Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Hier ben ik dan ook weer, eindelijk! Het waren zware weken: ik was moe, misselijk en ondertussen natuurlijk nog gewoon onze dreumes om voor te zorgen en druk met mijn werk (nog steeds). Al met al had ik echt niet de puf om te reageren, maar ik heb wel steeds meegelezen.

Mijn kwaaltjes lijken ook langzaam wat af te nemen. Ik hoef 's ochtend niet meer eerst iets te eten, voor ik uit bed ga. Ik ben 's avonds nog steeds erg moe, maar ik kan wel gewoon weer zonder problemen Wie is de Mol kijken (tot 21.30 uur). Ik heb af en toe een wat trekkerig gevoel in mijn buik, maar dat herken ik van de vorige keer. Bandenpijn heb ik ook al, vooral als ik nies. Mijn rugpijn is niet zo heel erg meer, gelukkig. Mijn borsten zijn alleen 's avonds en 's nachts nog pijnlijk. Vandaag ben ik 10 weken en ik vind het helemaal niet erg dat die kwaaltjes langzaam minder worden. Kan niet wachten tot ik me weer redelijk 'normaal' voel.

Hier nog geen positiebroeken. Ik ben namelijk 'gezegend' met al een flinke buik van mezelf (helaas) en daardoor passen mijn broeken nog wel. Ik merk trouwens wel dat mijn baarmoeder veel sneller groeit, ik voel 'm nu echt al zitten. Dat was de vorige keer pas met ongeveer 13 weken.

Cey_sam: Wat naar dat je zo misselijk bent! Ik hoop dat je al thuis bent inmiddels, of dat je heel snel naar huis mag. Hopelijk ben je wat opgeknapt.

Promesso: Wat een naar bericht over je miskraam. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er al heel bang voor was, toen je je vorige echo beschreef. Die was namelijk precies hetzelfde als die van mij, toen ik een miskraam kreeg. Ik bloedde al kleine beetjes voor die echo en ik zou met de echo 7 weken moeten zijn, maar er was een vruchtje van 5 weken te zien. Daarna zette de miskraam ook snel door Heel naar. Ik denk aan je! Sterkte!

Highfligh: Wauw, een tweeling! Gefeliciteerd! Zijn jullie al een beetje van de schrik bekomen? En hoe voel je je verder?

Lovelynoukske, Northcape, Knofje en Mamsan: Gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Didem: Wat naar, die migraine! Ik heb er ook last van, maar niet zoveel als jij. Rot hè, dat die pijnstillers nu niet mogen.

Schuimblokje: Hoe gaat het met jou? Heb je nog bloedverlies gehad? Spannend is het, hè!

Morgen om 10.30 uur heb ik de termijnecho. Vind het spannend, maar ik heb er ook zin in. Daarna bloed laten prikken, voor de combinatietest en bij voorkeur ook ter controle, maar dat moet nuchter (en dat lukt me echt niet rond die tijd, vrees ik). In dat bloedprikken heb ik trouwens niet zo'n zin... Misschien dat ik wel eerder ga: dan kan ik eerst bloed laten prikken ter controle en dan na de termijnecho nog een keer. Ik haat bloedprikken, en dan moet het dus twee keer. Maar als het zo wel op één dag kan, is dat ook wel wat waard. Dan ben ik er daarna weer even vanaf.
Wat leuk om te lezen dat de meesten van jullie al goede echo's hebben gehad! Ik heb mijn echo pas over twee weken. Mijn verloskundige doet altijd pas een echo rond de 10/11 weken.. Mijn broeken pas ik ook niet meer.. En ik wil niet dat het op mijn werk bekend is èn ik ben heel slank, best een uitdaging hoor

Ik ben echt supermoe, met twee kleine kindjes en een drukke baan is het echt doorworstelen iedere dag. Ik schijf dus ook minder mee dan ik me had voorgenomen. Je kunt mij dan ook uit de tabel halen.Wel blijf ik meelezen, ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Mijn termijnecho was goed! Uitgerekende datum: 3 september. We zagen een kindje met een neusje, armpjes en beentjes. Het lag al flink te bewegen: met handjes naar de voetjes grijpen, enz. Echt zo mooi om te zien! 21 februari hebben we de echo voor de combinatietest. Dat is over twee weken alweer!
Wat een goed nieuws bloes! Wat een leuke echo moet dat zijn geweest

Je bent dus nu ruim 10 weken zwanger?

Ik mag vrijdag! heb er zo'n zin in!

Kan het ook wel een beetje gebruiken, ben eigenlijk al 3 weken onzeker, en dat beinvloed mn humeur wel een beetje. Al kunnen het ook gewoon de hormonen zijn

Mijn tip voor buikjes waar je geen vragen over wil: veel sjaaltjes dragen! is je buik minder zichtbaar en het trekt de aandacht meer naar je nek. Collega van mij was 30 weken zwanger en soms zag ik het gewoon niet door die sjaaltjes.
Oh wat mooi bloes! Wij morgen morgen, begint helemaal al te kriebelen, hihi

Ik zal de data's weer aanvullen in de tabel, ben wel benieuwd wanneer iedereen uitgerekend is. Wij horen het ook morgen!

Wil iedereen weten wat voor geslacht het kindje heeft voor de geboorte?
Wat fijn Bloes!!! Was dat ook de datum die zelf had uitgerekend? Hoeveel weken ben je nu? Wat gaaf dat jullie ook al het neusje zagen en het zagen bewegen!

Ik heb afgelopen weekend weer een extra echo gekregen nadat ik heel veel bloedverlies had, het eerste wat ik zag toen hij (godzijdank) in beeld kwam was dat hij bewoog, wauw dat vond ik zo bijzonder om te zien! En gelukkig dat alles toch goed is!

Bb87, het leukst vinden wij het eigenlijk om het niet te weten maar we vinden het gewoon praktisch om het wel te weten

Toverspiegel, kan me heeeeel goed voorstellen, 3 weken wachten is ook zo lang! Heb vertrouwen, het zit vast goed! Straks zien jullie hem ook door het beeld heen zwemmen

Ik ben eigenlijk stiekem wel een beetje jaloers hoor dat sommige al een klein beetje een beginnend buikje hebben

Ik zie nog niks en voel ook niks als ik op mijn onderbuik duw, ben ook nog niet aangekomen...
Ik ben nu 10 weken en 1 dag, precies wat ik zelf ook al dacht. Ben al op een kwart, haha. Had geluk met de echo, want er was een stagiaire en die mocht ook proberen. Ik heb dus wel 20 min mogen kijken.

We gaan het deze week aan onze oma's en andere familie vertellen. Maar pas na de nekplooimeting is het echt geen geheim meer. (Dat is precies met carnaval, komt mooi uit, want dan valt het wel op als ik geen alcohol drink.)
Oh wat is er veel geschreven de afgelopen dagen. Helaas ook wat slecht nieuws maar gelukkig ook veel kloppende hartjes :-)

Cey_sam en didem, ik hoop dat jullie je snel beter voelen.

Inmiddels weet bijna iedereen in mijn omgeving het al. En diegene die het nog niet weten (collega's) die zullen vast hun vermoedens hebben (buikje & misselijk).

Morgen weer een echo. Ik zit nu in de fase dat ik het bijna niet kan geloven dat het goed gaat. Ik denk dat dat zo blijft tot ik de baby werkelijk kan voelen schoppen.
Bloes, wat fijn dat je termijnecho goed was! Volgens mijn verloskundige is de termijnecho de mooiste, omdat je dan alles al kan zien en goed in beeld kan krijgen. Ben zo benieuwd bij ons volgende week! Leuk ook om dan nu echt de uitgerekende datum te weten. Dat maakt het nog echter denk ik.

Schuimblokje, fijn om jullie kleintje te zien bewegen op de echo ondanks het bloedverlies. Kan me voorstellen dat je van dat bloed onzeker wordt, dus extra fijn om dan leven in je buik te zien!

Wij willen het geslacht niet weten. Of ja, ik heb heel duidelijk de voorkeur om het niet te weten en m'n vriend zou het om praktische reden wel willen weten. Maar hij vindt het ook leuk als het een verrassing blijft, dus dat blijft het tot de geboorte.

Deze week worden familie, vrienden en het werk op de hoogte gebracht. Morgen gaan we het aan onze oma's vertellen. Volgende week woensdag de termijnecho en dan zal het daarna wel rondgaan via via en dat is prima. Ik kan het toch niet lang meer stilhouden en ik wil weer kleren aan die lekker zitten en dat het dan niet erg is als je m'n buikje ziet. haha
Fistik, succes vandaag met de echo! Hopelijk is alles goed! Hoever ben je nu?
Fistik, hier voel ik me hetzelfde haha, heb wel kwaaltjes maar geloof het pas echt als ik iets in me voel. Vandaag termijn echo... Hopelijk alles goed en een mooi beweeglijk kindje .

Leuk knotje iedereen het mooie nieuws brengen! Bij ons weet bijna iedereen het al.. Gaat als een lopend vuurtje. Wel als alles goed is morgen aan collega's vertellen.

Fistik jij ook succes bij de echo!!
ah leuk! vandaag ben jij dus aan de beurt bb87 voor je termijnecho! Ben benieuwd!

Fistik, is het voor jou dan ook de termijnecho?

Mij lijkt het juist hardstikke leuk om te weten wat het wordt. In mijn eerste zwangerschap werd het daarmee concreter. Het mensje in mijn buik zou een jongetje worden. En ineens lukte het om een voorstelling te maken van mij met een eigen baby in mn armen.
Bb87, hoe was je echo?

Mijn echo was goed, 9+2 vandaag. Dit was niet mijn termijnecho. Ik heb het 'geluk' dat ik tot 12 weken elke week een echo heb. Daarna waarschijnlijk een met 14 en 16 weken om vervolgens met het normale schema mee te gaan.
@ Fistik : Wat fijn dat je echo vandaag goed was! En zo leuk dat je nu nog iedere week een echo krijgt ik moet nog bijna 3 weken wachten dat lijkt me echt nog zo lang

@ BB : Ik hoop dat ook jij vandaag een goede termijnecho had!

Wij willen het geslacht graag weten! Het lijkt me praktisch om al op voorhand te weten wat 't wordt en ik ben gewoon ook veel te nieuwsgierig!

Ondertussen beginnen ook meer en meer mensen van de zwangerschap te weten. Onze ouders en de twee broers van m'n man zijn al op de hoogte! Onze ouders kijken nu al erg uit naar de komst van een kleinkind, dus ik hoop dat 't deze keer gewoon goed blijft gaan!

Ook m'n beste vriendin is al even op de hoogte
Wat fijn al die goede echo's

Wij moeten nog 1.5 week wachten tot de termijnecho. Voelt nog heeeel lang haha maar de tijd gaat vast wel snel.

Vind het wel spannend hoor! Heb niet veel kwaaltjes dus dat maakt me wel onzeker. We gaan het zien..

Cey_sam hoe is t met jou?

Wij willen ook graag weer weten of het een jongetje of meisje is. We wisten het bij de eerste ook en net als toverspiegel zegt, we vonden het heel fijn om een wat meer een concreet beeld te kunnen vormen van ons leven met een kindje. We konden ons daardoor extra verheugen op een jongetje. Beviel goed, dus deze keer willen we graag rond 16 weken een pretecho plannen!
Leuk allemaal, divers ook in het wel en niet willen weten, zelf wil ik het eigenlijk niet weten, maar voor sommige spulletjes is het wel fijn én nieuwschierig natuurlijk!

Fistik fijn dat jou echo weer goed was! Op naar de volgende goede echo. ;) !

Hier was de echo goed! Kindje is goed gegroeid, 10w 4d en dan 1 sept uitgerekend! Super mooi allemaal maar blijft onwerkelijk, maar we genieten op en top van het idee!
Wat fijn die goede echo's!

Hier niet veel te melden. Erg opgelucht met de echo, hopelijk is de volgende ook goed :-)

Ben nog steeds best moe en lamlendig. Merk dat de kou ook lichamelijk goed doordringt. Kan het soms zo koud hebben dat ik verstijf.

Hoe ervaren jullie eten? Ik merk dan ik moeite heb met groentes. Normaal eet ik alles maar nu als ik het alleen al ruik hoef ik het niet meer. Tot kokhalzen aan toe. Hopelijk is dat snel over!
Wat fijn de goede echo's!

Cey_sam, hoe gaat het met jou? Ik hoop zo dat het beter gaat en dat je weer thuis bent!

Bij mij gaat de laatste week het avondeten lastig, heb lang niet overal zin in en ik krijg nog niet eens de helft op en voel me na het eten de hele avond niet lekker. Sommig eten word ik al misselijk als ik er aan denk. Van de week ook 's avonds overgegeven...
Wat betreft eten, dat is hier ook een ramp

Als ik moet koken word ik vaak al misselijk en sta ik te kokhalzen van de geur alleen al...

Ik houd ook lang niet alles binnen, heb al meerdere malen m'n avondmaal overgegeven.

Hopelijk duurt dit inderdaad niet te lang meer...
Oh Eefje zo herkenbaar! Zo vervelend, ik zie elke dag weer tegen de avond op, het gaat tot ongeveer 17.00 uur goed maar daarna begin ik me niet lekker te voelen en sta met tegenzin te koken want ik heb nergens zin in en na het eten (oftewel 4 happen) snel op de bank liggen en hopen dat het bedtijd is...
Mamsan, wat fijn dat je een mooie echo had! Dat blijft bijzonder, nietwaar. En jij ook NorthCape! Ben blij voor jullie!

Didem, wat heftig, die migraine. Houd je het een beetje vol? Sterkte!

Knotje, lekker aan het genieten van je zwangerschap dus? Wat heerlijk! Vooral blijven doen!

BB87, fijn dat bij jou de kwaaltjes in heftigheid afnemen, dan kan je ook meer genieten! Zeker na zo'n goede echo! Heerlijk!

Bloes, jij ook gefeliciteerd met de mooie echo! Prachtig he, als je ze zo bezig ziet.

Toverspiegel, succes alvast vrijdag!

Champignon, ik wens je een hele fijne zwangerschap! Herkenbaar, die vermoeidheid, zeker in combinatie met een druk gezin en je werk. Ik hoop dat je je gauw iets fitter gaat voelen.

Schuimblokje, wat zal je opgelucht zijn! Is het bloeden wel weer gestopt?

Fistik, hoe reageerde je omgeving? En hoe voel jij je nu?

Ri88, nog eventjes afwachten. Ik ga voor je duimen dat jullie ook een gezond, heerlijk rondspartelend kindje zullen zien op de echo!

Eefje, hoe is het om jullie nieuws gedeeld te kunnen hebben? Wat naar dat je ook zo misselijk bent. Misschien een tijdje niet koken en het houden bij koud eten? Dat kan soms helpen. Ik hoop dat het gauw wat beter gaat met je!

Ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen? Heb tussendoor wel geregeld gelezen, maar ik vond het te vermoeiend om te reageren. Ik ben sinds gisteravond thuis. Ik was echt flink uitgedroogd, en daarnaast waren bepaalde waardes in mijn bloed ook te laag, waaronder kalium. Ik heb de afgelopen twee dagen, naast vocht en zouten, ook extra zakken aan mijn infuus gekregen met daarin kalium. Nadeel is dat het vier uur duurt voordat zo'n zak in je lijf zit en het brandt vreselijk. Ik vond het af en toe best lastig vol te houden, ook al hoef je alleen maar te liggen. De kinderen waren gelukkig bij mijn ex, dat scheelt.

Nu ben ik thuis met andere medicijnen, maagzuurremmers en voorlopig dagelijkse controle van mijn verloskundige. Dinsdag moet ik in het ziekenhuis weer bloedprikken en urine inleveren. Hopelijk blijft het nu even iets beter gaan. Ik ben erg moe en flink afgevallen, dus ik voel me nog erg slap. Ik ga zo dan ook weer lekker even mijn bed in.

voor de tabel: 21 februari hebben we de termijnecho. Mijn uitgerekende datum is 10 september, een dag eerder. Wij willen overigens niet weten wat het geslacht van de baby is. Ik wist het de vorige vier keer wel, maar het lijkt me dit keer wel bijzonder om verrast te worden. Mijn vriend denkt er hetzelfde over.

Fijne dag lieve allemaal! En bedankt voor al jullie lieve beterschapswensen!
Hallo lieve allemaal,

Ik loop een beetje achter met lezen, enz...maar als ik het zo globaal doorlees, zie ik veel goede berichtjes over de termijnecho's! Heerlijk!

Hier inmiddels een beetje van de schok bekomen dat we een tweeling krijgen, haha. Ongekend...'s avonds heb ik ook best al een behoorlijke buik hoor.

Ben erg misselijk en ziek...lig nog steeds grote delen van de dag op bed of op de bank, heb al verschillende medicijnen tegen het overgeven geprobeerd, maar helpt maar beetje. Wat heftig Cey_sam...! Pff, voel met je mee! Beterschap!

Ik sta vanaf nu onder begeleiding van het ziekenhuis en heb a.s. maandag een eerste afspraak. Ik denk dat ik dan ook een echo krijg, houd jullie op de hoogte!

Sterkte allemaal en ik schrijf snel wat uitgebreider.

Liefs
Hier sinds gisteren avond door de afscheiding heen, gedroogd donker bloed (korrelig) bij toilet bezoek. Waarschijnlijk helemaal niks om zorgen over te maken want het is minimaal.. Mja schrik wel even. Hopelijk blijft het hierbij... Maar dat is nog niet gezegd.

Tot gisteren avond geen enkel moment van zorgen gehad. Heb alleen wel te vroeg gejuicht wat betreft kwaaltjes, haha di, woe en do waren weer niet zo prettig. Gelukkig soms ups en downs dat je wel even bij kan komen.

Highfligh, ik snap goed dat je niet veel tijd (puf) om zoveel mee te schrijven, heftig dag je zo'n last Vd misselijkheid hebt en niets helpt! Bleh.. Lange dagen heb je zo ben ik bang! Hopelijk komt er snel een tijd dat het afneemt en dragelijker wordt! Wat goed dat je onder controle komt, lijkt me wel prettig idee bij een tweeling, succes alvast maandag! Ben benieuwd.

Ceysam, wat heftig als ik dat zo lees! Hoop dat je het thuis een beetje red en weer wat aankomt. Heel veel succes komende periode!! Leuk trouwens nu een keertje niet het geslacht te weten.. Wat vinden de rest van de kindjes van de komst van deze kleine?
Aaah ik had een heel verhaal getypt maar drukte ergens op waardoor ik alles kwijt was

Wij hebben inmiddels de termijnecho gehad en alles gaat goed! Superleuk om weer een echo te hebben om hem weer te zien. Uitgerekende datum is 4 september, toch de datum die ik ook in eerste instantie dacht.

Bb87, ik kan me voorstellen dat je toch schrikt. De verloskundige zei tegen mij dat meer dan de helft van de zwangeren wel eens bloed verliest wat niks hoeft te betekenen maar komt doordat de baarmoedermond zo goed doorbloed is. Zelf heb ik al best veel bloedverlies gehad, hopelijk stelt dat je iets gerust.

Highfligh, wat naar dat je zo misselijk bent en de medicijnen niet optimaal werken. Hopelijk voel je je snel beter. Spannend maandag, lijkt me helemaal bijzonder om er 2 op de echo te zien!
hai allemaal,

Hier even kort berichtje: Termijnecho was goed! Kindje was bewegelijk en dat was erg leuk om te zien. Termijn is nu gesteld op 6 september. Dat is iets later dan ik zelf dacht, maar niet die week verschil die uit de eerste vroege echo kwam. Het is prima zo, nu tot 20 weken wachten voor ik het hummeltje weer kan zien!

Ik reageer later uitgebreider, moet nu naar peutergym

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven