W-Bike ipv auto
dinsdag 14 februari 2017 om 22:52
dinsdag 14 februari 2017 om 23:05
quote:Happyface82 schreef op 14 februari 2017 @ 23:02:
Ja enkele reis idd. Maar dan verkoop ik de auto, dus dan kan ik nooit meer de auto pakken. Altijd fietsen. Ook met een kindje van 1,8 jaar en dan ook nog twee dagen 15 km extra om mijn kindje op te halen.Waarom meteen de auto verkopen? Ik zou hem nog even aanhouden totdat je zeker weet dat zo'n fiets echt iets voor je is.
Ja enkele reis idd. Maar dan verkoop ik de auto, dus dan kan ik nooit meer de auto pakken. Altijd fietsen. Ook met een kindje van 1,8 jaar en dan ook nog twee dagen 15 km extra om mijn kindje op te halen.Waarom meteen de auto verkopen? Ik zou hem nog even aanhouden totdat je zeker weet dat zo'n fiets echt iets voor je is.
dinsdag 14 februari 2017 om 23:19
woensdag 15 februari 2017 om 00:23
Ik fiets 25 of 35 enkele reis (afhankelijk van of ik zin heb in de lange snelle route of de korte langzame route) op een gewone fiets en vind het prima te doen. Ik heb mijn auto niet verkocht en heb meerdere OV alternatieven voor als het ijzelt of stormt. Het aantal keren dat ik gebruik maak van de alternatieven valt heel erg mee. Minder dan eens in de 2 weken. Misschien 20 per jaar. Hoe leuk vind je kindje achterop zitten, 15km lang als hij/zij moe is? Moet je kindje ook achterop als het straks naar school gaat?
woensdag 15 februari 2017 om 06:22
Ik verbaas mij over sommige adviezen hier.... maar dat komt ook omdat ik bijna nooit een auto heb gehad, dus ik weet niet beter. Mijn kids trouwens ook niet, die vinden het juist gezellig en kletsen de oren van je hoofd!
Maar als het enkele reis is, dan is het wel ver! En zou ik zeker kijken of er alternatieven zijn wanneer het slecht weer is. OV? Ik heb jaren lang 15km enkele reis gefietst op een normale fiets naar mijn ft werk en vond dat heerlijk!
Kijk eens of je een week een electrische fiets mag lenen om het eens uit te proberen...
Maar als het enkele reis is, dan is het wel ver! En zou ik zeker kijken of er alternatieven zijn wanneer het slecht weer is. OV? Ik heb jaren lang 15km enkele reis gefietst op een normale fiets naar mijn ft werk en vond dat heerlijk!
Kijk eens of je een week een electrische fiets mag lenen om het eens uit te proberen...
woensdag 15 februari 2017 om 06:33
quote:koekkie schreef op 15 februari 2017 @ 06:22:
Mijn kids trouwens ook niet, die vinden het juist gezellig en kletsen de oren van je hoofd!
Dit lijkt mij nou niet de reden om te moeten fietsen. In de auto hebben wij het ook heel gezellig.
To, ik zou het niet doen. Wat als je een keer niet lekker bent. Of slecht weer. Je hebt dan geen keuze meer. Een goede fiets is duur en die moet ook onderhouden worden.
Mijn kids trouwens ook niet, die vinden het juist gezellig en kletsen de oren van je hoofd!
Dit lijkt mij nou niet de reden om te moeten fietsen. In de auto hebben wij het ook heel gezellig.
To, ik zou het niet doen. Wat als je een keer niet lekker bent. Of slecht weer. Je hebt dan geen keuze meer. Een goede fiets is duur en die moet ook onderhouden worden.
woensdag 15 februari 2017 om 06:44
Voor mijzelf zou ik het geen probleem vinden, maar ik denk niet dat mijn kinderen graag zou lang op de fiets zouden hebben gezeten na een lange dag. Sowieso moet je een goed alternatief hebben met OV of meerijden met iemand, want met ijzel is het niet fijn rijden met een kind achterop. Warm aankleden lijkt mij ook lastig, stilzittend koel je snel af.