Lijf & Lijn alle pijlers

Eindelijk weer naar tandarts gedurfd!

01-02-2017 16:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, vanmiddag sinds 3 jaar eindelijk weer naar tandarts geweest. Schaam me dood dat ik zolang heb gewacht....heb ook twee kindjes namelijk die zeker recht hebben op 2 controles per jaar...Dit was mijn goede voornemen voor 2017! Met kinderen was gelukkig alles goed. Ikzelf wel paar gaatjes, wat ik wel had verwacht...maar ben weer die drempel over. Vervolgafspraken staan weer gepland, ik ben opgelucht. Maar desondanks wel beschamend dat ik zolang heb gewacht!! ????
Goed zo!
Knap van je! Goed gedaan! Mij lukt het nog steeds niet, helaas.
Goed zo! En goed dat je aan je kinderen denkt!
Goed zo! En nu blijven gaan.

Ben zelf in m'n tienertijd jaren niet geweest uit angst. De nieuwe tandarts daarna is zeker een jaar bezig geweest om alle schade te repareren.
Wat maakt het uit dat je een tijdje niet bent geweest. Je bent nu wel geweest, tijd om vooruit te kijken! En natuurlijk ieder half jaar trouw te blijven gaan, maar ik denk dat dat minder moeite kost nu je kinderen ook mee moeten?
Heb ik ook gehad. Daarna de eerste 2 jaar 4x per jaar voor schoonmaken langsgeweest, dat maakte het makkelijker voor me. Wel die drempel over, voor iets wat niet eng is.

Het wordt langzaam beter
Goed gedaan! Grote stap gezet.
Het erge is dat mijn kinderen 8 en 9 zijn....dus hadden gewoon afgelopen periode vaker heen gemoeten...maar we gaan vanaf nu vooruit kijken inderdaad!!
Ik heb ook een keer 2 jaar gewacht, niet omdat ik bang ben voor de tandarts of echt niet wilde gaan maar ik wist dat ik minimaal 1 dure behandeling moest krijgen en die kon ik niet betalen en dat hoor ik steeds vaker om me heen.

Maar als je 3 jaar niet geweest bent uit angst, fijn dat je toch beent gegaan uiteindelijk, zo geef je je kinderen ook het goede voorbeeld.
Gelukkig! Goed van je! Hier een dochter die door heel veel ellende met een verstandskies ook een enorme fobie heeft ontwikkeld. Maar ja..nu ze een kleine heeft zal ze ook wel een keer weer moeten...
Hartstikke goed! Je hebt het maar mooi gedaan!

Ik ben halverwege vorig jaar ook voor het eerst in tijden weer naar de tandarts geweest. Ik heb 3 kids van 10, 8 en 6, ik schaamde me kapot dat ik ze al zo lang niet naar de tandarts liet gaan....

Maar nu een ruim half jaar later ben ik zo blij dat we die stap hebben genomen. Elk half jaar controle, alles nu weer op orde.... 1 van de drie had wel 2 oppervlakkige gaatjes in zijn melkgebit maar dit was gelukkig zo weer opgelost. Volhouden!
Wat goed van je, dat je bent gegaan!

Zelf ben ik laatst ook weer geweest na 6.5 jaar omdat ik niet durfde.. Schade is 6 gaatjes..

Zie het nu al op tegen de eerste afspraak om er 2 of 3 te boren.. Maar ze nemen er de tijd voor !

Ben van plan om daarna ook weer elk halfjaar te gaan...

Zijn je kinderen ook bang voor de tandarts? Mijn moeder was het altijd wel, ik denk dat ik de angst van haar heb over genomen omdat ze ook dagen van te voren al in spanning zat.

Mocht ik later toch ooit kinderen krijgen zou ik ze met mijn toekomstige partner laten mee gaan, zodat ze hopelijk niet mij angst er zien en ervaren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven