Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zeker een opluchting dat de 20 weken echo goed was Lilian en aardbeitje.

Hier zijn we inmiddels druk bezig met het kamertje van onze dochter, ze krijgt nu een "grote meidenkast" zodat we de commode voor de baby kunnen gebruiken. Maandag de kast opgehaald, dochter was helemaal trots. Zo leuk.

Ik heb ongeveer 4 1/2 maand verlof omdat het verlof in mijn vakantie valt. Ik vind het wel lekker. Bij onze dochter moest ik al snel weer aan het werk, vond het toen eigenlijk te snel. Nu net even wat meer tijd en rust om aan de nieuwe situatie te wennen.
Zeker een opluchting dat de 20 weken echo goed was Lilian en aardbeitje.

Hier zijn we inmiddels druk bezig met het kamertje van onze dochter, ze krijgt nu een "grote meidenkast" zodat we de commode voor de baby kunnen gebruiken. Maandag de kast opgehaald, dochter was helemaal trots. Zo leuk.

Ik heb ongeveer 4 1/2 maand verlof omdat het verlof in mijn vakantie valt. Ik vind het wel lekker. Bij onze dochter moest ik al snel weer aan het werk, vond het toen eigenlijk te snel. Nu net even wat meer tijd en rust om aan de nieuwe situatie te wennen.
Wat fijn dat de 20 weken echo's goed zijn!

Verlof. Ik heb naast 16 weken verlof nog heel wat vakantie dagen. Ik plak nog 6 weken aan mijn verlof vast. Tussendoor gaan we nog op vakantie.

Naam. Wij hebben wel n naam boven aan de lijst staan.
Hoihoi, in het begin van mijn zwangerschap had ik me in dit topic aangemeld. Maar daarna eigenlijk alleen maar regelmatig meegelezen, ik vergeet zulke dingen vaak bij te houden... :o

Maar ik wil graag weer aansluiten om van gedachten te kunnen wisselen.

Mijn gegevens nogmaals:

Sjieep - 26 jaar - 1e kindje - 18 juni uitgerekend - We willen het geslacht nog niet weten en morgen hebben we de 20 weken echo (eindelijk). Best spannend, omdat er in zijn familie een genetische afwijking voorkomt. Dus we gaan heel hard duimen dat alles goed mag zijn. Ik zal jullie op de hoogte houden en proberen wat vaker wat te posten, de weken vliegen om, vooral nu de lente er weer aan zit te komen vind ik.
Wat zijn jullie trouwens al druk met babykamers, kinderwagens, namen etc :D Wij zijn daar eigenlijk pas sinds heel kort geleden mee bezig. Het wordt nog een heel gepuzzel. In onze slaapkamer hebben we veel ramen tot aan de grond en nog een balkondeur, waardoor er eigenlijk geen ruimte overblijft waar we de wieg neer kunnen zetten. We hebben de familiewieg opgehaald en volgende week gaan we puzzelen hoe we alles het beste neer kunnen zetten.

Krijgen jullie trouwens ook al van alle kanten cadeautjes? Mijn schoonmoeder kwam aan met een foeilelijke slab (wit met zwart/rode teksten)... om vervolgens te zeggen dat ze dacht dat het helemaal mijn smaak is *zucht*. Daarna maar een heleboel fotootjes gestuurd van babykamers die wij als inspiratie hebben voor de babykamer. Hopelijk helpt het xD
Sjieep: extra spannend dan morgen maar ook weer leuk dat je weer je baby mag bewonderen.

Hier ook alles al in huis hoor :-)

Hoe gaat het met iedereen?

Hier zijn gangetje, veel last van maagzuur in de avond en trekkende pijn onder in mijn buik maar maak me voor nu geen zorgen als het langer als par dagen aan een stuk aanhoudt ga ik wel even contact opnemen met de verloskundige.

Vanavond hebben we de 3/4D echo ik ben benieuwd of ze der eigen laat zien met het gezichtje ik ben bijna 24 weken dus miss net iets te vroeg voor de vollere plaatjes maar heb een combiepakket dus kunnen dan altijd terug rond de 28 weken.

Maandag komen ze kamertje/commode/kinderwagen/ en maxicose bezorgen en dan zijn we helemaal compleet! Kan niet wachten.

Verder is het erg zwaar met al 2 kindjes maar trek het wonderbaarlijk goed ik ben alleen rond 20:00 helemaal op..
Wij zijn dus niet de enige die voor Joolz hebben gekozen , wij kwamen voor de Stokke trailz en zijn vertrokken met de geo.

Voelt iedereen zich nog een beetje fit?

Zijn er al dames die zijn begonnen met zwangerschapscursussen?

Wat is het eigenlijk een leuk tijd he na de 20 weken echo!

Iedereen voelt het kindje en je leert elkaar echt een beetje kennen.

Maakt het jullie ook zo een stuk zekerder, het 1e trimester voelde ik mij vrij onzeker en ook de periode voor de 20 weken echo.

Enfin, hier is de kinderwagen gekocht en wat kleertjes in maat 50,56 en 60.

We hebben ook al een wieg/ledikant en commode op het oog.

Uiteindelijk gaan we voor een meegroei ledikant.
Hey allemaal!

Ook veel last gehad van een trekkend pijnlijk gevoel in mijn onderbuik maar dat is de baarmoeder die groeit hier gaat het redelijk alleen nog elke ochtend misselijk pffff het trekt tegen de middag wel weg. Ik probeer er maar mee om te gaan en niks te plannen in de ochtend. Jullie misschien nog een wondermiddel wat helpt?

Verlof: hoef ik niet te plannen. Sinds het einde van de maand werkloos, contract niet verlengd ( omdat ik zwanger ben, al zullen ze dat nooit toegeven)

Spullen: mijn vader komt straks de babykamer behangen en volgende week komen de meubeltjes, heel leuk! Moeten wel nog het een en ander kopen. Ik wacht al een hele tijd op de kinderwagen maar er zijn leveringsproblemen ..

Wondertje: veel plezier met de pretecho!
Sjieep: succes met bij de 20 weken echo, miss heb je hem al gehad? Ik hoop op goed nieuws voor je!

Verlof: Ik plak na de 16 weken er nog 5 weken extra er aan vast. Dat zijn bij mij vakantie uren en wat opgespaarde uren die je krijgt in de zorg. Ik kon mij niet voorstellen dat ik mijn kindje van 2,5 maanden al naar de opvang moest brengen. Ook al zijn het maar 5 weken, ze is dan wel bijna 4 maanden en dat is toch een ander gevoel. Bevertje, als het kan, dan zou ik lekker zo veel mogelijk opnemen!

@Danny: Jammer dat je contract niet is verlengd. Toch erg vervelend dat bedrijven zo zijn. Zat je in een mannenwereld qua werk? Mijn contract loopt ook af tijdens mijn verlof. Ben erg benieuwd. Ik werk in de zorg, dus wel echt een vrouwen wereld. k wil graag blijven, volgens mij willen mijn collega's dat ik blijf en de bewoners ook. Nu maar hopen dat het management mijn nog 1x een jaar contract geeft. We gaan het mee maken.

Afgelopen week heb ik tassen en dozen vol met baby kleding, slaapzaken en dekens gehad. Ik heb de dingen die ik leuk vind eruit gehaald en gewassen en het meeste ligt nu in de kast. Moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om te bepalen wat ik echt nodig heb. Ook het seizoen waarin we bevallen is lastig. Het kan in Nederland natuurlijk snik heet zijn, maar ook gewoon koud in juni/juli/augustus. Dus ik heb nu genoeg rompertjes met lange mouwen, een paar met korte mouwen en ik denk dat ik een paar hemd-rompertjes ga kopen, voor als we in een hittegolf zitten o.i.d. Ik heb in ieder geval genoeg maat 56. Aan het eind van mijn zwangerschap ga ik kijken of ik echt maat 50 nodig ga hebben, ik verwacht namelijk een grote baby

@Wondertje: veel plezier vanavond bij de echo!

@Danny: vervelend zijn die groeipijnen hé.. Ik heb er nu vooral last van omdat ik veel hoest.. pff ik hoest de longen uit mijn lijf (wat niet handig is omdat ik al weken last heb van een diastase dus mijn buik is nu ingetapet ter ondersteuning) Door het hoeste krijg ik regelmatig steken onderin dat zijn mijn banden volgens mij. :S In ieder geval heel vervelend.
Hè meiden,

Wat een rust hier.. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en lekker aan het genieten is.

Hier in iedergeval echt flink aan het genieten! Ik heb nog nooit zoiets moois meegemaakt als zwanger zijn. Ik voel ons kleine meisje heel erg veel en volgens alle deskundige hebben wij ook een beweeglijk kind heerlijk!

Wij hadden op 3 feb de 20 weken echo, maar ons meisje liet gewoonweg haar ruggetje niet zien. Hierdoor zijn wij afgelopen vrijdag terug geweest om het ruggetje en de niertjes goed te bekijken. Dat was ook allemaal goed, dus ze is nu helemaal goed bekeken. Super fijn.

Verlof: ik begin midden november weer met werken (onderwijs), dus ruim 5 en halve maand verlof ongeveer.. Ik heb er nu al heel erg veel zin in. En ook ik zou (wanneer het kan) lekker zolang mogelijk verlof opnemen.

Kamertje: ook wij zijn al flink bezig. Commode staat, kleding kast staat, al veel spulletjes/kleertjes gekocht. Gordijnen zijn besteld, kinderwagen moeten we nog bestellen (stokke trailz) en het ledikantje moeten we nog bestellen.. Dus het schiet allemaal al aardig op

Van de week nog even bloed wezen prikken.. Ik heb sinds een aantal weken last van jeuk overal, om gek van te worden! De dokter gaf aan dat veel zwangere hier last van hebben, maar dat ze toch even het een en ander wilde uitsluiten mijn leverwaarden bekeken in mijn bloed. Was gelukkig niks gevonden en krijg nu pilletjes tegen de jeuk.. Meer last hiervan?

Fijne zondag allemaal
Maison: Ohh de jeuk! Verschrikkelijk! Hier al sinds week 8 last van (nu 24 weken) dus al 16 weken ik heb gehuild omdat ik er gek van werd echt letterlijk alles jeukte op mijn bovenbenen na.. ook laten prikken en alles was prima dus idd gewoon moeten doen met het antwoord dat het vaak voorkomt bij zwangere vrouwen. Nu lijkt t wat te verminderen maar durf er niet op te hopen.

Spullen: hier komt morgenmiddag alles binnen en komen ze ook in elkaar zetten spannend! Verder alles in huis dus dan ga ik lekker op mijn gemak wassen op de kleertjes na die doe ik echt op het einde maar de hydrofyl en badcapes washandjes en monddoekjes moeten vaker gewassen ivm dat het anders niet genoeg vocht opneemt.

De 3D echo was niet gelukt afgelopen week waardoor ik de volgende dag terug mocht komen en ja hoor ze liet zichzelf goed zien dus we hebben mooie beelden en uiteraard het gezichtje kunnen bewonderen en Jezus wat lijkt ze toch op haar kleine broertje en ook op mijn dochter maar meer toen ze kleiner was ze hebben echt hetzelfde mondje en neusje zo apart! Met 30 weken nog een keertje terug.

Fijne zondag allemaal!
Jeuk! Ik heb vanaf week 11 last van jeuk, gelukkig al n stuk minder nu dan in her begin. Maar heel herkenbaar je wordt er gek van!

Kamertje, als het goed is wordt die over n paar weken bezorgt. Ik kan niet wachten om het in te richten.

Wondertje wat tof dat je je zoontje herkende in de 3D echo. Ben benieuwd of dat nog zo is als ze geboren is!

Kaartjes. Het ontwerp voor ons geboorte kaartje is klaar. Gister een proefdruk gemaakt. Ben heel benieuwd.

Nu de adressenlijst maken naar wie we allemaal n kaartje sturen. Ik hoop zo dat ik niemand vergeet!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met die ellendige jeuk.. Bij mij is het ook op plekken over mijn gehele lichaam. Vooral ook op mijn hoofdhuid Ik heb nu ook veel wondjes van het open krabben... Wat een ellende Maargoed, als het maar niet schadelijk is voor de baby kan ik er mee leven! Slikken jullie iets tegen de jeuk? Ik hoorde dat er ook pilletjes voor zijn..

Wat fijn dat morgen alles binnenkomt wondertje! Heerlijk om lekker in te richten.

Smurf: wat leuk dat jullie al bezig zijn met de kaartjes! Hier moeten wij ons nog in gaan verdiepen..
Jeuk. Ik heb voor me huid koelzalf zonder rozenolie van de apotheek, je heb ook iets soort gelijks bij de drogist. En ik had ook me hoofd en ben van shampoo gewisseld. Gebruik nu van garnier loving blends milde haver. Witte fles met n licht roze dop. Het hielp niet gelijk de eerste x maar na n paar keer wassen ( zijn regelmatig in de aanbieding 1+1 gratis)

Online kon ik niet echt n kaartje vinden dus zijn naar n drukkerij geweest. Daar lieten ze de mogelijkheid met letterpress zien. Dan kan alles wat je wil. Dus ik heb nu n kaartje ontworpen en online kreeg je n gratis proefdruk ( geen letterpress) maar de drukkerij kan dat met het ontwerp.

Wondertje veel plezier met inrichten!
Jeuk. Ik heb voor me huid koelzalf zonder rozenolie van de apotheek, je heb ook iets soort gelijks bij de drogist. En ik had ook me hoofd en ben van shampoo gewisseld. Gebruik nu van garnier loving blends milde haver. Witte fles met n licht roze dop. Het hielp niet gelijk de eerste x maar na n paar keer wassen ( zijn regelmatig in de aanbieding 1+1 gratis)

Online kon ik niet echt n kaartje vinden dus zijn naar n drukkerij geweest. Daar lieten ze de mogelijkheid met letterpress zien. Dan kan alles wat je wil. Dus ik heb nu n kaartje ontworpen en online kreeg je n gratis proefdruk ( geen letterpress) maar de drukkerij kan dat met het ontwerp.

Wondertje veel plezier met inrichten!
Jeuk... hier ook enorm last van, mijn huid is gewoon veel droger als anders. Ik gebruik vaseline-lannete crème van de apotheek, en voor de rest zo weinig mogelijk parfum e.d. in de zeep. Daar krijg ik nl alleen nog maar meer jeuk van.

Straks heb ik een telefonische afspraak met de arbo. Helaas ging het de afgelopen weken niet helemaal fantastisch met de misselijkheid. Van mijn man moet ik eerlijk zijn over hoe het gaat, maar ik ben bang dat ik dan niet meer mag werken voor de paar uurtjes die afgesproken zijn. Hopen dat het meevalt.

Hier afgelopen week ook eens over geboortekaartjes begonnen. Blijkt dat manlief het al helemaal heeft bedacht... gewoon dezelfde als de vorige keer... die was toch goed? Wordt dus nog even een discussiepuntje.

Verder ook gehad over de bevalling. Ik wil graag thuis bevallen, vorige bevalling verliep prima dus ik wil gewoon lekker thuis in mijn eigen omgeving. Moet alleen meneer nog wel overtuigen dat dat echt veilig is. Hij voelde zich vorige keer best machteloos terwijl ik dat gevoel niet heb gehad, ik zat in een soort roes met maar één doel voor ogen. Ik denk dat we dit puntje nog maar eens bij de verloskundige moeten overleggen, misschien is hij daardoor te overtuigen.
Hi allemaal, zo was even een tijdje terug.. Maar heb weer bij gelezen! Voel me de laatste tijd weer erg moe, dus blij als ik mijn werk goed kan doen en mijn vriendinnen af en toe zie.. Vandaag besproken met de verloskundige, die adviseerde wat extra vitamine tabletjes en nog meer rust nemen .. Ga ik maar naar luisteren!

Leuk dat iedereen al zo ver is met spulletjes kopen en het kamertje! Wij zijn druk met t kamertje (commode en kast schilderen en wandje schilderen en behangen). Als dat klaar is ga ik spulletjes kopen en bestellen! Nu al zin in... Of denken jullie dat ik haast moet maken met bv de kinderwagen, weet niet hoe t zit met levertijden? Gaan voor de joolZ day 2, maar weten nog niet welke kleur..
Mijmama. Lekker makkelijk gedacht van je man. Wie weet kan je hem overtuigen om thuis te bevallen lekker in je eigen omgeving.

Hartje. Wij hebben de joolz day2 besteld in hippo grey. Bij ons wordt die later geleverd dan in eerste instantie afgesproken was. Maar nog steeds ruim optijd. ( wij waren er snel iit dus hebben her gelijk besteld) succes met het kiezen van de kleur.
Hey allemaal!

Van jeuk nog bijna geen last gehad, een van de weinige kwaaltjes die me nog bespaart is gebleven. Ik ben wel heel eerlijk dat ik zwanger zijn niet zo genieten vind. Maak me om veel druk, veel last van hormonen en huilbuien, nog misselijk. Ik vind de echo's wel heel leuk maar die krijg je maar weinig haha!

Deze week komt de kinderwagen binnen, mutsy igo urban nomad. Teveel keus!! maar deze is het geworden. Al een tijdje geleden besteld maar kon nu pas geleverd worden.

@lillian ik werkte niet in de mannenwereld maar in een winkel (drogist). Als je daar iets kreeg (ziek/zwangerschap) dan wist je al eigenlijk dat je geen verlening kreeg. Ook echt geen leuke bazin daar! De opleiding die ik gedaan heb is weinig werk in. Maak me daar voor na de zwangerschap al druk om :(
Ik zal ook even een update geven. Afgelopen donderdag hebben we de 20 wk echo gehad. Gelukkig was alles helemaal goed, groei goed op schema en baby was flink aan het gymnastieken. :-) Wel fijn, ik voel heel vaak schopjes en het gaat ook steeds harder haha.

We zijn wel bezig om alle spulletjes te kopen, maar de kinderwagen komen we nog niet goed uit. We hebben voor een prikkie een complete Mutsy combiwagen met maxicosi gekocht. Maar eigenlijk wil ik voor ons eerste kindje toch wel een nieuwe... dilemma! Ook een dilemma met de wieg, we hadden namelijk al de familiewieg gekregen waar ikzelf ook in gelegen heb. Rotan met wit onderstel wat nu best weer hip is. Maar hij is echt groot en we hebben al zo weinig ruimte, daarnaast is de bekleding en matras (moet op maat gemaakt) echt aan vervanging toe en moet het metalen onderstel nodig opnieuw geverfd. Dus dat gaat alles bij elkaar een flinke duit kosten. En nu zagen we gisteren bij Babypark een supermooie strakke wieg die we beiden meteen heel gaaf vonden... maarja, die kost ook (incl matras) bijna €200... dilemma nummer 2 dus. Maar we hebben nog even, dus dat komt vast wel goed. :-)

Jeuk heb ik eigenlijk bijna geen last van, behalve nu ik jullie berichtjes gelezen heb... ;) Soms jeuken mijn borsten en buik een beetje, maar dat is niet zo zeer vervelend.
Wij doen geen wieg Sjieep... meteen een ledikantje, wat bij een babykamer zit. Is dat geen optie om kosten te besparen? Anders zit je straks met wieg daarna ledikant en verschillende dekentjes en lakentjes...
He meiden, vandaag ben ik dan toch naar de apotheek gegaan om de medicijnen op te halen die de dokter vorige week had voorgeschreven tegen de jeuk. Ik slik gewoon liever niks tijdens mijn zwangerschap, dus had het echt uitgesteld...Omdat de jeuk echt ondraaglijk is gaan worden en ik vanmorgen wel kon huilen van de jeuk toch de medicijnen opgehaald (cetirizine 2HCL).

Ik heb vanmiddag ook nog mijn vk gebeld om te vragen of ik het echt mocht.. Ook zij gaf aan dat ik het mocht gebruiken..

Maar TOCH zit het mij niet lekker.. als ik het opzoek op internet staan er toch weer verschillende verhalen overal pffffff

Daarnaast ook nog een verzachtende crème gekocht bij de apotheek ( van LA ROCHE)..

Meer bekend met cetirizine? Ik heb vanmiddag een pil ingenomen en ik moet zeggen dat het wel echt werkt.. maar toch blijft het niet lekker zitten
Sorry dames ik verwaarloos het topic een beetje. Ik zit op facebook in 2 groepen en vind dat toch fijner dan op het forum.

Hier gaat alles goed mijn dochtertje was gisteren jarig en is 1 jaar geworden was best even een emotioneel momentje. Morgen een mijlpaaltje 24 weken! Dat betekend dat je kindje levensvatbaar is natuurlijk wil je niet dat het dan geboren word maar de gedachten is wel fijn. Verder is het een heerlijke druktemaker voel hem echt heel veel bewegen en hij kan al flink schoppen haha. Enige waar ik veel last van heb is maagzuur bah bah word er helemaal naar van.
Maison mijn tante ( appotherkersassistente) raade mij koelzalf zonder rozenolie aan. Als het leuk smeer ik dat er op. Bij mij helpt het. Ik heb geen ervaring met pillen ( slik ook t liefs zo minmogelijk)

Prettymama ik heb geen Facebook maar snap wel dat dat makkelijker is.

Gefeliciteerd met je dochtertje

24 weken wat gaat het snel nu he.
Hey prettymama .. is het mogelijk om mee te kletsen op facebook, lijkt mij ook makkelijker! Zijn dat ook meiden die in juni zijn uitgerekend?

Proficiat met je dochtertje.. maar dan ben je snel zwanger geraakt na je eerste bevalling! Was dat wel bewust? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven