Waar gaan we heen?

15-02-2017 13:20 9 berichten
Komend weekend zijn partner en ik plots vrij en kinderloos.

Van zaterdag ochtend tot maandag avond willen we er even samen uit.

Maar waar heen?

We blijven het liefst niet in nl dus een vd buurlanden,wie heeft een leuk idee?

Cultuur,stand,natuur,actief we vinden veel leuk zolang het maar gene vakantie park is.
Frankrijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kopenhagen? Berlijn?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Engeland! 3,5 uur rijden naar Calais, 2,5 uur op de boot, en dan naar Canterbury of zo (is uur rijden vanaf Dover).
Luxemburg? Eiffel? Allebei 4 uur rijden vanuit midden Nederland. Vooral als je voor natuur gaat. Brugge of Gent voor een leuk stadje, lekker Belgisch eten.

Keulen is ook een leuke stad om te bezoeken.

Ardennen voor wandelen?
Bedankt voor alle ideen!

Er zitten leuke opties bij!

Frankrijk is denk ik wel een beetje ver voor drie dagen.

En van uit onze woonplaats zijn wij helaas niet in 3,5 uur in calias
Borkum? Vanaf de Eemshaven nog geen uur varen. Vanaf de haven op Borkum vertrekt er een treintje naar het stadje. Mooi strand daar, boulevard, leuke winkeltjes, gezellige restaurantjes en musea in het stadje, heel mooi duingebied.

En deze tijd van het jaar zijn de toeristen ook niet zo massaal aanwezig, al zal er dit weekend wel wat meer toerisme zijn dan andere weken gezien hier in het noorden de voorjaarsvakantie begint.
Waar woon je dan ongeveer in NL? Ik vind Antwerpen en Lille leuk voor een weekendje weg. Of Keulen. In Düsseldorf zit een straatje met Japanse winkels en restaurants, vind ik ook altijd leuk om naartoe te gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:aikidoka schreef op 15 februari 2017 @ 13:39:

Luxemburg? Eiffel? Allebei 4 uur rijden vanuit midden Nederland. Vooral als je voor natuur gaat. Brugge of Gent voor een leuk stadje, lekker Belgisch eten.

Mee eens!

Op advies van Viva-forummers (nogmaals dank!) ben ik naar het Müllertal in Luxemburg gegaan, een gebied dat ook wel de bijnaam 'klein Zwitserland' heeft. Bijvoorbeeld de E1-wandeling van Echternach naar Berdorf en via een andere weg weer terug is 11km, duurt ongeveer 4 uur en is prachtig. Je komt door diepe rots-sleuven en prachtige bossen, al zijn die nu misschien niet zo groen. De bordjes zijn heel makkelijk te volgen. Alleen even het beginnetje zien te vinden bij het busstation in Echternach.

Ik zat in een fijn hotel in het gat Ralingen, nog net Duitsland (10 meter verderop begon Luxemburg). Met een goed restaurant in het hotel. In Duitsland is het eten goedkoper; in Luxemburg de benzine.

Trouwens, de permanente fototentoonstelling in kasteel Clervaux is ook erg de moeite waard, het raakte me echt. In de jaren 40 door het MoMA (New York) samengesteld, en nog steeds actueel. Het laat zien hoe verschillend en toch allemaal hetzelfde we zijn als mensen over de hele aarde. Prachtige beelden.

De Eifel lijkt me ook heel mooi.

En misschien kun je dat combineren met de oude kolenmijn en -fabriek Zeche Zollverein, in Essen. Ook die tip had ik hier in het forum gekregen, en ik vond het geweldig. Als je net als ik een fascinatie hebt voor (oude) industrie, dan is dit echt een toffe plek.

Er zit op dat grote terrein ook het Red Dot design museum, met niet alleen design meubels en lampen, maar ook design douchekoppen, duikkleding, sportkleding, werkkleding, stofzuigers, fietsen, etc. En een paar cafeetjes, ik vond Die Kokerei heel prettig. Lekker eten, mooi ruig pandje. Ik had gelukkig mijn vouwfiets mee want dat industrieterrein is wel heel groot. Je kan er gratis parkeren. En rondleidingen doen in het Engels of Duits. Alleen op die manier kom je echt in de fabriek en krijg je veel uitleg over het proces van kolen uit de grond halen, en omzetten tot 'cokes' (blokjes voor in de kachel), en hoe de werkomstandigheden waren.

Wuppertal schijnt ook een tof industriestadje te zijn met ook veel kunst in de openbare ruimte, ik zag foto's van een vriendin... en wil er nu ook een keer heen.

Op de terugweg zat ik ook in een heel fijn hotel met superaardig personeel en een steengoed restaurant, Landhotel-Restaurant Beckmann, in Heiden, Duitsland. Ook gratis parkeren. Het ligt in het midden van een beetje een suf dorp, maar het hotel zelf is heel sfeervol.

Ook leuke plaatsjes in Duitsland (middeleeuwse hanzestadjes): Münster, Rinteln, Hameln, Lemgo. Voor centraal Münster heb je wel een milieusticker nodig op je auto, voor de milieuzone (voor Keulen trouwens ook, maar die stad vind ik maar zo-zo). Als je die sticker nog niet hebt, die kun je bestellen bij www.tuv.nl, even bellen want op hun site staat het niet. Dan heb je hem de volgende werkdag in huis.

En ik vind Bad Pyrmont ook wel een leuk plaatsje, de gemiddelde leeftijd is er een jaar of 80, haha... maar het heeft een mooi paleisje, mooie huizen, een botanische tuin, een park, fijne cafeetjes en restaurantjes, het is er heeeeeel rustig en veilig, en er is een kuuroord / spa. Wel op z'n Duits, zonder bediening op de ligweiden, en met een gedeelte zonder badkleding en een gedeelte waar je je badkleding weer aan moet trekken.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven