Floortje naar het einde van de wereld
zondag 21 februari 2016 om 11:05
quote:deepspace schreef op 21 februari 2016 @ 09:59:
Wat een gezeur van Floortje over dat "een dier doden". Echt doorgeschoten gewauwel van een vegetariër. Deze mensen gingen in mijn ogen zeer respectvol om met de natuur.Het was interessant dat ze het een keer vroeg. Dat ze daarna steeds weer erop terug kwam was overbodig en irritant inderdaad.
Wat een gezeur van Floortje over dat "een dier doden". Echt doorgeschoten gewauwel van een vegetariër. Deze mensen gingen in mijn ogen zeer respectvol om met de natuur.Het was interessant dat ze het een keer vroeg. Dat ze daarna steeds weer erop terug kwam was overbodig en irritant inderdaad.
maandag 22 februari 2016 om 10:40
quote:deepspace schreef op 21 februari 2016 @ 09:59:
Wat een gezeur van Floortje over dat "een dier doden". Echt doorgeschoten gewauwel van een vegetariër. Deze mensen gingen in mijn ogen zeer respectvol om met de natuur.
Ja, ze aaide het dode dier ook nog een paar keer, wat ik ergens wel lief vond
Ik ben zelf ook vegetariër maar in zo'n leven MOET je wel jagen. Plus, ik ben ook niet per se tegen jagen (bv. bij teveel herten in een bepaald gebied o.i.d.)
Wat een gezeur van Floortje over dat "een dier doden". Echt doorgeschoten gewauwel van een vegetariër. Deze mensen gingen in mijn ogen zeer respectvol om met de natuur.
Ja, ze aaide het dode dier ook nog een paar keer, wat ik ergens wel lief vond
Ik ben zelf ook vegetariër maar in zo'n leven MOET je wel jagen. Plus, ik ben ook niet per se tegen jagen (bv. bij teveel herten in een bepaald gebied o.i.d.)
maandag 22 februari 2016 om 11:02
maandag 22 februari 2016 om 12:36
Over het schieten van die haas was ik ook verbaasd, dat Floortje daar steeds iets van zei
je kunt beter die haas zijn en dan geschoten worden dan een kip hier in Nederland in een hokje
Ze gaf nu commentaar op iemand die het deed zoals het hoorde, een haas schieten en pas weer gaan jagen als je honger hebt
je kunt beter die haas zijn en dan geschoten worden dan een kip hier in Nederland in een hokje
Ze gaf nu commentaar op iemand die het deed zoals het hoorde, een haas schieten en pas weer gaan jagen als je honger hebt
maandag 22 februari 2016 om 16:52
dinsdag 23 februari 2016 om 23:24
Ik vond haar superstoer! Ze doet wat ze wil en wat haar gelukkig maakt, dat kan iedereen die 'in de normale maatschappij' past niet altijd zeggen. Wat is trouwens normaal? Ik vind het ook een beetje overtrokken om gelijk over etiketjes en 'misschien niet passen in onze maatschappij' te praten wanneer iemand andere keuzes maakt dan wat er blijkbaar van je wordt verwacht. Bovendien heeft ze wel bewezen wel in een maatschappij te kunnen functioneren, ze was immers al een aantal jaar gym docent daar.
zondag 19 februari 2017 om 18:13
Floortje neemt in een nieuw seizoen van Floortje naar het einde van de wereld de boot naar het eiland Wrangel, in een uithoek van de Noordelijke IJszee. Daar woont de 27-jarige Gennadiy, die al jaren droomde van een baan als ranger tussen de ijsberen.
Floortje Dessing neemt in een nieuw seizoen van Floortje naar het einde van de wereld de boot naar het eiland Wrangel, in een verre uithoek van de Noordelijke IJszee. Ze is dagen onderweg naar deze plek waar amper mensen wonen. Daar is een goede reden voor: het is er ijzig koud. Er heerst een poolklimaat en de voornaamste bewoners zijn muskusossen, sneeuwuilen en ijsberen. Toch heeft Floortje een logeeradres kunnen vinden. De 27-jarige Gennadiy uit Rusland heeft hier kort geleden zijn intrek genomen. Hij droomde al jaren van een baan als ranger tussen de grootste populatie ijsberen ter wereld. Hij gunt Floortje een kijkje in zijn nieuwe bestaan. De vorige reeks van deze bijzondere reisserie trok gemiddeld twee miljoen kijkers per aflevering.
Floortje Dessing neemt in een nieuw seizoen van Floortje naar het einde van de wereld de boot naar het eiland Wrangel, in een verre uithoek van de Noordelijke IJszee. Ze is dagen onderweg naar deze plek waar amper mensen wonen. Daar is een goede reden voor: het is er ijzig koud. Er heerst een poolklimaat en de voornaamste bewoners zijn muskusossen, sneeuwuilen en ijsberen. Toch heeft Floortje een logeeradres kunnen vinden. De 27-jarige Gennadiy uit Rusland heeft hier kort geleden zijn intrek genomen. Hij droomde al jaren van een baan als ranger tussen de grootste populatie ijsberen ter wereld. Hij gunt Floortje een kijkje in zijn nieuwe bestaan. De vorige reeks van deze bijzondere reisserie trok gemiddeld twee miljoen kijkers per aflevering.
zondag 19 februari 2017 om 23:14
Iemand de aflevering gezien? Ik vond het echt indrukwekkend. Zowel de natuur, het enorme afgelegen zitten. De passie van de ranger. Maar ook het feit dat hij dara gaat werken, terwijl hij 2 universitaire opleidingen heeft, dus wrs het werk voor het uitzoeken heeft. En slagtanden van de mammoet die er gewoon liggen! Kortom ik was erg onder indruk. Nog meer liefhebbers?
zondag 19 februari 2017 om 23:32
maandag 20 februari 2017 om 23:18
dinsdag 21 februari 2017 om 10:35
quote:girasole3 schreef op 20 februari 2017 @ 22:53:
Ik vond het een geweldige aflevering.
Wat een indrukwekkende man. Zo weldoordacht en welbespraakt en inderdaad hij is pas 27.
Dat desolate maar toch fascinerende landschap.
Ik was echt onder de indruk van deze aflevering.Ik ook, en wat een mooie man !
Ik vond het een geweldige aflevering.
Wat een indrukwekkende man. Zo weldoordacht en welbespraakt en inderdaad hij is pas 27.
Dat desolate maar toch fascinerende landschap.
Ik was echt onder de indruk van deze aflevering.Ik ook, en wat een mooie man !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé