Wat met hond doen?

13-02-2017 14:01 174 berichten
Goededag.

Ik heb er mee ingestemd dat ik een aantal weken op de hond van een familielid pas. Ik heb geen contact met deze familielid, whatsapp en telefoon zijn niet bereikbaar. Wij hebben een datum afgesproken dat hij zou terugkomen maar nu hoor ik via via dat deze persoon zijn duur verlengt heeft zonder met mij te overleggen. Ik emigreer volgende maand (begin Maart) en de hond kan echt niet mee. Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen? Is verkopen te cru? Ik zou overigens wel zelf een geschikt baasje voor hem zoeken. Graag hoor ik suggesties. Ik heb ookal gekeken voor een pleeggezin, maar die zie ik eigenlijk alleen voor puppies of buitenlandse honden..
Je mag de hond van iemand anders niet dumpen in een asiel of verkopen. Het dier is niet van jou, dus als jij dat doet ben je strafbaar.
quote:Filee schreef op 14 februari 2017 @ 17:07:

Je mag de hond van iemand anders niet dumpen in een asiel of verkopen. Het dier is niet van jou, dus als jij dat doet ben je strafbaar.Wat denk je dan van al die mensen die keurig een loslopende hond, die niet van hun is, naar het asiel brengen? Dat ze daarna een bezoekje krijgen van oom agent?
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 februari 2017 @ 17:18:

[...]

Wat denk je dan van al die mensen die keurig een loslopende hond, die niet van hun is, naar het asiel brengen? Dat ze daarna een bezoekje krijgen van oom agent?

Dat is wat anders dan een hond waarvan je weet wie de eigenaar is ergens dumpen. Daarom gaan de meeste gevonden dieren ook via de dierenambulance naar het asiel. Dit ook om misbruik te voorkomen, want je wil niet weten hoeveel mensen de vervelende kat van de buren afleveren als zwerver om ervan af te zijn of een eigen dier als zwerver binnenbrengen zodat ze geen afstandskosten hoeven te betalen.

Als TO daar een hond komt afstaan die niet van haar is willen ze hem zeer waarschijnlijk niet eens aannemen omdat het baasje alleen afstand kan doen. Of ze verwijzen haar door naar de dierenambulance, die hem dan officieel als zwerver moet ophalen en afleveren bij asiel.

Je mag de hond van iemand anders niet dumpen in een asiel of verkopen. Het dier is niet van jou, dus als jij dat doet ben je strafbaar.

De eigenaar is spoorloos, onbereikbaar en de hond heeft dus de facto geen baas nu.

Ik zie echt niet in wat er strafbaar is aan dit dier een onderkomen te geven in het asiel.
quote:Bestaardigopzich schreef op 13 februari 2017 @ 16:27:

Schrik een beetje van de optie om het beestje aan het hek van het asiel te binden.. soms gooien mensen zelfs een hondje of kat over het hek.

Pas stond er nog in de krant dat de politie een zwaar onderkoelde hond die vastgebonden was aan het hek van het asiel hier heeft meegenomen; de sukkels wisten kennelijk niet dat het asiel verbouwd wordt en, dus, gesloten. Die dag zou er niks gebeuren qua bouwen en zou dus gewoon doodgevroren zijn als niemand ingegrepen had, een man die zijn hond uitliet zag het beestje zitten en heeft politie gebeld.

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:gucciguilty schreef op 14 februari 2017 @ 17:28:

[...]

Dat is wat anders dan een hond waarvan je weet wie de eigenaar is ergens dumpen. Daarom gaan de meeste gevonden dieren ook via de dierenambulance naar het asiel. Dit ook om misbruik te voorkomen, want je wil niet weten hoeveel mensen de vervelende kat van de buren afleveren als zwerver om ervan af te zijn of een eigen dier als zwerver binnenbrengen zodat ze geen afstandskosten hoeven te betalen.

Als TO daar een hond komt afstaan die niet van haar is willen ze hem zeer waarschijnlijk niet eens aannemen omdat het baasje alleen afstand kan doen. Of ze verwijzen haar door naar de dierenambulance, die hem dan officieel als zwerver moet ophalen en afleveren bij asiel.

Nee, de dierenambulance en de dierenasiels werken samen onder de paraplu van de dierenbescherming. De dierenambulance is bedoeld voor dieren in acute nood en de asiels zijn bedoeld voor de opvang van dieren die geen thuis (meer) hebben.

Dus dat een ritje met de ambulance aan een af te staan huisdier een officieel tintje geeft is echt onzin. Je veroorzaakt hiermee alleen maar onnodige kosten wat af gaat van het geld wat de dierenbescherming ter beschikking heeft voor hulp aan dieren.

Als er geen andere mogelijkheid is dan is het asiel de aangewezen plaats om de hond onder te brengen. Als je daarvoor het woord 'dumpen' wil gebruiken dan mag dat, maar in mijn ogen doe je dan de mensen tekort die bij de asiels heel hard werken om huisdieren goed op te vangen en te herplaatsen.

En als je het zielig vindt voor de hond (en dat is het ook), maar geen andere mogelijkheid hebt, dan kan je een bedrag doneren aan het asiel en/of de dierenbescherming zodat zij nog beter dieren kunnen helpen en opvangen.
quote:shifty schreef op 14 februari 2017 @ 17:41:

[...]

Nee, de dierenambulance en de dierenasiels werken samen onder de paraplu van de dierenbescherming. De dierenambulance is bedoeld voor dieren in acute nood en de asiels zijn bedoeld voor de opvang van dieren die geen thuis (meer) hebben.

Dus dat een ritje met de ambulance aan een af te staan huisdier een officieel tintje geeft is echt onzin. Je veroorzaakt hiermee alleen maar onnodige kosten wat af gaat van het geld wat de dierenbescherming ter beschikking heeft voor hulp aan dieren.

Als er geen andere mogelijkheid is dan is het asiel de aangewezen plaats om de hond onder te brengen. Als je daarvoor het woord 'dumpen' wil gebruiken dan mag dat, maar in mijn ogen doe je dan de mensen tekort die bij de asiels heel hard werken om huisdieren goed op te vangen en te herplaatsen.

En als je het zielig vindt voor de hond (en dat is het ook), maar geen andere mogelijkheid hebt, dan kan je een bedrag doneren aan het asiel en/of de dierenbescherming zodat zij nog beter dieren kunnen helpen en opvangen.Bij mensen gebeurt dit ook hoor. Als er iemand voor het ziekenhuis in elkaar zakt, moet deze toch echt eerst met de ambulance worden opgehaald om vervolgens naar de eerste hulp gebracht te mogen worden.
quote:Filee schreef op 14 februari 2017 @ 17:43:

[...]

Bij mensen gebeurt dit ook hoor. Als er iemand voor het ziekenhuis in elkaar zakt, moet deze toch echt eerst met de ambulance worden opgehaald om vervolgens naar de eerste hulp gebracht te mogen worden.

Als dat al gebeurd dan is dat omdat dat de snelste en veiligste manier is om ze naar de eerste hulp te krijgen (acute nood) en niet om het een officieel tintje te geven.

En los daarvan is het een vergelijking die ook nergens op slaat: Omdat mensen die in elkaar zakken met een ambulance vervoerd worden moet je je hond die je naar het asiel wil brengen door de dierenambulance laten ophalen?

Ik denk niet dat je je realiseert wat voor onnodige kosten je hiermee veroorzaakt.
quote:shifty schreef op 14 februari 2017 @ 17:58:

[...]

Als dat al gebeurd dan is dat omdat dat de snelste en veiligste manier is om ze naar de eerste hulp te krijgen (acute nood) en niet om het een officieel tintje te geven.

En los daarvan is het een vergelijking die ook nergens op slaat: Omdat mensen die in elkaar zakken met een ambulance vervoerd worden moet je je hond die je naar het asiel wil brengen door de dierenambulance laten ophalen?

Ik denk niet dat je je realiseert wat voor onnodige kosten je hiermee veroorzaakt.

Opstartster kan als ze naar 't buitenland vertrekt natuurlijk het beest ook gewoon los op straat zetten en "maar laten lopen".

Wordt ie ook vroeg of laat opgepikt door een dierenambulance.

Je kan de rekening van dat ritje altijd proberen door te factureren aan zijn vroegere baas.

Diegene wiens schuld het vooral is.

Je mag de hond van iemand anders niet dumpen in een asiel of verkopen. Het dier is niet van jou, dus als jij dat doet ben je strafbaar.Maar wat moet TO dan doen volgens jou? Op straat zetten? In Nederland blijven tot de eigenaar het behaagd weer langs te komen? Ze zal toch wat moeten. Wat mij betreft heeft de eigenaar dit zelf op de hals gehaald, door zomaar zn hond niet op te halen.
Later is nu
quote:gucciguilty schreef op 14 februari 2017 @ 17:28:

[...]

Als TO daar een hond komt afstaan die niet van haar is willen ze hem zeer waarschijnlijk niet eens aannemen omdat het baasje alleen afstand kan doen. Of ze verwijzen haar door naar de dierenambulance, die hem dan officieel als zwerver moet ophalen en afleveren bij asiel.Maar heeft het baasje geen afstand gedaan, toen hij zn hond niet op de afgesproken dag op kwam halen? Wat nou als hij er over 14 dagen niet is, wie is dan verantwoordelijk voor deze hond? Heeft hij dan wel of niet afstand gedaan?
Later is nu
Is die persoon, die het verhaal aangehoord heeft uit betrouwbare bron, dat eikel langer vakantie viert, niet toevallig dat familielid die het hondje niet kan opvangen ?
quote:7102 schreef op 14 februari 2017 @ 12:25:

[...]

En hoe gaat het met contact opnemen met het dierenasiel? Wat zeggen zij er van?

Ik zou inderdaad een facebookoproep neer zetten met een foto van de hond er bij dat je contact zoekt met de eigenaar.

Vreemd dat Destiny niets meer laat horen!? Ik maak me echt druk om dat beestje zou hem zo op willen vangen geen probleem ik heb ook een hond, een klein ras die iedereen bij voorbaat al lief vind. Ook andere honden bedoel ik. Dat risico durf ik wel te nemen.. dan mag Destiny een papier tekenen waarin ze de hond aan mij overdraagt en waarom; als het Facebook-bericht niets oplevert (bewijs dat je je best hebt gedaan) vind ik het toch zielig dat dat hondje de dupe is, het asiel is als noodoplossing prima maar als ik naar mijn doggy kijk: hij zou GEK worden in een asiel. Veel te aanhankelijk en op mensen gericht.

De eigenaar mag dan aan MIJ uitleggen waar hij mee bezig is en waarom hij de hond in de steek heeft gelaten *stroopt mouwen op*

Ben echt benieuwd wat het dierenasiel heeft gezegd; dat moet nu toch wel gebeurd zijn!?!
quote:Bestaardigopzich schreef op 14 februari 2017 @ 20:26:

[...]

Vreemd dat Destiny niets meer laat horen!? Ik maak me echt druk om dat beestje zou hem zo op willen vangen geen probleem ik heb ook een hond, een klein ras die iedereen bij voorbaat al lief vind. Ook andere honden bedoel ik. Dat risico durf ik wel te nemen.. dan mag Destiny een papier tekenen waarin ze de hond aan mij overdraagt en waarom; als het Facebook-bericht niets oplevert (bewijs dat je je best hebt gedaan) vind ik het toch zielig dat dat hondje de dupe is, het asiel is als noodoplossing prima maar als ik naar mijn doggy kijk: hij zou GEK worden in een asiel. Veel te aanhankelijk en op mensen gericht.

De eigenaar mag dan aan MIJ uitleggen waar hij mee bezig is en waarom hij de hond in de steek heeft gelaten *stroopt mouwen op*

Ben echt benieuwd wat het dierenasiel heeft gezegd; dat moet nu toch wel gebeurd zijn!?!Jij. Heldin. Niets dan respect. Mijn steun heb je. Als ik niet zoveel zou werken en mijn hondje door mijn mams wordt opgevangen (en die wil er geen twee opvangen) was het hondje ook van harte welkom bij mij. Laat die klaploper maar komen.
Zorg dan wel dat je het papierwerk goed geregeld hebt voor het geval dat je de politie op je dak krijgt.
Jeetje zit te blozen hier... maar ik werk thuis, heb een lieve buuf die áls ik een keer langer dan een paar uurtjes weg moet met liefde voor mijn hond wil zorgen (en die van de andere buren) en het gaat niet om een reuzenras.. dus hij eet me ook niet echt arm.

Zou inderdaad wel e.e.a. op papier willen hebben én deze hele discussie uitprinten kortom goed duidelijk maken dat er geen andere oplossing was.

Alleen vreemd dat Destiny nog steeds niets heeft laten horen, Destiny?? Wat zeiden ze in het asiel? Laat wat van je horen zal me een worst wezen op wiens naam hij staat zolang we kunnen aantonen dat opvang bij een particulier -ik dus- de enige mogelijkheid was is hij hier welkom; jij hebt zwart op wit dat je hem niet zomaar ergens gedumpt hebt: klaar, toch??
hallo?
Vreemd, mijn bericht was opeens weg! Ik ga het nog een keer proberen.

Sorry voor geen reactie, ik ben zo ontzettend druk met de emigratie. Daarom liet ik niks van mij horen. Ik heb een bericht rondgestuurd naar familie dat hond naar het asiel gaat. Familielid melde zich en gaat voor de hond zorgen tot baasje terug is. Familie zal een oogje in het zeil houden en kijken of het goed gaat wanneer baasje terug is, hun zijn ook geschrokken van deze situatie..

Vanavond veel knuffelen, straks uitlaten, snoepjes geven en dan breng ik hond morgen weg..
quote:Bestaardigopzich schreef op 14 februari 2017 @ 21:11:

Jeetje zit te blozen hier... maar ik werk thuis, heb een lieve buuf die áls ik een keer langer dan een paar uurtjes weg moet met liefde voor mijn hond wil zorgen (en die van de andere buren) en het gaat niet om een reuzenras.. dus hij eet me ook niet echt arm.

Zou inderdaad wel e.e.a. op papier willen hebben én deze hele discussie uitprinten kortom goed duidelijk maken dat er geen andere oplossing was.

Alleen vreemd dat Destiny nog steeds niets heeft laten horen, Destiny?? Wat zeiden ze in het asiel? Laat wat van je horen zal me een worst wezen op wiens naam hij staat zolang we kunnen aantonen dat opvang bij een particulier -ik dus- de enige mogelijkheid was is hij hier welkom; jij hebt zwart op wit dat je hem niet zomaar ergens gedumpt hebt: klaar, toch??Dit vind ik echt heel lief van je zeg! Heel erg bedankt! Hond gaat naar familie, dus het is heel nodig, maar nogmaals echt lief van je!
Pfjieuw... gelukkig dat we iets van je horen, maakte me echt zorgen.

Fijn dat er een ander familielid op kan passen hopelijk zonder tijdslimiet? Dat er niet over een paar weken weer problemen zijn want als ik dit zo lees (eigenaar heeft zich niet gemeldt anders had je dat wel verteld lijkt me) is dat beestje sowieso beter af op een ander adres... Zo ga je niet met je hond om, toch?

Ik zou het niet kunnen... ik hoop eerlijk gezegd dat hij bij dat andere familielid kan blijven als dat wél echte dierenliefhebbers zijn!

Geef de hond een dikke knuffel van me, is heel wat voor zo'n beestje om van hot naar her gebracht te worden (niet jouw schuld, schuld van eigenaar dat begrijp ik!)

Goede reis alvast!
Fijn dat het opgelost is, Destiny!

EN succes met je emigratie verder
Later is nu
quote:xdestiny schreef op 14 februari 2017 @ 21:20:

Vreemd, mijn bericht was opeens weg! Ik ga het nog een keer proberen.

Sorry voor geen reactie, ik ben zo ontzettend druk met de emigratie. Daarom liet ik niks van mij horen. Ik heb een bericht rondgestuurd naar familie dat hond naar het asiel gaat. Familielid melde zich en gaat voor de hond zorgen tot baasje terug is. Familie zal een oogje in het zeil houden en kijken of het goed gaat wanneer baasje terug is, hun zijn ook geschrokken van deze situatie..

Vanavond veel knuffelen, straks uitlaten, snoepjes geven en dan breng ik hond morgen weg..

Wel fijn dat je alsnog een plekje voor de hond hebt gevonden.

Stom eigenlijk dat wij er niet aan gedacht hebben om het aan familie of vrienden te vragen ....

Oh ja, ik weet al weer waarom:

Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen?

quote:shifty schreef op 14 februari 2017 @ 21:55:

[...]

Wel fijn dat je alsnog een plekje voor de hond hebt gevonden.

Stom eigenlijk dat wij er niet aan gedacht hebben om het aan familie of vrienden te vragen ....

Oh ja, ik weet al weer waarom:

Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen?

Daar heb je wel een punt... dat was HET probleem; hij kon nergens terecht. Laten we hopen dat iemand bij het woord 'asiel' dacht nou als het zo'n groot probleem is kan hij wel bij mij. Ik hoop echt dat hij goed wordt opgevangen en nog beter bij iemand komt en BLIJFT die er wel goed voor zorgt want de eigenaar kan beter een Pokemon gaan vangen. Of een vlieg, mag ook.
Ik denk dat diegene de eigenaar van de hond niet uit de brand wilde helpen, maar TO wel, omdat die in een heel andere situatie zit en ook slachtoffer van de eigenaar is. Dan sta je er als familie weer anders in, denk ik.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven