Beste vriend heeft kanker
vrijdag 17 februari 2017 om 23:14
Afgelopen dinsdag heb ik een telefoontje van mijn beste vriend gemist en ben vervolgens zo druk geweest dat ik hem pas vanavond eraan dacht om hem terug te bellen. In de trein, na een feestje, wat biertjes op, voor het eerst in jaren weer eens een sigaret gerookt.
Hij heeft kanker, uitgezaaid, waarschijnlijk ongeneeslijk.
We kennen elkaar al 23 jaar. Alles meegemaakt wat je met je beste vriend kunt meemaken. Getuige geweest bij zijn huwelijk - tot twee keer toe.
Dit was godverdomme niet de bedoeling. We zouden samen oud worden. We zouden onze kinderen samen zien opgroeien (zijn dochtertje is vorige maand geboren). Ooit, over heel veel jaar zouden we samen in een schommelstoel op een veranda zitten en herinneringen aan de goede oude tijd ophalen en daarna, echt pas daarna zou hij dood mogen gaan.
Weet niet wat ik met dit topic wil. Van me afschrijven. Advies hoe ik hier mee om moet gaan, als iemand dat heeft.
ben er kapot van.
Hij heeft kanker, uitgezaaid, waarschijnlijk ongeneeslijk.
We kennen elkaar al 23 jaar. Alles meegemaakt wat je met je beste vriend kunt meemaken. Getuige geweest bij zijn huwelijk - tot twee keer toe.
Dit was godverdomme niet de bedoeling. We zouden samen oud worden. We zouden onze kinderen samen zien opgroeien (zijn dochtertje is vorige maand geboren). Ooit, over heel veel jaar zouden we samen in een schommelstoel op een veranda zitten en herinneringen aan de goede oude tijd ophalen en daarna, echt pas daarna zou hij dood mogen gaan.
Weet niet wat ik met dit topic wil. Van me afschrijven. Advies hoe ik hier mee om moet gaan, als iemand dat heeft.
ben er kapot van.
IMHO
vrijdag 17 februari 2017 om 23:18
vrijdag 17 februari 2017 om 23:19
vrijdag 17 februari 2017 om 23:34
Ik heb bijna 2 jaar geleden een vriend verloren aan kanker. het was een hele heftige tijd, waar ik vreemd genoeg ook mooie herinneringen aan over heb gehouden. Wees er voor hem en zijn familie. Help met praktische dingen, maar ook met het maken van herinneringen. Zo moet ik nog steeds glimlachen als ik terug denk aan de avonden dat we al spelletjes spelend doorbrachten in het ziekenhuis. Tot een nachtzuster ons uren nadat bezoekuur afgelopen het ziekenhuis uit zette
vrijdag 17 februari 2017 om 23:35
Wat een k-nieuws..... ik adviseer je aan hem en z'n partner te vragen waar zij behoefte aan hebben. Hoe je er voor hun kunt zijn. Mensen gaan hier allen zo verschillend mee om....
mijn ex-man had kanker, en hij trok zich helemaal terug. Wilde wel bezoek maar had geen behoefte om herinneringen op te halen of goede gesprekken te voeren. Terwijl ik dat wel wilde.
Een vriendin van me bakte regelmatig een lekkere chocoladetaart, of haalde me op om te wandelen. Of we gingen even de kroeg in, om even afleiding te hebben...
hoe dan ook, sterkte, en ik hoop dat je er voor ze kunt en mag zijn!
mijn ex-man had kanker, en hij trok zich helemaal terug. Wilde wel bezoek maar had geen behoefte om herinneringen op te halen of goede gesprekken te voeren. Terwijl ik dat wel wilde.
Een vriendin van me bakte regelmatig een lekkere chocoladetaart, of haalde me op om te wandelen. Of we gingen even de kroeg in, om even afleiding te hebben...
hoe dan ook, sterkte, en ik hoop dat je er voor ze kunt en mag zijn!
vrijdag 17 februari 2017 om 23:35
Wat een hel.
Mijn beste vriend en ik zijn hetzelfde van plan als jullie, samen oud dik en lelijk worden.
Het idee alleen al om zo'n bericht te moeten krijgen doet me huilen.
'Sterkte' klinkt zo vreselijk banaal, maar het is welgemeend. Wellicht helpt het je om hier te schrijven.
Hoe dan ook, ik leef oprecht met je mee.
Mijn beste vriend en ik zijn hetzelfde van plan als jullie, samen oud dik en lelijk worden.
Het idee alleen al om zo'n bericht te moeten krijgen doet me huilen.
'Sterkte' klinkt zo vreselijk banaal, maar het is welgemeend. Wellicht helpt het je om hier te schrijven.
Hoe dan ook, ik leef oprecht met je mee.
vrijdag 17 februari 2017 om 23:43
Probeer er te zijn voor hem en geniet van ieder moment samen...
Mijn beste vriendin heeft ook kanker dus heb een idee hoe je je voelt!
En vooral: niet vergeten om écht met elkaar te praten, ik merk dat ik daar een enorme behoefte aan had bij mijn vriendin... praten over hoe jij je voelt en hoe hij zich voelt, gewoon open zijn.
Klinkt egoïstisch, maar mijn vriendin vertelde me laatst dat ze hier zelf ook heel veel aan heeft, ze deze momenten zó koestert en dankbaar is dat ik het uit dat ik het zo ontzettend moeilijk vind en dat ik zoveel verdriet heb.
Het heeft ons zo mogelijk nog dichter bij elkaar gebracht.
En voor nu: veel sterkte!
My way or the highway!
vrijdag 17 februari 2017 om 23:47
Mijn beste vriend was mijn broertje van 1 jaar jonger. We deelden alles en onze hele jeugd was 1 groot avontuur. Later gingen we onze eigen weg maar bleven diepe band houden. Hij kreeg 3 jaar geleden slokdarmkanker en overleed na 5 maanden, liet een dochtertje van 6 en 2 stiefkinderen achter.
Ik heb denk ik 2 maanden lang nog nooit zoveel gehuild, maar daarna besloten om in zijn nagedachtenis elk jaar wat vrienden samen te zijn op zijn verjaardag. Het mocht niet zo zijn, maar de tijd die we hadden, was onvergetelijk. Ik hoop dat je hem nog steun kan geven, en het daarna net als ik een plek kan geven. Vergeten doe ik het nooit en daar ben ik blij om. Verdrietig zal ik ook nog soms wel zijn en ook dat is ergens iets om dankbaar over te zijn. Maar verder heb ik het als aansporing genomen om alles uit mijn leven te halen wat er in zit. De sky is the limit. Morgen kan het over zijn. Heel veel sterkte.
Ik heb denk ik 2 maanden lang nog nooit zoveel gehuild, maar daarna besloten om in zijn nagedachtenis elk jaar wat vrienden samen te zijn op zijn verjaardag. Het mocht niet zo zijn, maar de tijd die we hadden, was onvergetelijk. Ik hoop dat je hem nog steun kan geven, en het daarna net als ik een plek kan geven. Vergeten doe ik het nooit en daar ben ik blij om. Verdrietig zal ik ook nog soms wel zijn en ook dat is ergens iets om dankbaar over te zijn. Maar verder heb ik het als aansporing genomen om alles uit mijn leven te halen wat er in zit. De sky is the limit. Morgen kan het over zijn. Heel veel sterkte.
vrijdag 17 februari 2017 om 23:50
zaterdag 18 februari 2017 om 07:36