* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Zo meiden weer een hoop geschreven zeg. Wij zitten natuurlijk voorlopig nog midden in de verbouwing. Zal zo blij zijn als dat achter de rug is!

Voorlopig kunnen wij dus nog niet echt aan de babykamer werken, dat vind ik wel jammer. Krijg al allemaal kleertjes en zo en kan ze nog niet lekker opbergen.

Maar goed het lijkt hier uberhaupt wel of er een bom ontploft is.

Verbouwingsrotzooi past goed bij Blue monday gevoel.

Mooi lijstje op Hyves Pippa! Maakt het goed overzichtelijk want ik was al weer volledig de draad kwijt daar. haha
Wat leuk om zulke cadeautjes te krijgen, Maria!
Pfff... hier ook al een Blue Monday-gevoel. De kids op school waren echt héééél vervelend. Vandaag dus alleen maar ruzies e.d. opgelost. Zucht!

Ik begin trouwens al steeds meer buik te krijgen. Da's dan weer wel leuk!
Haha Maria tuurlijk elke maand en niet elke week. Zou wel leuk zijn Fijn dat je ook weer een hartje gehoord hebt.

19 juni: Heerlijk dan ben ik ook al met verlof enzo, kom maar door met die datum

Jojon: fijn dat het zo goed ging met de gyn en dat je weer een hartje gehoord hebt.

Ring: shit van die eczeem. Zou het met hormonen te maken hebben? Zou dat kunnen of niet? Hopelijk is het niet de griep en ben je er snel weer vanaf. Heerlijk hoor zo lekker middagje vrij.

Loeki: Fijn dat het bij één keer is gebleven. Hopen dat het zo blijft natuurlijk, maar dat kan heel goed.

Bijnaam: We noemen de baby Scuba Jr de II. Vandaar ook toendertijd mijn nick Scuba en bij mijn dochter was het uiteraard Scuba Jr de I. Scuba omdat die kleine zo lekker aan het rondzwemmen en duiken is

Pippa: Fijn van die wie-is wie lijst, ik ga zo even spieken.

Kunnen jullie dat nesteldrang virus voor mannen even doorgeven? Hier nog helemaal niks hoor. Maar ja, ik had er vorige keer ook helemaal geen last van.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even een speciaal voor Blogbabe en natuurlijk ook voor alle anderen voor het Blue Monday gevoel. (incl mezelf)

Hier ook een beetje depri gevoel. Moest ook nog Anniek ophalen bij het KDV want die had 39,1 koorts. Zal de BMR prik wel zijn of anders de griep. Arm poppetje was helemaal zielig.

Wel leuk nieuws is dat de nieuwe beeb een plekje heeft op het KDV. Nog niet helemaal op de dagen die ik wil (heb nu ma,wo en do en wil zoals iedereen ma, di en do) maar dat geeft niks. Anniek schuift per 1 oct door naar de peutergroep en dan kan Scuba Jr daar mooi haar plekje opvullen. Goed geregeld en ik ben blij dat dat een zorg minder is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: da's zeker een zorg minder. Da's het grote voordeel van een 2e kind, geloof ik. Bij ons gaan broertjes en zusjes namelijk voor. Tja, aangezien Blogbabe junior geen broers of zussen heeft, staat hij/zij ergens onderaan de wachtlijst.
Djeez ben net een half uur aan het bijlezen geweest, beredruk hier zeg! Leuk!

Niet dat ik nu nog weet waar ik op wilde reageren ofzo...

Kinderwagen: hebben we dus al, een adventure xl ofzo, een rode. Vind hem nog best kunnen, moet alleen de banden allemaal eens goed nalopen, denk dat er 2 van de 3 vervangen moeten worden...

Zwangerschapscursus: hier kost de Yunio-cursus maar liefst 17,50 euro voor 10 lessen... kan zijn dat ik daarnaast nog mee ga doen met de zwangerschapsfitness op mijn sportschool, kijken of dat wat is, ben wel graag echt actief (meestal, vandaag even niet)

Blue monday... dus daar komt het van!!! Pfffff........zou fijn zijn als die happy friday straks ook voor ons hier geldt, want ook hier een flinke verbouwing voor de boeg...er worden op de bovenverdieping twee kamers bijgebouwd...

Nu zit ik al 2 uur te computeren, moest wat leuks maken voor tractatie dochter op creche en basisschool woensdag en donderdag. Nu is het geprint en mag ik knippen en plakken enzo, tot later!

meis
Over nesteldrang: Ik hoop zo ontzettend dat ik dat een keer mag ervaren. Dat ik dus WIL opruimen en schoonmaken!

Wat lijkt mij dat een bijzondere ervaring.

Gisteren kon ik wel janken toen ik zag hoe ontzettend veel troep wij in huis hebben en wat er dus eigenlijk allemaal weg moet voor dat e kleine er is. Gisteren dus al

Nasty sunday. Oh meis jij mag ook in de rotzooi zitten?

Naja, we moeten maar zo denken, allemaal voor het goede doel.

Over dat freubelen voor traktaties: daar kan ik mij al helemaal op verheugen. En dat het dan uiteindelijk zakkies chips worden ofzo.... hahaha
Haha,Whatever, hier gaat dat ook zo. Al weken vantevoren ben ik bezig om een leuke en orginele tractatie te zoeken op internet maar uiteindelijk komt daar dan heel weinig van terecht, haha!

Hier geen blue monday gevoel. Gewoon maandag. Ben nu alleen heel moe en wilde vroeg naar bed. Maar ben gewoon te lui om naar de badkamer te gaan.

Scuba, hopelijk is je dochter snel weer beter!

Hier moet ook nog behoorlijk wat gebeuren wat verbouwen betreft. Maar ik steek voorlopig m'n kop in het zand....

Ik ga nog even naar de hyves. Ik had zelf ook al zo'n kladje gemaakt met alle namen.

Morgenochtend naar de verloskundige!
Jaaaaaaaaa maar chipjes vinden de kids uiteindelijk toch altijd het allerallerallerlekkerst!!! Gewoon een zakje vind ik dan net te kaal dus maak een ouderwetse dropveter-nibbit-hamkaas-ketting met een soort medaille met foto van dochter erop eraan. Maarja... voordat je dan een leuke foto hebt, en die dan bewerkt hebt totdat de goede tekst er op de goede manier opstaat...en dan moet dat geheel morgen op mijn werk nog gelamineerd worden en uitgeknipt enzo...tja, doodsimpel maar toch weer veel meer werk dan ik tijd heb haha!

Ja inderdaad, ook hier zooi voor de boeg, watever...gelukkig is het een "buitenbouw" en blijven onze huidige kamers gewoon intact. Als het klaar is verhuist dochter naar het nieuwe deel en krijgt de nieuwe baby haar kamer, vind hem met aqua en lime nog steeds mooi als babykamer dus...en zij wil graag een echte prinsessenkamer...

Oja, en vroeg naar bed wilde ik ook ja...kom gewoon een uur of twee te kort vandaag...truste!
Zo, die dag hebben we ook weer gehad gisteren. Vandaag weer een fijne, nieuwe dag!

Ik heb nu nieuwe zalf voor mijn eczeem en als het niet werkt gaan we weer aan de lichttherapie. Die jeuk is namelijk echt niet grappig! Het is toch wel makkelijk dat ik alles zo kan regelen op mijn werk.

Vandaag voor het eerst naar yoga! Spannend...
Ring: ik las net op een andere site (zwangerschapssite) dat daar ook mensen last van eczeem hadden/hebben tijdens de zwangerschap. Het is dus wel een probleem wat vaker voorkomt. Hopelijk werkt je nieuwe zalf!
Het is heel gek. In het begin had ik juist nergens last van (terwijl ik normaal altijd wel ergens een klein plekje heb), maar nu juist meer dan normaal. Van andere zwangere patiënten op mijn werk hoor ik daarentegen weer hele wisselende verhalen. De ene heeft verschrikkelijk veel last en belt om de haverklap voor nieuwe medicijnen/therapieën, de andere juist helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan als het weer 'allergieën-tijd' wordt. (Zo in maart-april begint het altijd, bij mij.)

Maar het is voor een goed doel he?
Ik ben blij dat blue monday voorbij is! De zon schijnt vandaag ook een beetje en ik heb de supermarkt weer beroofd van een aantal bananendozen. Ideale verhuisdozen zijn dat! Over een maand gaan we de eerste verhuizing in naar de tijdelijke locatie en we hebben nog heel veel dozen nodig. Gelukkig zoekt m'n moeder ook mee, hihi. Moet zeggen dat we hier met een behoorlijk aantal verbouwingen en verhuizingen zitten als ik zo lees van alle klustroep waar iedereen in zit!

Vanochtend bij de VK geweest. Het hartje klopte weer goed. Zegt ze: "en nu gaat ie langzamer" dus ik schrok me een ongeluk maar het blijkt dus normaal te zijn dat er een soort golfbeweging van snel en langzaam in zit. Wist ik veel! Donderdag de punctie (oh boy wat zal ik blij zijn als die zonder complicaties voorbij is) en ik heb op 24 februari de 20-weken echo. Dan ben ik ook precies 20 weken.

Ring, sterkte met je eczeem! De rest sterkte met de zieke kindjes en verbouwingen, waar van toepassing.
Hee Pippa, dan hebben we de 20 weken echo op dezelfde dag. Toevallig ook in hetzelfde ziekenhuis?
quote:Ring1981 schreef op 20 januari 2009 @ 15:32:

Hee Pippa, dan hebben we de 20 weken echo op dezelfde dag. Toevallig ook in hetzelfde ziekenhuis? Ik moet weer naar de huisartsenpost in mijn woonplaats. Daar heeft de echopraktijk een plaatselijk bijkantoor. Jij dan? Naar het echte ziekenhuis zeker? Anders zou het best lollig zijn als we elkaar tegenkomen!
Het echte ziekenhuis inderdaad, waar ik ook werk. Vanuit jouw woonplaats richting het zuidoosten. Dan de eerste plaats die je tegenkomt na het aquaduct. Wat ook wel een geliefde plaats is bij gezinnen enzo.

Snap je het nog?
Huh???! Was mijn eerste reactie. Totdat ik nog eens goed las en aaaa-ha, het kwartje viel. Nee, nu snap ik ook waar je werkt.

Maar ik doelde eigenlijk op dat andere kansloze ziekenhuis. Dat wil zeggen, die echopraktijk hier is een dependance van de echopraktijk die in een noordelijker stad zit. En omdat ik daar nog nooit geweest ben (in die stad) denk ik dat ze misschien in het ziekenhuis daar zitten. Maar of dat ook zo is, da wee k nie (heb net het eveneens kansloze topic van Winnie gelezen, hahaha wat een hoop onzin).
Haha. Je hebt hem door.

In dat kansloze ziekenhuis heb ik trouwens m'n tweede curettage gehad, eind mei 2008. (De eerste in 'm'n eigen' ziekenhuis.) Met gevaar voor eigen leven dus, bleek later...

Aha, naar die praktijk die jij bedoelt worden alle 20 weken echo's doorverwezen vanuit m'n woonplaats. Maar ik ben eigenwijs... Gelukkig vinden ze het geen probleem.
zooooo dames, wat schrijven jullie veel. Ik probeer het bij te lezen, maar dat is al bijna niet meer te doen. ik heb echt geen tijd om zo vaak te schrijven hoor.

ben nu ook alweer vergeten wie wat wanneer heeft en wie wat ook alweer vroeg (maar dat wijt ik dan maar even aan de zwangerschapsdementie).

Hier alles goed, zieke man thuis (zucht), kindertjes gelukkig niet ziek maar erg vrolijk. Ik nog steeds moe moe moe, maar ach: nog maar een half jaar

Voel zo af en toe een klein schopje, dus denk dat hummeltje het goed maakt daarbinnen. ben toch weer erg benieuwd naar dit kleine wezentje.

twijfel nog of ik weer een 'gym' ga doen. niet echt nodig voor informatie (kan zelf wel cursus gaan geven denk ik), maar wel even lekker voor de ontspanning. maar dan kan ik denk ik beter gaan zwemmen ofzo.voorlopig doe ik nog even niks dus.

komende maandag weer eens naar de VK, dan ook afspraak maken voor echo. Ben beniewd!

ok dames, blijf lekker schrijven allemaal en succes met alles!
Zo, jij voelt dan al vroeg leven! Zou dat komen omdat het je derde kindje is? Want je bent minder ver dan ik.

Lijkt me heerlijk als je het kindje kan voelen. Het zal vast niet meer heel lang duren, ben aankomend weekend 17 weken zwanger. Dus ik gok op tussen nu en een maand verder. Of hooguit een week of 5...
het is zelfs mijn 4e kindje en dat heeft er vast mee te maken. de eerste voelde ik volgens mij met 18 weken ofzo. Nummer 2 met 14 weken (maar dat was ook de enige waarbij mijn placenta NIET aan de voorkant lag).

Ik denk dat ik nu al eerder herken en dat het ook allemaal een stuk minder stevig is.. dat zijn dan weer de voordelen. het is inderdaad erg leuk en heel erg bijzonder om je kindje te voelen. dat blijft een heel geweldig gevoel.
quote:Ring1981 schreef op 20 januari 2009 @ 15:52:

In dat kansloze ziekenhuis heb ik trouwens m'n tweede curettage gehad, eind mei 2008. (De eerste in 'm'n eigen' ziekenhuis.) Met gevaar voor eigen leven dus, bleek later...

Oh lekker! Weet je, mijn zusje is heel erg te spreken over beide zwangerschappen/bevallingen in het ziekenhuis hier. Maar ik wil er echt nog niet dood gevonden worden. En zodra je daar binnenloopt is die kans al heel groot dus voor iets anders dan bloed prikken zien ze mij daar niet!.

Aha, naar die praktijk die jij bedoelt worden alle 20 weken echo's doorverwezen vanuit m'n woonplaats. Maar ik ben eigenwijs... Gelukkig vinden ze het geen probleem. Ik moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de echopraktijk. Zit ook niet in het ziekenhuis maar ernaast, zou dat het zijn?
Vast!

De gynaecoloog was trouwens wel heel aardig daar. Zij kan er ook niks aan doen dat het zo kansloos is allemaal. Geloof ook dat ze nu weg is. Zou ik ook doen. Maar ik ben blij dat ik niet ooit daar ben gaan werken... (Was wel ooit aangenomen daar, maar koos toch voor ander ZH. Misschien een voorgevoel?)

Met die curettage had ik zo goed als geen keus. We gingen een dag erop op vakantie en in 'mijn eigen' ZH kon ik pas heel laat terecht, terwijl ik in dat kansloze ZH gelijk mocht komen. Heb nu mooi vergelijkend warenonderzoek kunnen doen.

Heb je trouwens in die plaats op school gezeten? Ik wel. Op de school die nu een kerk is.
Oh wat grappig, ik wist niet dat je hier vandaan kwam! (want je woonde toch niet al waar je nu woonde en ging hier naar school? ik kan me wel herinneren dat mensen van hier in jouw woonplaats naar school gingen, vandaar) Ja, ik zat hier ook op school. Op dat blauw/rode gebouw waar jouw school op uit keek. Hoewel, volgens mij zit er een brug tussen dus of je m van daar ziet weet ik niet maar je snapt m vast wel. Misschien kunnen we dit beter op hyves doen, dan hoeven we niet zo cryptisch te doen. en dit is ook behoorlijk topicvervuiling, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven