Na 8 maand nog niet zwanger

27-12-2008 19:48 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

De titel van mijn topic zegt het eigenlijk al, na 8 maand geleden gestopt te zijn met de pil, ben ik jammer genoeg nog niet zwanger.

Ik weet dat 8 maand proberen nog niet eens zo super lang is, maar de onzekerheid begint een beetje toe te slaan.

Elke maand weer heb je de hoop dat het raak is maar helaas, tot op heden is het nog niet gelukt. Mijn cyclus is gemiddeld 24 dagen, en ben nu net een maandje aan het temperaturen.

Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, en ook daar was een duidelijke streep op te zien.

Nogmaals, ik weet dat er meiden zijn die veel langer bezig zijn dan wij, nog zonder resultaat, maar begin me af te vragen of het misschien raadzaam is om eens een keer een bezoekje te brengen aan de dokter, of ben ik nu echt te voorbarig met mijn 8 maand?

Het is gewoon elke maand weer die onzekerheid, en dan begin je jezelf gek te maken ..

Zijn er meiden die dit herkennen, en hoe gaan jullie ermee om?
Dag 38 en nog steeds niets. Ook geen positieve test

Ik baal als een stekker. M'n lichaam is nu dus echt de draad kwijt. Heb zin om alle rotzooi aan staatjes, thermometers etc. het raam uit te gooien.

Iemand beter nieuws? Please!!!
nee geen beter nieuws. ben alweer over mijn menstruatie heen en zit op dag 10 nu.

Draakje wat was je langste cyclus tot nu toe?
Hoi

Hier ook nog geen beter nieuws.....

het enige nieuws is dat ik toch maar een afspraak bij de huisarts heb gemaakt voor morgen. Met name omdat ik al jaren problemen heb met mijn schildklier en omdat ik een paar jaar terug een lisexcisie heb gehad i.v.m. uitpuilend baarmoederslijmvlies waardoor ik steeds onregelmatig bloedverlies had. Ik heb het gevoel dat er na die lisexcisie iets is veranderd in de cervixslijmvorming tijdens de vruchtbare dagen; heb dit sindsdien namelijk bijna niet meer, en dit zou een reden kunnen zijn voor het niet zwanger worden. Misschien haal ik het me allemaal in mijn hoofd maar ik denk dat het na bijna 10 maanden goed is om eens te gaan kijken of dat er wat mee te maken heeft....

Wordt vervolgd!

xx
Leeuwin ik ben beniewd wat de dokter zegt! Ik denk overigens dat je best eerder naar de dokter kan als je daar aanleiding toe hebt omdat er iets niet goed lijkt. Gevoelsmatig is een jaar zo lang!
Hoi iedereen, ook ik ben vorige week ongesteld geworden hoor, al na 20 dgn. Ik ben ook naar de HA gegaan, en ben doorgestuurd naar de gyn! 29januari heb ik daar een afspraak, dus dat is wel spannend! Leeuwin, ik hoop dat jij dan ook wat meer duidelijkheid krijgt!

Draakje hoe is het met jou, al meer nieuws?
Hi Tazzle,

hoe lang zijn jullie nu precies bezig dan?? Want de huisarts zei vandaag tegen mij dat gynaecologen niet blij zijn als ze vrouwen krijgen die nog niet eens een jaar bezig zijn. Wij hebben dus afgesproken om te wachten tot april, dan zijn we echt een jaar verder, en dan te starten met een semen analyse.

Verder gaf hij aan dat voor jongen vrouwen zoals ik (27) er ook vaak 2 jaar wordt afgewacht tot er verder onderzoek wordt gedaan, maar hij begreep gelukkig dat ik dat echt veel te lang vind. Spannend dat jullie een afspraak hebben staan. Ben benieuwd hoor.

En Draakje spannend nog steeds zeg.....ik duim voor je!
Helaas pindakaas. Vandaag ongesteld geworden. Was m'n langste cyclus: 39 dagen. Ik bloed ook erg heftig en heb meer pijn dan normaal. Misschien was er toch iets gaande, maar heeft het niet zo mogen zijn. We houden de moed erin. Ga ook weer aan de Etos pillen (Zwanger worden) ipv gewoon foliumzuur. Misschien had dat toch een positief effect op m'n cyclus.

Leeuwin, als je een medische achtergrond hebt, zullen ze toch niet moeilijk doen? Het lijkt me dat dit niet bevordelijk is voor de bevruchting en de innesteling, dus dan wordt zwanger worden lastig.

Tazzle, ik ben heel benieuwd wat de gyn zegt! Fijn dat je zo snel terecht kan.

Nog twee maanden en dan zijn we een jaar verder. Kan ik ook m'n huisarts gaan stalken
Draakje balen dat je ongesteld bent geworden! En idd misschien helpen de etos pillen wel voor een stabielere cyclus.

Leeuwin ik ben gestopt met de pil in mei, dus niet eens zo overdreven lang. Maar ik heb een paar hele korte cyclussen gehad van 19 dgn, en volgens mij moet je een cyclus van 21 hebben ivm eisprong of iets dergelijks. Vandaar dus ook dat ik word doorgestuurd. Neem aan dat de dokter me niet voor niks zo snel doorstuurd, terwijl normaal gesproken een jaar word aangehouden. Dus volgende week maar afwachten!
Draakje, wat onwijs balen weer!!!

We hebben nog maar weinig positieve verhalen op dit forum zeg, nog niemand zwanger! Nou kop op he, ga er nog 2 maanden voor en anders inderdaad ook naar de huisarts.

Tazzle, dat klopt ja. Als je cyclus korter is dan 21 dagen heb je geen eisprong dus wordt zwanger raken lastig ja....

Ik inderdaad gister naar de ha geweest. Hij vindt toch dat ik gewoon nog 2 maanden moet wachten, en daarna wil hij eerst het zaad van mijn vriend testen, voordat bij mij verder onderzoek plaatsvindt. Omdat dat verreweg het minst belastende onderzoek is.

Ik vind het wel goed zo. Ben het er wel mee eens om er nog even 2 maanden voor te gaan en daarna verder te gaan kijken. Mijn vriend is er ook nog niet aan toe om nu al actie te ondernemen. En de huisarts zei ook nog dat 2 jaar wachten ook heel normaal is op mijn leeftijd. Hij had niet het idee at schildklier en lisexcisie er iets mee te maken hebben.

Ik hoop dat het niet meer nodig is maar anders zien we dan dus verder.
Leeuwin op zich wel jammer dat hij niet verder wil onderzoeken. Schildklierproblemen kunnen wel degelijk de vruchtbaarheid beinvloeden. (de dokter dacht een keer dat ik een schildklierprobleem had en ben daarover flink gaan zoeken) Maar 2 maanden valt natuurlijk wel te overzien. Mijn vriend gaat na de wintersport naar de dokter om dat van hem te onderzoeken. Is dus te vroeg maar goed wij voelen ons daar goed bij. Mijn vriend wil dit overigens zelf.
Poehee ik weet dat schildklierproblemen de vruchtbaarheid kunnen beinvloeden maar naar mijn weten niet als je goed ingesteld bent en met medicatie een normaal werkende schildklier heb (zoals ik). Nou ja, ik vind het prima om nog even te wachten totdat we er allebei aan toe zijn.

Spannend dat jullie al verder gaan onderzoeken. Wanneer gaan jullie op wintersport dan?? Lekker joh!
dag dames!

mag ik met jullie meeschrijven?? vorig jar heb ik een topic geopenend met als titel; Zwanger worden in 2008? het merendeel is hier nu zwanger! maar ik niet.

ik ben in nog 07 met de pil gestopt. tot op heden helemaal nog niets-noppes-nada!! wel begonnen met temperaturen maar dat wisselde enorm, deed het dan ook in de mond.

ovulatietesten ook al gebruikt, kwam ook geen duidelijk streepje. maar nog niet naar de dokter gegaan. lief en ik hebben afgesproken nog 1 maand ervoor te gaan en dan wel naar de HA.

vin ik eigelijk doodeng.. dan wordt het allemaal zo serieus en griezelig..

heb trouwens ook een traag werkende schildklier, jij ook een trage leeuwin??

ik ga even de rest van jullie verhalen lezen.

groetjes!!
He Lola

Gezellig als je mee komt kletsen. Spannend he die eerste stap naar de huisarts. Ik denk elke keer dat er iets bij mij niet helemaal goed zit maar vannacht maakte ik mezelf helemaal gek met de gedachte dat mijn vriend misschien wel heel slecht zaad heeft....pfff dat lijkt me zo erg! Dan is de oplossing een stuk moeilijker denk ik. Lijkt me heel eng hoor, om dat zaad te laten testen, hoop maar echt dat het daar niet aan ligt....

Mijn schildklier werkt nu goed, maar gebruik daarvoor wel thyrax. Ik ben begonnen met een te snel werkende schildklier, die is behandeld met radioactief jodium en is nu dus een te langzaam werkende schildklier geworden. Maar met medicatie gelukkig nergens last van. Jij?
Bedankt leeuwin!!

ja! ook ik ben aan de thyrax!! elke morgen n pilletje! werkt prima! ben er al helemaal aan gewend. voordat ik erachter kwam was ik altijd moe!! viel soms smorgens al bijna in slaap in de auto! nu niet meer, al ben ik nog wel n koudkleum.

volgens mij kun je er ook prima zwanger mee worden als je goed afgesteld bent! laat jij je daar vaak op testen??

eigeljk ook aangekomen toen je schildklier langzaam bleek??

rest van de verhalen nog niet gelezen.. ga ik nu echt doen..
Hee Lola hoe lang ben je bezig? Toen je met de pil gestopt was in 07?

Leeuwin ik ken de twijfel over de kwaliteit van het zaad ook al is dat nergens op gebaseerd. Nou ja, mijn temp.staaltjes zien er goed uit maar misschien ben ik wel te zuur of iets anders. Mijn vriend kwam zelf met het idee om het te laten testen ook omdat het niet zo moeilijk schijnt te zijn. We gaan de eerste week van februari op wintersport. Dat is nog maar 1 weekje! En 1 dag erna mijn NOD. De maand vliegt voorbij voor mijn gevoel.
Hoi Lola, welkom. Klinkt alsof jij verreweg het langste bezig bent van ons allemaal.

Leeuwin: 2 jaar wachten op jouw leeftijd Hoe oud ben je dan? Ik heb kinderen in de klas met moeders die net ouder zijn dan ik en ik heb een eindexamen VMBO klas! Hoe oud willen ze dat we worden?

Tazzle: mijn HA denkt ook dat ik geen (of niet altijd) eisprong heb, omdat ik zo onregelmatig ben. Ik moet binnenkort toch naar 'm toe en dan zal ik nog 's checken. Ben ook aan 't tempen, maar 't zegt niet heel veel. Zelfs als ik elke dag op 't zelfde moment temp zit er een goede halve graad verschil in en op de dag voor m'n menstruatie had ik nog 37.4, wat voor mij erg hoog is. Zie jij wel wat of is het ook een achtbaan?

Ik vrees dat het in mijn geval ook aan mij ligt. M'n vriend heeft z'n ex al eens (per ongeluk) bezwangerd en m'n ex-man is inmiddels ook vader terwijl het bij ons in een jaar niet lukte. Balen dus, want het heeft inderdaad veel meer impact bij ons dan bij de heren. Lichamelijk gezien dus.

Sterkte dames!
Lola, leuk dat je meeschrijft! Hoe lang ben je precies bezig? uit je post maak ik op vanaf 07, vind het knap dat je tot nu toe nog niet naar de HA bent geweest! Je hebt iig meer geduld dan mij! Ik moet donderdag naar de gyn voor onderzoeken, en begin zo langzamerhand een beetje nerveus te worden!

Draakje, ik werd ook niks wijs uit mijn temp.curve! Ik werk ook vrij onregelmatig, dus tempen op hetzelfde tijdstip zat er bij mij al niet in, en dan kun je net zo goed niet tempen, want erg betrouwbaar is het dan niet! Wel raar dat je een dag voor je menstruatie nog 37.4 hebt! Dan begin je al bijna hoop te krijgen denk ik? En als het bij ons niet wil, dan ligt het ook aan mij vrees ik, want ook mijn vriend heeft een keer een ex zwanger gemaakt...Maar dat kindje is niet geboren. Dus al met al is het gewoon afwachten wat de gyn zegt donderdag!

Dames allemaal een fijn weekend nog!
goedemorgen!

tazzle; spannend, morgen dus echt naar het ziekenhuis! laat je weten hoe het gegaan is??

phoeboe: nov 07 gestopt met de pil, maar natuurlijk niet alle maanden vol bezig geweest. het zwanger worden geeft best wat stress in onze relatie, voornamelijk bij mij. dus dan gaat er weer een vruchtbare week vorbij waarin de hormonen-bommen de lucht door gaan en t helaas niet gezellig op de slaapkamer is geweest. tja... durf eigelijk ook niet zo goed naar de HA. afgelopen zomer was ik daar voor iets anders en het toen wel aangegeven. maar de HA zei dat ik jong was en het allemaal goed zou komen....

heerlijk dat je bijna op wintersport gaat!!!!! oostenrijk? veel plezier alvast!!

draakje; klinkt gemeen! ex man al een vrouw bezwangerd!! met hem was je ook al bezig met kindjes maken?? ( klinkt beetje raar denk ik, sorry!) loop jij al bij de HA??

owja, nog even over de etos pillen. hoor daar positieve verhalen over. maar vin die dingen zo enorm groot!!! stond er gister nog mee in mijn handen maar ze zin zeker wel 3/4 cm!! en dan 2 per dag! krijgen jullie die echt weg??? brr....
Ha ha, ik heb niet zo'n moeite met pillen slikken. Dat scheelt een stuk. Maar ze zijn inderdaad fors. Met ex heb ik ook een poging gewaagd, maar toen is het (gelukkig achteraf) niet gelukt. Toen was m'n cyclus trouwens helemaal een zootje. Ik blijk erg gevoelig te zijn voor hormonen. Ben daarom ook gestopt met de pil, want ik werd er erg beroerd van.

Tazzle, hoe is het bij jou afgelopen gisteren???
hee meiden

Ik ga morgen, naar oosterrijk idd. Ik heb er erg zin en hoef verder niks aan mijn hoofd te hebben, zit voorbij mijn vruchtbare periode en ruim voor mij menstruatie. Bij mij is temperaturen juist heel duidelijk, dat lijkt allemaal te kloppen.

Trouwens, of het nou aan de man of aan de vrouw ligt, lichamelijk ben je als vrouw toch de pineut.

Lola ik denk dat je je angst moet overwinnen en toch naar de dokter. Hoe shit het is, je weet dan na verloop van tijd tenminste waar je aan toe bent.

Tot over 8 dagen ben ik er weer, doeidoei!
Hee hoi,even een snel berichtje van mij, de arts waarmee ik een afspraak had was ziek, dus de afspraak is nu verzet naar 18 feb. Balen dus, nog 3 weken wachten! Moet woensdag ongesteld worden, maar ben bang dat het weer eerder is, heb enorme krampen!

Hoe is het met jullie?
vandaag weer ongesteld en buikpijn!!! verder ook ziek en zielug. dus deze vrije maandag brneg ik lekker op de bank door!!

( of toch maar even de stad in en deze leegkopen??)

klote tazzle!!
Wat een domper Tazzle! En drie weken lijkt zo lang als je er op wacht.

Lola, ook balen. Gezien het weer zou ik zeggen: op de bank met een flauwe film, veel thee en heeeeeeeel veel chocola.

Ik zou, bij een normaal werkend lichaam, nu m'n vruchtbare periode in moeten gaan, maar m'n temp blijft laag. We wachten het maar weer af. Het geeft gek genoeg ook wel wat rust, het idee dat m'n lichaam nu niet goed werkt en dat ik nu niet zwanger kan worden. Nog twee maanden en dan m'n huisarts weer vervelen.

Sterkte meiden!
Ach lola, wat balen!! Hier laat het ook niet meer lang op zich wachten ben ik bang, heb de eerste pukkel weer gespot! Dus morgen zal het wel weer feest zijn!

Draakje, wat een onzekerheid ook steeds he! En als je temp laag blijft heb je misschien wel wat later je ei. Ben je regelmatig ongesteld, of niet? Hoop dat je voor die 2 maand zwanger bent, scheelt weer een doktersbezoekje!

Hoe staat het met de rest van de meiden? Al (goed) nieuws?

Ik had zo gehoopt ook gewoon lekker zwanger te zijn voor mijn ziekenhuis bezoek, maar het lijkt er dus weer niet in te zitten deze maand. Bah word er gewoon moedeloos van! Vandaag ook nog te horen gekregen dat een collega zwanger is. Leuk voor haar natuurlijk, maar ik wil ook!!!

Het lijkt soms zo oneerlijk he, maar goed, wat doen we eraan??

Meiden sterkte!!
he meiden.. ik haak ook graag weer aan! heb even geprobeerd het een maandje naast me neer te leggen maar ook geen resultaat verder..

Die pillen van de Etos, weet iemand of dit echt effect heeft? ik slikte tot nu toe gewoon foliumzuur.

Nou mijn cyclus is net weer 6 dagen begonnen, en ga deze maand gewoon elke dag temperaturen. Wie doet dit nog meer? en zie je dan echt duidelijk je eisprong?

Succes allemaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven