Werk & Studie alle pijlers

Is dit eerlijk?

11-02-2017 21:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lastig en moeilijk verhaal.

Ik probeer het een beetje algemeen op te schrijven want ik ben bang dat het anders een verhaal is wat betrokkenen zeker zullen herkennen.

Wat als je recht hebt op een meer uren contract en je hebt een vast contract?

Je legt het verzoek neer bij de eindverantwoordelijke, deze roept je op het matje omdat je er wel recht op hebt maar vraagt zich af of je dit expres nu vraagt omdat je dus net dat vaste contract hebt.

Diegene is dus gepikeerd.

Je krijgt het voorstel om er nog even goed over te denken.

Wat zouden jullie doen?

(Het betreft mijn kind)
bartjes wijzigde dit bericht op 11-02-2017 23:02
Reden: Ivm herkenbaarheid niet relevante info verwijderd
% gewijzigd
Helaas komen dit soort praktijken vaker voor. Ik had vroeger een vriendinnetje van rond de 19jaar. Ze werkte bij een fastfood restaurant met nog meer jongeren. Ze werd alleen betaald voor de gewerkte uren maar niet voor de uren die ze aanwezig was.

Als de baas 5 van die tieners had ingeroosterd maar het was even niet druk, dus genoeg werk voor 2. Dit betekende dat de overige 3 naar achteren moesten naar een kamertje waar ze konden "chillen" totdat t weer druk werd en er werk was. Die uren die ze in dat kamertje zaten kregen ze niet betaald maar moesten wel aanwezig zijn.

Toen de opa van me vriendinnetje belde met de eigenaar om te vragen hoe dat zat en dat het wettelijk niet mag werd die vriendin van mij gelijk ontslagen oftewel niet meer opgeroepen om te werken.

De zoon van een vriend precies zo'n achteijk verhaal. Hij meldde zich ziek maar zijn baas wilde hem toch nog even spreken, persoonlijk. Dus hij moest van haar naar de zaak komen om te "praten" terwijl hij ziek was. Dat jochie helemaal geschrokken wilde zijn fiets uit de schuur gaan halen om toch nog naar werk te gaan om te praten met de baas die hem had geinimideerd. Gelukkig had zijn moeder hem om tijd gestopt en gelijk gebeld met zijn leidinggevende om te laten weten dat haar zoon niet meer kwam werken, nooit niet.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:bartjes schreef op 11 februari 2017 @ 22:33:

Grappig dat jullie er van uit gaan dat het om mijn zoon gaatIk niet hoor .
s-groot wijzigde dit bericht op 12-02-2017 04:11
Reden: aangepast op verzoek TO
% gewijzigd
Wat een lullige streek van zijn haar werkgever.

Ik zou als ik jouw dochter was niet langer bij deze werkgever willen blijven,

en zeker niet voor alleen het minimum loon. Als 18 jarige zijn er momenteel meerdere banen te vinden,

en een post of krantenwijk verdiend inderdaad net zo veel - als niet meer.
Ik vind het gewoon triest.

Die kinderen zitten ook niet bij een bond ofzo.

Dus de enige die het voor ze op kunnen nemen zijn de ouders.

Maar of dat de juiste weg is weet ik ook niet.
Al typende komen er meer dingen naar boven.

Werkgever zei tegen kind dat als op de afdeling, waar kind werkzaam is, bekend is dat kind eem meer uren contract heeft afgedwongen dat de andere werknemers dat niet op.prijs zouden stellen. Iets in die trant.

Dus eigenlijk echt wel intimidatie.
quote:bartjes schreef op 11 februari 2017 @ 22:50:

Al typende komen er meer dingen naar boven.

Werkgever zei tegen kind dat als op de afdeling, waar kind werkzaam is, bekend is dat kind eem meer uren contract heeft afgedwongen dat de andere werknemers dat niet op.prijs zouden stellen. Iets in die trant.

Dus eigenlijk echt wel intimidatie.

Hebben alle werknemers dan een 3-uren contract?? Waarschijnlijk niet. Maar ze willen dus vooral werknemers die alleen hun plichten nakomen en niet over rechten nadenken.

Wat een kleuters.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Er werken veel scholieren Ceylon.

En kind is een van de velen.

Alleen heeft kind ouders die een beetje overal bovenop zitten ten gunste van het kind. Tenminste dat proberen we.

@S-Groot, wil je je qoute weghalen? Of aanpassen, leeftijd weghalen? Weet niet of dat kan hoor.
quote:bartjes schreef op 11 februari 2017 @ 23:00:

Er werken veel scholieren Ceylon.

En kind is een van de velen.

Alleen heeft kind ouders die een beetje overal bovenop zitten ten gunste van het kind. Tenminste dat proberen we.

@S-Groot, wil je je qoute weghalen? Of aanpassen, leeftijd weghalen? Weet niet of dat kan hoor.Gedaan.
Dank je wel!
Je kind kan het beste gewoon blijven werken bij dit bedrijf. Ik ken veel mensen van mijn leeftijd (begin twintig) die te oud worden gevonden voor een bijbaan (minimumloon), maar die wel vaste lasten enzo hebben. Je weet niet hoe de toekomst gaat lopen, misschien krijgt je kind gedoe met de opleiding, of wordt hij/zij ziek of zijn er andere omstandigheden waardoor hij/zij thuis komt te zitten. Dan is het heel fijn om die uurtjes vast te hebben staan.

Ik ben begonnen toen ik net 17 was, ben nu 23 en nu blijkt dat die drie uurtjes per week toch heel wat toevoegen aan mijn bankrekening. En ik ben ondertussen bijvoorbeeld eens gestopt met een opleiding. Heel fijn om een back-up te hebben. Ook een hele periode ziek geweest trouwens, dan is het fijn dat je die verplichting van veel uren niet hebt.
Dat is ook waar Ceviche.

Beter iets dan niets en ik denk ook dat het heel lastig is om op je 18de nog een nieuwe bijbaan te vinden.

Maar wat ik al eerder schreef, ik vermoed dat werkgever kind geen extra uren meer gaat geven. Dus ikzelf denk dat ik dan toch vind dat kind voor de uren moet gaan waar het recht op heeft.

Kind is nog ernstig twijfel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven