Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
vrijdag 3 februari 2017 om 11:57
Thuisbevallen lijkt me heel fijn maar achteraf gezien ben ik de laatste keer veel te laat naar het zkh gestuurd. Had ook wat minder leuk af kunnen lopen dus vandaar dat we in principe nu wel naar het zkh gaan. Vorige bevalling geen pijnstilling nodig gehad maar als het deze keer wel ondraaglijk is: kom maar door met de ruggenprik
vrijdag 3 februari 2017 om 12:01
vrijdag 3 februari 2017 om 12:29
Ik begrijp je helemaal Fiep, zo sta ik er ook ongeveer in. Soms zijn dingen niet te voorkomen, ik wilde bij de eerste ook dolgraag thuis bevallen, maar ik kreeg tijdens de bevalling een medische indicatie. Zolang als het veilig was, ben ik thuis gebleven, maar toen moest ik toch echt naar het ziekenhuis. Heb mijn man inderdaad op het hart gedrukt dat hij echt moest toezien dat ze geen pijnstilling in mij zouden pompen, voor het geval ik zelf even de controle kwijt zou raken, dat was ook echt mijn angst voor het ziekenhuis. Ik wilde het zelf doen. Is allemaal helemaal goedgekomen, ik heb ik het ziekenhuis , na een kleine ingreep door de gynaecoloog, heerlijk mijn bevalling geregisseerd en ben op eigen kracht bevallen.
Nu twijfel ik enorm, aan de ene kant wil ik het weer graag thuis proberen, aan de andere kant was het de vorige keer heel vervelend dat ik me zo laat nog moest verplaatsen. Ook voor de rust op het thuisfront ( kind, hond) is het misschien rustiger om voor het ziekenhuis te kiezen. We gaan het er nog over hebben.
Nu twijfel ik enorm, aan de ene kant wil ik het weer graag thuis proberen, aan de andere kant was het de vorige keer heel vervelend dat ik me zo laat nog moest verplaatsen. Ook voor de rust op het thuisfront ( kind, hond) is het misschien rustiger om voor het ziekenhuis te kiezen. We gaan het er nog over hebben.
vrijdag 3 februari 2017 om 12:42
Het is sowieso goed om erover na te denken! Mijn man ziet thuis bevallen überhaupt niet meer zitten haha, bij mij is toch best wel veel langs me heen gegaan. Op een gegeven moment kon het me ook allemaal weinig schelen, ik was zo moé! Wij wonen ook vlakbij het zkh dat was idd wel fijn. Overigens kijk ik echt terug op een superbevalling! Ik zie er niet tegenop hoewel het me soms wel ineens overvalt van o jee! Maar je lichaam kan idd een hoop hebben
vrijdag 3 februari 2017 om 13:32
Oerkracht!
Ik denk dat je zelf het beste bevalt op de manier die je zelf prettig vindt, waar je je zelf het veiligste bij voelt. Of dat nu thuis is of in het ziekenhuis , met of zonder pijnstilling, in bad , op de baarkruk of in bed.
Iedereen maakt daar een keuze voor zichzelf in, al is het nooit zeker hoe je bevalling gaat lopen.
Ik denk dat je zelf het beste bevalt op de manier die je zelf prettig vindt, waar je je zelf het veiligste bij voelt. Of dat nu thuis is of in het ziekenhuis , met of zonder pijnstilling, in bad , op de baarkruk of in bed.
Iedereen maakt daar een keuze voor zichzelf in, al is het nooit zeker hoe je bevalling gaat lopen.
vrijdag 3 februari 2017 om 16:14
Heb de voorlichtingen toen allemaal gedaan maar geen pufcursus..
Ik ben toen ook van 36 naar 28 uur gegaan en ja je lieverd in maar een rekening van de gastouder in een pittige week werd je ook niet vrolijk van.. het heen en weer rijden ook naar de bso. Ik heb 1,5 jaar Geleen 4 ouderschapsverlof opgenomen en het bevalt me erg goed... nu mijn contract om laten zetten naar 24 uur... ik werkte niet heel veel wisselende diensten en als evv-er heb ik meer dagdiensten dus ik ben het gewent maar het was even schrikken ja...
Ik ga los als de 20 weken echo is geweest..
Ik ben toen ook van 36 naar 28 uur gegaan en ja je lieverd in maar een rekening van de gastouder in een pittige week werd je ook niet vrolijk van.. het heen en weer rijden ook naar de bso. Ik heb 1,5 jaar Geleen 4 ouderschapsverlof opgenomen en het bevalt me erg goed... nu mijn contract om laten zetten naar 24 uur... ik werkte niet heel veel wisselende diensten en als evv-er heb ik meer dagdiensten dus ik ben het gewent maar het was even schrikken ja...
Ik ga los als de 20 weken echo is geweest..
vrijdag 3 februari 2017 om 21:41
Ik ga wel een dag thuiswerken maar ik hou gewoon mijn contract voor 40 uur. Bij mijn baan gaat het erom hoeveel werk je af hebt en niet hoeveel uur je erin steekt (of welke uren) en ik weet nu al dat ik toch die 40 uur per week wel ga halen, zelfs al is het niet 8 uur op de dag dat ik thuiswerk! Dus dan ga ik niet minder uren afspreken, want dan krijg ik minder betaald voor dezelfde hoeveelheid werk... Maar meeste banen zijn natuurlijk niet zo flexibel. Mijn man gaat 4 x 9 werken en neemt de andere 4 uur ouderschapsverlof. Dat is voor hem niet betaald helaas (mijn werkgever betaalt daar alsnog 65% ofzoiets voor) dus dat gaat wel wat kosten... maar scheelt weer een dag kinderopvang!
Ik ga lekker in het zkh bevallen, geeft me een veiliger gevoel! Of en welke cursus ik ga doen weet ik nog niet, maar zwangerschapszwemmen spreekt me wel aan! Nog steeds niets gevoeld van de baby... Begin wel last van m'n rug te krijgen.
Wij hebben de naam misschien ook wel! Hadden besloten om er eens wat uit te gaan proberen door haar zo te gaan noemen. De eerste poging beviel me bij het uitproberen toch niet zo goed als ik had verwacht (Isabella) maar de tweede poging voelt helemaal goed! Dat vindt m'n man ook. Dus ik denk dat het die misschien wel gaat worden... spannend!
Ik ga lekker in het zkh bevallen, geeft me een veiliger gevoel! Of en welke cursus ik ga doen weet ik nog niet, maar zwangerschapszwemmen spreekt me wel aan! Nog steeds niets gevoeld van de baby... Begin wel last van m'n rug te krijgen.
Wij hebben de naam misschien ook wel! Hadden besloten om er eens wat uit te gaan proberen door haar zo te gaan noemen. De eerste poging beviel me bij het uitproberen toch niet zo goed als ik had verwacht (Isabella) maar de tweede poging voelt helemaal goed! Dat vindt m'n man ook. Dus ik denk dat het die misschien wel gaat worden... spannend!
vrijdag 3 februari 2017 om 22:31
Haha wat leuk Sosa! Ja de naam die we nu hebben voelt goed! Maar ik sluit niet uit dat we nog van gedachten veranderen hoor
Heb net even 4 handen op 1 buik teruggekeken (had het nog nooit gezien), wat erg zeg! Pfff de wereld is zo oneerlijk. Aan de ene kant de vrouwen die dolgraag een kindje willen en maar niet zwanger raken en aan de andere kant die meiden die per ongeluk zwanger worden en gewoon blijven doorroken, zelfs als hun kindje slecht groeit. Kan ik echt geen begrip voor opbrengen (en ik ben een ex-roker dus ik weet waar ik het over heb!).
Heb net even 4 handen op 1 buik teruggekeken (had het nog nooit gezien), wat erg zeg! Pfff de wereld is zo oneerlijk. Aan de ene kant de vrouwen die dolgraag een kindje willen en maar niet zwanger raken en aan de andere kant die meiden die per ongeluk zwanger worden en gewoon blijven doorroken, zelfs als hun kindje slecht groeit. Kan ik echt geen begrip voor opbrengen (en ik ben een ex-roker dus ik weet waar ik het over heb!).
vrijdag 3 februari 2017 om 22:43
Haha nee nou je hebt ook nog even he! Maar toen wij ons zoontje op een gegeven moment steeds bij naam gingen noemen konden we haast niet meer terug voor m'n gevoel, hij heette gewoon al zo.
