Napraattopic 76

28-01-2017 12:10 3339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Phaedra__ schreef op 07 februari 2017 @ 10:34:

[...]

Misschien tijd dat die driekwart wat kennis gaat vergaren. Door zo'n topic bijvoorbeeld.Eens.
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 10:36:

[...]

Ja, en dat vind ik geen onderwerp dat thuishoort op een interactieve versie van een damesblaadje. Ik denk dat dat ook behoorlijk veel mensen uit de doelgroep zou afschrikken en ik snap dus heel goed dat Viva dat niet wil hebben. En dat vind ik eigenlijk van alle zware psychiatrische onderwerpen. Schizofrenie, anorexia, etcetera zou je als redactie van een damesblaadje ook niet moeten willen, vind ik. Daar is dit forum gewoon niet de juiste plek voor.Sja, toch zijn dat net zulke normale dingen als scheidingen, helaas. Ik denk dat je het forum tekort doet als damesblaadje.
quote:Solomio schreef op 07 februari 2017 @ 10:40:

[...]

Volgens mij is hier al meerdere malen een forumster middels euthanasie overleden, waarvan een topic tot het allerlaatst dat traject volgde. Dat wordt niet weggemodereerd.Dat is wel even een heel ander verhaal.
quote:yasmijn schreef op 07 februari 2017 @ 10:44:

[...]

Dat is wel even een heel ander verhaal.Want?
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 10:44:

[...]

Nee, maar diagnoses en advies over artsen en behandelingen en medicatie wel, en dat bedoelde ik dus ook. Hoe je omgaat met suïcidale gedachten vind ik een beetje in dezelfde lijn liggen.

Dan begreep ik je verkeerd.

Ben het overigens niet met je eens: zolang er geen psychiaters of instellingen worden aanbevolen vind ik het bespreken van zelfmoordgedachten vergelijkbaar met bespreken wat bijv een zware kankerbehandeling met je doet.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar

[...]

Dat is wel even een heel ander verhaal.Waarom?
quote:Phaedra__ schreef op 07 februari 2017 @ 10:34:

[...]

Misschien tijd dat die driekwart wat kennis gaat vergaren. Door zo'n topic bijvoorbeeld.Dat is nu net het hele probleem, daar zitten mensen die hier gewoon komen om over de eerste stapjes van hun baby en waar je leuke positiejurken kan kopen en of die gast nu wel of niet interesse heeft als ie niet snel genoeg appt helemaal niet op te wachten. En dat kun je ze ook niet ongevraagd opdringen, vind ik. Er bestaan fora die als specifieke doelgroep en primaire doel omgaan met suïcidale gevoelens hebben, ga daar lekker heen.
Am Yisrael Chai!

[...]

Dat is wel even een heel ander verhaal.Ik gok dat je niet helemaal goed begrijpt waar mijn reactie vandaan komt.
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 10:47:

[...]

Dat is nu net het hele probleem, daar zitten mensen die hier gewoon komen om over de eerste stapjes van hun baby en waar je leuke positiejurken kan kopen en of die gast nu wel of niet

interesse heeft als ie niet snel genoeg appt helemaal niet op te wachten. En dat kun je ze ook niet ongevraagd opdringen, vind ik. Er bestaan fora die als specifieke doelgroep en primaire doel omgaan met suïcidale gevoelens hebben, ga daar lekker heen.

Je hoeft dat topic toch niet te openen als je je alleen druk maakt over of hij appt en waarom je kind geen pompoen lust?

Gedachtes zijn wat anders dan gevoelens of plannen.

[...]

Dat is nu net het hele probleem, daar zitten mensen die hier gewoon komen om over de eerste stapjes van hun baby en waar je leuke positiejurken kan kopen en of die gast nu wel of niet interesse heeft als ie niet snel genoeg appt helemaal niet op te wachten. En dat kun je ze ook niet ongevraagd opdringen, vind ik. Er bestaan fora die als specifieke doelgroep en primaire doel omgaan met suïcidale gevoelens hebben, ga daar lekker heen.Het forum is echt meer dan dat. Dat jij dat niet wil zien of niet ziet, prima, maar dan denk ik niet dat jij het best kan bepalen waar het allemaal over mag gaan hier.

[...]

Dat is nu net het hele probleem, daar zitten mensen die hier gewoon komen om over de eerste stapjes van hun baby en waar je leuke positiejurken kan kopen en of die gast nu wel of niet interesse heeft als ie niet snel genoeg appt helemaal niet op te wachten. En dat kun je ze ook niet ongevraagd opdringen, vind ik. Er bestaan fora die als specifieke doelgroep en primaire doel omgaan met suïcidale gevoelens hebben, ga daar lekker heen.

Je hoeft er niet op te klikken hoor. Je kan zelfs die hele pijler onder de negeer zetten. Doe ik ook bij aktueel en sexpijler. Die optie is er dus gebruik hem dan.

Heb meer moeite met de mensen die wel klikken en totaal geen idee hebben waar ze het over hebben en dan advies gaan zitten geven. Dan is het schadelijk voor de TO.

Maar waarom zou het verder een probleem moeten zijn voor die forummers die het over babynamen of hun scheidingen willen hebben. Vind ik echt raar.

[...]

Dat is nu net het hele probleem, daar zitten mensen die hier gewoon komen om over de eerste stapjes van hun baby en waar je leuke positiejurken kan kopen en of die gast nu wel of niet interesse heeft als ie niet snel genoeg appt helemaal niet op te wachten. En dat kun je ze ook niet ongevraagd opdringen, vind ik. Er bestaan fora die als specifieke doelgroep en primaire doel omgaan met suïcidale gevoelens hebben, ga daar lekker heen.

Als je al die mensen wilt beschermen tegen nare dingen kun je het Vivaforum beter opdoeken.

Of mss kun je mensen die alleen voor dat soort gekeuvel komen beter naar babybrabbel sturen.
quote:Solomio schreef op 07 februari 2017 @ 10:49:

[...]

Ik gok dat je niet helemaal goed begrijpt waar mijn reactie vandaan komt.Leg eens uit dan?
Ik hou ook niet van dat soort topics moet ik zeggen, maar als anderen daar wel in willen schrijven, prima. Het valt mij regelmatig op hoeveel mensen op viva met depressies te maken hebben, dus alleen maar goed dat ze hier hun ei kwijt kunnen. Maar goed, ik lees over het algemeen niet mee dus.

Voor mezelf blok ik de psychepijler en de sekspijler, heb gewoon absoluut geen behoefte om zelfs de topictitels maar te zien van die pijlers.
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 10:36:

[...]

Ja, en dat vind ik geen onderwerp dat thuishoort op een interactieve versie van een damesblaadje. Ik denk dat dat ook behoorlijk veel mensen uit de doelgroep zou afschrikken en ik snap dus heel goed dat Viva dat niet wil hebben. En dat vind ik eigenlijk van alle zware psychiatrische onderwerpen. Schizofrenie, anorexia, etcetera zou je als redactie van een damesblaadje ook niet moeten willen, vind ik. Daar is dit forum gewoon niet de juiste plek voor.

Dan wel helemaal de lijn doortrekken.

Abortus niet meer bespreken, helemaal niet als er makkelijk over gedaan wordt.

Verslaving van partner/kind/jezelf niet meer bespreken.

Vechtscheiding: taboe.

Welke vorm van mishandeling dan ook, niet meer bespreken want dat is nogal een zwaar onderwerp.
quote:yasmijn schreef op 07 februari 2017 @ 10:54:

[...]

Leg eens uit dan?

Lees gewoon even terug: ik reageer op iets wat FV zei, namelijk dat te heftige posts over bijv kankerbehandelingen ook worden weggemodereerd en volgens mij is dat niet zo en daar geef ik een voorbeeld van.

Maar FV bedoelde iets anders.
quote:ainne schreef op 07 februari 2017 @ 10:55:

Ik hou ook niet van dat soort topics moet ik zeggen, maar als anderen daar wel in willen schrijven, prima. Het valt mij regelmatig op hoeveel mensen op viva met depressies te maken hebben, dus alleen maar goed dat ze hier hun ei kwijt kunnen. Maar goed, ik lees over het algemeen niet mee dus.

Voor mezelf blok ik de psychepijler en de sekspijler, heb gewoon absoluut geen behoefte om zelfs de topictitels maar te zien van die pijlers.Eens, ik blok zelf de gezondheidspijler en denk erover ook de sekspijler en de psychepijler te blokken. Ik kom hier vooral voor Kinderen en Actueel. Thuis en Relaties vind ik leuk om te lezen. Op de andere pijlers kom ik stukken minder. Wat anderen op het forum kwijt willen vind ik hun zaak.
quote:Phaedra__ schreef op 07 februari 2017 @ 10:49:

[...]

Je hoeft dat topic toch niet te openen als je je alleen druk maakt over of hij appt en waarom je kind geen pompoen lust?

Gedachtes zijn wat anders dan gevoelens of plannen.Ik open dergelijke topics inderdaad ook niet. Maar ik reageerde op de discussie die er was over het feit dat Viva een kans zou missen om een taboe te doorbreken en daar ben ik het niet mee eens en ik beargumenteer waarom. Ik snap heel goed waarom Viva vindt dat het niet bij haar merk past en ik ben het er ook mee eens.
Am Yisrael Chai!
quote:Nouschi schreef op 07 februari 2017 @ 10:31:

[...]

Daar is prima hulpverlening voor. Dit forum is daar zó niet de geschikte plaats voor.

Om een scheiding hiermee te vergelijken gaat natuurlijk nergens over.Waar trek je dan de grens? Mag je hier wel over allerlei andere psychische klachten schrijven?
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 11:21:

[...]

Ik open dergelijke topics inderdaad ook niet. Maar ik reageerde op de discussie die er was over het feit dat Viva een kans zou missen om een taboe te doorbreken en daar ben ik het niet mee eens en ik beargumenteer waarom. Ik snap heel goed waarom Viva vindt dat het niet bij haar merk past en ik ben het er ook mee eens.

Al die topics over slechte relaties is wel goed voor het merk?

Ik dacht dat Viva als merk juist er was voor de sterke vrouw. Praten over zulke onderwerpen past daar mee bij dan huilie huilie doen over een zelfgekozen kutrelatie of welke bank mooi bij die gele muur past.
Ik dacht dat Viva als merk juist er was voor de sterke vrouw.

Het tegendeel blijkt al jaren.
quote:Amaqanda schreef op 07 februari 2017 @ 10:56:

[...]

Dan wel helemaal de lijn doortrekken.

Abortus niet meer bespreken, helemaal niet als er makkelijk over gedaan wordt.

Verslaving van partner/kind/jezelf niet meer bespreken.

Vechtscheiding: taboe.

Welke vorm van mishandeling dan ook, niet meer bespreken want dat is nogal een zwaar onderwerp.

Nee, want al die onderwerpen zijn nu net wel dingen waar de Vivadoelgroep mee te maken kan hebben, vaker dan met het al dan niet plegen van zelfmoord. Om een vergelijk te maken: er worden ongeveer 30.000 abortussen per jaar gepleegd, en ongeveer 1500 zelfmoorden per jaar. Waarbij voor zelfmoord ook nog eens geldt dat dat relatief vaak door pubers, mannen en bejaarden gepleegd wordt terwijl abortus uitsluitend door vrouwen in de vruchtbare leeftijd gepleegd wordt. De kans dat in je doelgroep van vrouwen tussen de 24 en 49 het onderwerp abortus dus leeft is dus veel groter dan dat het onderwerp zelfmoord leeft.

Datzelfde geldt voor verslavingen van partner/kinderen/jezelf of vechtscheidingen.
Am Yisrael Chai!

[...]

Idem voor de sekspijler dan. Ga lekker naar een extreem forum als je over wurgseks wil schrijven.

Of lees het niet, kan ook. Ik lees ook zelden op de psychepijler. Dus als ik op zoek ben naar een bakfiets, dan kom ik ook niet op andere pijlers.
quote:MarindaH schreef op 07 februari 2017 @ 10:49:

[...]

Het forum is echt meer dan dat. Dat jij dat niet wil zien of niet ziet, prima, maar dan denk ik niet dat jij het best kan bepalen waar het allemaal over mag gaan hier.Ik wil het ook helemaal niet bepalen, maar in deze lijk ik dezelfde mening als Viva zelf te zijn toegedaan. En ik reageerde slechts daarop, of Viva wel of niet een podium zou moeten bieden voor praten over zelfmoord. Ik vind zoals je gelezen hebt van niet.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 07 februari 2017 @ 11:27:

[...]

Nee, want al die onderwerpen zijn nu net wel dingen waar de Vivadoelgroep mee te maken kan hebben, vaker dan met het al dan niet plegen van zelfmoord. Om een vergelijk te maken: er worden ongeveer 30.000 abortussen per jaar gepleegd, en ongeveer 1500 zelfmoorden per jaar. Waarbij voor zelfmoord ook nog eens geldt dat dat relatief vaak door pubers, mannen en bejaarden gepleegd wordt terwijl abortus uitsluitend door vrouwen in de vruchtbare leeftijd gepleegd wordt. De kans dat in je doelgroep van vrouwen tussen de 24 en 49 het onderwerp abortus dus leeft is dus veel groter dan dat het onderwerp zelfmoord leeft.

Datzelfde geldt voor verslavingen van partner/kinderen/jezelf of vechtscheidingen.Zoek de cijfers van mensen met een depressie en/of zelfmoordgedachten eens op. Het zal je verbazen hoe het in de doelgroep past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven