Wat met hond doen?

13-02-2017 14:01 174 berichten
Goededag.

Ik heb er mee ingestemd dat ik een aantal weken op de hond van een familielid pas. Ik heb geen contact met deze familielid, whatsapp en telefoon zijn niet bereikbaar. Wij hebben een datum afgesproken dat hij zou terugkomen maar nu hoor ik via via dat deze persoon zijn duur verlengt heeft zonder met mij te overleggen. Ik emigreer volgende maand (begin Maart) en de hond kan echt niet mee. Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen? Is verkopen te cru? Ik zou overigens wel zelf een geschikt baasje voor hem zoeken. Graag hoor ik suggesties. Ik heb ookal gekeken voor een pleeggezin, maar die zie ik eigenlijk alleen voor puppies of buitenlandse honden..
Nee meid, NIET terug naar die eikel! Echt niet doen, hoor! Ik vind dat je, je prima kunt verantwoorden over het feit dat je een ander baasje zoekt. Als je hem naar het asiel brengt, zal hij op den duur herplaatst worden. Het asiel zal daarbij goed kijken of de hond in het gezin in kwestie past. Misschien kun je aan het asiel vragen of ze je op de hoogte houden waar de hond terecht komt?

Wat verdrietig voor je dat het nu zo loopt, maar ik zou hem persoonlijk never nooit teruggeven.
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:30:

Ik ga bij iemand inwonen, maar als het mijn eigen huisje was had ik het wel gedaan. Maar alsnog zou hij toch wel papieren enzo nodig hebben?Ja dan heeft hij een paspoort met de nodige entingen nodig en een chip. Rabies is een noodzakelijke enting wat enkele weken van tevoren moet worden gegeven voordat je de grens over mag. Dan zou je nu al te laat zijn ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Dierenpolitie al gebeld?
Zet een foto van de hond op je facebook neer, met de vraag waar is mijn baasje?!
quote:miekemv schreef op 13 februari 2017 @ 14:34:

[...]

Ja dan heeft hij een paspoort met de nodige entingen nodig en een chip. Rabies is een noodzakelijke enting wat enkele weken van tevoren moet worden gegeven voordat je de grens over mag. Dan zou je nu al te laat zijn ben ik bang.

Misschien kan het nog net. Dat zou je moeten informeren bij de dierenarts (en bij je nieuwe huisgenoot, hoe die erover denkt). Misschien kun je ook z'n eigen dierenarts achterhalen, als je weet waar deze persoon woont. Meestal neemt men een dierenarts in de buurt en die zijn vaak niet op elke straathoek. Als je dan naam eigenaar en naam hond hebt, kom je een heel eind.

Wat een nare situatie zeg, bah
Later is nu
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:27:

Nee ik weet de datum niet van de eigenaar wanneer hij terug komt.

Ja ik ben echt gek geworden op de hond. Hij is lief, rustig. Het liefst zou ik willen dat ik met eigen ogen kan zien waar hij terecht komt. Persoonlijk verkoop ik hem liever, ga thuis bij de mensen langs, ze zien enzo, dan dat ik hem naar het asiel breng en niet weet wat er verder gebeurd..

Als het beestje gechipt is staat deze nog op naam van familie.

Bij afstand aan het asiel krijgt de eigenaar volgens mij nog een week of 2 de tijd om zijn dier op te halen. (gaat iig wel zo met gevonden dieren) Hierna kunnen ze geadopteerd worden en kan de chip overgezet worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hoezo toch verkopen? Wil je er persé geld aan overhouden? Een goede baas / plek is toch waar het om gaat?

Je kunt niet iets verkopen dat niet van jou is.

Heb je al gevraagd aan de persoon bij wie je gaat wonen, of de hond mee kan?

Ik zou advies vragen bij het asiel. Een asiel is echt geen slechte plek voor een hond.
Kan er niet via via een facebook bericht naar hem toe worden gedaan?

Je krijgt steeds via via wat te horen.

sorry maar een andermans huisdier richting dierenasiel brengen is echt fout.
quote:Splinter_ schreef op 13 februari 2017 @ 14:42:

Hoezo toch verkopen? Wil je er persé geld aan overhouden? Een goede baas / plek is toch waar het om gaat?

Je kunt niet iets verkopen dat niet van jou is.

Heb je al gevraagd aan de persoon bij wie je gaat wonen, of de hond mee kan?

Ik zou advies vragen bij het asiel. Een asiel is echt geen slechte plek voor een hond.En ze verkoopt iets waarvan ze niet de eigenaar is.
Bel de dierenpolitie die kan ook de chip aflezen.
Jammer dan dat je het fout vind. Als eigenaar er niet is, niemand in mijn omgeving hem wilt, heb ik gewoon geen keus dan hem weg te brengen. Moet ik hem dan maar in het bos dumpen?

Gaat niet om geld, maar ik kan op het moment echt geen geld op hoesten voor het asiel, en ik wil echt bij de nieuwe eigenaar thuis komen en kijken enzo.
quote:7102 schreef op 13 februari 2017 @ 14:42:

sorry maar een andermans huisdier richting dierenasiel brengen is echt fout.Hoezo is dat fout? Een dier is geen voorwerp. Ik vind echt dat de veiligheid en het welzijn van het dier boven iets stoms als 'eigendomsrecht' moet staan. Deze meneer komt gewoon zijn dier niet ophalen afgelopen zaterdag, terwijl dat wel de afspraak is. Wat vind je daarvan?
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 14:45:

Jammer dan dat je het fout vind. Als eigenaar er niet is, niemand in mijn omgeving hem wilt, heb ik gewoon geen keus dan hem weg te brengen. Moet ik hem dan maar in het bos dumpen?

Gaat niet om geld, maar ik kan op het moment echt geen geld op hoesten voor het asiel, en ik wil echt bij de nieuwe eigenaar thuis komen en kijken enzo.

Jij hebt de verantwoordelijkheid op je genomen, jij zal het ook niet leuk vinden om via via te vernemen dat je huisdier verkocht/vergeven is.

Echt neem contact op met de dierenpolitie hierover.
quote:Nav__ schreef op 13 februari 2017 @ 14:46:

[...]

Hoezo is dat fout? Een dier is geen voorwerp. Ik vind echt dat de veiligheid en het welzijn van het dier boven iets stoms als 'eigendomsrecht' moet staan. Deze meneer komt gewoon zijn dier niet ophalen afgelopen zaterdag, terwijl dat wel de afspraak is. Wat vind je daarvan?Wettelijk gezien wel.
quote:7102 schreef op 13 februari 2017 @ 14:42:

sorry maar een andermans huisdier richting dierenasiel brengen is echt fout.

Maar wat moet ze dan? Hier blijven vanwege andermans hond, die zelf niet naar het beest omkijkt? Dat is lekker

In eerste instantie is de eigenaar, die niets van zich laat horen en zomaar langer wegblijft, toch echt zelf verantwoordelijk en niet TO.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 13 februari 2017 @ 14:36:

[...]

Misschien kan het nog net. Dat zou je moeten informeren bij de dierenarts (en bij je nieuwe huisgenoot, hoe die erover denkt). Misschien kun je ook z'n eigen dierenarts achterhalen, als je weet waar deze persoon woont. Meestal neemt men een dierenarts in de buurt en die zijn vaak niet op elke straathoek. Als je dan naam eigenaar en naam hond hebt, kom je een heel eind.

Wat een nare situatie zeg, bah

Dat is wel een goed idee, de dierenartsgegevens opsporen. Hopelijk willenze de info ook geven.

Rabiesenting voor over de grens duur geldigheid is 3 weken.
quote:7102 schreef op 13 februari 2017 @ 14:44:

Bel de dierenpolitie die kan ook de chip aflezen.

En daarna brengt de dierenpolitie het hondje naar het asiel.

Het is toch helemaal niet wenselijk dat hij terug moet naar zijn slechte eigenaar...
quote:7102 schreef op 13 februari 2017 @ 14:44:

Bel de dierenpolitie die kan ook de chip aflezen.Wat heb je daaraan dan? Je weet toch van wie de hond is? Van die eigenaar, die het niet nodig vindt om tijdig te laten weten dat hij later terugkomt.
Later is nu
Iedergeval, ik ga even nadenken over alle opties en dan contact opzoeken.
quote:Haaz schreef op 13 februari 2017 @ 14:48:

[...]

En daarna brengt de dierenpolitie het hondje naar het asiel.

Het is toch helemaal niet wenselijk dat hij terug moet naar zijn slechte eigenaar...Als de dierenpolitie dat besluit is het niet de verantwoordelijkheid van TO.
Je kunt altijd nog bij de dierenpolitie/asiel aangeven dat het een zwervertje is.
Later is nu
Verkopen zou ik niet doen to.

Dan ben je zelf nog strafbaar ook..
quote:Dreamer schreef op 13 februari 2017 @ 14:50:

Je kunt altijd nog bij de dierenpolitie/asiel aangeven dat het een zwervertje is.Die zijn er snel achter dat het leugens zijn.
quote:7102 schreef op 13 februari 2017 @ 14:50:

[...]

Die zijn er snel achter dat het leugens zijn.

Jij zou dierenpolitie bellen. Die doen mogelijk niets. Wat zou JIJ dan doen? Jij geeft namelijk steeds alleen maar aan wat niet mag of kan, maar wat zou jij dan doen, als de dierenpolitie ook niets doet (en die kans is groot)

In Nederland blijven kan waarschijnlijk niet en zou ook raar zijn voor andermans hond.
Later is nu
Ik schrijf zowiezo de opties even op een rijtje en ga deze week gewoon even nadenken wat ik uiteindelijk ga doen. Het gaat voor mij om het hondje en dat die goed terecht komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven