Kost en inwoon
dinsdag 14 februari 2017 om 23:45
Hallo,
Volwassene (30 jaar) die nog bij haar ouders woont.
Betaalt zelf kleding (alles, ook lingerie, jassen en schoenen)
concerttickets
openbaar vervoer
sessies psycholoog (€160/maand) (België)
andere medische kosten (huisarts, psychiater (€22/ 8 weken, medicatie)
uitgaan (drank, etentje)
allerlei / verzorging (ladyshave, scheermesjes, scheergel, bodylotion, handcrème, gezichtsverzorging, scrub,..)
Ontspanning, af en toe een snack/snoep
Heeft inkomen van € 900 (uitkering - heeft handicap - nu arbeidsongeschikt)
Woont nog thuis omwille van handicap
Wat is een redelijk bedrag om de kosten (kost en inwoon) te dekken?
Volwassene (30 jaar) die nog bij haar ouders woont.
Betaalt zelf kleding (alles, ook lingerie, jassen en schoenen)
concerttickets
openbaar vervoer
sessies psycholoog (€160/maand) (België)
andere medische kosten (huisarts, psychiater (€22/ 8 weken, medicatie)
uitgaan (drank, etentje)
allerlei / verzorging (ladyshave, scheermesjes, scheergel, bodylotion, handcrème, gezichtsverzorging, scrub,..)
Ontspanning, af en toe een snack/snoep
Heeft inkomen van € 900 (uitkering - heeft handicap - nu arbeidsongeschikt)
Woont nog thuis omwille van handicap
Wat is een redelijk bedrag om de kosten (kost en inwoon) te dekken?
woensdag 15 februari 2017 om 00:06
Lingerie? Jassen (meervoud?)?
Spaarzame mensen kopen niet meerdere jassen per jaar maar doen meerdere jaren met een jas. Ik vind het zelf heel raar om het inkomen puur als zakgeld te beschouwen en de ouders kennelijk al jaren voor normaal levensonderhoud te laten opdraaien.
Maar dat is slechts gebaseerd op deze summiere informatie.
Spaarzame mensen kopen niet meerdere jassen per jaar maar doen meerdere jaren met een jas. Ik vind het zelf heel raar om het inkomen puur als zakgeld te beschouwen en de ouders kennelijk al jaren voor normaal levensonderhoud te laten opdraaien.
woensdag 15 februari 2017 om 00:09
woensdag 15 februari 2017 om 00:11
quote:delphicat schreef op 15 februari 2017 @ 00:06:
Maar dat is slechts gebaseerd op deze summiere informatie.Dit.
Maar dat is slechts gebaseerd op deze summiere informatie.Dit.
woensdag 15 februari 2017 om 00:13
woensdag 15 februari 2017 om 00:16
quote:Phaedra__ schreef op 15 februari 2017 @ 00:13:
Dan heb je nog 500 euro vrij te besteden. Meer dan een gemiddeld huishouden p.p. overhoudt denk ik.Dat denk ik wel.
Dan heb je nog 500 euro vrij te besteden. Meer dan een gemiddeld huishouden p.p. overhoudt denk ik.Dat denk ik wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 15 februari 2017 om 00:17
Gaat dit over je eigen situatie? Wat betaal jij nu?
Is er mogelijkheid om ooit op jezelf te wonen of begeleid oid? Over wat voor soort handicap hebben we het? Ouders betalen dus ook nog het eten, de verzekeringen, mobiele telefoon? Doe je ook klussen in het huis zoals koken, was en schoonmaken?
Afhankelijk van de antwoorden zou ik 400 wel redelijk vinden.
Is er mogelijkheid om ooit op jezelf te wonen of begeleid oid? Over wat voor soort handicap hebben we het? Ouders betalen dus ook nog het eten, de verzekeringen, mobiele telefoon? Doe je ook klussen in het huis zoals koken, was en schoonmaken?
Afhankelijk van de antwoorden zou ik 400 wel redelijk vinden.
woensdag 15 februari 2017 om 00:20
quote:delphicat schreef op 15 februari 2017 @ 00:06:
Niet over deze kleine foutjes vallen (jassen meervoud), vermelding om jullie een zo duidelijk mogelijke inschatting te laten maken
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)
Niet over deze kleine foutjes vallen (jassen meervoud), vermelding om jullie een zo duidelijk mogelijke inschatting te laten maken
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)
woensdag 15 februari 2017 om 00:21
quote:ICNothing schreef op 15 februari 2017 @ 00:20:
[...]
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)Dan zit je op een flinke berg geld inmiddels. Of betaal je nu 700 kost en inwoning?
[...]
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)Dan zit je op een flinke berg geld inmiddels. Of betaal je nu 700 kost en inwoning?
woensdag 15 februari 2017 om 00:21
Ik zou minimaal 1/3 van de huur(of rente op de hypotheek), gas, water, licht, gemeentje belastingen en andere vaste laste waar je gebruik van maakt zoals tv abonnement doen en in boodschappen ook 1/3 of alles dat je gebruikt. Krijgen ze ook nog minder toeslagen omdat jij er woont?
Dus ik zou op zijn minst alle kosten die ze aan je hebben vergoeden.
Dus ik zou op zijn minst alle kosten die ze aan je hebben vergoeden.
woensdag 15 februari 2017 om 00:47
Mensen van 30 kunnen veel beter niet meer in huis bij hun ouders wonen.
Behalve als het echt hun eigen keus is en de ouders vinden het nog steeds heel gezellig met een volwassen kind in huis.
Of tijdelijk, vanwege een scheiding of zo.
Als het kind vanwege een handicap nog thuis woont, zou het kind er alles aan moeten doen om te kijken of zelfstandig wonen geen haalbare kaart is. Voor (bijna) alles is een oplossing te vinden.
En als dat volwassen kind het e.e.a. niet zelf kan uitzoeken, dan is er vast wel hulp te vinden om te begeleiden bij dat proces.
Behalve als het echt hun eigen keus is en de ouders vinden het nog steeds heel gezellig met een volwassen kind in huis.
Of tijdelijk, vanwege een scheiding of zo.
Als het kind vanwege een handicap nog thuis woont, zou het kind er alles aan moeten doen om te kijken of zelfstandig wonen geen haalbare kaart is. Voor (bijna) alles is een oplossing te vinden.
En als dat volwassen kind het e.e.a. niet zelf kan uitzoeken, dan is er vast wel hulp te vinden om te begeleiden bij dat proces.
woensdag 15 februari 2017 om 06:26
quote:ICNothing schreef op 15 februari 2017 @ 00:20:
[...]
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)Het gaat niet zozeer om die jas(sen), maar om de volgorde. Je noemt nu op wat diegene allemaal betaalt aan persoonlijke uitgaven en dan vraag je wat hij/zij hiernaast zou kunnen betalen aan levensonderhoud. In de grotemensenwereld gaat dit andersom: je betaalt je huur, GWL, verzekeringen, boodschappen en dan kijk je wat er over is voor kleding, uitgaan en make-up.
[...]
Laatste gekochte jas is van 2012 (?)Het gaat niet zozeer om die jas(sen), maar om de volgorde. Je noemt nu op wat diegene allemaal betaalt aan persoonlijke uitgaven en dan vraag je wat hij/zij hiernaast zou kunnen betalen aan levensonderhoud. In de grotemensenwereld gaat dit andersom: je betaalt je huur, GWL, verzekeringen, boodschappen en dan kijk je wat er over is voor kleding, uitgaan en make-up.