Relatieadvies nodig!!

18-02-2017 23:36 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
----
Jezelf afvragen of je gelukkig bent.
Wat een onvolwassen knul. Dumpen die hap.
Je beste maatje ? Dan wil ik niet eens weten hoe de mensen doen die een hekel aan je hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent nog jong, woont niet samen. Je zit op geen enkele manier aan hem vast, de enige reden waarom je bij hem zou moeten zijn is omdat het gewoon leuk is. Maar dat is het dus eigenlijk niet meer.

Tja, dan moet je de moeite die het kost om er toch nog wat leuks van te maken afwegen tegen de moeite die het zou kosten om deze te laten vallen en een leuker exemplaar te vinden. Ummmm... Ik zou voor optie twee gaan
For whom the bell tolls
De haat in jullie relatie spat er vanaf. De liefde heb ik nog niet ontdekt.

Volgens mij zijn jullie zo jong, dat jullie voorderest nul ervaring hebben en niet goed weten dat een relatie ook leuk kan zijn en hoort te zijn.

Mijn antwoord: kansloze relatie dit.
quote:We hebben samen echt een haat-liefdesrelatie

Goh, wat klinkt dat als een fijne relatie.

.

quote:Ik heb hier al 1000 keer over gepraat met hem, maar hij ziet mijn kant nooit in..En nu?
Ik denk dat hij het een beetje zat begon te worden, dat jij "alle touwtjes in handen had", zoals jij dat zei. Hij voelde zich beklemd, en nu verzet hij zich ertegen.
Zo te zien halen jullie het slechtste in elkaar naar boven. Treiterijen kunnen nooit, ook niet in een relatie. Klinkt alsof ie een spelletje met je speelt. Ik zou er nu al helemaal klaar mee zijn.
Het klinkt alsof jullie continu in een machtstrijd verwikkeld zijn. En jaloers/claimend zijn.

Ik zou het een poosje rustiger aan doen. Hem niet meer elke dag zien maar voorlopig een paar keer per week. Dat geeft jullie allebei de ruimte om het allemaal wat objectiever te kunnen zien, en zodoende te zien wat er mis gaat, bij de ander maar ook bij jezelf.

En daarnaast zou ik elkaar niet zo claimen. Laat hem lekker fifa spelen en tijd doorbrengen met zijn vrienden, en ga zelf lekker uit.

Een vriendje dat altijd alles voor je doet en aan je hangt is toch ook niet aantrekkelijk. Zelf zei je al dat dat niet gezond was. Wees er blij mee dat dat niet meer zo is, en dat hij zich nu ook laat horen. En accepteer dat dat verandert is. Je kunt niet altijd de touwtjes in handen hebben. Dat hoort 50/50 te gaan. Ik denk dat je er moeite mee hebt dat te accepteren. Voel jij je onzeker als hij zich zekerder op stelt? Ben je continu op zoek naar bevestiging nu hij je niet meer elke seconde op handen draagt? Het klinkt alsof hij duidelijke signalen af geeft dat hij het anders wil zoals het in het begin was (dat wat ook jij niet gezond noemde). Juich dat toe, anders drijf je hem alleen maar verder bij je vandaan.

Mocht je nu na dit alles geprobeerd te hebben, nog zo'n ruzie en zoals je het zelf noemt een haat-liefdesverhouding houden, stop er dan mee. Maar het klinkt niet alsof je dat wilt. Dus ik zou het eerst zo proberen te bekijken, en te behandelen.
het is voorbij jullie hebben het alleen nog uitgesproken
In het begin had je erg "de touwtjes in handen" omdat hij in de verliefdheidsfase zat. Die is nu voorbij en nu is hij zoals hij normaal gesproken in een relatie is.
Hoe oud ben je
Er komt vanzelf iemand die jou op nummer éen zet, en je daar houd. Vrienden zijn ook belangrijk maar > Balans.

Op dit moment is die balans er niet, omdat naar mijn inzicht.... hij zijn aandacht al vestigd op zijn vrienden en niet op jou. Misschien probeert hij zich al los van je te maken qua gevoelens, maar nog niet de ballen heeft om er echt een punt achter te zetten.

Succes...
Hij heeft de ballen niet om jou te dumpen... dus aan jou die schone taak
Volgens mij wil hij je niet meer, maar durft hij het nog niet tegen je te zeggen. Ik zou hem een handje helpen, dan ben jij er ook vanaf.
Pubers?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou de relatie beëindigen. Het klinkt niet positief. Ga lekker leuke dingen doen en ontdekken hoe fijn het is als je niet allemaal energie verliest aan ruzies en gedoe met een partner.
Jullie hebben erg veel liefde voor elkaar? Waaruit blijkt dat? Ik lees niets waaruit blijkt dat hij heel veel van je houd, ook niets waaruit blijkt dat jij heel veel van hem houd. Behalve dan als je schrijft dat je zo veel van hem houdt.

Houd je genoeg van hem om dit gedoe de komende vijftig jaar vol te houden dan doorgaan. Zoniet, uitmaken.
Dit gaat het hem niet worden. Jullie verschillen teveel.

Zoek iemand die ook zichzelf kan zijn want het lijkt wel of jij dat op een of andere manier tegenhoudt.
Ga er eens fatsoenlijk voor zitten en praat erover samen. Zeg eerlijk waar je tegenaan loopt en dat dit jou een vervelend gevoel geeft. Probeer vanuit jezelf te praten, dus niet hem afbranden met "jij doet altijd zo" maar "ik voel me hierdoor". En vraag hoe hij dit ziet en spreek af om weer aardig tegen elkaar te doen.

Jullie zijn 2 volwassenen... los het dan ook volwassen op ipv wraak nemen op elkaar met steeds opnieuw gezeur.
Ik lees hier helemaal geen liefde.

Het lijkt me duidelijk dat hij niet bij je wil zijn. Wat is het probleem met uitgaan trouwens? Waarom is dat meteen drama? Waarom wil je met iemand zijn die zijn tijd duidelijk veel liever met anderen dan met jou doorbrengt?
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Liefde is er zeker, maar ik weet nu dat een relatie zo niet hoort te zijn. Ik ben iemand die pleit voor vrijheid in een relatie, maar het geeft me nu het gevoel dat ik er minder toedoe. Ik wil er niet altijd een punt van maken omdat ik gewoon geen ruzie wil. Ik weet zeker dat hij nog 100% voor mij wilt gaan, daar hebben we vaak genoeg over gepraat. Ik denk dat @hankypankyshanghai gelijk heeft over het feit dat de verliefdheidsfase nu voorbij is en dat dit echt is hoe hij is in een relatie. Ik wil onze relatie zeker nog een kans geven, waarbij we elkaar wat meer vrij laten maar wel elkaar op de eerste plaats zetten. Maar of dat gaat werken...
Je moet je serieus gaan afvragen of deze situatie jou gelukkig maakt,

het kost namelijk gigantisch veel energie om in zo'n relatie te zitten, jij loopt hele dagen te piekeren en je ellendig te voelen en probeert met man en macht met hem te praten en erachter te komen wat er toch veranderd is.

De balans is eruit, jullie ruzies gaan telkens over hetzelfde soort onderwerp; kom je er niet uit met gesprekken en maakt het jou niet gelukkig, dan moet je voor jezelf kiezen en stoppen met de relatie.

Ik begrijp dat je veel van hem houd en dit liever heel anders had gezien maar kijk naar hoe het NU is, zo zal het zeer waarschijnlijk blijven. Je bent meer waard dan iemand die niet 100 procent liefde aan jou geeft en niet echt voor jou kiest.
Heb je hem ook wel eens gevraagd in al die gesprekken waarom hij je bewust het gevoel geeft dat je de competitie aan moet gaan met zijn vrienden wat zijn vrije tijd betreft? Ik vind dat zo kinderachtig en laag, hij is in feite bezig je zelfvertrouwen onderuit te schoffelen. Waarom zou je dat in godsnaam doen??

Het zou mijn partner/beste maatje niet zijn met zulk min gedrag zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven