VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
quote:Pebbles schreef op 18 januari 2009 @ 20:41:

Nathje, als ik dat lees krijg ik direct een klem om mijn borst. Ik geloof niet dat ik zover ben dat ik die angst wíl overwinnen.Weet je Peb, ik denk dat je hier iets heel wezenlijks zegt. Je moet je rijbewijs halen, omdat jij dat wilt en niet omdat dat handig zou zijn.
Leuk, theater, Elyane, waar was je heen?

Ik ga over een paar weken naar Veldhuis en Kemper, daar heb ik wel zin in!

O, Knorrie wordt eindelijk wakker, heeft 6 uur geleden voor het laatst gegeten. Ik hoop niet dat hij dacht dat dit de nacht was en dat hij nu weer braaf om de 4 uur komt...

Als ik gevoed heb, ga ik lekker tukken, dus tot morgen meiden!!

Ely, dat plas niet ophouden, zijn toch je bekkenbodemspieren? Die worden natuurlijk aardig op de proef gesteld met een 4e (5e natuurlijk eigenlijk) zwangerschap. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Ik zou ze in ieder geval goed trainen als ik jou was.
Veldhuis en Kemper zijn leu-heuk! Ben bij twee shows van ze geweest en erg gelachen toen.
Wij hebben 3 kaarten voor Di-rect doet Tommy de musical aanstaande woensdag. Ik heb geen zin om oppas te regelen dus gaat Pebblo met zijn broertje en een vriend van zijn broertje.

En zaterdag naar Schateiland met groot Pebbeltje. Om 19 uur, dat is dan ook wel weer spannend.

En nu ga ik naar bed. Wind je hoort wel wanneer ik er aan toe ben met je te racen, vooralsnog rij ik alle kanten op behalve de goeie en zijn de Pebbeltjes beter.
Ik dacht alleen maar met je mee, Pebbles. Van mij hoef je natuurlijk niks. Volgens mij is er niets vervelender dan druk uit je omgeving om je angst te overwinnen. Vaak ook zo gemakkelijk want zij ervaren die angst niet. En geloof me, ik ken ook angst (op een ander terrein) dus ik weet hoe je je voelt.

Fijn Ely, dat je VK zei dat je langs mocht komen. Toch fijn om te weten ook al maak je er geen gebruik van.

Ik ga ook nokken. Ik slaap de laatste tijd slecht dus duik er vroeg in. Morgen weer een drukke dag.

Truste allemaal!
Ik lig er nog steeds niet in. Zit concert van Obama te kijken. Maar ben ook moe. Nou ja, het wordt vast nog wel een keer herhaald. Ik ga nu echt echt echt naar bed.

Volgens mij komt er wel een nieuw tijdperk aan, nu met Obama. Is misschien ook logisch. Maar ik voel dat nu sterker dan ooit.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 19-01-2009 08:39
Reden: Ik wist niet waar ik het over had ;-)
% gewijzigd
Oh, zal snel even aanzetten. GW is met andere wereldgenoten aan het karten

KW is net beneden gekomen en is echt warm!

Pas een topic gelezen over paracetamol en kinderen en was altijd in de veronderstelling dat paracetamol het herstelproces lam legde. Dus gaf ik niet zo snel paracetamol. Alleen als ik zag dat ze echt last hebben van het ziek zijn of om de nacht goed door te komen. Nu schreven er een aantal dat het herstelproces helemaal niet lam gelegd door een pijnstiller. Maar schreven er weer andere dat pijnstilling de kans op een koortsstuip vergroot omdat de temperatuur snel stijgt als de pijnstiller uitgewerkt is.

Wanneer geven jullie je kinderen een pijnstiller?
Ely, wel fijn dat de verloskundige dan blijkbaar in elk geval geen reden tot paniek zag nu

Ehmm, Wii op internet. Pfoeh. Kan vast wel, hier ook, maar ik ga het nog maar even niet uitpuzzelen. Hij staat op het moment ook boven bij Maxi (is van haar). Dat ding wordt regelmatig verplaatst: in vakanties e.d. staat ie meestal beneden, en als er een vriendinnetje logeert sleept ze 'm liever mee naar boven (want dan doen ze zo'n zang/dansspel en Maxi heeft er geen moeite mee, maar heel veel van die meiden doen liever geen dansjes en zangsolo's waar wij bij zijn ).

Hagelslag van bord eten vind ik hier ook niet zo'n punt, maar het hangt er wel vanaf hoe het gebeurt. Subtiel met een nat vingertje hageltjes oppikken, prima, maar niet met een grote natte slurpende tong over dat bord.

Pebbles, wat leuk, dat je op die manier je oude vriendin weer tegenkwam!

Nano slaapt nu net, ik ga ook naar bed. Hij slaapt tegenwoordig niet vaak meer overdag gelukkig. Maar als het dan zoals vandaag wel gebeurt is het 's avonds ook meteen een ramp.
Ik lig er ook niet in. Vandaag echt gruwelijk uitgeslapen want Vrolijkerd had me laten liggen. Kindjes waren al sowieso laat , die kwamen pas om 10.00 en Vrolijkerd is er met ze uitgegaan om 11.00. Ik pas veeeeel later

Vanavond bij mijn moeder geweest want die wordt morgen geopereerd aan een cyste in haar hals. Laatst is ze er al aan geopereerd, maar cyste is weer gewoon terug dus weer een operatie. Echt vervelend voor mijn moeder want ze kijkt er echt heel erg tegenop gezien na de ingreep het herstel echt onwijs tegenviel laatste keer en ze echt ook last van de wond bleef houden. Gelukkig gaat mijn zus met haar mee.

Athena, wat een goede tip van die taartplateaus van MDF!

Wind, sterkte met KW en zijn koorts. Klinkt wel echt als wat Mormel & Loeder laatst hadden want daar begon het ook met hangen en koorts. Arm kind.

Mille, het was P/K eigenlijk ipv P/L, maar L zit naast de K en het was dus een ordinaire typo. Maar Peuter/Kleuterzwemmen was het :-)

Ely, misselijk dus de beter kant op nu. Maar hopelijk ben je er uberhaupt snel van verlost na een x aantal weken. Ik was met beide kinderen zo misselijk tot 16/17 weken en daarna ging het stukken beter met de misselijkheid dus ik duim voor je.

Morrie, ik ken die taartenzaak. Is echt een hele leuke gezellige zaak en stadje is echt leuk om te shoppen. Klein, maar heeft alles en een hele leuke uitstraling.

Peb, leuk zeg dat je je oude beste vriendin van vroeger zo tegenkwam. Wist zij dat jij het was toen ze bestelde? Soms is het leven ook vol met toevalligheden :-)

Nathje, lekker zitten strepen vandaag! Fijn gevoel moet dat vast zijn. Moest laatst nog denken aan je broer. Hoe gaat het daarmee?

Gisteravond lekker met de meiden gegeten en met champagne getoast op het nieuwe jaar. Verder kleine verse hummel van net 3 weken vastgehad en wat een schatje is het toch. Het is dan ook echt nog klein en verschrikkelijk lief was dat hij echt allemaal geluidjes aan het maken was, lekker knorren, snurken etc. Maar wel constructief een datum geprikt dat we met allen een lang weekend weggaan en het is 1 mei geworden. Leuk! Was alleen echt laat thuis dus maar goed dat ik kon uitslapen vandaag
quote:Wind schreef op 18 januari 2009 @ 19:15:

Ik vind een bobline bij meisjes zo leuk staan. Lang haar vind ik sowieso al snel sloom staan. Ook bij volwassen vrouwen trouwens. Kort haar vind ik vaak pittiger staan.

Hmm..dus voor mijn knipbeurt was ik een slome muts?
Ik geef mijn kindjes een pijnstiller als ze koorts hebben en er echt last van hebben. Maar dan doe ik ook echt luchtig dekentje, kleertjes uit etc. Maar meestal de pijnstiller dus boven de 39,5 en dan om de paar uur kijken.
Ik kijk normaal gesproken ook altijd wel even wat de koorts doet Wind. Dus niet meteen onderdrukken om te zien of het oploopt of stabiel blijft. Maar in jouw geval zou ik zelf nu wel paracetamol geven. Wat betreft een koortsstuip moet je zorgen dat de paracetamol niet plots uitgewerkt is dus een spiegel opbouwen.
Ah, N S I H V! Die P had ik wel goed bedacht dan, maar de combi met L was mij niet duidelijk.

En sterkte voor je moeder morgen! Niet fijn zo'n operatie en ik kan me voorstellen dat ze er tegen op ziet als vorige keer zo tegenviel
Oeh, vervelend voor je moeder, Vrolijk.

Gelukkig gaat je zus mee.

Je schrijft dat het zo begon bij L&M, maar belangrijker... wat was het vervolg?
hej Vrolijk! jij ook hier

ik heb moeite met naar bed gaan, merken jullie het?
Oh, bericht van Wind gemist: ik kijk idd. eerst even hoe het verloopt en dan eventueel paracetamol als ik merk dat ze dusdanig veel koorts of een naar ziek gevoel hebben dat ze anders niet goed slapen. Ik vind een goede nachtrust als ze ziek zijn ook belangrijk. En wat die koortsstuip betreft; kinderen die dat hebben hebben het vaak op de leeftijd van KW dan al een aantal keer gehad, die reageren blijkbaar gevoeliger op koorts ofzo. Ik zou me daar dus niet al te bezorgd om maken.
Ja, we geven hem nu ook een zetpil en hij komt bij mij in bed. En GW in zijn bed. Zo kunnen we het in de gaten houden.

Wat bedoel je precies met spiegel opbouwen, Nathje?
Volgens mij kotsen Wind. Niet echt gunstig dus...

Hoop dat het dit keer meevalt voor je moeder Vrolijk. Balen dat zo'n cyste gewoon weer terug kan komen zeg. Hoe is het met je vader?

Met mijn broer gaat het redelijk. Hij werkt en werkt en werkt dus dat is niet zo goed teken. Volgens mij kan hij zich niet meer ontspannen. En op relationeel vlak is er wel het een en ander veranderd volgens mij. Ik denk niet dat het gaat worden tussen die twee hoewel ze veel van elkaar houden kan zij op dit moment geen beslissingen maken. Niet dat wij het er over gehad hebben want hij praat er niet over. Lastig te polsen dus. Wel lief dat je het vraagt!
Met paracetamol kun je een spiegel opbouwen door om de zoveel uur pillen in te nemen (even de bijsluiter op naslaan hoeveel dat is bij kinderen) en niet de pil volledig laten uitwerken en dan een nieuwe in te nemen. Zo ben ik de periode na de keizersnede prima doorgekomen op PCM.
WInd, beiden kregen ze koorts, daarna een paar keer kotsen en langzaam verloop naar echt griep met hangen, snotteren en echt kuchen. Maar koorts heeft wel ongeveer 3 dagen aangehouden bij beide kindjes.

Nathje, vader gaat nu allemaal wel stabiel. Hij heeft gewoon medicatie waar hij aan vast zit en regelmatige controle. Maar de onregelmatige hartslag en de versnelde hartslag etc is door de opeartie 90% verholpen. Dat is wel prettig iig.

Het lijkt me ook lastig voor je broer Nath. Klinkt inderdaad alsof hij vlucht in werk. Jammer om te horen dat het niets lijkt te worden tussen die twee, maar ook wel weer begrijpelijk in haar situatie. Dan ben je denk ik onwijs gefocussed om jezelf en overleven lijkt mij.
Fijn om te horen dat je vader stabiel is, Vrolijk. Toch knap dat ze dat met een operatie hebben weten te verhelpen.

Ik hoop zo dat wij door die griep epidemie heen glippen. Ik hoor niet anders dan mensen die geveld zijn en dat het een hele gemene is.
Ik hoor inderdaad echt van een heleboel mensen dat deze griep niet zo lollig is. Ook heel veel op werk en op KDV/school zijn geveld.
Wij zijn dus ook geveld geweest, tenminste, ik hoop dat het die griep was, dan zijn we nu immuun. Toch? Je kunt een virus toch maar 1x krijgen? Beterschap met KW Wind! Op de school van de kinderen en op mijn werk vallen ze ook met bosjes. Paracetamol geven wij als ze anders niet kunnen slapen of anderszins geen rust krijgen. Het is voor mijn kinderen ook een placebo, het alleen al dat ze 'iets' krijgen maakt ze wat rustiger.

Veel geschreven overigens, kan zijn dat ik niet overal op terugkom, maar da's dus niet opzettelijk!

Nathje, wat zijn jullie gruwelijk goed bezig geweest! Ijverig hoor.

Peb, sterkte met je vader, ik kan me heel goed voorstellen dat hij rond deze tijd echt niet goed in zijn vel zit, en jij ook. Komt goed meisje, heeft alleen wat tijd nodig.

Athena nu echt geveld door de griep en in de lappenmand terechtgekomen?

Vrolijk, sterkte met je moeder! Is geen fijne ingreep lijkt me, zo'n cyste is toch altijd een beetje eng.
Iedereen trouwens gisteren een leuke dag gehad en gedacht aan de meeting bij Drop die plaatsgevonden zou hebben ? Ik hoorde afgelopen week dat mijn neef naar NL zou komen en ons met z'n allen weer mee uit eten wilde nemen, dus het kwam ook mij eigenlijk wel goed uit dat het niet doorging... Meteen de verjaardag van mijn vader gevierd, die is morgen (nog 1 minuut) jarig, wordt 'ie alweer 74. Vandaag uit mogen slapen (ik stond dus om 11u op, heerlijk!), daarna naar de sportschool en bijna anderhalf uur gefitnessed (ben goed bezig!), vervolgens de kinderen meegenomen naar de chimpie champ en vent even een paar uur relaxen gegund. Weer thuis snel een paar wassen gedaan en gekookt, en daarna naar dansles. Best een druk en toch relaxed dagje. En zo maar slapen, nog even douchen want ik heb vreselijk vieze voeten. Trusten dames!

Oh wacht, ik lees net dat ik übersuf ben want mijn haar komt tot aan mijn bh bandje.... :(
Zó suf

Jouw dagje klinkt ook lekker, Drop! En goed bezig met de conditie lees ik. Kun je iets meer zeggen over waar je dan precies voor gaat leren? Wat ben je als je klaar bent? Ik las iets van tenische recherche, maar word je dan rechercheur of is het de algemene politieopleiding en ga je na afronding de straat op?

KW ligt met deken op de bank en is zo warm. Net toch maar even huisarts gebeld voor advies omtrent paracetamol. Zij zegt in deze toestand, hij klaagt ook over hoofdpijn, het maximaal voorgeschreven geven. In zijn geval dus om de 4 uur een zetpil.

Ik heb zo afspraak buiten de deur en dan komt mijn schoonmoeder even. Daarna verder thuis werken.

GW mailde net dat hij BRS voor het eerst heeft weggebracht naar KDV zonder dat hij ging huieln. BRS dan hé?

Even adres afspraak googlen en dan tanden poetsen.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven