Wat met hond doen?

13-02-2017 14:01 174 berichten
Goededag.

Ik heb er mee ingestemd dat ik een aantal weken op de hond van een familielid pas. Ik heb geen contact met deze familielid, whatsapp en telefoon zijn niet bereikbaar. Wij hebben een datum afgesproken dat hij zou terugkomen maar nu hoor ik via via dat deze persoon zijn duur verlengt heeft zonder met mij te overleggen. Ik emigreer volgende maand (begin Maart) en de hond kan echt niet mee. Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen? Is verkopen te cru? Ik zou overigens wel zelf een geschikt baasje voor hem zoeken. Graag hoor ik suggesties. Ik heb ookal gekeken voor een pleeggezin, maar die zie ik eigenlijk alleen voor puppies of buitenlandse honden..
Asiel. Jammer maar een andere optie is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Neem eens contact op het met het plaatselijke asiel. Zij kunnen je vertellen wat je het beste kan doen.
Ga aangifte doen van deze manier van handelen.

Verwaarlozing van een hond.
Ja dan is het asiel de enige optie ben ik bang, ik zou ze alvast even bellen en de situatie bespreken.
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Via verre familie laten weten, dat je 1 maart weg bent en de hond daar en daar opgehaald kan worden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat erg! Als hij zo met zijn hond omgaat, dan is de hond beter af op een andere plek. Ik zou de hond persoonlijk never nooit teruggeven als ik dit weet. Het interesseert hem werkelijk geen moer waar zijn hond terecht komt, blijkbaar, om zo weg te blijven en jou te blokkeren en dergelijke. Ik zou dus een goed baasje voor het dier vinden en schijt hebben aan die klaploper, maargoed... ik snap dat, dit erg lastig is. Of via het asiel herplaatsen, maar daar zitten kosten aan verbonden. Daarom ook de ellende met honden in het bos achterlaten en dergelijke. Dat moet je uiteraard NIET doen... ;).

Laat me raden: het is een stafford/pitbull/bull-terrier-achtige? Misschien een rottie of een herder? (Niets ten kwade van deze rassen, helaas zijn die lieverds vaak het slachtoffer van dergelijk volk...grrrrr).
De eigenaar is niet terug, dus dat deel van het verhaal klopt. Maar de manier waarop hij dingen zegt, is interpretatie. Best kans dat hij de boodschap anders uitsprak dan de ontvanger het opvatte.

Hij heeft in het buitenland kennelijk wel contact met familie. Kun jij die mensen niet bereiken? Of anders het familielid aan wie het verhaal verteld is? Als jou een bericht van hem kan bereiken, dan moet een bericht van jou ook hem kunnen bereiken.

En dat bericht is heel simpel: per 1 maart vertrek ik zelf naar het buitenland en de hond kan niet mee. Laat voor 25 februari weten wat je wil dat ik met de hond doe, want anders ben ik helaas genoodzaakt om jouw hond naar het asiel te brengen.
Ik wil iedergeval zeggen dat ik heel blij ben met de reacties hier. Ik had verwacht dat ik afgemaakt zou worden. Deze situatie is gewoon harstikke verrot.
quote:LoveDobby schreef op 13 februari 2017 @ 14:23:

Via verre familie laten weten, dat je 1 maart weg bent en de hond daar en daar opgehaald kan worden.

Nee zeg, het is een levend wezen, geen voorwerp! Zo zouden we toch ook niet met kinderen omgaan? Die vent kan niet voor een dier zorgen, dus niet meer teruggeven met z'n attitude. Een ander baasje vinden is voor TO beter en voor de hond ook.

Goede tip om inderdaad met het asiel te bellen en advies te vragen. Succes TO. Houd je ons op de hoogte?
Iemand heeft kennelijk contact gehad met de eigenaar. Probeer via die weg ook terug te communiceren dat jij niet verder voor de hond kunt zorgen. Asiel of pension moet je voor betalen. Eigenlijk verdient deze eigenaar z'n hond niet en zou je 'm moeten kunnen verkopen. Die eigenaar neemt geen contact op, dus hoe weet hij wat jij met de hond gedaan hebt? Jij bent ook onbereikbaar, na 1 maart.

Heb je wel het paspoort en andere papieren van de hond?
Later is nu
Ik zal proberen om hem te bereiken via via..

Nee het is geen pitbull etc. Het is een chihuahua.
Weet je wel wanneer familielid terug komt of is er geen datum?

Ik zou zelf alvast het asiel bellen en de situatie voorleggen, misschien weten zij raad.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:23:

Ik wil iedergeval zeggen dat ik heel blij ben met de reacties hier. Ik had verwacht dat ik afgemaakt zou worden. Deze situatie is gewoon harstikke verrot.Jij kan er toch niets aan doen? Ik vind het lief dat je voor de hond zorgt. Ben je ook gek geworden op de hond? Wat wil je zelf dat er met de hond gebeurt?
Nee geen paspoort papieren..niks..
Kun je niet met die vent in contact komen dan?

Ik vind dit echt een heel raar verhaal....

Het is allemaal van horen zeggen, via via

Arme hond.....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:25:

Ik zal proberen om hem te bereiken via via..

Nee het is geen pitbull etc. Het is een chihuahua.Kan ook... :') gelukkig, want die zijn - gezien het formaat - makkelijker te herplaatsen.
O wat erg... Ik denk ook wat Nav denkt, dat het geen klein schattig boomertje is bij wijze van... Ik vind dat er nuttige tips gegeven worden, informatie winnen bij het asiel, aan familieleden laten weten dat je binnenkort weggaat... Schandalig dat iemand zo met zijn hond om gaat en zijn probleem andermans probleem maakt zeg.

Te laat met bij lezen, geen grote hond dus..
Nee ik weet de datum niet van de eigenaar wanneer hij terug komt.

Ja ik ben echt gek geworden op de hond. Hij is lief, rustig. Het liefst zou ik willen dat ik met eigen ogen kan zien waar hij terecht komt. Persoonlijk verkoop ik hem liever, ga thuis bij de mensen langs, ze zien enzo, dan dat ik hem naar het asiel breng en niet weet wat er verder gebeurd..
Al twijfel ik door sommige reacties of hond terug naar eigenaar moet..
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:26:

Nee geen paspoort papieren..niks..

Mocht je ooit nog eens op een hond gaan passen (kan me voorstellen dat die kans erg klein is nu) dan heb je die echt wel nodig hoor. Wat als het beest ziek wordt? Daarvoor zou ik ook altijd contactgegevens vragen van de eigenaar. Ik heb wel eens gehoord va mensen, die op een hond pasten die doodziek werd. Dan moet je toch weten wat de eigenaar hiermee wil.

Nouja.. sterkte.

Ik zou 'm wel willen hebben, maar m'n man echt niet, dus helaas.
Later is nu
Kan de hond echt niet met jou mee? Als je er zo gek op bent geworden is dat misschien te doen?
Pension neemt geen hond op zonder entingsboekje.
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:28:

Al twijfel ik door sommige reacties of hond terug naar eigenaar moet..

Daar zeg je wat.

Zo'n afhankelijk beessie....
Ik ga bij iemand inwonen, maar als het mijn eigen huisje was had ik het wel gedaan. Maar alsnog zou hij toch wel papieren enzo nodig hebben?
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:27:

Nee ik weet de datum niet van de eigenaar wanneer hij terug komt.

Ja ik ben echt gek geworden op de hond. Hij is lief, rustig. Het liefst zou ik willen dat ik met eigen ogen kan zien waar hij terecht komt. Persoonlijk verkoop ik hem liever, ga thuis bij de mensen langs, ze zien enzo, dan dat ik hem naar het asiel breng en niet weet wat er verder gebeurd..misschien anders ook eens contact met politie? Mocht je 'm kunnen verkopen, staat de nieuwe eigenaar misschien sterker als je via politie wat gegevens hebt doorgegeven (en dan moet de eigenaar dus terugkopen ofzoo geen idee of dat kan). En laat toch het bericht in de familie los, dat de hond per 25 februari ergens anders geplaatst wordt en dat de eigenaar dan de hond kwijt is. Wat bizar.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven