Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Ik merk het wel, afscheiding en buikpijn (echt van die krampen af en toe). Vocht merk ik niet heel erg. Maar nu je het zegt: moest wel heel vaak plassen vandaag. Dus misschien heb ik daar toch wel last van!
Ik merk het ook aan de afscheiding en flinke krampen, erger dan wanneer ik ongesteld ben.
Ik merk ovulatie nu doordat mijn borsten dan echt super pijnlijk zij zo'n 2 á 3 dagen. Heel irritant. Afscheiding ook wel een beetje maar nog niet echt op gelet.

Net met vriend gesprekje gehad over wanneer hij nou in z'n hoofd had te starten. Toen zei hij oktober Was ik het niet mee eens

Nu samen bedacht dat ik na onze vakantie half juli ga starten met foliumzuur en we daarna wel verder zien. Maar liefst wel augustus/september...
Tralalalala
Spannend allemaal.

Wij beginnen direct na ons trouwen in juni... lekker op huwelijksreis . Dan hoeven de condooms noet meer mee in de koffer haha.

Ik ben alvast gestart met foliumzuur omdat ik dat slim vond mocht ik perongeluk te vroeg zwanger worden hihi.

Ik hoor en lees overal dat de mannen het geslacht van de kindjes bepalen... en zie overal chineese kalenders over leeftijd en maanden die dan kan voor spelen of je een jonge op meisje krijgt. Jullie enig idee welke van die theorieen kloppen?
Ik ben nu ongesteld, oftewel gewoon nog wen stopweek want ik ben pas op 14 februari gestopt met de pil... ik ga het allemaal wel zien! Ik ben benieuwd of mijn cyclus weer gauw een ritme heeft. Vooralsnog ga ik er maar even vanuit dat het nog best een tijd kan duren voordat ik zwanger ben:) m'n vriend had afgelopen weekend wel even een 'reality check' momentje toen we seks hadden hij besefte ineens dat ik geen pil meer slik hahaha... maar na het momentje voelde hij zich gelukkig heel goed.. stiekem kunnen we allebei niet wachten!
Follow your heart!
Even bijgelezen!

Ik denk dat ik m'n ovulatie nu wel gemerkt heb. En dat zou dan mooi volgens schema zijn. Even afwachten dus of de volgende menstruatie ook al volgens schema is, anders was het toch wat anders :P

Imt87: ik geloof niet zo in die kalenders. Elk moment van het jaar worden toch zowel jongetjes als meisjes geboren! Ik heb ook wel eens gelezen dat het aan het moment van bevruchting ligt. Dat 'meisjes-zaad' sterker is en dus langer overleeft en dat 'jongetjes-zaad' sneller is. Dus aan het begin van je vruchtbare periode is de kans op een meisje groter, en op het hoogtepunt de kans op een jongetje. Maar ik denk niet dat je er erg veel invloed op hebt.

Hebben jullie een voorkeur? Ik niet. Vroeger wilde ik altijd een meisje, maar tegenwoordig maakt het me niets uit. Het enige wat ik aan meisjes 'leuker' vind, is alle leuke kleertjes. Toen ik kraamkadootjes kocht voor zoontjes van vriendinnen viel me echt op dat er voor jongens veeeel minder keus is. 3/4e meisjeskleding tegenover 1/4e jongens.
Hi.

Mij maakt het ook niet uit.. . Hoewel ik wel al jaren weet hoe mijn dochter zou heten als ik een meisje zou krijgen. Zou al super blij zijn met een goede zwangerschap en een gezond kindje.

Er is inderdaad wel veel meer te krijgen voor meisjes!
Hey,

Ik werd net in mijn eigen topic uitgenodigd om deel te nemen aan deze blog.

Sinds enige tijd zijn er bij mij hele sterke gevoelens gekomen naar het krijgen van ons eerste kindje, een onbeschrijfelijk gevoel! Terwijl ik er bijvoorbeeld een half jaar geleden nog niet eens aan moest denken als mijn partner erover begon.

mijn man en ik zijn 3,5 jaar samen, vanaf oktober 2016 getrouwd, een lieve Franse bull, een eigen huis gekocht wat we aan het verbouwen zijn maar dit jaar wel af komt en beide stabiele inkomsten. Ik wordt dit jaar 26 en mijn partner 28.

Vorige week had ik in één week tijd een babyshower en ging op kraamvisite, na de kraamvisite was ik helemaal verkocht en heb ik ook bij thuis komt duidelijk gemaakt aan mijn partner Maar dan af en toe krijg ik opeens de gedachte; moeten we niet nog wat tijd met elkaar doorbrengen samen? Ik ben niet tevreden over mijn huidige werk, dus wil graag in maart een deeltijs cursus gaan volgen, kan ik dat wel combineren met een zwangerschap? Kan ik uiteindelijk wel een nieuwe baan vinden? Ga zo maar door..

Mijn partner weet dat ik hiermee zit en we hebben het hier ook al een aantal keren over gehad samen. Het enigste wat hij zegt is dat hij graag het huis dusver klaar is dat het ook realistisch is om met een baby er te leven. Mijn gedachte was om van de zomer te stoppen met de Nuvaring, nog een keer heerlijk samen genieten van een vakantie en daarna zien hoe het proces van zwanger raken zal gaan verlopen. Een kind nemen is niet zomaar iets en veranderd je leven voorgoed, iets waar ik me heel erg bewust van ben. Maar toch denk ik ben ik er wel klaar voor? Kun je er ooit wel echt klaar voor zijn?

Denk dat ik zelfs op het moment van echt zwanger zijn ook wel even in paniek zal raken haha.

liefs x
Welkom!
welkom!
Welkom!!
Follow your heart!
Dankje !
@Devenie91, herkenbaar hoor! En ook dat idee van samen nog meer tijd door moeten brengen. Mijn vriend zegt dan altijd: een kindje is juist een aanvulling en dat is denk ik ook wel zo. Maar het blijft gewoon een hele stap zo'n eerste kindje!
@Fiz wat ik nu zo heb gelezen is hoort het er allemaak een beetje bij.

Ik had gister zelfs op een gegeven moment het besef van wat er nu allemaal staat te gebeuren dit jaar, lijkt allemaal onwerkelijk
Leuk Devenie, welkom! Volgens mij lijken onze situaties best aardig op elkaar qua leeftijden, relatieduur en huis, en de vragen die je stelt haha! Ik zie het krijgen van een kind ook niet als het einde van ons leven samen, maar als een aanvulling. Ik heb bijvoorbeeld minder dat hele reislustige, bij onze vakanties zou een kind niet echt veel veranderen aan keuzes die we nu ook maken. Wel dat het huis eerst nog verder af mag/moet, maar daar zijn we druk mee bezig! Hoe staat je partner er verder in? Zitten jullie op een lijn hoe jullie het voorstellen straks, een gezinnetje?
@arcobaleno, dankje. Wat grappig!

Wij zijn ook niet het type mensen die nog bepaalde delen van de wereld willen zien voor dat we aan kinderen. Uitgaan is voor ons lekker uiteten met vrienden of gezellig met z'n 2, of een avondje bioscoop. Heel af en toe gaan we even een drankje doen met vrienden maar dat is niet wekelijks. En als ik op vakantie wil gaat het kleine dropje met ons mee. En anders later als we oud en grijs zijn kunnen we ook nog de wereld zien.

Mijn partner vindt dat het huis leefbaar moet zijn voor een kleintje. We zijn al meer als een jaar aan het verbouwen en we hebben op de planning er rond het na jaar echt fatsoenlijk te kunnen wonen. Paar weken geleden zei mijn vriend nog; over een maandje of 3 beginnen we maar flink met oefenen, toen dacht ik nog bij mezelf, vriend je gaat wel erg snel! Haha

Maar ik heb hem afgelopen week nog duidelijk gevraagd of hij het echt wilde en hoe hij het graag zou willen zien. En gelukkig vindt hij het ook tijd voor een nieuwe stap.
Leuk zeg, dat jullie eigenlijk allebei op hetzelfde moment het gevoel hebben er klaar voor te zijn. Mijn vriend is er al langer mee bezig dan ik, maar hij heeft in zijn omgeving meer mensen die jong ouders zijn geworden bij bijvoorbeeld collega's en oud-klasgenoten. En werkt zelf al veel langer dan ik, dus hij is eigenlijk al een flinke tijd meer bezig met kinderen. Bij mij is het meer iets van de laatste maanden dat ik er 'echt' over nadenk, hoewel ik wel altijd al weet dat ik kinderen zou willen. Maar wel super leuk het er nu echt samen over te hebben!
Welkom devenie!

Geloof dat iedereen hier wel op 1 lijn zit wat dat betreft!

Ik was van de week op kraambezoek en oh dan ben ik verkocht hè. Zo schattig!!

Helaas heeft Mn vriend vrijdag te horen gekregen dat hij op zoek moer naar ander werk. Heel zuur, want wat doen we dan met onze kinderwens? Toch doorzetten, uitstellen? Ik weet het even niet meer

Ik had altijd zo iets van de basis moet goed zijn, maar aan de andere kant, hoe zeker is een baan tegenwoordig nog.

Hij is wel eerder van baan gewisseld, had hij elke x na 2-3 maanden wel weer een baan. Ik heb gelukkig ook een goed betaalde baan, en weet bijna zeker dat ik straks een vast contract krijg... dus aan die kant zitten we wel weer safe.

Hebben al wel koophuis, maar dan wel weer zo gefinancierd dat her bijna helemaal op 1 loon was (verdienen nagenoeg hetzelfde per maand).

Gelukkig hebben we nog even om na te denken...

Eerst over 2 weken nog ene weekendje naar de sauna met een vriendin van mij, daarna spiraaltje verwijderen, of toch nog even laten zitten....?
@shadowfaxx wat vervelend voor jullie! Dat bewijst weer dat het altijd anders loopt dan dat je in gedachte hebt.

Wat andere ook tegen mij hebben gezegd, luister naar jullie gevoel.

Ik hoop dat je vriend weer snel een baan zal vinden. En indd baangaranatie is op vandaag de dag nog heel onzeker, maar het komt vast wel goed!
Hi..

Ik denk dat we ons allemaal wel herkennen.

@shadowfaxx, wat lastig. Echter zoals je als zegt. De kans is best groot dat ie snel weer wat vind en dan heb je voor niet gewacht. Wij waren van de week ook op kraambezoek. Zooo verliefd. Laat staan als het je eigen kindje is.

Dan hoor je wel meteen waar overal nare verhalen over bevallen
Welkom Devenie!! Leuk dat jullie ervoor willen gaan spannend zeg!

Ik was net 26 dat mijn zoontje (van nu 2 jaar) geboren werd en mijn man ook 26. Wij zijn ook niet zulke types dat we de hele wereld rond willen reizen en net als jullie is uit eten gaan en een filmpje kijken uitgaan haha. Heb ook echt niet het gevoel dat we wat hebben gemist de afgelopen tijden. Ons leven is zoveel rijker geworden, we gaan juist veel meer erop uit nu samen met de kleine. Het is echt zo genieten, zou niet anders willen!

@Shadowfaxx wat een vervelend bericht zeg mbt de baan van je partner. Hopelijk vindt hij snel iets anders. Wat betreft de beslissing om voor een kindje te gaan, er is altijd wel weer iets anders waardoor het niet 'past' in de planning. Toen ik zwanger raakte was ik ook net pas 2 weken aan het werk en zat ik in mijn proeftijd. Uiteindelijk komt het echt wel goed!!

Haha imt87 wat je zegt over al die verhalen. Ja er zijn geen leuke verhalen die de ronde doen maar uiteindelijk is echt elke zwangerschap/bevalling/kindje anders dus er valt helemaal niks te vergelijken! Hoe mijn bevalling ging heb ik ook nog nooit iemand over gehoord hahah zeer uniek dus... Er zijn je zoveel vrouwen voorgegaan komt echt wel goed, ook JIJ kan dit! :):)
Hi dames,

Ik zou ook graag meedoen aan dit topic! Ook mijn vriend (30) en ik (28) hebben plannen om in de zomer te stoppen met anticonceptie... Echt enorm spannend. Wij hebben geen kinderen, zijn al 13 jaar samen, en wonen al een paar jaar in onze nieuwbouw koophuis. Allebei een vaste baan, een leuke carrière, mooie reizen gemaakt, maar nu kriebelt het toch behoorlijk...

Ik lees heel veel herkenbare dingen in jullie verhalen: spannend, wanneer ben je er nou echt klaar voor, hoe ga je hier mee om als control freak, het feit dat je je plannen geheim wilt houden maar wel gelijkgestemden zoekt. Wij wachten tot de zomer omdat we eerst nog een mooie verre reis gaan maken in juni.

We hebben wel een paar kleine stapjes gezet. Zo heb ik al geen extra eigen risico genomen dit jaar bij mijn zorgverzekering (leek me niet handig, mocht het allemaal snel lukken). En ik heb net het boek Mama worden besteld op bol.com. Iehhh haha.

Hopelijk hebben we wat aan elkaars verhalen

x
quote:browneyes88 schreef op 22 februari 2017 @ 17:05:

Hi dames,

Ik zou ook graag meedoen aan dit topic! Ook mijn vriend (30) en ik (28) hebben plannen om in de zomer te stoppen met anticonceptie... Echt enorm spannend. Wij hebben geen kinderen, zijn al 13 jaar samen, en wonen al een paar jaar in onze nieuwbouw koophuis. Allebei een vaste baan, een leuke carrière, mooie reizen gemaakt, maar nu kriebelt het toch behoorlijk...

Ik lees heel veel herkenbare dingen in jullie verhalen: spannend, wanneer ben je er nou echt klaar voor, hoe ga je hier mee om als control freak, het feit dat je je plannen geheim wilt houden maar wel gelijkgestemden zoekt. Wij wachten tot de zomer omdat we eerst nog een mooie verre reis gaan maken in juni.

We hebben wel een paar kleine stapjes gezet. Zo heb ik al geen extra eigen risico genomen dit jaar bij mijn zorgverzekering (leek me niet handig, mocht het allemaal snel lukken). En ik heb net het boek Mama worden besteld op bol.com. Iehhh haha.

Hopelijk hebben we wat aan elkaars verhalen

x

Leuk en welkom!

Dat voor je houden lijkt mij ook zo verschrikkelijk moeilijk! Ik weet ook niet of ik dat wel kan.

Onze ouders vertellen we het wel vrijwel meteen denk ik.
Soms voel ik me ook nog wel jong. Op het moment dat wij voor een kindje willen gaan, zullen we 27 (of ouder) zijn als het kindje geboren wordt (mocht alles lukken natuurlijk). Die leeftijd vind ik wel prima klinken, maar zelf heb ik nog niet helemaal het idee dat ik al zo oud ben ofzo!? haha
Welkom browneyes! we zijn even oud hihi leuk!

Fiz mooie leeftijd toch! ik was 25 dat ik zwanger werd, in mijn omgeving vinden ze me een jonge moeder maar ik vind het eigenlijk doodnormaal haha. Tja de gemiddelde leeftijd in Nederland ligt op 30 dacht ik om eerste kindje te krijgen.

Zijn best veel dames onder de 30 op deze pagina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven