Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het forum wilde gisteren niet mee werken, maar helaas heb ik gisteren het eerste bloed gespot. Vannacht heeft het niet doorgezet, dus vanmorgen voor de zekerheid getest, maar negatief...
Wat ontzettend balen Animal.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Oh nee Animal, Sh*t zeg...

Baggal, ik had tijdens mijn zwangerschappen ook geen ontploffende boobs, wel wat groter, maar dat zijn ze altijd na mijn eisprong. Zelfde als misselijkheid, ik voelde me wat brakkig en that's it. Het enige wat ik mezelf maar voorhield was dat wanneer er geen bloed was het kindje er in ieder geval nog zat... Het is gewoon even slopend nu,...

Het zal vast wel even wennen zijn Wished, ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat ik ineens met heel veel vrije tijd moet. Maar soms is je even vervelen ook goed en dan komen de hobbies vanzelf terug. Wat lijkt je leuk om te gaan doen?

Fijn dat het weer beter gaat Angel. Ik herken het wel en het kost me soms nog steeds moeite om niet te doemdenken, maar het helpt wel. Bijvoorbeeld nu, dan denk ik: "wat als het niet raak is" en "maar wat als het wel raak is" en dan zeg ik letterlijk tegen mezelf: nu niet druk om maken, de vorige keren heb je er ook mee gedeald, focus op vandaag, wat gaan we eten? In het begin moet ik dat dan 5x per dag doen en na verloop van tijd is gewoon denken "oja, niet doen" genoeg. Het geeft mij heel veel rust om gewoon op te vertrouwen dat wat de toekomst brengt, we ons er wel doorheen slaan.

Hannepan! Gefeliciteerd met het verlaten van de mmm! Wanneer heb je weer een echo?

Met mij gaat het wel oke, ik vind het heel erg spannend (man ook merk ik) en ben er weer erg veel mee bezig. Gelukkig wordt ik steeds beter in afleiding zoeken en heb ik deze ronde mijn beste vriendin maar gewoon de precieze data verteld dus kan ik haar appen over vanalles. Mijn NOD is volgende week zondag, van het ziekenhuis mag ik zaterdag testen maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb zaterdag wel een feestje dus misschien test ik wel, aan de andere kant vind ik afwachten fijner. Inmiddels heb ik 1 symptoom geidentificeerd die achteraf samen hing met zwanger zijn en die ophield rond de tijd dat mijn MA plaatsvonden, dus ik wacht nog even tot volgende week of het symptoom verschijnt

Bedankt Angel voor je bemoedigende woorden, je leest inderdaad wel eens van vrouwen die 6 miskramen hebben gehad of zo, maar dat is natuurlijk maar een enkeling. Fijn dat je niemand kent met miskramen zonder kinderen . Alhoewel man en ik wel een beetje op het punt staan om de mmm aan de kant te zetten als ik weer een miskraam krijg, om dan de natuur zijn beloop te laten en te zien waar het schip strand. Maar dat zeg ik nu, ik weet niet hoe het dan is.

En we weten dat je niet gemeen bent, we forummen al best lang en we hebben allemaal wel eens rotgedachten. Maar iemand zei laatst dat iemand die om je geeft ook wel eens zegt als je doordraaft, probeer het zo te zien. We kunnen wel altijd met iedereen meewaaien, maar uiteindelijk willen we elkaar hier alleen maar steunen en soms is dat ook even zeggen dat iemand een beetje doordraaft.
Animal wat ontzettend kut, een hele dikke

Niet te hard voor jezelf zijn je kan er niets aandoen. Hopen op een volgende poging waarbij het wel lukt.

Hannepan; wat mooi van de goede echo en tijd om dit achter je te laten wat heerlijk zeg. En ook zo mooi dat het al zo opschiet .. Ik hoop dat we je snel mogen volgen. Begint je buik nou al te groeien of heb ik dat al eens gevraagd.

Mssfiddler wat ontzettend spannend voor jou. Wie weet is het dit x in IUI1 raak. Jullie is ook zo een gezonde zwangerschap gegund. Ondanks de miskramen moet je in elk geval blij zijn dat IUI wel voor jullie werkt. Zoals je weet hier bijna poging 6 en die teleurstellingen iedere maand wennen niet. Dat dacht ik laats ook ik wil een pauze en de natuur zijn werk laten doen maar ik denk dat ik dat helemaal niet kan. Ben sinds ik gestopt ben met de pil dag in dag uit bezig met zwanger worden/ raken, cyclus bijhouden. De ene maand wat intensiever dan de andere maand maar het is gewoon te gek voor woorden. Ik vroeg me af wat ik dan googlde voordat ik bezig was met zwanger worden

Blauwe stoel; dat hele spoelingen verhaal lijkt mij echt niets. Mag je dan thuis gaan spoelen of moet je dat in het ZKH doen en daarna een verplicht nummertje. Ik zou je zeker niet een jaar naar huis laten sturen. Het lijkt mij erg intensief als het vijandig slijm het enige is wat jullie in de weg staat kan je natuurlijk wel heel gericht voor bijv 3 maanden gaan spoelen met behulp van ovu testen. verder zou het mij een ramp lijken.

@hier wachtend op menstruatie; spotting, migraine en opvliegers aanwezig. Hoop dat het snel doorbreekt zodat ik kan starten met de volgende ronde
Anima, wat balen! Dat is het naarste om mee te maken. Doe rustig aan en wees lief voor jezelf de komende tijd. De volgende keer kan het zomaar wel raak zijn!

Wished, wat fijn dat je minder gaat werken. Kan me voorstellen dat je dan wat meer rust hebt en ook toe komt aan de dingen die je belangrijk vind buiten je werk om.

Missfiddler, zo spannend! Je bms is trouwens ruim voldoende, ik had altijd 7 mm op dag 11 en dat was meer dan genoeg. Het hoeft pas 7 mm te zijn bij innesteling namelijk.

Jo, ik duim toch nog even voor je. En anders vol goede moed de laatste iui in, misschien word je ineens verrast! Ik zou ook de laatste iui hebben toen het ineens wel raak was.

Hannepan, wat fijn zo'n mooie echo! Hopelijk groeit hij/zij lekker hard verder. Voel je je goed? En ga je de nipt laten doen?

Blauwe stoel, ik geloof ook niet zo in de spoelingen. Maar dat de test nu ineens wel positief was is toch wel bijzonder en dan blijken er toch levende zwemmers door te komen. Hopelijk gaat het je hiermee lukken en anders op tijd je grenzen aangeven.

Hier ben ik zo relaxed en geniet ik van mijn vrijheid dat ik bijna vergeet dat je over 2 weken van start gaan. Ik merk dat ik opeens weer veel meer belangstelling heb voor vrienden en energie heb om leuke dingen te doen. Dat is echt fijn. Tegelijkertijd kreeg ik gisteren een SMS van het ziekenhuis ter herinnering aan een afspraak en dacht ik; huh? Maar ik heb helemaal geen echo deze maand! Om vervolgens te bedenken dat we morgenochtend wel prikinstructies hebben. Een tikje spannend, maar we zullen het wel overleven. Ik heb mijn vriend alvast duidelijk verteld dat hij mag gaan prikken, dus hij het beste op moet letten .
Bedankt voor jullie opbeurende woorden! Dat doet me goed. Ik heb gisteravond en vanmorgen echt keihard lopen huilen. Nu is het weer rustig...

Lampje, dat prikken doe je gewoon zelf hoor! Stelt bar weinig voor. Ik snap dat je er wat huiverig voor bent, maar ga er maar van uit dat ook jij dat prima zelf kan. De prikinstructie is meer voor het gebruiken van de pen, of hoe je de vloeistof aan moet maken, dan het prikken zelf. Zet hem op morgen!
Och nee lieve Animal, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is. En wat klink je al weer sterk nu. Blijf moed houden hoor, rustig op naar poging 2. Sterkte

Lampje, bijnaaa! En wat Animal zegt, dat prikken stelt niets voor. Binnen de kortste keren is het een routineklusje. Maar mooi om het samen te doen!

Hier maandag de combinatietest, direct de NIPT vond ik te duur.
@Hannepan: Wauw, wat fijn dat deze echo ook helemaal goed is!! Lijkt me zo bijzonder. Ben echt blij voor je, het is jullie echt gegund. En ja, ik hoop ook ontzettend dat wij dat mee gaan maken. Die onzekerheid is het moeilijkst. Wanneer krijg je de uitslag van de combinatietest?

@Wished: Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is dat je het nu besproken hebt!! En dat is nogal wat meteen: voor 50% in de ziektewet. Het zal even wennen zijn, maar ik zou me denk ik nog steeds prima kunnen vermaken. Ik heb ook vaker aangegeven op mijn werk dat ik het zwaar heb, maar over de ziektewet hebben we het nog nooit gehad. Kwam jij daar zelf mee? Nou ja, voor nu gaat het ook wel oké op mijn werk.

Spannend dat jullie nu ook echt gaan beginnen.

@Jo: Nee wat balen dat het aan het doorbreken is :(. Zou zo mooi zijn geweest in de 'pauze' van IUI. Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en de IVF ook iets minder schrikbarend vindt ;). Lichamelijk is het heel goed te doen hoor!!

@Blauwe Stoel: Oh pff, nu ineens een positieve samenlevingstest! Ik zou het echt niet zien zitten als ik jullie was om lang door te gaan met die spoelingen. Het lijkt me ook heel moeilijk inderdaad elke keer voor de seks. Ik vind het een beetje een apart ziekenhuis ;). Maar ze zullen het wel aan het onderzoeken zijn.

@Angel: Jou gevoel over je schoonzus begrijp ik goed hoor! Het steekt toch elke keer als er weer een zwangerschapsaankondiging is. Fijn dat je het inmiddels iets hebt kunnen loslaten. Je angst van 'wat als het niet lukt met IVF' is herkenbaar. Je moet je maar voor je houden dat je het gewoon niet weet, je hebt er geen invloed op. En in zo ontzettend veel gevallen gaat het goed komen.

@MssF: Snap dat je er erg mee bezig bent. Het is ook al even geleden dat jullie weer een kans hebben gehad! Die dikte van je baarmoederslijmvlies is helemaal prima hoor! Ik heb zelf meestal ook niet meer (en moet bekennen dat ik er ook wel eens zorgen over heb gehad). En ik kan me niet voorstellen dat wat alcohol invloed heeft op je eisprong... Dus dat gaat allemaal goed komen, nu nog deze wachtweek doorkomen!

@Lampje: Wat een fijne post! Je klinkt super sterk. Goed om nu nog te genieten inderdaad. Prikken valt inderdaad heel erg mee!

@Animal en Baggal: Zie andere topic.

Hier voel ik me een beetje down. Heb ook veel last van buikpijn vandaag, dat helpt ook niet mee (niet van de hormonen hoor). Ik vraag me soms af waarom het bij ons de eerste poging niet is gelukt terwijl we jong, gezond, enz zijn. Maar goed, daar is geen antwoord op en dat moet ik ook accepteren. Het weekend gelukkig allemaal leuke dingen op de planning . Zaterdag eerste follikelmeting, maar daar verwacht ik nog niks van en ben ik ook niet echt mee bezig.
Hi girls! Wat een drukte hier.

Angel, ik leef met je mee en snap je angst zo goed! Ben voor mezelf ooit tot inzicht gekomen dat de overtuiging dat dingen niet voor mij zijn weggelegd een verdedigingsmechanisme is. Er is geen garantie dat het wel lukt, maar als ik zelf besluit dat ik geen enkele kans maak heb ik een soort zekerheid, houvast. Het geeft een (vals) gevoel van controle. En ik word er doodongelukkig van, dat is dan weer het nadeel . Wil niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt maar mij heeft het inzicht wel geholpen. Mijn brein roept keihard (ook uit zelfbescherming, om me te wapenen tegen de teleurstelling) dat het toch niet gaat lukken - maar dat maakt het niet WAAR en zegt niets over werkelijke kansen. Knuffel meid!

Animal ook met jou leef ik enorm mee, wat een gigantische domper. Wat klink je sterk. Gaan jullie meteen door met een nieuwe poging? Veel liefs!

Baggal, yes, we hebben een spuger!!! Ik stuur zoveel positieve groei en bloeivibes jouw kant op! En vind het zo lief dat je steeds naar me vraagt :*

Hannepan wat een fijn nieuws over je mooie Valentijnsecho. Heerlijk!

Wished super van die 50% werken - goede stap!!! Ik hoop dat het je heel veel rust en ruimte gaat brengen.

Lieverds van de rest heb ik de status even niet helder in m'n hoofd maar een zwaai en ik lees en leef mee!

Hier gaat t goed. Ik heb zo genoten van het lekkere weer gisteren en vandaag! Zit in een goede flow op m'n werk en we zijn aan t bieden op een leuk huis :-) - spannend. Verder aan het prikken voor iui2, morgen naar zh voor follikelmeting. Ben benieuwd. Ben er iets minder mee bezig in m'n hoofd dan bij poging 1, toen had ik wel echt hoge verwachtingen, nu wat realistischer denk ik. Ik heb nu een hogere dosis gonal f en dat merk ik wel. Hoofdpijn en ontzettend moe en slaperig. Maar kan ook nog zijn van alle emoties van afgelopen weken, gelukkig nu ruimte om alles te verwerken!
Ah Animal, knuffel meid.Wees lief voor jezelf.

MssFiddler, spannend is het ook zeker toch.. Jullie hebben al wat achter de rug en je bent dan toch banger voor wat er komen gaat. Maar we gaan gewoon van het allerbeste uit! En ik hoop volgende week een dikke knaltest en een plakkert meis.

Fijn dat je je goed voelt Dubbeltje, spannend het huis, hopelijk hebben jullie hem. Leuke vooruitzichten! Hou dit gevoel vast meid.

boulu spannend meid, ik duim voor je dat er toch mooi nieuws is bij de FM.

Spannend Lampje, succes! het is geen hoge kunst, iedereen kan het na uitleg prima zelf. Al vind ik het ook wel weer spannend mezelf te moeten gaan prikken maar na paar dagen ben je dat al snel gewend en word het normaal.

Nog 2 dagen en dan kan het 'feest' beginnen zeg. Inderdaad blij dat ik definitief de stap genomen heb om het nu even wat rustiger aan te gaan doen, kan goed dat ik na een aantal weken weer volledig aan de gang ga, het ligt er gewoon aan hoe alles gaat uit pakken.

Boulu, mijn werkgever kwam er tijdens het gesprek zelf mee, ik gaf aan dat we in dit traject zitten en het er moeilijk mee heb, weinig rust kan pakken en vinden, en vermoeid ben en dan dadelijk nog met de hormonen erbij, hij zei zelf misschien is het goed als je een stap terug doet en we kunnen je ook gedeeltelijk ziek melden zodat je niet geheel thuis zit maar wel je rust hebt en dat vond ik een super idee.

Ik heb een hele fijne werkgever gelukkig en ik kan alle kanten op, alsnog minder werken als dit teveel is of gewoon weer meer werken.Dat voelt enorm prettig.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dubbeltje: jouw post naar Angel is een hele rake en zooo herkenbaar. Ik ben meestal redelijk postief over dingen waar ik de uitkomst niet van weet, maar in dit traject ben ik de koningin van de "what if" vragen en riep ik dat ik er vooral niet te veel van verwachtte (al deed ik dat oprecht niet mbt laatste TP). Het is een gekke manier van controle over iets willen hebben. Ik snap het volledig!

Boulu: uiteindelijk beslist de natuur. Toen ik net schreef in het andere topic had ik vooraf een inschatting in mijn hoofd gemaakt van de mensen bij wie Ik dacht dat het snel raak zou zijn. Niets is minder waar gebleken. Er komt een ontzettende dosis geluk bij kijken. Sommige koppels hebben een IVF poging nodig en hebben dan 10 cryos - anderen moeten meer pogingen en terugplaatsingen ondergaan. Mijn buurvrouw in London kreeg haar kings te dochter op de natuurlijke manier op haar 44e, terwijl dit voor de meeste mensen ook niet mogelijk is. Het feit dat je een positieve test in handen had, is overigens wel een goed teken.

Animal: ik had al op je gereageerd maar nogmaals een dikke knuffel.

Wished: BIJNA!! Ben heel benieuwd hoe je de IVF gaat vinden. Ik vond het qua prikken en zo 200% meevallen. Emotioneel vind ik het moeilijk - en nog steeds. Ik kan me soms nog steeds niet voorstellen dat het allemaal goed blijft gaan. Er zijn wellicht nog een paar kots beurten nodig om me er van te overtuigen dat ik zwanger ben...

Overigens na dinsdag ben ik niet meer echt misselijk geweest. Bij vlagen overmand door vermoeidheid. Hoop gewoon dat alles daar binnen goed gaat.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, ja ik ben ook erg benieuwd. Enige waar ik echt tegen op zie is de punctie eigenlijk. Maar ook dat moet ik maar op me af laten komen. Ik vind het hele traject emotioneel veel zwaarder dan lichamelijk. Ik voel me wel een beetje een aansteller dat ik volgens mij de enige in dit groepje ben die minder is gaan werken tijdens een ivf traject?

Ja die onzekerheid is killing knuffel. Op naar de echo en duidelijkheid. We gaan gewoon uit van het aller aller beste want het is je zo enorm gegund. Ik hoop dat je tot die tijd even genoeg afleiding kan vinden.
Wished, ik wil je alleen maar even vertellen dat je zeker geen aansteller bent! Dit traject is zowel lichamelijk als emotioneel ontzettend zwaar, dat zullen anderen nooit snappen als ze het niet meegemaakt hebben. Dat je minder gaat werken is niet gek, omdat je zelf nu even het meeste aandacht nodig hebt. Ik heb zelf het voordeel dat ik mijn werk redelijk flexibel kan indelen, waardoor ik weg kan blijven voor echo's enz. Vanmorgen heb ik het ivf schema gehad en nu heb ik lekker een vrije dag genomen. Gewoon, omdat het nodig is om even tijd voor mezelf te hebben en dit te verwerken. Daar is niks geks aan! Gewoon gaan genieten van die vrije uren nu jij!
Dank je wel lampje, lief van je. Op mijn werk kan ik inderdaad wel bellen dat ik weg moet en niet kan werken ivm ziekenhuis maar er moet altijd vervanging geregeld worden dus wat dat betreft gaat het niet zo super makkelijk al hebben ze nooit moeilijk gedaan hoor. Ik ga zeker genieten ervan. Wanneer mag jij beginnen met spuiten? Jij ook genieten vandaag, het is heerlijk weer.
@ wished spannend dat het gaat beginnen! Wel heel fijn van je werkgever dat hij zelf met een goede oplossing is gekomen. Punctie gaat ook goed komen, ik heb dat zelf een keer gedaan bij een patiënt, wel onder begeleiding van fertiliteitsarts en vond het best 'geinig'. Je overleeft het en zult achteraf zien dat het meevalt. Maar spannend is het zeker.

@ dubbeltje het klopt precies wat je zegt. Van het slechtste uitgaan, is idd een beschermingsmechanisme. Ik ga vanuit dat het niet lukt, maar rationeel besef ik heel goed dat er ook een goede kans is dat het WEL lukt. Iedereen die jarenlang in de mmm zit, hebben deze gevoelens. Dat betekent niet dat niemand in de mmm zwanger raakt. Sterker nog, ik heb soms goede hoop, we zijn jong en zijn bereid tot het uiterste te gaan met buitenland etc. Ik heb wel het gevoel dat 'de aanhouder wint' in de fertiliteitstraject erg van toepassing is. Als je kijkt hoeveel mogelijkheden er zijn en van hoeveel er gebruik worden gemaakt op ons, is dat nog lang niet alles. Een scratch heb ik zelf gedaan, daarnaast is er assited hatching, embryo glue, maar ook antistolling en prednison die eventueel een verschil kunnen maken. Ik hoop heel erg dat het niet zo ver hoeft te komen, maar het stelt me wel gerust dat er nog mogelijkheden zijn buiten onze ziekenhuis.

Verder heb jij nog hele goed kansen, ken best veel mensen bij wie iui raak was, daarom baal ik ook zo dat dat bij ons niet het geval was. Maar voor jullie is dit pas het begin.

@ lampje spannend voor jou! Met prikken en allles gaat goed komen. Ik vind wel 'leuk' om elke avond op zelfde tijdstip te prikken. Het geeft mij het gevoel dat ik er zelf iets voor moet doen. Eerst baalde ik dat wij dit nodig hebben, maar nu ben ik trots op. Het maakt ons een heel ander/sterker persoon. Met trots zullen we terug kijken naar dit traject.

@ baggal snap je onzeker gevoel heel goed. Ik kan ook niet wachten tot jou eerste echo. Ik heb goed gevoel bij jou, maar ben erg benieuwd of het er 1 of 2 zijn. Voor nu hoop ik dat je toch nog paar keer je eten weer uitgooit aardig ben ik he? Maar weet dat dat onzekere gevoel veel erger is dan de misselijkheid.

@ boulu vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop dat je zaterdag toch nog mooie aantal folikels ziet. Dat je jong en gezond bent is alleen maar goed. Dat vergroot de kansen. En eerste keer was WEL gelukt, maar is helaas mis gegaan. Dit maakt je kansen alleen maar groter. Fijn dat je weekend wel leuke dingen hebt gepland.

Ik heb vandaag uitgangsecho gehad. Rechts waren 8 folikels en links kon verpleegkundige eierstok niet vinden. Ze zag wel 4 blaasjes, dacht ze. Ik hoop dat dat klopt. Betekent niet dat ze allemaal gaan groeien, hoeft van mij ook niet. Als ik een paar heb van goede kwaliteit. Moet nu 150 gonal f spuiten. Gaat vanavond beginnen
Angel, maken bij jullie de verpleegkundigen een echo? Hier doen de artsen dat altijd. Volgens mij met de reden dat het niet altijd even goed te zien is en te interpreteren is etc voor een onervarene iemand. Zelfs een keer een arts in opleiding die mijn baarmoeder niet fatsoenlijk in beeld kreeg. De arts had hem zo te pakken. Nu is dat voor een uitgangsecho niet zo heel erg van belang, tenzij je op jouw niet gevonden eierstok een cyste hebt zitten. We gaan samen op! Spannend zeg! Ik denk wel dat jij sneller de punctie hebt, bij mij groeit het altijd langzaam en jij hebt zelfs al voor IUI teveel follikels gehad, dus we komen vast niet samen op het wachtbankje. Succes met het starten van de gonal vanavond.

Wished, goed dat je minder gaat werken. Je hebt het volgens mij nodig. Iedereen reageert overal anders op, dus voel je niet bezwaard! Emotioneel is het echt veel zwaarder dan lichamelijk.

Vandaag uitgangsecho gehad en ik mag starten met Menopur, volgende week di controle echo. We gaan er vol goede moed tegen aan! Ik ben benieuwd of ik dinsdag al mag starten met de antagonist, of dat ik nog een dag moet wachten, dat was de vorige keer namelijk wel zo.
Gelukkig mag je snel weer verder Animal... Na zo'n mislukte poging wachten lijkt me ook niets... Hoe veel menopur mag je spuiten? Ik spuit ook menopur namelijk, maar dat hoor je niet zo veel.

Ik heb trouwens ook altijd een verpleegkundige, heb het idee dat ze juist wel heel goed zijn in het maken van echo's. Artsen hebben de kennis en zij de vaardigheid zeg maar.

Angel, wat klink je ineens positief. Fijn zeg! En zoals je zegt, er zijn nog heel veel mogelijkheden in de mmm dus dat kindje komt er vast wel

Wished, ik denk dat niemand ooit gedacht dat je wel eens een aansteller zou kunnen zijn. Niet van die gekke dingen denken hoor . De emotionele belasting is gewoon enorm en ieder zijn traject is anders en daarbij hangt het ook nog af van vele andere factoren of het draaglijk is. Ik heb ook een baas die het geen bal kan schelen of ik veel of weinig naar het ziekenhuis moet. Ik plan mijn eigen agenda en dan is het dus makkelijker om de ziekenhuisbezoeken in te plannen en levert dat minder stress op. Mijn sociale omgeving daarentegen heeft een flinke knauw gehad de afgelopen maanden. En zo heeft iedereen wel wat. Gewoon focussen op jezelf en jullie IVF traject, dat meer werken dat komt ooit wel weer.
Haha geinig, om de ander te pijnigen? Lijkt me toch gek om te zien. Vind het altijd wel heel knap want vaak kan ik er niets van maken pas als ze gaan wijzen en uitleggen. Werk je op de gyn afdeling? Poeh helemaal confronterend. Ik zit gewoon op boring op kantoor

Van harte dag je mag gaans starten!

Animal jij gaat ook lekker van start, zo snel alweer dat is wel echt top. Had je dat ook verwacht.

Wished je stelt je echt niet aan, jij hebt de keus gekregen. Ik denk dat een ieder ander een ja zou antwoorden. Lekker tijd voor jezelf meid!

Boulou, je hebt nog maar 1 tp gehad dus zo gek is het niet dat het nog niet Ian gelukt. Wellicht een slechte oogst? (Raar om te zeggen). Je had ook maar 1 cryo dus ik zou aan je eerste ronde niet te zwaar tillen. Mocht het nou zijn dat er straks weer maar 1 bevruchting plaats vind dan is het wel tijd om het gesprek aan te gaan. Komt vast goed, ik hoop dat de fm veel belovend is. Als dat niet het geval is denk daar vooraf dan over na wellicht kun je tussentijds al ingrijpen of sturen. Beter dan een ronde af te maken die je niet veel oplevert. Ik klets wel heel makkelijk zo vanaf mijn mobieltje maar probeer je te helpen/ adviseren.

Hier over 1 maand afspraak bij de gyn staan voor gesprek dan heb ik mijn 6e IUI al gehad en weet ik ook of ik zwanger ben (natuurlijk niet maar ja blijf hopen). Hebben de meiden nog tips? Hoe gaat zo een gesprek nadat je alle iui's hebt gehad? Weet zelf ook nog niet wat ik wil hoor wil ik elk geval vragen naar een evt wachtlijst en of meer onderzoek zinvol is (zou niet weten waarnaar). Hier nog wachtend op ongie aanloop erg lang blijkbaar ook weer is wel behoorlijk veel kwaaltjes en pijntjes (heb ik nooit zo heftig Pff). Ik vraag me dan toch af misschien was het wel bevrucht maar niet ingenesteld en doet het daarom zo een pijn
@ jo ik vond het kwa pijn wel meevallen bij de patiente. Maar vrouwen in mmm hebben al een en ander meegemaakt (hsg, hysteriscopie, meerder echo's, eendenbek). Denk dat pijngrens ook gaat groeien. Wat mij pijnlijker leek was zetten van spiraaltje, soms zaten vrouwen echt te gillen. Zag echt pijnlijk uit.

Ik ben coassistent (dokter in opleiding) en kom op alle afdelingen. Was ban voor gynaecologie, maar is gelukkig meegevallen. Vond het wel leerzaam en wist ook al veel. Dus ook veel complimenten gekregen over mijn kennis, ze moesten het eens weten. Heb mijn eindpraatje over endometrial scratch gehouden. Had al 1000en artikelen gelezen en heb het in een middagje in elklaar gezet
Mssfiddler ik spuit 225 ie. Jij?

Jo, ik wilde graag nu starten en het kon bij hun qua planning, dus dan doen we dat!
@angel; leuk zeg dan is dit traject ook nog hartstikke goed voor je opleiding ik kan mij goed voorstellen dat dit onderwerp je extra boeit. Misschien ook wel wat confronterend.

Ja, je hoort wel vaker dat een spiraal pijnlijk is maar dat kan nooit erger zijn dan een HSG. Denk dat het bij mij extra pijnlijk was omdat de dame het nog maar 1x had gedaan dus ze had hulp van een ander (die leek mij ook niet ervaren).
@ animal fijn dat je weer mag starten. Volle moed verder. Ik had in ander topic gelezen dat vorige ronde goed is geanalyseerd en dat er bepaalde dingen nu anders zijn. Dat is wel fijn. Grappig dat we dan in eens gelijk lopen. Jij hebt in de tijd dat ik bezig ben met ivf 1, 2 tp.tp. Ik hoop dat ik geen cyste heb. Maar dat heb ik ook nooit gehad. Maak me daar ook geen zorgen over, maar had wel fijn gevonden als ik wist hoeveel folikels klaar liggen. Nu kan het tussen 8-16 in toelaat zijn, afhankelijk van linker eierstok. Vind het prima en heb er geen invloed op.

@ mssfiddler het wisselt heel erg. Zoals baggal ook zegt, dit hele traject is een dunne lijn tussen hoop en wanhoop. En dat maakt het verdomd moeilijk. Maar hoe dan ook, ben niet van opgeven. Zal mijn leven geven voor een kind. Voor nu hoop ik dat hef wat makkelijker gaat

@ jo hsg is ook erg pijnlijk. Ik hoop dat punctie veel minder pijn doet. Mijn arts vertelde ook dat punctie minder pijnlijk is, dus dat is al een gerustelling. Je hebt het ergste gehad. Hopelijk is een punctie niet nodig bij jou.
Even ego hoor! Ik kom net terug van het ziekenhuis en er komt actie! Aanstaande dinsdag eerst een HSG (beetje jammer, dacht dat ik die mocht overslaan), en dan twee weken later een gesprek en prikinstructies. En dan de cyclus erop beginnen! Spannend! Mijn nieuwe NOD is 14 maart, en ik begin dus gelijk aan een IUI met hormonen. Ze willen dan 2 eitjes laten rijpen zodat er een grotere kans op zwangerschap is. Voor jullie misschien niet nieuw, haha maar ik dacht eigenlijk dat ik eerst zonder hormonen zou starten.

Joepie, eindelijk starten!
Proudmama, dat is goed nieuws! Ik zou juist blij zijn dat ze eerst een HSG willen gaan doen. Stel je doet eerst 3 xIUI en dan pas HSG en beide eileiders blijken potdicht te zitten. Dan heb je 3 x voor niets van alles gedaan. Als bij mij mijn eileiders dicht hadden gezeten had ik wel heel erg gebaald dat ik al die maanden heel veel hoop had gehad, maar voor niets. Ik snap wel dat je er tegen op ziet hoor! Maar qua kansen inschatten is dit wel beter. Bij mij deden ze het ook zo, met hormonen om 2 of 3 follikels te krijgen om de kansen te vergroten. Dat doen ze volgens mij sneller als je wat ouder bent, anders doen ze dat vaak pas na 3 pogingen.
Super nieuws Proudmama!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven