Handbagage, schaartje
vrijdag 17 februari 2017 om 13:36
Ik ga binnenkort een paar dagen weg met mijn dochter. Om de kosten te drukken heb ik tickets met alleen handbagage geboekt. Voor de vloeistoffen kom ik daar wel uit, ik gooi mijn remover e.d. wel in kleine flesjes. Maar ik ben in het verleden al nagelvijlen en scharen kwijtgeraakt door overijverige veiligheidscontroleurs. Zou ene klein schaartje met afgeronde punten wel mogen?
vrijdag 17 februari 2017 om 13:43
vrijdag 17 februari 2017 om 13:43
quote:blauwuiltje schreef op 17 februari 2017 @ 13:41:
Nee mag niet geen enkele schaar of vijl. Kartonnen vijl kan wel. Ik twijfel of aceton mag trouwens....Ik bedoelde make-up remover. Een nagelvijl zit in mijn nagelknippertje, daar red ik me wel mee. Die hebben ze vorige keer ongemoeid gelaten toen ik per ongeluk mijn toilettas in mijn handbagage had gedaan, en mijn favoriete schaar werd ingenomen.
Nee mag niet geen enkele schaar of vijl. Kartonnen vijl kan wel. Ik twijfel of aceton mag trouwens....Ik bedoelde make-up remover. Een nagelvijl zit in mijn nagelknippertje, daar red ik me wel mee. Die hebben ze vorige keer ongemoeid gelaten toen ik per ongeluk mijn toilettas in mijn handbagage had gedaan, en mijn favoriete schaar werd ingenomen.
vrijdag 17 februari 2017 om 13:48
vrijdag 17 februari 2017 om 13:50
Ik probeerde ooit eens in te checken met twee zakmessen. Ik wist niet dat ze in mijn tas zaten; mijn vriend had de tas de week ervoor gebruikt. Vanzelfsprekend keek ik heel onschuldig, ik wist echt van niets, maar ze mochten niet mee. Gelukkig kon ik ze, tegen een kleine vergoeding, naar huis laten opsturen vanaf het vliegveld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 17 februari 2017 om 13:51
Ik vind het altijd vooral fascinerend dat je eerst door de controle gaat, waar ze je schaartjes afpakken, en dat je daarna uitgebreid kunt shoppen en eten, glazen flessen (leuk wapen als je ze stukslaat) drank kunt kopen, metalen bestek kunt gebruiken in de restaurants, op sommige vliegvelden zelfs gereedschap kunt kopen (dat ze dan netjes 'sealen' in een plastic zak, alsof dat een kaper tegenhoudt...), enzovoorts.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
vrijdag 17 februari 2017 om 13:51
Kleine schaartjjes mogen vaak wel hoor, ik heb bijna altijd een klein handwerkschaartje in m'n handbagage. Zo'n ding met bladen die niet langer zijn dan 2-3cm.
Als je op deze site de lijst met verboden items download, staat er dat het tot 6cm mag. (Of eigenlijk staat er dat het vanaf 6cm niet mag.) Op Schiphol dan he, dat zegt niks over terugvliegen vanaf bijvoorbeeld Barcelona.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/bagageregels/
Als je op deze site de lijst met verboden items download, staat er dat het tot 6cm mag. (Of eigenlijk staat er dat het vanaf 6cm niet mag.) Op Schiphol dan he, dat zegt niks over terugvliegen vanaf bijvoorbeeld Barcelona.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/bagageregels/
vrijdag 17 februari 2017 om 13:53
Heb je niet nog ergens een hotel-naai-setje liggen? En anders bij de action misschien. Die hebben er vaak een schaartje in van een cm. Geen idee of ze dat eruit zouden halen hoor, maar goed, in dat geval ben je hooguit anderhalve euro kwijt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 17 februari 2017 om 13:58