Piezzertz schrijven hier verder!

14-01-2009 10:11 4737 berichten
Geen hubbies, beebs en klusserij hier

Naam SindsPiesdagEn?DatumBijzonderheden

Mexxgirl24Okt.08 3/08/0920wk echo gehad, alles goed!

Ik29Dec.08 13/09/096/4: VK 27/4: 20wk echo

Mayabee23Sept.08 23/09/0931/3: VK 9/5: 20wk echo

Duveltje26Nov.08 01/10/0921/3: VK

Charlotte24Nov.0819/10/099/4: VK

Justdeb24Okt.08 19/10/0916/4: VK

Leonor34Sept.08 Alles goed!!

Murron31Aug.08 22/10/09

Fanatic27Nov.08 16/4: VK

Husky28Dec.08 17/4: VK

partylover28Jul.07

Wannabemom25Okt.08

Theemuts26Sep.085 apr

Erine24Dec.088 apr

Speculaas30Nov.088 apr

DJ Momo31Sept.0814 apr

Annika7929Jan.0915 apr

Germanwings31Jan.0917 apr

Rainbow30Nov.0818 apr

Polleke30Nov.0819 apr

Mulan33Nov.0820 apr

Becky30Dec.0821 apr

Yaya27Dec.08

Mariss27Nov.08

Kath7632Jan.09

Alle reacties Link kopieren
quote:Becky26 schreef op 20 januari 2009 @ 12:45:

ik wilde het even uitrekenen maar onze gemiddelde leeftijd is 28.2 een jaartje jonger dan het landelijke gemiddeldeDat is toch niet zo slecht hé Becky! Zo krijgen we weer goede hoop.
Ow, maar ik ben inmiddels een jaartje ouder dan in de tabel staat.. En jij toch ook Becky? Of had je dat al meegenomen..?
hoi dames, ik heb net als erine ook maar eens even op die babybrabbel gekeken, werkelijk waas, u heeft 65% kans dat u zwanger bent en bent dan uitgerekend op 11 oktober... werkelijk waar, hoe verzinnen ze het he! maar aan de andere kant, hoeveel van ons hebben die site inmiddels al gezien... dus ze zullen aan de hand van het aantal bezoekers wel denken dat het een mega succes is|!

marriss, ik ben het met je eens dat de tabel wel wat opgeschoond kan worden en dan de dames die nog niet op het nieuwe topic geweest zijn er even uit halen. zoals kath zegt, weer toevoegen kan dan altijd nog!

germanwings hoe gaat 'ie nu? iets minder verdrietig dan gisteren? het zegt nog niks toch, als het nog niet doorzet! en anders kom op meid, positief blijven! ik weet het wel het is zooo ontzettend makkelijk gezegd, ik baalde ook toen ik ongesteld werd ook al wist ik met m'n verstand zo goed dat het pas de eerste ronde was. maar ja als je zo graag wilt duurt weer een maand wachten gewoon heel lang.

charlotte hoe is het bij de huisarts geweest?

maya leuk dat je al zo snel naar de verloskundige mag!
quote:Kath76 schreef op 20 januari 2009 @ 09:40:

Ha ha, ja ik heb dat ook. Ik dacht altijd in 3en: tandenpoetsen, cremepje (?) op en pil innemen. (En toen ik nog rookte: sleutels, sigaretten, portemonee).

Oh Kath, wat erg dat heb/had ik ook....ben nu 2 en een halve maand gestopt met roken maar nog ieder morgen als ik mijn tas pak dan denk ik; portemonee, sigaretten, telefoon, sleutels. Tja, zit in het systeem zullen we maar zeggen alleen is het te hopen dat het er snel weer uitgaat!

Stom is dat he dat we dus bijna allemaal al denken aan dat het bij ons wel niet zal lukken? Ook ik heb daar last van hoor (laat die meiden die al maanden bezig zijn het maar niet horen).

Mariss, ben het met je eens hoor! Maakt het nog iets overzichtelijker zeg maar. Alhoewel, vraag me af hoeveel meiden er dan af gaan omdat ze een week niet gereageerd hebben. Volgens mij zijn dat er niet zo heel veel hoor!

Erine, bij jou hebben ze vast rekening gehouden met een iets te vroeg geborene. krijg je een meisje of een jongen trouwens?
Volgens babybrabbel krijg ik een heel leuk verjaardagscadeautje:

(alleen hopelijk wel een blanke, anders ben ik een kind rijker en een partner armer vrees ik )
Rainbow, alleen Partylover, Belgiegirl en Polleke hebben dit topic nog niet bezocht. Van Belgiegirl verbaast het me, zij was toch best actief! Van de andere twee kan ik me voorstellen dat hun hoofd niet zo naar baby-gelul staat... dus dan vind ik het ook wel weer lullig om hun zo uit het schema te donderen.
Mariss, Partylover is helemaal in het begin wel geweest, dus laat haar er nog maar instaan..!
quote:Kath76 schreef op 20 januari 2009 @ 12:54:

Ow, maar ik ben inmiddels een jaartje ouder dan in de tabel staat.. En jij toch ook Becky? Of had je dat al meegenomen..?de mijne had ik al meegenomen, de jouwe nog niet maar het maakt voor het gemiddelde niet uit iig.
quote:Marriss schreef op 20 januari 2009 @ 13:53:

Van de andere twee kan ik me voorstellen dat hun hoofd niet zo naar baby-gelul staat...Pardon..??? Wij hebben toevallig hele intelligente conversaties over het leven en alle zaken die voor jonge vrouwen als wij belangrijk zijn, en dat doe jij even af met "baby-gelul"?? Tsssssss....
Even een *egoberichtje* van mijn kant...

ik hoorde net op mijn werk dat een oudcollega zwanger is (al bijna op de helft) en dat het sneller was dan ze zelf verwacht had. Als ik dat zo hoor, ben ik blij voor haar maar tegelijk begint het bij mij dan nog harder te kriebelen. Ik wil ook!!!

En -misschien herkenbaar voor jullie- het lijkt net of er om me heen steeds meer bekenden zwanger raken. En wij wachten maar af... (nouja, we DOEN natuurlijk wel iets, haha). Het begint zo langzamerhand wel een beetje te "steken" en de onzekerheid steekt de kop op. Las net ook dat een aantal van jullie zich ook afvraagt of je wel zwanger zal raken etc. Dat herken ik wel!

Ben blij het hier bij jullie kwijt te kunnen.

*einde egobericht*
Mulan, herkenbaar hoor. Iedere keer dat ik hoor dat er iemand in mn omgeving zwanger is, ben ik blij voor diegene, maar steekt er ook even iets. Dan gaat dat stemmetje in mn hoofd nog harder roepen... 'ikke wil oohook!!' En wat jullie ook al zeiden, frustrerend dat er mensen zijn die helemaal niet bezig zijn met zwanger worden en het misschien zelfs niet eens willen, dat zij wél zwanger worden en wij (nog) niet... gemeen!! Maar ja, kunnen ons er wel druk om maken, maar daar wordt het ook niet anders van. Onze tijd komt vanzelf... dat weet ik zeker!!

Kath, babygelul is niets negatiefs hoor... wat is er nou voor negatiefs aan het woord 'lul'?? Die zijn we juist hard nodig!! Dus: praise the lul!
mulan, heeeeel herkenbaar! en het zal best wel zo zijn dat je er meer op let als je zelf graag zwanger wilt worden, maar hier in mijn omgeving ook zoveel zwangeren! vandaag en gisteren ook al 3 bekenden die de 20 weken echo hadden, dus kreeg ik berichtjes over alle 10 vingertjes en teentjes die er (gelukkig bij alledrie) aanzitten en dat vind ik hartstikke leuk en goed nieuws voor ze, maar daar wordt mijn ongeduld niet minder van zeg maar...
helloooooow!!

Wou even gaat zitten om uitgebreid op iedereen te gaan reageren, maar er is geen beginnen aan! Moet bijna 10 blz terug lezen! Niet dat ik dat niet voor jullie over heb hoor.. maar waar haal je de tijd vandaan heh?

Charlotte: laat je even weten hoe het gegaan is bij de ha? ben we erg benieuwd wat hij/ zij zegt

marriss: hoe is het met je billen? heb je alle veren er al uit kunnen pulken?

mayabee: wat snel ja! Wel leuk, zo'n groeiecho!!

momo: wat leuk dat je een meisje krijgt, die krijgen wij ook! als ik er vanuit ga dat ik nog in dec zwanger ben georden, als het net januari is, krijgen we een zoon.

ik heb even gependelt, en de pendel zegt dat we eerst een zoon krijgen, en dan een dochter. We krijgen 2 kinderen in totaal. wel grappig, bij mijn schoonmmoeder, schoonzus en vriendin werkte het ook.

Ik heb gister ook de hiuisarts gebeld, en moet 10 febr naar de verloskundige voor een intake.

dan wordt er pas een afspraak gemaakt vvoor een echo. Dus dat zal wel met 12 week zijn ongeveer.

Ga even weer verder met poetsen..
Nou, had ik net een mega bericht getypt, ben ik het ineens kwijt..... ik begin overnieuw
Hallo allemaal!

Dank jullie wel dat jullie zo meeleven!

Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken.

De krampen worden nu alleen maar erger en ik wil gewoon weten wat het is!

Het kan iets onschuldigs zijn, maar ook iets anders.

Ik probeer er zo min mogelijk over na te denken en afleiding te zoeken, maar als ik dan weer zo'n steek voel!....

Nou ja, er zit niks anders op dan te wachten tot morgen.

Ik heb alles bijgelezen dus zal vanaf nu ook weer persoonlijk gaan reageren!

Komt ie :

Momo: Ach gewoontes! Afschaffen die handel! ( was het maar zo makkelijk) Bij mij zit het foliumzuur in een multivitamine en die moet je innemen tijdens het eten. Ach, het is straks een gewoonte dus even doorzetten! Over de dokter: Als hij zegt dat het aanstelleritus is heeft hij een heeeel groot probleem! Ik loop er nu al ongeveer 3 maanden mee, en iedere keer word het afgeschoven zo van: Het hoort bij je, maar daar neem ik nu geen genoegen mee! Onderzoeken zullen er komen!

( niet boos op jullie, maar wel op het feit dat de HA me niet serieus neemt!)

Kath: Best belachelijk he? Dat je moet doordringen bij een HA. Ze zouden toch beter moeten weten, maar helaas. Soms zit er zo'n rand debiel bij als de mijne.

Maya: Wat spannend naar de VK! Zeker ook dat je je moeder gaat vragen met je mee te gaan! Hou je ons op de hoogte hoe ze reageerde??

GW: balen dat je je zo rot voelt. Ik kan het me erg goed voorstellen! Je wilt gewoon zekerheid.

Hoop dat je snel zekerheid hebt. Het liefst het positieve natuurlijk!!

Marriss: Ik ben het met je eens dat degene die zich nog niet gemeld hebben in deze week, dat die uit het schema kunnen. Word het iets overzichtelijker van, en desnoods kunnen ze er zo weer bij!

Erine: Foliumzuur voor het slapen gaat hier niet, ik moet het tijdens het eten innemen, maar een gewoonte is snel aangeleerd!

Zwangeren in de omgeving? Komt me bekend voor! Mijn schoonzus bijvoorbeeld is volgende week uitgerekend, dus dat is ook spannend nu!

Op straat allemaal zwangeren of moeders met erg jonge kinderen.

En nog frustrerender: bijna alle meiden uit mijn basisschoolklas zijn al zwanger of al bevallen!

Nou ja, mijn tijd komt nog wel!

Ik ga even afleiding zoeken. Denk veel te veel na over waar die krampen van komen en wat er misschien mis met me is... Weet dat het te vroeg is om daar aan te denken, maar het voelt gewoon niet goed. Nah ja, hopen dat de HA er morgen wat over kan zeggen!! Niet dat ik nog eindeloze onderzoeken moet afwachten!

Zoow, beetje lang bericht, maar ik had ook al lang niet gereageerd!

Sorry als ik nog iemand vergeten ben

Nou, ik ga boodschappen doen!
quote:DJ Momo schreef op 20 januari 2009 @ 11:34:

[...]

helemaal mit eins!

koppie op GW!. en denk maar zo: "is maar goed dat 1e ronde niet raak is, anders had Momo mijn kop er af gebeten"

momo, je hebt mijn humeur meteen met 100% verbeterd door deze uitspraak.

Dus ik denk vanaf nu, beter zonder kind dan zonder kop!

Zo en nu eerst even de rest bijlezen!
@mariss, mijn angst komt uit twee dingen voort, zowel mijn moeder als zus deden er lang over om zwanger te worden. In de tijd van mijn moeder waren er nog geen echte behandelmogelijkheden en werd er ook niet vanalles onderzocht. Maar eerste kind duurde iets van 5 jaar geloof ik en die is toen ook nog kort na de geboorte overleden, daarna kwamen mijn zus en ik en dat duurde ook steeds weer 3 jaar.

Bij mijn zus duurde het ook 3 jaar, na 6x IUI stond ze op de wachtlijst voor IVF en is toen toch nog spontaan zwanger geworden.

Verder is mijn man op kinderleeftijd aan niet ingedaalde testes geopereerd (helaas wel iets te laat volgens de huidige inzichten) dus hij heeft vrij zeker geen superzaad.

Maar goed, ik moet het mss maar iets losser gaan zien, het gaat er ook niet sneller van als ik me er de hele tijd druk over maak. Het is gewoon zo dat ik kinderen wil en wel NU!!

@becky, hmm, dan zit ik al ruim 2 jaar boven het gemiddelde, moet op schieten dat het straks geen 3 is.

ik denk ook dat polleke en partylover zich wel weer melden maar dat ze er nu even niet zo'n zin in hebben. (Ben wel erg benieuwd hoe het met ze gaat!! Partylover, heb je al een datum voor je kijkoperatie??).

Verder hier niets nieuws, ook niet op het vieze verhalen front. Wel af en toe nog wat krampjes alsof ik ongesteld moet gaan worden, daar ga ik dan voorlopig ook maar van uit.... en mocht ik tegen alle verwachtingen in zaterdag nog niet ongesteld geworden zijn gaan we natuurlijk testen!
quote:Marriss schreef op 20 januari 2009 @ 15:03:

Kath, babygelul is niets negatiefs hoor... wat is er nou voor negatiefs aan het woord 'lul'?? Die zijn we juist hard nodig!! Dus: praise the lul!

Niets aan toe te voegen...

Fijne avond!
Hallo dames,

Nou jullie hadden me wel erg nieuwsgierig gemaakt met die online-testen van babybrabbel, dus ik heb ook maar es ff op die site gekeken. Ik heb volgens de site 71% kans dat ik deze ronde zwanger ben, en zou dan 19 oktober zijn uitgeteld...

Hahaha, vind het wel grappig, dat zo'n site dat dan voor je "bepaald" zeg maar...

Maar eerst maar es zien, zou wel maf zijn als het inderdaad waar zou zijn.. ..

@ Mulan: ik herken je gevoel wel hoor, bij mij zijn nu nog 6 collega's zwanger en 3 net bevallen.. Dan denk ik echt: ik wil ook!!! Vind het wel heel leuk voor hun allemaal hoor, en mag graag hun verhaaltjes horen over dingen die je moet weten of moet doen..

Onze leidinggevende zei al voor de grap dat er niemand meer zwanger mocht worden t komende half jaar, haha... Nou ze moest eens weten..

@ Marriss: haha, nou dat zou leuk zijn, zo'n verjaardagscadeautje.. maar idd, dan wel blank (als je beide blank bent tenminste )

Als ik op mijn komende p-day niet ongesteld wordt, ga ik op mijn verjaardag een paar dagen later een test doen heb ik me voorgenomen.. Zou wel een geweldig kado voor me zijn...(of niet natuurlijk als ie dan negatief is!)
GW, kan me voorstellen dat je dan wat zenuwachtig wordt, ook al hoeft er natuurlijk niets erfelijks te zijn en is het toevallig dat je zus en moeder er allebei wat meer moeite mee hadden. Maar ik weet al dat ik er ook een beetje bang voor ben, en ik heb eigenlijk geen indicatie dat het bij mijn wel wat langer zou kunnen duren, dus ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent..

Trouwens, de gemiddelde leeftijd voor hoogopgeleide vrouwen om kinderen te krijgen in NL is 33 jaar, dus daar zit je nog een heel eind onder! Daar vergelijk ik me dan altijd maar mee. Ik was op m'n 24e echt nog niet klaar voor kinderen. Ben pas op m'n 26e afgestudeerd, dus vind eigenlijk dat ik nog aardig op tijd begin!

Charlotte: sterkte meid, en neem maar lekker een voorbeeld aan Momo en bijt die huisarts z'n kop eraf als ie je niet serieus neemt!
Kath: In die staat ben ik wel ja, als ie niks doet dat ik zn kop eraf bijt. Dus als ik morgenochtend me weer meld met bloed aan mn tanden weten jullie genoeg
GW: Heel normaal dat je hier verdrietig van wordt. Had ik ook. Misschien is het ook niet realistisch om te denken dat het in 1 keer lukt (maar waarom lukt het iedereen in mijn omgeving dan wel? GRRRRR).

Ik wil ook helemaal niet negatief denken, maar die gedachten schieten me wel elke keer te binnen na een negatieve test: misschien ben ik (of man) wel onvruchtbaar? En je mag eigenlijk pas na een jaar (een jaar!!) proberen naar de huisarts toe, want voor die tijd valt het allemaal nog in de categorie "normaal". Pfff...

Oke, genoeg negatief gezeurd! Het komt vast allemaal goed en we gaan er vol goede moed tegenaan! In ieder geval wordt de kans dat Momo je kop af bijt steeds kleiner nu het wat langer duurt voor iedereen!

Praise, the lul! (Marriss, je bent echt knettergek volgens mij).

Charlotte, fijn dat je bij de huisarts terecht kunt. Hopelijk krijg je iets meer duidelijkheid!

Goh, het is echt teveel om op te reageren (werken jullie niet overdag? ). Hier verder geen nieuws. Ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en toch maar ovulatietesten gekocht. Misschien geeft het meer rust als ik weet wanneer (en of ik uberhaupt) ovuleer.

Vanavond naar de sportschool (spinning), dus als jullie mij niet meer terug zien ben ik waarschijnlijk te uitgeput!
quote:vcharlotte schreef op 20 januari 2009 @ 18:32:

Kath: In die staat ben ik wel ja, als ie niks doet dat ik zn kop eraf bijt. Dus als ik morgenochtend me weer meld met bloed aan mn tanden weten jullie genoeg goh en ik maar denken dat ik een relatief veilig beroep heb, maar als ik niet op pas word mijn kop er dus afgebeten door mijn patienten...
quote:germanwings schreef op 20 januari 2009 @ 18:52:

[...]

goh en ik maar denken dat ik een relatief veilig beroep heb, maar als ik niet op pas word mijn kop er dus afgebeten door mijn patienten...gw 1 geluk heb je, zowel momo als charlotte woont niet in duitsland!
Dank voor jullie fijne reacties van herkenning! Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Normaal gesproken ben ik best een positief ingesteld mens maar vandaag wilde het ineens even niet meer zo.

Maar zoals Speculaas en Marriss ook schrijven: het komt vast goed met ons! Onze tijd komt nog wel.

Ik ben trouwens van Babybrabbel overgestapt naar een ander kalendertje om je vruchtbare dagen uit te rekenen... www.mamaenzo.nl

Iets gedetailleerder naar mijn mening. Alleen spreken ze daar eerder van een innesteldag. Ik weet soms ook niet meer wat ik nou moet geloven. Iemand nog een gouden tip?!

@ Charlotte: sterkte bij de huisarts!

Liefs, Mulan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven