Mode & Beauty alle pijlers

Tepelpiercing

15-02-2017 16:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

om eerlijk te zijn is dit mijn eerste keer op een forum (vandaar die gekke naam). Maar ik zit er dus een tijdje al aan te denken om een tepelpiercing te laten zetten. Nou ben ik geen ervaren piercer dus heb ik wat vraagjes. Ik hoop dat ik er antwoord op mag krijgen!

Kijk dat het pijn doet is logisch. Maar is er iemand die er misschien ervaring mee heeft en de pijn kan omschrijven/vergelijken?

Ook hoorde ik dat het soms niet mooi is. Mijn tepels zijn niet altijd stijf, als ik het heel warm heb bijvoorbeeld. Maar hoe ziet het er dan uit of is je tepel altijd wel een beetje stijf met een tepelpiercing?

Verder vraag ik me af of het schadelijk is voor je tepel?

Ik kan nu even niets anders bedenken, maar tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt x
Heb je al gegoogled? Of met een piercer gesproken?

https://www.google.nl/amp ... n%3Famp%3D1?client=safari
Mijn ervaring is dat het gruwelijk veel pijn doet, maar nog minder dan 1 seconde. Daarna voelt het gewoon warm. Je tepel zal in het begin wat harder en gevoeliger zijn. Na een aantal dagen neemt dit af bij goede verzorging. Ben je een man of een vrouw? Dat is kwa piercen namelijk anders.

Vrouw: Je tepel is niet constant hard, maar steekt wel ietsje verder uit omdat de piercing er doorheen zit. Bij beweging hiervan zal deze tepel wel sneller reageren.

Mooi is een kwestie van smaak. Ik zou voor de beste genezing voor een staafje gaan, niet voor een ringetje ivm het bewegen er van.

Je haalt met piercen huid weg, dus je beschadigt je huid. Dit is niet schadelijk als je als vrouw bijvoorbeeld in de toekomst borstvoeding zou willen geven.

Vraag vooral je piercer om meer info en uitleg.
Win je informatie in bij een professional.

Ik kan jou wel zeggen dat ik de pijn heel erg vond meevallen, maar dat zegt niets over jou. Met andere woorden, je hebt er niets aan.

Over de pijn zou ik me trouwens sowieso niet druk maken, je weet dat dat een seconde of 2 duurt?

Ik snap niet dat mensen daar altijd zo bezig zijn. Je kan je beter focussen op het genezingsproces, dat kan maanden duren en dat moet je bijzonder serieus nemen.
Thanks voor de reacties! Ik ben inderdaad een vrouw (sorry vergeten te melden). Ik maak me ook niet zo'n erge zorgen om de pijn. Mijn pijngrens is vrij hoog. Het enige waar ik mee zit is dat ik bang ben dat het niet mooi staat bij mijn vorm borst/tepel. Maar daar kom ik waarschijnlijk pas achter als ik hem eenmaal heb ;P
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een tepelpiercing en ben er wel blij mee. Zetten was wel behoorlijk pijnlijk maar duurt idd niet zo heel lang. De eerste dag deed het best pijn, het klopte en brandde heel erg. Ook aanraken was erg pijnlijk. Die eerste nacht ook met mijn bh aangeslapen zodat ik nergens aan kon blijven haken. De volgende dag was de pijn eigenlijk wel weg en was het alleen nog wat gevoelig bij aanraken (je moet het 2 x per dag wassen met desinfecterende zeep).

Ik heb zelf vrij kleine tepels dus ik heb hem niet door mijn tepel zelf laten zetten maar onder mijn tepel door. Mijn tepel wordt nu idd iets verder naar voren geduwd maar dat vind ik zelf erg mooi. Ik twijfel nog steeds of ik er ook een in mijn andere tepel zal laten zetten. Dan heb ik tenminste 2 gelijke tepels;))
Ik had nooit echt gevoel in mijn tepels en met het zetten van mijn tepelpiercing ook niet echt pijn gevoeld. Dat was bij mijn navelpiercing wel anders.. Navel was nogal anders ofzo dus ze zij niks en flats auw.... Daarna legde ze uit waarom.
Er mist nog een R.
Ik vond het allemaal heel erg meevallen. De pijn duurde maar 1 seconde en daarna heb ik er geen last meer van gehad, behalve dat het in de eerste tijd wat gevoeliger was voor aanraking of dat het niet prettig voelde als ik op m'n zij lag en het staafje helemaal doorgeschoven was naar 1 kant. Maar echt pijn kan ik dat niet noemen. De genezing ging ook heel snel bij mij. Ik heb de eerste weken elke dag een schone beha aan gedaan en 2 keer per dag afgespoeld onder de douche, maar verder geen reinigingsproducten voor gebruikt. Daarnaast na elke douchebeurt goed droog gedept met wat papier de eerste tijd. Ik kan vanaf de eerste dag het staafje makkelijk bewegen en heb weinig korstjes gehad. Verder geen speciale dingen voor gedaan. Denk wel dat dit ook per persoon verschilt.

Ik vond zelf in ieder geval mijn helixpiercing 1000 keer erger, zowel qua pijn na het zetten (nog maanden last van gehad) én (vooral) de genezing. Dat was echt een ramp en heeft heel lang geduurd.
Ik vond mijn helix piercing een stuk pijnlijker en heb daar veel langer last van gehad.

Tepel gaat heel snel en bij mij was het nog een weekje gevoelig, vooral bij het schoonmaken. (Wat ik zelf ook een beetje eng vond in het begin)

Genezing ging bij mij relatief vlot en de tepel is ook niet lelijk geworden, itt mijn helix.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Oh zelf heb ik ook een helix piercing. Het is al een tijd geleden maar volgens mij viel die pijn wel mee!
Om de pijn zou ik het niet laten, ik vind het een van mijn minst pijnlijke piercings.
2 venijnige steken,en genezing viel bij mij heel goed mee. Enkel de eerste 3 dagen een vervelend gevoel als ze stijf werden. Heb ze er nu uit voor borstvoeding maar ik wil ze later wel terug laten steken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven