Verliefd op beste vriend

19-01-2009 22:06 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej lieve dames,

Ik lees geregeld gezellig mee op dit forum maar ik heb voor de eerste keer echt even heel dringend jullie advies nodig! Ik weet dat hier al een topic over bestond/bestaat maar toch heb ik besloten om mijn eigen verhaal even met jullie te delen.

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik dus sinds kort echt hopeloos verliefd op mijn beste vriend. Ik ken hem al ontzettend lang en we kunnen ontzettend goed met elkaar praten. We zien elkaar geregeld en spreken best vaak af om gezellig samen te eten. Ik kan alles aan hem kwijt en als ik me wat minder voel weet hij me altijd op te vrolijken. Mijn vriendinnen verklaren mij regelmatig voor gek als ik vertel dat er nooit iets is gebeurd omdat hij volgens hun waarzinnig aantrekkelijk is. Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan en heb dan ook nooit gevoelens voor hem gehad die verder gaan dan onze vriendschappelijke relatie. Oké, ik weet best wel dat hij er goed uitziet en dat zijn toekomstige vriendin in haar handjes mag knijpen met hem, maar tot voor kort zag ik hem gewoon als mijn beste maatje.

Maarrrrr, sinds korte tijd is mijn gevoel voor hem dus totaal veranderd. Ik weet niet precies wanneer ik mij deze verliefdheid realiseerde, maar ik weet wel dat ik steeds jaloerser werd toen hij vertelde dat hij een leuk meisje ontmoet heeft tijdens het uitgaan. Hij heeft wel vaker vriendinnen gehad tijdens onze vriendschap maar nooit ben ik jaloers geweest, sterker nog, ik motiveerde hem juist en was blij voor hem. Ik heb hem zelfs een keer proberen te koppelen aan mijn beste vriendin!!! Ik schrok dan ook best van mijn jaloerse gevoel...

Ik weet totaal niet wat ik met mijn gevoel aanmoet. Het lijkt wel alsof ik hem steeds leuker ga vinden!! Ik word echt helemaal gek. Eergisteren kwam hij nog bij me eten en hebben we daarna tv gekeken. Hij zat naast me en legt dan meestal altijd een arm achter mijn nek, normaal deed me dat niks maar nu heb ik gewoon 2 uur met zwetende handen en een kloppend hart op de bank gezeten. Normaal ging ik dan zelf lekker tegen hem aanhangen maar nu durfde ik dat gewoon niet! Ik was me gewoon helemaal bewust van dat heerlijke lichaam dat naast me zat en hij ruikt ook zooooo lekker!!! En hij zat maar lekker relaxt chippies te eten. Ik kan me niet eens meer herinneren welk programma we gekeken hebben... Ik voel gewoon echt vlinders in mijn buik als ik aan hem denk! Gisteren smste hij dat hij ff langskwam en ik was gewoon helemaal gestresst! Ik heb 2 uur voor de spiegel gestaan en was écht zenuwachtig.

Maarja, aan de andere kant, hij klinkt ook zo gelukkig als hij over dat meisje aan het praten is. Donderdag heeft hij met haar afgesproken en ook al ben ik heel verliefd op hem, ik gun hem ook zo erg dat geluk met haar. Ik denk ook niet dat hij ooit meer dan gewone gevoelens heeft gehad voor mij. Ik heb wel een keer gehad dat we beide een beetje aangeschoten waren en dat we toen samen een dvd zaten te kijken (om 2 uur 's nachts haha, waren beiden te wakker om te gaan slapen). Ik voelde toen gewoon dat hij naar me zat te kijken. Haha omdat ik toen zelf ook behoorlijk aangeschoten en melig was heb ik mijn gsm gepakt en hem gesmst: waarom zit je zo naar me te kijken. Hij smste toen terug: omdat je zo'n mooi meisje bent. Hahaha, we hebben toen echt dubbel gelegen. Verder geeft hij me ook geregeld een echte vriendenknuffel en een kus op mijn wang. Maarja ik heb dat altijd als heel gewoon ervaren. Ik voelde me ook altijd zo op mijn gemak bij hem. Ik realiseer me nu hoe stom ik ben geweest door nooit eens actie te hebben ondernomen. Maar ik heb gewoon nooit echte gevoelens voor hem gehad! En nu, ik lijk wel een puber!

Ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Ik durf het echt niet te vertellen. Ik ben gewoon zoooooooooo ontzettend bang dat ik onze vriendschap op het spel zet!!! En dat wil ik echt 100% niet. Ik gun hem alles want ik hou zoveel van hem, maarja aan de andere kant, wat moet ik met dit gevoel? Ik kan niet eens meer normaal tegen hem doen!! Ik zie hem waarschijnlijk morgen weer en alleen al die gedachte maakt me stapelgek!!

Wat moet ik doen? Ik weet het echt niet meer...

xxx
Nee jongens, ik durf het echt niet te zeggen... AAARGH
geef een hint, kijk hoe hij reageert!
Oke, ik probeer gewoon, kleine hint kan geen kwaad... hij is er nog steeds niet, kan elk moment arriveren...
heeey,

Nog ff een verlate tip: ipv verliefd noemen, gebruik je: ik vind je wel leuker dan leuk.(hint hint) hahaha

Dat is wat ik destijds zelf heb gebruikt en wat ook goed uitpakte. Ik heb meer dan driekwart jaar rond gelopen met die verliefde gevoelens en dat is voor jezelf toch wel een beetje teveel van het goede denk ik...

Succes en lees wel wat er gebeurd is vanavond.

Gr Jouk
Kom op, je durft het wel! Ik duim!
Nou hij is dus net de deur uit maar ik wist gewoon al toen hij binnenkwam dat ik het niet zou durven zeggen. Ten eerste overviel me meteen weer dat verliefde gevoel. Zo irritant. Ik herkende bijna mezelf niet meer!! Knikkende knieen, klamme handjes, warm gevoel. Ik had het meteen allemaal toen hij binnen kwam met die sexy grijns op zijn gezicht. Hij plofte zoals gewoonlijk meteen op de bank. Maarja, vanaf dat moment begon hij meteen te vertellen over zijn afspraak met HAAR (C.) morgen. Hij keek er erg naar uit dat was duidelijk te merken. Terwijl hij zat te kletsen kreeg hij zelfs een smsje van haar die hij met een glimlach op zijn gezicht ook meteen beantwoorde. Pff, kreeg meteen een heel naar gevoel. Voelde me echt beroerd. Ben op een gegeven moment zelfs ff naar de keuken gevlucht om ff diep in en uit te ademen. Voelde zelfs tranen prikken achter mn ogen maar dat heb ik godzijdank weten te verbergen. Werd echt overvallen door een heel down en verdrietig gevoel. Kon ook echt niets meer tegen hem zeggen over mijn gevoel. Heb maar een beetje beduusd geknikt... Hij vroeg wel op een gegeven moment of er iets was maar heb maar gezegd dat ik een beetje moe was. Toen zei dat hij dat hij dan maar beter kon gaan zodat ik lekker kon gaan slapen, volgens mij had hij zelfs het gevoel dat ik niet echt op hem zat te wachten. Ik had niet eens zin om dat goed te praten. Ik weet nu al dat morgen echt een shitdag wordt. Vooral morgenavond, ik ga maar een leuke film huren zodat ik niet te veel hoef na te denken over 'hoe gezellig' zij het wel niet hebben. Hij zou me zelfs smsen morgenavond of het leuk was met zijn date. Misschien dat ik zelf ook wel lekker op stap ga, misschien wat afleiding.
pff jeetje wat jammer:(

kan je niet zorgen dat zn date gruwelijk mislukt... grijns...

stuur n vriendin die hij niet kent eropaf, en laat haar alles verpesten, of is dat dan weer te erg;)
quote:ambrozusje schreef op 20 januari 2009 @ 23:07:

pff jeetje wat jammer:(

kan je niet zorgen dat zn date gruwelijk mislukt... grijns...

stuur n vriendin die hij niet kent eropaf, en laat haar alles verpesten, of is dat dan weer te erg;)das ook een manier om je vriendschap om zeep te helpen ja
jaa, maar je doet het zonder dattie dr achter komt;)
quote:ambrozusje schreef op 20 januari 2009 @ 23:18:

jaa, maar je doet het zonder dattie dr achter komt;)hmmm, dan kan die vrindin dus nooit meer langskomen omdat hij haar dan zal zien zodra ze dus relatie hebben
Hè wat klote. Jammer dat je je zo rot voelt, zoek maar lekker wat afleiding morgen. Maar zelfs als hij een leuke date heeft, is er nog niks verloren natuurlijk. Hij weet toch niet hoe jij je voelt, dus hij heeft ook geen idee dat hij jou er pijn mee doet door enthousiast over haar te doen. Zorg maar lekker voor jezelf en begin er op een ander moment over. Maar laat er geen weken overheen gaan, want als ik het zo inschat overleeft je vriendschap het anders sowieso niet, als je het zo moeilijk vindt om hem te zien.
Ik heb dezelfde ervaring, alleen is mijn beste vriend niet echt super happy met zijn vriendin.

Een poos geleden heb ik hem opgebiecht dat ik dacht meer dan vriendschappelijke gevoelens voor hem te hebben. Kreeg de reactie dat hij ook zo'n periode had gehad. Vantevoren had ik ook al heel veel hints gegeven, die niet werden opgepakt. Gewoon eerlijk zijn was het enige wat mij in ieder geval nog hielp, want het beinvloedde in ieder geval mijn kant van het contact. Verder hebben we het er eigenlijk niet over gehad. De vriendschap is te belangrijk voor mij en ik kan hiermee leven. Wel neem ik veel meer afstand, omdat ik merkte bij iedere opmerking (je bent mooi, als ik een relatie met jou zou hebben zou ik niet van je *lichaamsdee* af kunnen blijven etc.) een dubbele lading erop te leggen, terwijl hij gewoon zo is. Meer afstand helpt mij in ieder geval.
Ja ik wacht morgenavond maar eens af. Kijken hoe het hun vergaan is. Net met beste vriendinnetje een uur gebeld. Heb haar ook maar alles opgebiecht. Haha ze reageerde zooo lief. Ze had altijd al gedacht dat ik verliefd op hem was. Haha (wat dus écht niet zo is maargoed). Volgens haar zouden we echt een leuk stel zijn (zwijmel zwijmel). Ze heeft me gedwongen om morgenavond met haar op stap te gaan. Toch nog iets om naar uit te kijken... haha Ambrozusje, jouw idee zou zo slecht nog niet zijn, haha, maar laat ik dat maar niet doen hihi.
Gelukkig dat je vriendin je meesleurt:) Dan hoeft ze niet achter hem aan;)
Heej meiden ik zit nu weer in een soort van dilemma. Zoals ik gisteren vertelde ga ik vanavond dus op stap met mijn beste vriendin. Nu belde ik net met haar en volgens haar moet ik ervoor zorgen dat ik er 'onweerstaanbaar' uit zie. De kans is namelijk vrij groot dat we hem en zijn date tegen gaan komen. Mijn woonplaats is niet echt heel groot en er is één café waar iedereen van onze leeftijd meestal samenkomt. De rest van mijn vriendengroep is er ook vanavond te vinden dus... Nu dacht ik in eerste instantie. Ojee ik wil ze echt niet tegenkomen dat komt ook zo wanhopig over, aan de andere kant, ik kom er bijna wekelijks en hij ook... Bovendien laat ik me dan door hun mijn avond verpesten. Het is een vrij groot café dus het is niet zo dat ik ze constant zie. Bovendien kan ik altijd weggaan als ik het niet prettig vind. En wat natuurlijk ook meespeelt is dat ik ontzettend nieuwsgierig naar HAAR ben. En de kans bestaat natuurlijk ook dat ik ze helemaal niet tegenkom. Hij zou met haar gaan eten dus wie weet gaan ze daarna wel meteen naar huis. Wat vinden jullie?
Ik zou zorgen dat ik ze niet tegen kwam. Kun je niet ergens anders heen met je vriendin? Stel je komt ze tegen en je vindt het moeilijk om ze te negeren (misschien zitten ze wel te kleffen, ik geloof niet dat jij dan helemaal je gezellige zelf bent met je vrienden, ook al is het aan de andere kant van de kroeg), dan zal dat hem misschien ook opvallen. Als hij dan op een later moment van je begrijpt dat je meer voor hem voelt, zal hij het toeval dat jij die avond helemaal hot rondliep in dezelfde kroeg als waar hij met zijn date zat misschien niet zo kunnen waarderen. Take the high road! Ik ben bang dat je het anders voor jezelf kán verknoeien.
Ik denk dat je gelijk hebt Elev. Ik heb het ook al tegen mijn vriendin gezegd, ze vond het jammer omdat de rest van onze vrienden ook vanavond daar is. Maar we hebben besloten om gewoon gezellig een hapje te gaan eten en daarna zien we wel, waarschijnlijk gaan we bij haar een filmpje kijken ofzo. Idd, ik moet er niet aan denken om ze lekker klef samen tegen te komen! En idd, hij zal dit misschien niet echt waarderen, al zal hij er geen seconde bij stilstaan dat ik dit doe uit nieuwsgierigheid ofzo, maarja, toch maar niet het risico nemen...
Maarja mijn vriendin zegt dus wel: als ze dalijk een relatie hebben gaan we dan nooit meer lekker op stap of hoe zit dat?
Mijn vriendin vind dat ik gewoon moet gaan. Haha volgens mij is ze zelf ook heel nieuwsgierig naar zijn date (ze kent hem ook heel goed). Haha wat ik vooral heel erg vind is dat ik stiekem een beetje hoop dat ik hem vanavond zie...
Aargh wat zal ik nu doen? wel of niet gaan? vertrek over 10 min.
inmiddels al veel te laat om nog te reageren op je vraag.

Wat heb je gedaan? Ben je gegaan of toch maar niet. voor beide opties was natuurlijk iets te zeggen...
Oh, ik lees het nu pas. Ben wel heel benieuwd wat je hebt gedaan! Als ze een relatie hebben is toch wel wat anders, bovendien heb je dan misschien al aan hem verteld hoe het zit (of besloten dat niet te doen). Hij weet in elk geval dat jij daar vaker komt, toch? Hoop dat je in elk geval een leuke avond hebt!
Wat een heftige avond heb ik gisteren gehad zeg...
vertel!

Ben je naar die kroeg gegaan uiteindelijk?
Ja ben toch nog gegaan, een vriendin smste ons tijdens het etentje of we ook kwamen en de vriend van mijn vriendin was ook daar. Zoals ik al had verwacht arriveerde HIJ ook even later met zijn date...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven