Hij heeft bindingsangst

31-01-2017 10:16 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iets meer als een maand geleden heb ik iemand leren kennen waar het goed mee klikt. Al veel toffe dingen gedaan en zijn bijna dagelijks samen en in praktijk zijn we als een koppel. Alleen wilt hij het nog niet bestempelen als een relatie omdat hij zeker wilt zijn van mij omdat hij 2x een langere relatie heeft gehad waar hij serieus in bedrogen is geweest. Wat ik kan begrijpen. Maar bij mij begint het soms te knagen want ik wil wel een relatie. Hij heeft pas een foto op zijn fb gezet van ons 2 en zijn vrienden weten ook van mij. Dus lijkt me goed teken. Maar durf het niet goed te zeggen dat ik een relatie wil uit angst dat ik hem afschrikken ofzo. Wat is jullie advies ? Groetjes M
Dit is geen bindingsangst.
Denk het ook niet. Bindingsangst wordt zo vaak geroepen. In 9 van de 10 gevallen is het meer een kwestie van 'he's not that into you'.

Dat jij op je bord krijgt wat die andere dames hem hebben aangedaan, is al niet eerlijk. Jij bent hen niet. Hij zal dat eerst achter zich moeten laten wil hij zich überhaupt voor iemand open kunnen stellen.
Facebook is knudde.

Nietszeggend ook.

.

En twee keer is hij bedrogen geweest?...haha, euhh ja, dat geloof ik niet.

Ik denk namelijk dat hij meer een lul is, ...die jou nog even fijn aan het lijntje houd.

.

Eens even kijken, tot hoever hij het lijntje nog kan oprekken.

Aan jou.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Iets meer als een maand geleden heb ik iemand leren kennen waar het goed mee klikt

Amper 2 maanden.

Je gaat veel te snel. (of je bent nog een tiener)

Hou op met het een label op te drukken. Daarmee sloop je het alleen maar. Er komt een punt dat het een vanzelfsprekendheid is, dat moet natuurlijk gebeuren, niet forceren want dan vervormt het.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Lijkt mij ook geen bindingsangst.

Joh, je bent pas een maand onderweg en het is leuk, waarom moet er nu dan al persé een stempel op?
Hij heeft geen bindingsangst, jij loopt veel te hard van stapel naar zijn zin.

Dat kan je accepteren, of niet.
Oh iets meer dan een maand geleden... Dan ben je nog gewoon aan het daten. Een relatie wordt het vanzelf, of het loopt op niets uit. Inderdaad, waarom moet er nu al een stempel op? Geen wonder dat ie terugdeinst, zou ik ook doen.
Maar hij gedraagt zich toch alsof jullie een koppel zijn? Daden zijn zo veel belangrijker dan woorden.

Relax, geniet en zeur niet zo aan zijn hoofd. Het zit goed, laat het zo blijven want jouw gezeur om niets kan je wel eens zuur opbreken.
Je kent elkaar nog maar net en een relatie klinkt dan misschien gelijk weer zo definitief. Je kunt het zo toch net zo goed gezellig hebben? In de tussentijd leer je elkaar vanzelf wel beter kennen. Zou alleen wel willen afspreken om niet langer met anderen te rotzooien.
Allereerst bindingsangst bestaat niet!

Ik snap niet dat zulke dingen altijd van de man moeten afhangen.

Je hebt zelf toch ook grenzen in wat je wil en wenst?
Een man die jou wil, wil er maar wat graag een stempel op drukken.

.

Dus dames...wat jullie hier zeggen, klopt niet.
quote:Dragisa schreef op 31 januari 2017 @ 10:28:

Hij heeft geen bindingsangst, jij loopt veel te hard van stapel naar zijn zin.

Dat kan je accepteren, of niet.

En ik snap die knul wel eigenlijk

Hoezo moet er na krap 5 weken daten al een stempel op komen te zitten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Treezebees schreef op 31 januari 2017 @ 10:30:

Maar hij gedraagt zich toch alsof jullie een koppel zijn? Daden zijn zo veel belangrijker dan woorden.

Relax, geniet en zeur niet zo aan zijn hoofd. Het zit goed, laat het zo blijven want jouw gezeur om niets kan je wel eens zuur opbreken.

Hahah, je moet juist zeuren!..juist.

.

Weet je precies waar je staat.

Lekker fijn doorzeuren, goed hard aantrekken, en dan rolt het er ook lekker snel uit.

Je wilt je tijd immers niet verdoen.

Ik niet.
ook na een maand ´verkering´ kun je best met elkaar bespreken wat je nou eigenlijk met elkaar hebt. Als hij het geen relatie wil noemen, dan niet. Maar bespreken of je nog andere mensen date is wel handig.

Bespreek het eens, sta je er niet hetzelfde in, dan is er ook weinig toekomst. Dat kun je maar beter direct weten
quote:elle5460 schreef op 31 januari 2017 @ 10:37:

[...]

Hahah, je moet juist zeuren!..juist.

.

Weet je precies waar je staat.

Lekker fijn doorzeuren, goed hard aantrekken, en dan rolt het er ook lekker snel uit.

Je wilt je tijd immers niet verdoen.

Ik niet.Koekoek
quote:Grobbekuiken schreef op 31 januari 2017 @ 10:39:

[...]

Koekoek

+1

het lijkt mij persoonlijk vreselijk als ik met al mijn dates een relatie had moeten hebben

Dan had ik nu om zijn minst....nou laat ik het krap nemen 50 relaties moeten hebben

Blij dat ik het op mijn 43ste heb weten in te perken tot 4
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:elle5460 schreef op 31 januari 2017 @ 10:36:

Een man die jou wil, wil er maar wat graag een stempel op drukken.

.

Dus dames...wat jullie hier zeggen, klopt niet.Is ook mijn mening.
Om moet bekennen dat ik precies weet hoe je je voelt. Mijn gedachte gang is ook: je gaat ervoor of je doet het niet.

Ik vermoed dan ook dat hij je gewoon niet leuk genoeg vindt. Ik heb er een half jaar over gedaan tot ik het contact verbrak omdat het nergens heen ging. Je kunt het nog wel een tijdje aankijken. Maar luister naar je eigen gevoel.

Is jij nog aan het kijken/ op zoek naar andere vrouwen?
quote:lindaatje1900 schreef op 31 januari 2017 @ 10:33:

Allereerst bindingsangst bestaat niet!

Ik snap niet dat zulke dingen altijd van de man moeten afhangen.

Je hebt zelf toch ook grenzen in wat je wil en wenst?Bindingsangst bestaat wel degelijk ! Zegt hier iemand met bindingsangst.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 31 januari 2017 @ 12:05:

[...]

Bindingsangst bestaat wel degelijk ! Zegt hier iemand met bindingsangst.Echt niet. Als je iemand écht leuk vindt gaat je automatisme zich openstellen voor die persoon.
Ik heb Bindingsangst. Vreselijk! De angst om me te binden, want alle onzekerheden die er bij komen en de angst om gekwetst te worden maar ook de angst om ingeperkt te worden.

Bij mijn huidige vriend kwam t enorm op zetten. Ik heb een zoon en wilde ook deze beschermen voor eventuele teleurstellingen e.d.

Dus zocht ik hulp, want Bindingsangst is kut. De wanhoop die ik soms voelde omdat ik zo graag bij mijn vriend was maar alle maren die er bij kwamen kijken. Ik heb openheid van zaken gegeven maar daarin niet gezegd; ik heb Bindingsangst dus ik wil t rustig aan gaan doen. Maar gezegd; ik heb Bindingsangst maar ik vind je te leuk om te laten gaan en ik besef dat IK een probleem heb. Ik ga hulp zoeken.

Dus dat deed ik. Niet voor mijn vriend. Voor mijzelf. Zodat ik voor elke relatie die ik nu aan ga, geen angst meer hoef te hebben.

90% van de Bindingsangstgevallen is bullshit maar door inzicht te krijgen in mijn eigen angst, besef ik me dat deze losstaat van mijn vriend. Die mij te leuk vond om te laten lopen. We hebben een stabiele relatie inmiddels en ik heb er vertrouwen in!

De vraag is voor jou; wat kun jij er mee?
quote:Lisbeth_Salander schreef op 31 januari 2017 @ 12:05:

[...]

Bindingsangst bestaat wel degelijk ! Zegt hier iemand met bindingsangst.

Maar na 1 maand daten lijkt me dat nogal een voorbarige conclusie. Hij post al dingen op FB waaruit hun samenzijn openbaar wordt, daar heb ik, zonder bindingsangst, heel wat langer mee gewacht.

Is bindingsangst juist ook niet vaak het heel snel heftig in relatie springen en dan opeens afkappen?
@lindaatje; zo gemakkelijk gezegd...ik kan je heel eerlijk zeggen dat ik enorm gek ben op mijn vriend. Altijd geweest. Maar daar komen voor mij (on)realistische angsten bij kijken...die zijn nu aangepakt en waren echt wel gerelateerd aan Bindingsangst. Het bestaat wel, echt waar!
Meer dan, niet meer als en hij wil, niet hij wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven