Discussie over bestedingen
woensdag 15 februari 2017 om 17:02
Manlief wil een grote uitgave doen voor hobby (hifi) . Ik ben het er niet mee eens, het is niet mijn hobby en de Sky is THE limit hierin... Afgelopen jaren diverse upgrades gedaan en nu weer een nieuwe upgrade op het oog. Gezamenlijke rekening, gemeenschap van goederen. Heb nu gezegd dat als ie het echt wil/doet ik een vergelijkbaar bedrag claim om een reis te maken. Daar houdt hij niet van, en doen we dus ook nooit. Ben ik raar bezig? Wat zouden jullie doen?
donderdag 16 februari 2017 om 07:36
Wat fijn dat jullie er zo goed zijn uitgekomen. Ik kan me je gevoel wel begrijpen hoor. Heb ook een vriend gehad die rustig een zonnebril kocht voor 500.00. Kom ik aan met mijn bril van 10.00. Ik vond en vind dit ook buitensporig. We hadden elk ons eigen rekeningen, dus het leverde op zich geen probleem op, maar ik had er soms wel moeite mee.
Volgens mij kun je bij Moneyou een gratis rekening openen. Dat zou ik doen als ik je was.
Volgens mij kun je bij Moneyou een gratis rekening openen. Dat zou ik doen als ik je was.
donderdag 16 februari 2017 om 07:50
quote:Annie1964 schreef op 16 februari 2017 @ 00:17:
[...]
.. terwijl ik de behoeftes die ik heb niet eens ter discussie stel, omdat ik weet dat bv die vakanties van hem niet hoeven. Ik kan ook daarin heel blij zijn van tripjes in Nederland, Duitsland en Engeland, maar een ervaring als Afrika of Amerika zou ik graag meemaken. Ik weet dat ik HEM daar geen plezier mee doe, dus hou dat voor me. die discussie ga ik niet aan, doet niet echt pijn, maar wel jammer. ...Misschien kun je van die 9 een 10 maken door ook jouw wensen te bespreken. Je hoeft toch niet álles samen te doen in een relatie? Als dit een grote wens van jou is, dan kun je dat een keer doen met iemand don die dat ook wil, of alleen natuurlijk. Is niet bepaald een wens die een relatie in de weg staat, lijkt me.
[...]
.. terwijl ik de behoeftes die ik heb niet eens ter discussie stel, omdat ik weet dat bv die vakanties van hem niet hoeven. Ik kan ook daarin heel blij zijn van tripjes in Nederland, Duitsland en Engeland, maar een ervaring als Afrika of Amerika zou ik graag meemaken. Ik weet dat ik HEM daar geen plezier mee doe, dus hou dat voor me. die discussie ga ik niet aan, doet niet echt pijn, maar wel jammer. ...Misschien kun je van die 9 een 10 maken door ook jouw wensen te bespreken. Je hoeft toch niet álles samen te doen in een relatie? Als dit een grote wens van jou is, dan kun je dat een keer doen met iemand don die dat ook wil, of alleen natuurlijk. Is niet bepaald een wens die een relatie in de weg staat, lijkt me.
donderdag 16 februari 2017 om 09:46
Weet hij hoe graag jij naar een ver buitenland wil? Want ik heb het idee dat jij al bedacht hebt dat hij dat niet ziet zitten, en het dus al niet eens meer ter sprake brengt. Ik zou hem zijn hobby gunnen als de financiële ruimte er is, maar ook zelf je wensen uitspreken en die niet voor je houden zoals je nu lijkt te doen. Wie weet hoeft zo'n reis voor hem niet, maar gunt hij jou die ervaring wel en wil hij ook nog meegaan als jij aangeeft dat fijn te vinden. Als ik lees hoe je de rest van je relatie beschrijft, denk ik dat hij dat best voor je over heeft.
donderdag 16 februari 2017 om 10:21
Naast onze gezamelijke rekening hebben wij allebei een bepaald bedrag per maand vrij te besteden. Hiervan kunnen wij allerlei hobby-uitgaven doen zonder dat dit invloed heeft op het gezinsbudget en zonder dat we dit met elkaar hoeven te overleggen omdat de ander er helemaal niets van voelt.
We melden wel aan elkaar wat we willen kopen, waar we voor sparen of wat we overwegen maar meer uit interesse, niet met de intentie om de goedkeuring van de ander te krijgen.
We melden wel aan elkaar wat we willen kopen, waar we voor sparen of wat we overwegen maar meer uit interesse, niet met de intentie om de goedkeuring van de ander te krijgen.
donderdag 16 februari 2017 om 13:02
Stap over naar de Knab bank, daar betaal je 5 euro pakketkosten en kun je zoveel rekeningen aanmaken als je wilt, ook en/of of een persoonlijke rekening...
Hebben wij ook gedaan, je kunt de rekening ook een naam geven bv sparen, beestenpot, vakntie etc.
Wij gooien alles op 1 hoop, verdelen een aantal bedragen over de potjes (andere rekeningen) en ieder krijgt elke maand "zakgeld" naar zijn/haar eigen rekening via automatische overschrijving, ideaal
Hebben wij ook gedaan, je kunt de rekening ook een naam geven bv sparen, beestenpot, vakntie etc.
Wij gooien alles op 1 hoop, verdelen een aantal bedragen over de potjes (andere rekeningen) en ieder krijgt elke maand "zakgeld" naar zijn/haar eigen rekening via automatische overschrijving, ideaal
donderdag 16 februari 2017 om 13:58
quote:md0110 schreef op 15 februari 2017 @ 17:20:
Trouwens TO, ik weet niet of MoneYou dat nog steeds heeft maar voorheen kon je onder 1 spaarrekening meerdere spaardoelen instellen. Bijvoorbeeld ''huis'' en ''vakantie''. Dan betaalde je wel maar voor 1 rekening maar kon je het geld verdelen onder de spaardoelen. Wellicht kan je hier eens naar informeren?
Ja dit kan nog steeds én is nog gratis ook!
+ je krijgt een relatief "hoge" rente! (voor zover dat nog bestaat tegenwoordig)
Trouwens TO, ik weet niet of MoneYou dat nog steeds heeft maar voorheen kon je onder 1 spaarrekening meerdere spaardoelen instellen. Bijvoorbeeld ''huis'' en ''vakantie''. Dan betaalde je wel maar voor 1 rekening maar kon je het geld verdelen onder de spaardoelen. Wellicht kan je hier eens naar informeren?
Ja dit kan nog steeds én is nog gratis ook!
+ je krijgt een relatief "hoge" rente! (voor zover dat nog bestaat tegenwoordig)
vrijdag 17 februari 2017 om 09:04
quote:Annie1964 schreef op 16 februari 2017 @ 00:17:
Misschien ligt daar juist wel t probleem. Omdat het geld er is, het kan... is het een discussie punt.Ik zie vaak bij tweeverdieners dat ze dan zeggen: ja het geld is er. Dan hebben ze een buffertje spaargeld en alles wat daar bovenop komt, is extra. Maar heb je wel eens nagedacht over de vraag of je eerder wil stoppen met werken?
Misschien ligt daar juist wel t probleem. Omdat het geld er is, het kan... is het een discussie punt.Ik zie vaak bij tweeverdieners dat ze dan zeggen: ja het geld is er. Dan hebben ze een buffertje spaargeld en alles wat daar bovenop komt, is extra. Maar heb je wel eens nagedacht over de vraag of je eerder wil stoppen met werken?
vrijdag 17 februari 2017 om 09:23
Mijn partner en ik zijn al jaren samen maar hebben aparte rekeningen.
Beide storten elke maand een bedrag op een betaalrekening waarvan we de rekeningen betalen.
De rest is voor ons zelf en sparen we van.
Elkaar dingen verbieden, doen we niet.
Eigen keuzes maken,m aar wel zorgen dat er voldoende op de spaarrekening staat.
Als je wil reizen en het geld is ervoor : waarom doe je het dan niet als dat je wens is?
Beide storten elke maand een bedrag op een betaalrekening waarvan we de rekeningen betalen.
De rest is voor ons zelf en sparen we van.
Elkaar dingen verbieden, doen we niet.
Eigen keuzes maken,m aar wel zorgen dat er voldoende op de spaarrekening staat.
Als je wil reizen en het geld is ervoor : waarom doe je het dan niet als dat je wens is?