Ja vreselijk he, en dat je kind dan te klein is en dan NOG niet willen stoppen. Echt daar snap ik niks van en ik heb óók gerookt maar nu ik zwanger ben laat ik bepaalde dingen wel uit m'n hoofd. Heb af en toe best zin in een wijntje maar zelfs dat durf ik niet/vind ik het risico niet waard
Ja vreselijk he, en dat je kind dan te klein is en dan NOG niet willen stoppen. Echt daar snap ik niks van en ik heb óók gerookt maar nu ik zwanger ben laat ik bepaalde dingen wel uit m'n hoofd. Heb af en toe best zin in een wijntje maar zelfs dat durf ik niet/vind ik het risico niet waard
zaterdag 4 februari 2017 om 11:59
Ik kan er inderdaad ook niet met mn hoofd bij dat mensen blijven doorroken en/of drinken tijdens de zwangerschap.
Moet zeggen dat ik meer moeite heb dat ik geen carpaccio en biefstuk etc 'mag' eten als dat ik het alcohol drinken mis.
Wij hebben 2 namen die we allebei mooi vinden gelukkig hebben we nog tijd zat om een beslissing te nemen.
Moet zeggen dat ik meer moeite heb dat ik geen carpaccio en biefstuk etc 'mag' eten als dat ik het alcohol drinken mis.
Wij hebben 2 namen die we allebei mooi vinden gelukkig hebben we nog tijd zat om een beslissing te nemen.
zondag 5 februari 2017 om 19:13
Even een geluksmomentje delen!
Vanmiddag lekker samen op de bank na een dag hard werken. Sinds tijdje voel ik de hummel zo af en toe. En ik had het gevoel dat hij wakker was dus ik zei tegen m'n man leg je hand eens op m'n buik.... en ja! Niet veel later voelde ik voor het eerst een duidelijk schopje en m'n man een heel zacht tikje tegen zijn hand! Zo bijzonder!
Vanmiddag lekker samen op de bank na een dag hard werken. Sinds tijdje voel ik de hummel zo af en toe. En ik had het gevoel dat hij wakker was dus ik zei tegen m'n man leg je hand eens op m'n buik.... en ja! Niet veel later voelde ik voor het eerst een duidelijk schopje en m'n man een heel zacht tikje tegen zijn hand! Zo bijzonder!
maandag 6 februari 2017 om 14:22
Wat bijzonder happy
Wij hebben gisteren flink inkopen gedaan bij de babydump en prenatal (speelmat, wipstoeltje, aerosleep topmatras, campingbedje en een hoop klein spul). Vriend is de afgelopen 2 maanden doordeweeks niet thuis geweest ivm zijn werk en kreeg dus alleen het weekend mee. Hij vond het babyshoppen super leuk
Toen hij gisteravond over mijn buik aan het wrijven was voelde ik ons mannetje een schop geven helaas voor vriend nog niet waar te nemen maar het leek toch of de kleine op de hand van vriend reageerde .
Wij hebben gisteren flink inkopen gedaan bij de babydump en prenatal (speelmat, wipstoeltje, aerosleep topmatras, campingbedje en een hoop klein spul). Vriend is de afgelopen 2 maanden doordeweeks niet thuis geweest ivm zijn werk en kreeg dus alleen het weekend mee. Hij vond het babyshoppen super leuk
Toen hij gisteravond over mijn buik aan het wrijven was voelde ik ons mannetje een schop geven helaas voor vriend nog niet waar te nemen maar het leek toch of de kleine op de hand van vriend reageerde .
maandag 6 februari 2017 om 15:31
maandag 6 februari 2017 om 15:38
maandag 6 februari 2017 om 17:08
Is zo moeilijk hè! Er zijn zoveel leuke dingen te koop hier is het ook nog wachten op de kledingkast, die word eind maart geleverd, als die op zn plek staat kunnen we weer een hoop extra kwijt. Heel de commode ligt vol met alle gekregen kleertjes en andere spulletjes. Het grootste gedeelte kan dan door naar de kledingkast
maandag 6 februari 2017 om 19:41
Wij hebben ook een keer gehad dat mijn man op mijn schoot in slaap was gevallen al snurkend met zijn gezicht tegen mijn buik en ik ze voelde stampen:D
Wij hebben een aantal zaken zoals wandelwagen, box, autostoelen en wiegje tweedehands aangekocht/gekregen maar beseften ook dat er straks enkel nog kleine dingetjes zijn die de familie kan geven, terwijl zij ook graag iets willen geven. Moeilijk om altijd iedereen tevreden te houden:D
Mijn navel doet sinds een aantal dagen pijn omdat mijn buik toch wel serieus begint te groeien. Ben zo blij dat we aan week 20 zijn begonnen en al op de helft zitten! We beginnen ons af te vragen hoe ze er zal uitzien. Zo onwerkelijk maar leuk:)
Hoe gaat het met jullie allemaal? (buiten de koopdrang:D)
Wij hebben een aantal zaken zoals wandelwagen, box, autostoelen en wiegje tweedehands aangekocht/gekregen maar beseften ook dat er straks enkel nog kleine dingetjes zijn die de familie kan geven, terwijl zij ook graag iets willen geven. Moeilijk om altijd iedereen tevreden te houden:D
Mijn navel doet sinds een aantal dagen pijn omdat mijn buik toch wel serieus begint te groeien. Ben zo blij dat we aan week 20 zijn begonnen en al op de helft zitten! We beginnen ons af te vragen hoe ze er zal uitzien. Zo onwerkelijk maar leuk:)
Hoe gaat het met jullie allemaal? (buiten de koopdrang:D)
maandag 6 februari 2017 om 19:53
De 20 weken echo's komen eraan!!
Ik vind het nu zolang duren tussen de vorige afspraak en de echo.. pfff en dan ga ik weer twijfelen als ik hem even niet voel... ik groei maar bescheiden... kan ik van mijn boezem niet zeggen.. bijna op de helft en ik jan het soms nog niet geloven dat het is gelukt..
Ik kan me nog bedwingen met shoppen.. laatst wel draakje van de prenatal gekocht . Vind ik zo schattig..
Ik vind het nu zolang duren tussen de vorige afspraak en de echo.. pfff en dan ga ik weer twijfelen als ik hem even niet voel... ik groei maar bescheiden... kan ik van mijn boezem niet zeggen.. bijna op de helft en ik jan het soms nog niet geloven dat het is gelukt..
Ik kan me nog bedwingen met shoppen.. laatst wel draakje van de prenatal gekocht . Vind ik zo schattig..
maandag 6 februari 2017 om 20:01
Ja volgende week alweer de 20 weken echo! Geloof dat we met een aantal zijn die dan 20 weken echo hebben toch?
Mijn buik groeit goed! Borsten zijn opeens ook weer wat gegroeid
Wij zijn aan het oppassen op kindje van vrienden. Hebben hem net samen in bed gelegd, het is zo'n 'raar' idee dat we over een paar maanden ons eigen kleintje in bed leggen! Zo leuk maar ook spannend!
Mijn buik groeit goed! Borsten zijn opeens ook weer wat gegroeid
Wij zijn aan het oppassen op kindje van vrienden. Hebben hem net samen in bed gelegd, het is zo'n 'raar' idee dat we over een paar maanden ons eigen kleintje in bed leggen! Zo leuk maar ook spannend!
maandag 6 februari 2017 om 20:57
quote:tasje76 schreef op 06 februari 2017 @ 19:53:
Ik kan me nog bedwingen met shoppen.. laatst wel draakje van de prenatal gekocht . Vind ik zo schattig..Hier krijg ik ook wat last van, twijfel of alles wel goed loopt. Dat ze wel in orde is. Want vriendin voelt ze niet altijd. Zoals vanavond heeft ze haar nog biet echt gevoeld. Ik weet niet waarom maar heb echt een vreemd gevoel......
Ik kan me nog bedwingen met shoppen.. laatst wel draakje van de prenatal gekocht . Vind ik zo schattig..Hier krijg ik ook wat last van, twijfel of alles wel goed loopt. Dat ze wel in orde is. Want vriendin voelt ze niet altijd. Zoals vanavond heeft ze haar nog biet echt gevoeld. Ik weet niet waarom maar heb echt een vreemd gevoel......