaam schaam* Woensdag moet ik weer naar de gyn.

Leuk dat hartjes spreekuur.. nog nooit van gehoord hihihi

Reflectione ik herken de pijn... en ik voel dan een soort van bal in mijn buik hihih had ik bij mijn vorige zwangerschap ook!

Wasbak: ik zou het niet doen... als ze iets ouder zijn en ze zijn slim genoeg om iets te pakken om bij de kraan te kunnen komen en daarna de kraan open te draaien heb je een waterballet hihihih En wat is de meerwaarde? Vind het alleen maar irritant met eventuele inrichting voor later....
Mom in balance Dat is altijd buiten dacht ik, lijkt me wel leuk maar niet bij dit weer eerlijk gezegd

Zwangerschaps zwemmen Hebben ze hier in de buurt niet, maar ik wil binnenkort wel weer een paar keer gaan zwemen met zoontje en dat is altijd lekker. Zal straks met een dikke buik ook wel fijn zijn

Uitslag combinatietest Ik had her bloedonderzoek al eerder gehad dus kreeg de uitslag direct na de nekplooi meting. Er was iemand in opleiding nog even op mijn buik aan het oefenen dus tijdens het wachten (5 min ofzo) nog even lekker naar de baby kunnen kijken.

Echo's Niet voor schamen hoor, alleen maar fijn toch!

hartjes spreekuur hadden ze 1,5 jaar geleden nog niet, maar kennelijk veel behoefte aan bij onzekere zwangere.
Hier ook een goede uitslag van de combinatietest! Vrijdag de echo gehad en de uitslag van het bloedonderzoek en vandaag werd de uiteindelijke uitslag doorgebeld door de vk! Ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsyoga vanaf half april.. tot die tijd doe ik gewoon yoga en probeer ik 1x in de week te zwemmen en elke dag op mn fiets naar mn werk! Voor meer heb ik geen energie en sta natuurlijk al de hele dag op mn benen in de gymzaal!
Ook wij hadden gelukkig een positieve combinatie test. Er is een neus botje en sluitende hardklep gezien wat volgens de vk betekend dat down uitgesloten is. Ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Weten jullie al waar je placenta zit? Die van mij zit aan de voorkant waardoor het langer gaat duren voordat ik iets voel. Jammer. Ik hoop dat het ik het getrappel wel sneller herken omdat het de tweede is. 16 februari hebben wij weer een echo om het geslacht te bepalen. Ik reageer niet veel, maar ik lees mee. Veel succes weer allemaal.
Wat gek.. neusbotje en sluitende hartklep was vorige echo al gezien en deze keer weer, niks over gezegd dat dat down zou uitsluiten.. De kans volgens hun zou kleiner zijn dan 1 op 5000 dus niet dat ik me er zorgen over maakte maar toch.

Voelen ik voelde 3 dagen geleden al wat en toen dacht ik nog 'zou het? Nee vast nog veel te vroeg'. Maar volgens de echoscopiste kan het bij mij wel en is het waarschijnlijk wel het kindje geweest, mijn placenta ligt er niet voor en er zit maar 3 cm huid/vet/weet ik het allemaal tussen het kind/vruchtwater en de buitenlucht. Met een goed schopje/goede draai zou het dus zomaar kunnen dat ik het nu al voel.

Ik ben ook gewaarschuwd voor bloedingen, mijn placenta ligt nu gedeeltelijk voor de baarmoedermond. Die gaat waarschijnlijk mee omhoog groeien als alles groeit, maar dat kan er wel voor zorgen dat ik kleine bloedingen krijg omdat er een vaatje springt. Dat zou dan niks zijn om me zorgen om te maken. Al denk ik dat ik toch nog helemaal in paniek zou raken als ik bloed zou vinden zelfs met deze waarschuwing
Leuk al die goeie uitslagen!

echoIk heb pas donderdag nekplooi, en dan trekken ze ook bloed voor de rest van de test...

Zit nu al wat in spanning merk ik

Onbewust speelt dat al op mijn lichaam.

We kunnen niet wachten om te zien of alles oké is...

In je achterhoofd (onbewust) hou je toch steeds een beetje een doemgedachte, maar ik probeer positief te denken.

Al hoop ik dat er niet veel vertraging zal zijn, zodat we niet lang hoeven te stressen.

Eens je in de wachtzaal zit, komt dat altijd erg opzetten vind ik

Wie weet kan ze ook al iets van geslacht zien (13 weken dan) anders is het wachten tot 1 maart voor de volgende echo.

Appletree, naar dat je bloedingen kan krijgen, hopelijk merk je er gewoon niets van.

Wel fijn dat je al wat kan voelen.

Hoe is het bij iedereen met de kwaaltjes?

Overdag valt bij mij misselijkheid goed mee, kan 's middag ook goed eten (en tussendoor zeker ook af en toe wat eten is nodig)

's morgens (tot uur of 1-2 na opstaan)en 's avonds kan ik wel nog last hebben, deze week krijg ik 's avonds bijna geen hap door mijn keel. Gelukkig valt dat overdag dus wel goed mee nu...

Vermoeidheid is echt enorm aanwezig nog, tegen 's middags ben ik echt doodop.

Verzamel dan alle energie voor de klas, maar als ik thuiskom is het vaatje leeg (mss daarmee dat ik 's avonds ook echt misselijk na zijn)

En sedert deze week zwangerschapsbroek aan, heerlijk zo geen geduw meer op de buik van een knoop of spannende broek

zwangerschapszwemmen doen ze hier in de buurt, start in april, ik denk dat ik dat wel zal doen. Leer je puffen, ontspannen, bekkenbodemspieren trainen, ...
Mom in balance... leuk maar inderdaad niet met dit weer... en als het regent al helemaal niet hihihih

Ik zat zelf gisteren te kijken naar Zwangerfit onder begeleiding van fysio...

Echo Zo kunnen ze dat nu al zien van dat neusbotje enzo... ik ben morgen 12 weken en dan donderdag krijg ik de nekplooimeting

Placenta konden ze de vorige week niet goed zien, waarschijnlijk komt het bij mij rechts.... althans daar zat het nu ongeveer...

Placenta voorkant had ik de vorige keer... ik voelde al het getrappel wel heel zacht of mijn zoontje was heel rustig hihih j wordt dus niet zo snel bont en blauw... oh lekker dan die kans op bloedingen appeltree...NOT.... ik zou als ik het zou hebben iedere keer bellen ...

Rieta ze kunnen de nub als het goed is zien... helemaal betrouwbaar is het niet he... ik ga kijken of ze dat donderdag bij mij al kunnen zien hihihi

Kwaaltjes: ik heb ontzettende last van obstipatie helaas... misselijkheid in de ochtend maar dan neem ik gember tablet in en dan heb ik er geen last van... en die vermoeidheid... pfffff niet normaal... als mijn zoontje naar speciale school gaat duik ik me bed in hihihi

Helaas zit ik in de ziektewet vanwege mijn bloedsuikers... geen pijl op te trekken... Ariel jij had dat toch ook? Hoe is het bij jou daarmee?
Kunnen ze het geslacht nu al zien ja? Ik heb mijn volgende echo met 16 weken, dan kunnen ze dus het geslacht zien?
Nub-theorie

Al twijfel ik aan de betrouwbaarheid die hier in het artikel genoemd wordt, veel verloskundige doen het namelijk niet omdat het te onbetrouwbaar zou zijn.

Met 16 weken kunnen ze het meestal goed zien en zit er ook al echt een piemeltje of vagina. Dan kunnen ze het met zekerheid zeggen, moet je kindje er alleen wel een beetje goed voorliggen. Sommige verstoppen hun 'ding' en dan kunnen ze niet zeggen wat voor 'ding' ze hebben. Bij zoon zagen ze het met 15.4 al de vorige keer.
Lola, ik ga ook donderdag, en kijk dan zeker ook eens of ik iets kan zien

Verlang al om te horen of alles oké is...

Denk dat ik morgen een ganse dag zenuwachtig loop hihi
Even klagen: ik ben zo misselijk en gooi bijna alles er uit... 2e dag op rij ziek thuis en kan wel janken zo rot voel ik me. Ik hoop zo dat dit de piek is en het hierna minder erg wordt.
beterschap

hier helemaal geen kwaaltjes. iets meer moe s avonds maar dat is niet belemmerend. Ik ga begin maart starten met zwangerschapsyoga dan rij ik geen paard mee, gok ik. verder hier geen testen
Beterschap!

Ik voel me nog altijd top maar ben nu ook voorbij de grens (14 weken al :D).

Ik vind het zo lastig te kiezen, wil graag een sport/cursus doen. Ik twijfel tussen yoga en mom in balance nu.. wat gaan jullie doen en/of zijn jullie ervaringen?
Ik heb vanochtend niet gespuugd! Voel me nog niet helemaal 'niet misselijk' maar er lijkt verbetering in te zitten.

Zelf overweeg ik om een cursus hypno-birthing te doen. Goed ontspannen is iets waar in niet zo goed in ben, en ik denk dat dat goed bij mij past.

Me net aangemeld bij de zorgverzekeraar voor het kraampakket enzo. Leuke gesprekken zijn dat
vervelend appletree die misselijkheid! En wat goed van jou Rosings dat je nu niet meer spuugt!

Hier net terug van controle gyn... bloeddruk is wat licht verhoogd en me hb laag... verklaar de vermoeidheid... krijg nu ijzertabletten. En gezien de voorgeschiedenis van vorige zwangerschap krijg ik na mijn bevalling antibiotica.
Vervelend Lola en Appleltree dat jullie je zo beroerd voelen. Hopelijk knappen jullie snel op!

Ik heb bijna geen kwalen meer, behalve gewoon moe in de avond. En last van een spietje onder mijn billen. Dat had ik ook al bij de vorige zwangerschap.

Sporten ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap iets vergelijkbaars gedaan als Mom in balance (Mamaboost van Vitaal klaar). Dat was super leuk. En lekker. Je kan het op je eigen tempo doen en het is gezellig met de andere zwangeren tijdens het klasje/joggen. Ik heb toen ook yoga gedaan (en tot 6de maand getennist.). Nu doe ik sporten in een warmtecabine 2x in de week (30 minuten en de cabine mag niet meer warm) plus yin yoga. Dat is een hele relaxte vorm van yoga. Ik doe het nu dus veel rustiger aan, tijdens de eerste zwangerschap was ik veel actiever maar ook in die tijd veel sportiever.

Ik kan de Mom in balance aanraden hoor, ik denk dat dat helemaal goed is zeker als je al sportief bent van jezelf. Als je helemaal niet sportief bent is het misschien wel pittig, het is een soort bootcamp achtig klasje maar dan wel veel milder. Yoga is wel goed voor de stijfheid. Wat voor vorm yoga denk je aan?

Hypno-birth ik heb er ook naar gekeken maar vind het wel duur. Denk niet dat ik het ga doen, maar wil me er wel in verdiepen. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik een beval cursus gedaan en zwangerschapsyoga, dat was ook erg goed. Maar de bevalling ging wel anders dan ik voor ogen had of anders dan het normaal gaat (weeen storm vanaf het begin ipv regelmatige weeen om de zoveel minuten, en mijn zoon lag als een halve sterrenkijker, dus hij kon er niet echt goed uit. Heb 1,5 uur geperst zonder echte voortgang, en hij is met een vacuüm pomp gehaald. Scheelde nog 1x persen of het was een keizersnede geworden). Ik denk eigenlijk dat ik me er toch niet echt heel goed op kan voorbereiden om eerlijk te zijn op de bevalling, niet perse met een extra cursus denk ik. Ik ga het maar over me heen laten komen, maar ga er zeker nog wel wat ober opzoeken!

Mijn vriend en ik hebben tijdens de bevalling wel veel gehad aan onze gezamenlijke zwangerschaps yoga avondjes. Daar kregen we tips hoe hij mij kon helpen om de weeen op de vangen, door druk uit de oefenen, bv op mijn onderrug. Ook kreeg ik de supertip om, toen ik de persweeen moest ophouden met mijn benen tegen de benensteun aan te duwen, zodat er tegendruk ontstond. Je weet wel, zo en steun aan hebben waar je je benen in kan doen als je gaat bevallen of een spiraal krijgt oid. Uren had ik die persdrang en druk in mijn onderrug, vanwege de ligging van de baby. Ik weet dat het nog ver weg is, maar wie weet lees je deze tip wel en heb je er wat aan tijdens je bevalling

Gewicht ehm.... De weegschaal gaf vanochtend ineens poef +3,5 kilo aan! Uit het niets ineens ruim een kilo erbij. Aiaiaiai.
quote:Reflectione schreef op 01 februari 2017 @ 10:18:

Beterschap!

Ik voel me nog altijd top maar ben nu ook voorbij de grens (14 weken al :D).

Ik vind het zo lastig te kiezen, wil graag een sport/cursus doen. Ik twijfel tussen yoga en mom in balance nu.. wat gaan jullie doen en/of zijn jullie ervaringen?

Ik zou voor mom gaan. Daar ben je echt actief. Nu misschien nog een beetje fris, maar als je bezig bent heb je daar echt geen last van. Tis juist supergezond. Ik hoor vaak dat zwangerschapsyoga wat zweverig kan zijn en niet super actief, dat is mom wel. Je zou ook gewoon een proefles bij beide kunnen doen.

Ik ben destijds rond 20 wkn pas begonnen in de heerlijke maand mei. Misschien dat ik het toch weer ga doen, maar dan ook pas vanaf april ergens. Heerlijk in het voorjaar! En met de back in shape mochten bij ons doordeweeks de baby's in de wagen mee. Zo heb ik vorige winter doorgesport, die van mij sliep toch de hele tijd.
Lees nu pas jou bericht Pocas, zwangerschapsyoga is dan ook

Meer een voorbereiding op de bevalling of niet? Mom is echt sporten en daarnaast hebben ze een hoop kennis waar ik veel van heb geleerd, met name na de bevalling.

Ik krijg kriebels van een zwangerschapscursus, bij zoon ook niet gedaan. Want idd pocas, het loopt toch altijd anders. Tijdens de bevalling hielp mij vk hoe ik moest puffen, nou dat had ik zo onder de knie, daar is geen cursus voor nodig. Ik lig altijd dubbel als ik die pufklasjes op tv zie. Maar dat is hoe ik erover denk, er zijn zat vrouwen die het wel heel fijn vinden. Ieder ze eigen ding.
Bedankt voor de tips!

Ik zou niet en mom in balance en zwangerschapsyoga doen, ik vind ze te duur samen.

Ik twijfel erg, wil wel wat sportiefs blijven doen voor de conditie, je lichaam en het herstel maar wil ook voorbereid worden op de bevalling. Qua pijn opvangen etc. Misschien dan toch zwangerschapsgym doen? Dat is dan meer een combinatie toch?
Volgens mij is een gewoon zwangerschapsgym klasje redelijk rustig en heeft dat niets met conditie en fitheid te maken. Echt als voorbereiding op de bevalling.

Ik zou voor mom ik balance gaat. Als dar niet meer gaat kan je altijd nog eventueel switchen. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik door het sporten mijn eerste zwangerschap zo fit door kwam en de bevalling goed heb doorstaan. En daarna snel be hersteld (op de eerste dagen na, want ik kon 2 dagen mijn benen amper bewegen mijn spieren waren uitgeschakeld door de bevalling).

De zwangerschapsyoga die ik deed was een intensieve yoga vorm, maar dan voor zwangeren. Iyengar heet het, en ik kan het echt niet aanraden. Ga dat nooit meer doen. Veel te intensief in touwen hangen en stoelen en op je kop enz, maar ik was er eigenlijk per ongeluk bij gekomen en dacht dat het 'standaard' zwangershapsyoga was, ik kende die vorm helemaal niet. Dacht in het begin dat die attributen speciaal waren coor de zwangere vrouw. Voor ik het wist had ik toch al een x aantal lessen gekocht, en ik kwam er via een vriendin die yogales geeft achter dat het een bepaalde intensieve vorms van yoga is. Oeps!

Zij boden ook maandelijks partnerlessen die je voorbereiden op de bevalling. Daar hebben we echt wel toch wat aan gehad.

De relaxte yoga die ik nu doe is echt voor geestelijke rust en soeplesse (bindweefsel zachter maken). Veel chiller!!

Bevallingscursus. Ik heb toen wel een cursus van een dag gedaan over de bevalling en borstvoeding. Daar had ik wel wat aan. Maar denk dat die cursussen voor de partner wel belangrijk is zodat zij een beetje leren wat ze moeten doen. Dat komt niet bij elke man op een natuurlijke manier aanwaaien haha. Ik ken zo veel verhalen van vrienden die coschapppen hebben gelopen of arts zijn over hoe mannen tijdens een bevalling zich kunnen gedragen. Gelukkig deed die van mij het echt super.
Gisterenavond was het even schrikken: na het vrijen een bloeding gehad. Dit heb ik voor mijn zwangerschap ook wel een paar keer gehad. Toch vanmorgen even gebeld. Toch gerust gesteld komt blijkbaar vaker voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven